Visa fullständig version : Om man är snygg och reggar sig på dejtingsidor....
zeusden1
2011-12-25, 01:02
Som man då alltså.
Om en snygg man reggar sig, öppnas en helt ny köttmarknad upp då?
Får man udda människor efter sig eller vadå? Någon med erfarenhet?
Whistler
2011-12-25, 01:04
Du skojar va?
Konkurrensen är så enorm att kvinnor som är reggade där har 100 gånger fler att välja på än på krogen. Är en snygg tjej reggad så är det antagligen för att hon a) säljer webcamshower eller b) redan har kille och tycker om att visa upp sig (och antagligen har drömmar att bli någon typ av "glamourmodell").
zeusden1
2011-12-25, 01:09
Tänkte inte på snygga tjejer. Klart som tusan jag förstår att de flesta snygga tjejer söker uppmärksamhet från dejtingsidor.
Frågan vad hur det ser hur för snygga killar. Knappast att de får snygga tjejer efter sig, men får de några tjejer efter sig? Inte fula tjejer. Allt är i o f subjektivt..
Whistler
2011-12-25, 01:29
Nej, ingen kille får någon efter sig. Det är tjejernas (kött)marknad där de kan välja och vraka.
Nej, ingen kille får någon efter sig. Det är tjejernas (kött)marknad där de kan välja och vraka.
This. Tom dom fula tjejerna får napp av desperata killar som ser normala ut. Dina chanser är 1000x på krogen.
Nej, ingen kille får någon efter sig.
Jag har fått flera efter mig. Då har jag inte ens stulit bilder av Slarti eller ljugit om min inkomst och penislängd.
Största problemet med dejtingsidor är att det finns ont om riktigt snygga tjejer och att de flesta är helt ointressanta. Att hitta någon som är snygg, intressant och normal i skallen är inte lätt.
Tricklew
2011-12-25, 01:50
Det är inte svårt att få ligga genom nätdejting, regga dig, skriv till alla som ser doppbara ut. Steg 2 varierar, men steg 3 är ligga. Skit fullständigt i vad dom skriver i sina beskrivningar etc, nästintill alla på dejtingsidor gör sitt bästa för att vara riktigt personlighetslösa.
Genom åren har jag legat med säkert 50 stycken från dejtingsidor. Det finns alla sorter där. Det finns riktigt bra tjejer också. Tjejer som man knappt hittar på krogen. Väl mött! Leo
Jag är snygg men det är bara fula jävlar som skickar flirtar. :P
Händer faktiskt att jag blir kontaktad av tjejer, och ibland även tjejer som ser någorlunda bra ut. Tyvärr är man så socially awkward att man oftast lyckas skrämma bort dom även fast det var dom som tog första steget...
Relevant för tråden:
http://i.imgur.com/jJ5DV.jpg
Jag var reggad på en sån sida ett tag förut. Det var f aktiskt ganska mångadamer som skickade meddelanden utan anmodan... Men som väntat så var det ju bara ruggugglorna som verkade intresserade :)
specialized 77
2011-12-25, 11:01
jaga brudar på nät sidor hahahahahaha bara trasigt gammalt gods
jaga brudar på nät sidor hahahahahaha bara trasigt gammalt gods
Vad är det för fel på skadat gods?
7WZfoctv7mA
Du vill ha en ny köttmarknad. Du FRÅGAR oss ist för att testa.. hur svårt kan det vara? Regga dig och se? Brukar vara gratis ngra dagar iaf.
Jag är reggad, betalande, dock ej i några syften ni beskriver. Utan för att träffa ngn vettig. Flörtar inte till vardags, går ej på krogen, har inga vänner med singelkillar som kompisar. Har ingen bild på sidan, utan jag surfar runt ibland och kollar om det finns ngn vettig.
Har varit sisådär aktiv på dejtsidor senaste 3½ åren. Första killen jag träffade blev jag tillsammans med ett halvår. Träffade en till och vi var ihop ett par mån, nu är vi vänner och träffas ofta (utan benefits - vet att ni automatiskt undrar.. :D). Träffade en annan, vi blev tillsammans ett par månader. En kille träffade jag 10-15 gånger som kompis, nu facebookvänner - vi hade inte "det" och nu är han lycklig sambo m en brutta. Käkat middag ett par gånger med en, vi hånglade och konstaterade att vi inte hade nåt, nu är han lycklig med fru (snabba ryck! :P). Har fikat med en, vi är facebookvänner men inte träffats sen dess (1½ år sedan). En har jag ringt utan att träffa, vi pratade i 2 timmar vilket var aptrist. Ringde med en kille ett tag när jag började internetdejta men så kom vi på att vi hade en gemensam bekant/vän och då blev det för verkligt, vi vågade aldrig ses, nog ingen större förlust iaf.
Jag orkar inte babbla med folk man inte känner "connection" med och är inte ute efter marknad så jag tillhör nog dökött du inte vill ha där på disken.. :D
Men det är väl precis som i verkliga livet, fast man får lättare kontakt med folk, även som inte bor nästgårds - kan vara dumt (som i mitt fall, jag "letar" lokalt) el kanske praktiskt för dig, folk du aldrig hade kommit i kontakt m tidigare.
Ingen har nobbat kontakt pga att jag inte har bild, och har killen bilder och känns vettig har jag skickat med, annars avvaktat. Är inte stressad, halvårsabbonnemang verkar mest praktiskt men folk verkar ha mkt högre tempo och rastlöshet där än irl. Men är man långsam själv möter man likasinnade - så lär ju gälla även för dig.
= vill du ligga kan det nog vara ytterligare en marknad, ja. Inget jag vet, men man lär ju attrahera dem som vill, sedan väljer du ju själv, man kan blockera osv så ser inte riktigt problemet med att få fel folk efter sig, du är väl inget våp som mercyfuckar utan väljer väl själv? :) Då så.
Spartansk
2011-12-25, 13:16
Ni som påstår att det är lättare att få ragg på krogen än nätet har ingen aning om vad ni talar om. Vänta, jag ska skriva det med stora bokstäver och fet stil så alla ser det: Ni har ingen aning om vad ni talar om.
För det första är det mycket lättare att ragga på en tjej om man har en hel presentation att gå efter. Jag ska förklara vad jag menar:
Säg att man ser en snygg tjej stå och hänga vid en bar. När man då ska fundera ut en raggningsreplik så kan man bara gå efter det man ser av henne, dvs hennes utseende och kläder. På Internet, däremot, har tjejerna en hel presentation med information om dem som man kan använda sig av. Och oftast också massor bilder och en hel dagbok.
För det andra har man mycket längre betänketid på sig att hitta på smarta saker att säga på Internet. Tänk om du fick fundera en halvtimme innan du fick svara varje gång du raggade på krogen, hur mycket lättare det skulle vara.
För det tredje slipper du oroa dig för kroppsspråk. Man kan ha världens bästa repliker och se ut som en modell, men utstrålar man osäkerhet märker tjejerna det direkt, och man är körd. Jag börjar misstänka att det egentligen inte har med kroppsspråk att göra, utan att tjejer har ett sjätte sinne, osäkerhetsdetektorsinnet, som är direktkopplat till livmodern, som effektivt stänger av all parningsvillighet om det ger utslag.
Osäkerheten behöver du inte oroa dig för över Internet. Ett osäkert "Hej" ser likadant ut som ett självsäkert "Hej".
Relevant för tråden:
http://i.imgur.com/jJ5DV.jpg
Allvarligt talat, jag tycker inte att det är ett dugg konstigt att hon inte blir intresserad av den första killen. Hur kul är det han skriver, egentligen? Man får väl vara lite rolig och kreativ.
Tycker det är ett bra flöde på intresseanmälningar från ''snygga'' tjejer, normala tjejer med jobb osv. Är medlem på HP och har väl varit på en 4-5 dejter de sista veckorna iaf. Ska möta upp en tjej idag ute på krogen faktiskt :D
Internetdejting slår ju krogen alla dagar i veckan. Sååå mycket lättare att få kontakt med vettiga tjejer.
Första snubben har ju ingen "Mass with Class" heller
Byt bild på de bägge och det hade säkert gått hem med "met Thom Yorke a few times" :D
Jag håller med spartansk. Den som tror att det bara finns fula och misslyckade tjejer kan ju regga sig på mp och sen komma tillbaka och rapportera om en månad. Jag har varit med om väldigt olika roliga saker på nätdejting.spontana resor,lyxmiddagar blandat med en varmkorv på nåt hak. Väl mött! Leo
Spartansk
2011-12-25, 13:29
Jag håller med spartansk. Den som tror att det bara finns fula och misslyckade tjejer kan ju regga sig på mp och sen komma tillbaka och rapportera om en månad. Jag har varit med om väldigt olika roliga saker på nätdejting.spontana resor,lyxmiddagar blandat med en varmkorv på nåt hak. Väl mött! Leo
Vad är mp? *popcorn*
Snej: HP är Happy Pancake, va?
Vad är mp? *popcorn*
Mötesplatsen. Ja.
Jag håller med spartansk. Den som tror att det bara finns fula och misslyckade tjejer kan ju regga sig på mp och sen komma tillbaka och rapportera om en månad.
Det var idel tråk. Ointressanta tjejer utan varken intelligens eller utstrålning.
Eller vad ville du att jag skulle säga?
(huruvida det är bra eller dåligt beror på alltså ens preferenser och därför inget man kan försöka objektivt hävda är på det ena eller andra sättet...)
Spartansk
2011-12-25, 13:33
Sen finns det ju så många tjejer registrerade på varje dejtingsida att man kan hitta tio nya om dagen om man vill, så att hävda att "på den sidan är tjejerna tråkiga" och "på den sidan är tjejerna roliga" känns ju lite fel.
Sen finns det ju så många tjejer registrerade på varje dejtingsida att man kan hitta tio nya om dagen om man vill, så att hävda att "på den sidan är tjejerna tråkiga" och "på den sidan är tjejerna roliga" känns ju lite fel.
Just precis. Det är som befolkningen i stort. ....eftersom det är befolkningen i stort.
Just precis. Det är som befolkningen i stort. ....eftersom det är befolkningen i stort.
Och där är du så mycket bättre än alla andra el vad är det du försöker säga? :confused: Jag tycker det låter som en tråkig attityd.
Tror som sagt att man attraherar och attraheras av olika saker, man kan nog hitta det man vill - där precis som irl. :)
Vad är mp? *popcorn*
Multiplayer!
Yes box.
ChuckTesta
2011-12-25, 13:49
Stämmer inte...
Jag testade en gång, fick mail av en och annan snygg tjej också men mestadels average eller lower average. Fast det är ju dom snygga tjejernas mail som är intressanta..
Och där är du så mycket bättre än alla andra el vad är det du försöker säga? :confused:
Det kanske är så du resonerar. Jag svarade endast på följande uttalande:
Den som tror att det bara finns fula och misslyckade tjejer kan ju regga sig på mp och sen komma tillbaka och rapportera om en månad.
Jag har varit registrerad på mp i en månad och kan konstatera att det inte fanns något som lockade mig. Alltså är leo1:s uttalande inkorrekt.
Att dra slutsatsen "jag är bättre än alla andra" från uttalandet "jag hittade inget jag tyckte om" är märkligt.
Jag tycker det låter som en tråkig attityd.
Det tycker jag också. Därför har jag inte en sådan attityd.
Tror som sagt att man attraherar och attraheras av olika saker, man kan nog hitta det man vill - där precis som irl. :)
Det är precis det jag skrev.
Jag testade en gång, fick mail av en och annan snygg tjej också men mestadels average eller lower average. Fast det är ju dom snygga tjejernas mail som är intressanta..
QED.
Jokester
2011-12-25, 13:59
För det tredje slipper du oroa dig för kroppsspråk. Man kan ha världens bästa repliker och se ut som en modell, men utstrålar man osäkerhet märker tjejerna det direkt, och man är körd. Jag börjar misstänka att det egentligen inte har med kroppsspråk att göra, utan att tjejer har ett sjätte sinne, osäkerhetsdetektorsinnet, som är direktkopplat till livmodern, som effektivt stänger av all parningsvillighet om det ger utslag.
Osäkerheten behöver du inte oroa dig för över Internet. Ett osäkert "Hej" ser likadant ut som ett självsäkert "Hej".
Ja, eller så är de tjejer du går fram till inte intresserade eller tycker att du är tråkig.
Med det sagt så är krogen och datingsidor inte direkt jämförbara när det kommer till vad folk söker. Är du bara ute efter sex så är krogen bra mycket bekvämare, smidigare och snabbare.
ChuckTesta
2011-12-25, 14:01
QED.
Vadå? Att man får mest mail av medel/fula tjejer?
Vadå? Att man får mest mail av medel/fula tjejer?
Att det är tjejernas marknad. Du får mail av de du inte är särskilt intresserad av.
Jokester
2011-12-25, 14:11
Att det är tjejernas marknad. Du får mail av de du inte är särskilt intresserad av.
Som för tjejer på krogen.
Spartansk
2011-12-25, 14:11
Ja, eller så är de tjejer du går fram till inte intresserade eller tycker att du är tråkig.
Min egen uppfattning är att det inte är så. Är jag på bra humör kan jag få vilken tjej jag vill... Men ett sånt humör har jag bara lyckats åstadkomma kanske fyra gånger i mitt liv.
Ja, det verkar vara ett värdelöst ställe att skaffa tjejer på.
Minoshee
2011-12-25, 14:13
Vaddå tjejernas marknad? Det där gäller ju omvänt också. Självklart får man flest mail av personer man inte är intresserad av. Finns väl ytterst få människor som har en drös snyggingar med fantastiska personligheter som jagar en. Nä, man får sålla och utvärdera och tacka nej. Och lite då och då i livet dyker det upp en underbar person som man blir knäsvag av och som visar intresse tillbaka.
Ibland kan det vara bra att leta lite "utanför boxen". Träffa en tjej som inte stämmer in 100% kan vara mycket trevligt det med :)
ChuckTesta
2011-12-25, 14:15
Jaha, jag trodde det var underförstått och bekräftat. Tjejerna vet man ju får 100 om inte 1000 mail om dagen, killarna får väl några i veckan eller så.
Inte om man är snygg och kan ragga.
Vaddå tjejernas marknad?
Läs mitt inlägg i tråden "Varför har tjejer sexuell makt":
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?p=3846453#96
Tjejerna du själv tar kontakt med tycks resonerar likadant. Varför inte träffa ngn av de tjejer som har dig som tröskelvärde och se om det är en match? Deras intressanta personlighet kanske inte gör sig i text, bild el online. Våga lite! :) Nu låter du bitter och desperat tyvärr, ingen bra kombination om man vill dejta.. Istället för att klaga på att tjejer har makt, för högt tröskelvärde och att det inte finns ngra intressanta på dejtsidor (trots att du själv säger att de motsvarar verkligheten - isf finns det ju inga tjejer som är intressanta nog för dig?) - kanske du ska strunta i allt vad teorier och strukturer heter. Och bara boka träff med folk utan större analys, tror det kan ge mer än att sönderanalysera och förkovras i bitterhet.
Sry, men det är så jag börjar tänka om det utifrån dina inlägg på sistone iaf.
Slartibartfast
2011-12-25, 14:23
Min fördom mot folk som hänger på dejtingsidor är att dom är sönderknullade, eftersom samhälleliga, praktiska, logistiska osv faktorer som reglerar knullandet i samhället överlag är satta ur spel.
Låt oss säga att en tjej nappar på 1/100 av alla ragg i verkliga livet (krogen) En kille ligger med det han får och lyckas en gång på 100 ragg på krogen. På nätet får tjejen 10 000 ragg, och nappar på 100. Killen skickar 10 000 ragg och 100 nappar.
Skalfördelar och automatisering. Är detta helt fel?
Sandra81
2011-12-25, 14:28
Ibland kan det vara bra att leta lite "utanför boxen". Träffa en tjej som inte stämmer in 100% kan vara mycket trevligt det med :)
Sant faktiskt....
7xIxlrcCk3M
Min fördom mot folk som hänger på dejtingsidor är att dom är sönderknullade, eftersom samhälleliga, praktiska, logistiska osv faktorer som reglerar knullandet i samhället överlag är satta ur spel.
Låt oss säga att en tjej nappar på 1/100 av alla ragg i verkliga livet (krogen) En kille ligger med det han får och lyckas en gång på 100 ragg på krogen. På nätet får tjejen 10 000 ragg, och nappar på 100. Killen skickar 10 000 ragg och 100 nappar.
Det tror jag? Lite svårt att göra en sådan generalisering iaf. Tror det finns många som är jag som jag, har ett konto men kanske kikar in 1-2 gånger i månaden ett par timmar. Då orkar iaf inte jag plöja massa mail, jaga järnet - å andra sidan är jag nog lika på krogen, inte tjejen som är överallt och pratar m alla. Med andra ord: individuellt. Den bild av dejtsidor du presenterar är nog mer de suspekta, el i tidernas begynnelse när de kom.
Nu är ju alla reggade, som ngt slags automatum när man blir singel. Jag är reggad, nyfiken men inte helsäker på att förhållande is the shiet. Tror det blir allt vanligare. Att man kan tänka sig att snubbla på nåt, men att det ska vara så bra att det överväger solokvist. Har man det bra solo krävs det ju faktiskst en jäkla massa, om man då bara ska leta i sin ankdamm känns det ju lite mer dömt att misslyckas - än att leta i en större ankdamm (internet). :)
Fast vad spelar det egentligen för roll om tjejerna får 1000 mail om dagen från killar de inte är intresserade av, medan vi får 10? Det är ju ändå de intressanta personerna som räknas.
Fördelen med nätdejting är annars att man snabbt kan kontakta en stor mängd tjejer. Av den del som svarar går det snabbt att sålla ut vilka som är intressanta, och på relativt kort tid och utan särskilt stor ansträngning kan man styra upp en träff.
Jag ser det som ett perfekt sätt om man vill vidga vyerna lite och träffa många tjejer. Det kan ge en lite perspektiv på vad man egentligen letar efter. Sen är det såklart så att det är extremt svårt att hitta någon riktigt bra. Det är det oavsett om man letar på krogen, biblioteket eller på nätet.
Men, kärlek ska fan inte vara lätt. Det är segerns sötma när man hittar rätt som betyder något, inte alla misslyckanden på vägen dit.
Sant faktiskt....
7xIxlrcCk3M
och med tjejen jag träffade har jag varit ihop med i nästan två år nu *cupid*
Krogen är och andra sidan man full. På nätet måste du trots allt träffas i dagsljus, ofta i nyktert tillstånd, först.
Spartansk
2011-12-25, 16:06
Krogen är och andra sidan man full. På nätet måste du trots allt träffas i dagsljus, ofta i nyktert tillstånd, först.
Men när man träffas är tjejen redan uppraggad. Och här kommer det fina i kråksången: Har man väl charmat tjejen på Internet så räcker det oftast att bara vara sig själv sedan när man träffas IRL. Då brukar det i regel inte dröja länge förrän hon säger "Jag har tv och DVD i sovrummet, ska vi lägga oss och kolla på Prison Break?"
Jag tror att ''de flesta'' inte är med i dejtingsidor för att få ligga. Det är inte jag iaf, har inget intresse i att ragga ligg öht. De tjejer jag dejtat har gett intrycket av att vara seriösa också. Är man bara ute efter att ligga tror jag absolut krogen fortfarande är det man ska satsa på.
Jokester
2011-12-25, 16:20
Inte om man är snygg och kan ragga.
Nu missuppfattade du mitt inlägg.
Spartansk
2011-12-25, 16:22
To each his own. Jag tänker åtminstone inte lägga en enda sekund mer i mitt liv på att krogragga. Det räcker med 12 bortkastade år på den skiten.
To each his own. Jag tänker åtminstone inte lägga en enda sekund mer i mitt liv på att krogragga. Det räcker med 12 bortkastade år på den skiten.
+1 på det!
Krogragga är sisådär, även om man vinner och får hem henne så har hon discofitta.
Win-Lose situation.
Patriarch K
2011-12-25, 17:48
Det värsta med dejtingsidorna är att det är de riktigt fula personerna som är mest roliga och vettiga. Jag har träffat 5 personer hittills. Den första jag träffade var tjock, mindre snygg och blyg och det var inte så jätteroligt, men alltid kul att träffa nya folk. Andra jag träffade var långt från så söt som hon var på bilderna, men hon såg ändå helt okej ut och hade en skitrolig personlighet. Hon var väldigt vänster dock och jag tror jag förkastade vänstern ganska mycket i hennes närvaro och trollade lite för mycket om extremhögern. Det misstaget gör jag inte om!
Tredje jag träffade var verkligen astrevlig, men hon hade typ mustasch och ganska läskig hy överlag. Mycket kvalitativ person i övrigt men hon föll på utseendet.
Fjärde personen hade verkligen utseendet med sig. Hon var snyggare än förväntat och hade en härlig personlighet till en början. Jag blev lite småkär efter första dejten som varade 6 timmar. Sedan fortsatte vi att träffas lite då och då under några månader. Hon sjönk mer och mer varje gång, men hon var ingen dålig person. Lite för "konstig" på ett negativt sätt för min smak. Hur som helst blev vi typ tillsammans 2-3 månader eller något sådant. Hon var smart och vettig så det var ju bra!
Femte personen så as-snygg ut på alla bilder och vi pratade massor under 2 veckor och chattade och sådant. Sedan träffades vi och hon såg verkligen inte ut som på bilderna. Hon var inte ful, men inte heller jättesnygg. Personligheten gillade jag inte alls. Hade hon haft en schysst personlighet så hade det varit nice.
Det finns mycket bra folk men många är mindre snygga som är bra dessvärre. De som ser riktigt bra ut är oftast ganska kortfattade när de svarar. De svarar kanske 1-2 gånger och slutar sedan.
Hur som helst, 1/4 är bra statistik för mig.
Orkar inte läsa hela tråden, men på happypancake, som är helt gratis ... alltså inte "gratis" som de flesta andra, utan HELT gratis, så är fördelningen tjejer/killar ungefär 45/55 har jag för mig.
Däremot är man ju helt körd om man inte ser riktigt bra ut, så jag är glad att jag inte betalat ett öre för att bli dissad :D
Spartansk
2011-12-25, 18:04
Däremot är man ju helt körd om man inte ser riktigt bra ut
Kan jag inte uttala mig om iofs. Är snygg som satan.
kettlebellGuden
2011-12-25, 18:07
VM är fina grejer.
Kan jag inte uttala mig om iofs. Är snygg som satan.
Och ändå har du problem med att fixa tjejer på krogen ??
Han har väl sagt att han kan få vem som helst bara han vill.
Spartansk
2011-12-26, 17:15
Ja, väldiga problem.
Han har väl sagt att han kan få vem som helst bara han vill.
Jag kan få vem jag vill om jag är på rätt humör. Vilket jag i princip aldrig är.
Ja, väldiga problem.
Jag kan få vem jag vill om jag är på rätt humör. Vilket jag i princip aldrig är.
Snälla förklara för just på krogen är det ju bara yta som gäller ändå så jag förstår inte varför du skulle ha problem om du nu ser skitbra ut
fan tror inte ens du hade behövt anstränga dig något dom borde ju flockas kring dig om nu så är fallet iaf dom average och less than average brudarna
Spartansk
2011-12-26, 17:19
Snälla förklara för just på krogen är det ju bara yta som gäller ändå så jag förstår inte varför du skulle ha problem om du nu ser skitbra ut
Jag har ju redan förklarat.
För det första är det mycket lättare att ragga på en tjej om man har en hel presentation att gå efter. Jag ska förklara vad jag menar:
Säg att man ser en snygg tjej stå och hänga vid en bar. När man då ska fundera ut en raggningsreplik så kan man bara gå efter det man ser av henne, dvs hennes utseende och kläder. På Internet, däremot, har tjejerna en hel presentation med information om dem som man kan använda sig av. Och oftast också massor bilder och en hel dagbok.
För det andra har man mycket längre betänketid på sig att hitta på smarta saker att säga på Internet. Tänk om du fick fundera en halvtimme innan du fick svara varje gång du raggade på krogen, hur mycket lättare det skulle vara.
Jag har ju redan förklarat.
Så vadå du är aldrig på "rätt humör" då du e på krogen eller förresten av innebär "rätt humör" ??
mangemani
2011-12-26, 17:27
vad är snygg?och i vems ögon är man så snygg?
snygghet sitter väl i betraktarens ögon.
låter som på vissa att det bara finns en viss sorts snygghet och ser man ut så så är det lugnt.
"är man snygg..."vet inte ens vad folk menar med det då det ej finns någon specifik snygghet som funkar för alla.
Spartansk
2011-12-26, 17:27
Så vadå du är aldrig på "rätt humör" då du e på krogen eller förresten av innebär "rätt humör" ??
"Rätt humör" innebär att man fullt och fast tycker att man är den coolaste killen i rummet. Och nej, på det humöret är jag nästan aldrig.
Spartansk
2011-12-26, 17:29
vad är snygg?och i vems ögon är man så snygg?
snygghet sitter väl i betraktarens ögon.
låter som på vissa att det bara finns en viss sorts snygghet och ser man ut så så är det lugnt.
"är man snygg..."vet inte ens vad folk menar med det då det ej finns någon specifik snygghet som funkar för alla.
Det finns universell snygghet: http://www.goldennumber.net/beauty.htm
mangemani
2011-12-26, 17:31
och alla tänder på denna "universella snygghet"?
"Rätt humör" innebär att man fullt och fast tycker att man är den coolaste killen i rummet. Och nej, på det humöret är jag nästan aldrig.
Så du måste känna att du är den absolut snyggaste killen på stället för att kunna förmå dig till å ragga på någon på krogen ??
Spartansk
2011-12-26, 17:34
och alla tänder på denna "universella snygghet"?
Nej, men fler än vad som tänder på t ex Bert Karlsson.
Spartansk
2011-12-26, 17:35
Så du måste känna att du är den absolut snyggaste killen på stället för att kunna förmå dig till å ragga på någon på krogen ??
Nej, ragga kan jag alltid göra. Men om jag vill lyckas så måste jag känna att jag är den coolaste snubben på stället (inte snyggaste).
Nej, ragga kan jag alltid göra. Men om jag vill lyckas så måste jag känna att jag är den coolaste snubben på stället (inte snyggaste).
Oke varför skulle du ragga för å misslyckas då ?? Vad innebär det då att va "coolast" på stället ?
Spartansk
2011-12-26, 17:41
Oke varför skulle du ragga för å misslyckas då ?? Vad innebär det då att va "coolast" på stället ?
Finns väl ingen anledning att ragga för att misslyckas? Vad menar du?
Självklart försöker jag lyckas varje gång.
Cool = alfahane, ball, häftig, rolig, awesome..?
Finns väl ingen anledning att ragga för att misslyckas? Vad menar du?
Självklart försöker jag lyckas varje gång.
Cool = alfahane, ball, häftig, rolig, awesome..?
Jo det jag menar är att i ett tidigare inlägg så sa du att du ALLTID kan ragga, vilket jag uppfattar som att du kan ragga även då du inte är känner dig som den coolaste snubben på stället vilket nu visar sig inte stämma för att om du inte känner dig så så finns det ju ingen poäng i å ragga visst ??
Jaha oke men om det nu är så att du måste känna dig så tyder inte det på en brist av självförtroende om du måste känna dig som sådan för att ragga ??
Spartansk
2011-12-26, 17:48
Jo det jag menar är att i ett tidigare inlägg så sa du att du ALLTID kan ragga, vilket jag uppfattar som att du kan ragga även då du inte är känner dig som den coolaste snubben på stället vilket nu visar sig inte stämma för att om du inte känner dig så så finns det ju ingen poäng i å ragga visst ?? ??
Jag menade att jag alltid kan försöka ragga, att jag alltid vågar gå fram och börja prata.
Jaha oke men om det nu är så att du måste känna dig så tyder inte det på en brist av självförtroende om du måste känna dig som sådan för att ragga ??
Jo. Inget att göra åt.
Jag menade att jag alltid kan försöka ragga, att jag alltid vågar gå fram och börja prata.
Jo. Inget att göra åt.
Varför kan du inte bara köra på ditt starka kort som är då ditt utseende och släppa allt det andra ?? Så att du inte ska behöva va den coolaste snubben
Spartansk
2011-12-26, 17:59
Varför kan du inte bara köra på ditt starka kort som är då ditt utseende och släppa allt det andra ?? Så att du inte ska behöva va den coolaste snubben
Vet inte. En förklaring skulle kunna vara att jag inte alls är sådär snygg som jag tror, utan egentligen är rätt ful, men att när jag känner mig cool så skiter brudarna i hur ful jag är.
Vet inte. En förklaring skulle kunna vara att jag inte alls är sådär snygg som jag tror, utan egentligen är rätt ful, men att när jag känner mig cool så skiter brudarna i hur ful jag är.
Jaha oke nånsin funderat på vad det är för faktorer som göra att du hamnar i det "rätta humöret" ??
Spartansk
2011-12-26, 18:24
Jaha oke nånsin funderat på vad det är för faktorer som göra att du hamnar i det "rätta humöret" ??
Ja: Om jag får massor med bekräftelse, helst i kombination med en lagom fylla.
Ja: Om jag får massor med bekräftelse, helst i kombination med en lagom fylla.
Så det räcker inte bara med en lagom fylla ??
Spartansk
2011-12-26, 18:42
Så det räcker inte bara med en lagom fylla ??
Nope.
Jokester
2011-12-26, 18:49
Eller så går du på brudar som är för snygga för dig eller lika snygga som dig, vilket betyder att du behöver vara eller verka vara bättre än du är. Jag har inte ens magrutor och jag har inga problem att ragga hem någon från krogen.
Om det är något som får mig att roida mer än "skönhet sitter i betraktarens ögon" så är det myten om gyllene snittet.
Spartansk
2011-12-26, 18:54
Eller så går du på brudar som är för snygga för dig eller lika snygga som dig, vilket betyder att du behöver vara eller verka vara bättre än du är.
Att begränsa mig till tjejer i "min liga" går totalt emot min filosofi. Jag tänker inte ligga med någon som jag inte är speciellt sugen på att ligga med, bara för att få ligga.
Jokester
2011-12-26, 18:58
Att begränsa mig till tjejer i "min liga" går totalt emot min filosofi. Jag tänker inte ligga med någon som jag inte är speciellt sugen på att ligga med, bara för att få ligga.
Där har du svaret.
Spartansk
2011-12-26, 19:01
Där har du svaret.
Haha... Vadå, så killar som är tjejtjusare/don juaner/förförare/casanovor, deras hemlighet är att de drar över vad som helst? Ja, då har jag inte heller några problem att få ragg. Jag trodde kruxet var att ragga upp någon som faktiskt var sexig.
Eller så går du på brudar som är för snygga för dig eller lika snygga som dig, vilket betyder att du behöver vara eller verka vara bättre än du är. Jag har inte ens magrutor och jag har inga problem att ragga hem någon från krogen.
Vad har magrutor med att vara på krogen å göra det är inte som om du går barbröstad när du e ute på krogen eller lyfter upp tröjan hela tiden för å visa att du har dom såvida du inte är Mike "The Situation"
Önskar jag börjat tänka så tidigare hade sluppit mycket ångest.Tycker faktiskt nästan lite synd om dig eftersom du måste känna så för att komma nånstans med brudar på krogen men å andra sidan om dejtingsidor funkar för dig så är det skitbra å lika bra köra på det som funkar
Haha... Vadå, så killar som är tjejtjusare/don juaner/förförare/casanovor, deras hemlighet är att de drar över vad som helst? Ja, då har jag inte heller några problem att få ragg. Jag trodde kruxet var att ragga upp någon som faktiskt var sexig.
Det har du rätt i det är faktiskt det som är kruxet :P
Minoshee
2011-12-26, 19:06
Jag trodde kruxet var att ragga upp någon som faktiskt var sexig.
Har du nåt exempel på minimumsexig? Bara av ren nyfikenhet. Och hur snabbt sorterar du?
Spartansk
2011-12-26, 19:09
Har du nåt exempel på minimumsexig? Bara av ren nyfikenhet. Och hur snabbt sorterar du?
Ptja... Svåra frågor... Förstår inte riktigt heller hur de är relevanta?
Minoshee
2011-12-26, 19:12
Ptja... Svåra frågor... Förstår inte riktigt heller hur de är relevanta?
Jo, kanske svåra. Men det är väl intressant hur ens krav ser ut. Väljer man bort väldigt många kanske man sållar väl hårt?
Spartansk
2011-12-26, 19:13
Jo, kanske svåra. Men det är väl intressant hur ens krav ser ut. Väljer man bort väldigt många kanske man sållar väl hårt?
Skulle inte tro att mina krav är för hårda, hittar lätt 5-10 st varje utekväll som "duger".
Spartansk
2011-12-26, 19:26
Jag fattar inte hur mina krav är ett dugg relevanta i sakfrågan. Oavsett om mina krav är "Angelina Jolie och uppåt" eller "Marit Paulsen och uppåt" så upplever jag att det är enklare att få ragg på Internet än krogen, och det är det tråden handlar om.
Minoshee
2011-12-26, 19:27
Skulle inte tro att mina krav är för hårda, hittar lätt 5-10 st varje utekväll som "duger".
Okej... men du raggar inte där och på nåt sätt har det formulerats som ett "problem"? Jag kan förstå om man undviker krograggandet, mest ur perspektivet att det för det mesta känns rätt osexigt. Du verkar ju vara en verbal och fyndig kille så jag kan lätt se att du går hem i nätdejtingen. Vad är problemet?
Spartansk
2011-12-26, 19:32
Okej... men du raggar inte där och på nåt sätt har det formulerats som ett "problem"? Jag kan förstå om man undviker krograggandet, mest ur perspektivet att det för det mesta känns rätt osexigt. Du verkar ju vara en verbal och fyndig kille så jag kan lätt se att du går hem i nätdejtingen. Vad är problemet?
Jodå, jag raggar varje gång jag är på krogen, men får i princip aldrig napp. Pga det (och på grund av att jag i stort sett aldrig har roligt på krogen) har jag bestämt mig för att sluta gå dit.
Skulle inte säga att jag har något problem, men jag argumenterar emot de i tråden som säger att krogen är bättre än Internet som raggningsarena.
Jokester
2011-12-26, 19:34
Väldigt få förunnat att bara ligga med tjejer som ser lika bra eller bättre ut än en själv och få ligga någorlunda regelbundet.
Spartansk
2011-12-26, 19:36
Väldigt få förunnat att bara ligga med tjejer som ser lika bra eller bättre ut än en själv och få ligga någorlunda regelbundet.
Jag tycker ju som bekant att jag själv är vacker som en dag, så jag hade inte haft några problem att ligga med en tjej som är lika snygg som mig, eller två snäpp fulare. Och oavsett snygghetsnivå på brudarna tycker jag som sagt de är enklare att ragga upp på nätet.
Fångar man rätt tjej är problemet löst å andra sidan.
Jag förstår inte det där tänket alls. När jag är på jakt sitter jag inte med en analys om min egen snygghet i handen, som jag sen utgår ifrån för att maximera chanserna att ligga. Jag går snarare på "Amafakkingod, henne MÅSTE jag snacka med!".
Ibland går det vägen, ibland inte. Spelar ingen roll.
Spartansk
2011-12-26, 19:56
Jag förstår inte det där tänket alls. När jag är på jakt sitter jag inte med en analys om min egen snygghet i handen, som jag sen utgår ifrån för att maximera chanserna att ligga. Jag går snarare på "Amafakkingod, henne MÅSTE jag snacka med!".
+ 1 som fan.
Jokester
2011-12-26, 20:30
Fångar man rätt tjej är problemet löst å andra sidan.
Ibland går det vägen, ibland inte. Spelar ingen roll.
Ja, men det betyder inte att man inte snackar med andra heller. Jag skulle aldrig ragga på någon jag tycker är oattraktiv.
Eller så går du på brudar som är för snygga för dig eller lika snygga som dig, vilket betyder att du behöver vara eller verka vara bättre än du är. Jag har inte ens magrutor och jag har inga problem att ragga hem någon från krogen. Skulle man flasha magrutorna först eller hur funkar det? Hur vet man om någon har magrutor? :laugh:
Jag suger på att krogragga (och vara singel för den delen också), får ta och sluta med det tror jag. Jag har mycket svårare att ragga per se än att bara prata. Det känns lite för sliskigt för min smak det här med att öppet ragga på folk :S Har man inte personkemi från början brukar jag inte orka försöka ens. Jag hatar verkligen stela konversationer. Nätdejtingsidor tänker jag inte testa igen på ett bra tag iaf, oavsett hur mitt liv i övrigt ser ut. Helt värdelöst imo. Kände mig så patetisk av att hänga där. Jag har långt enklare att prata med folk vanligt.
Skulle man flasha magrutorna först eller hur funkar det? Hur vet man om någon har magrutor? :laugh:
Jag suger på att krogragga (och vara singel för den delen också), får ta och sluta med det tror jag. Jag har mycket svårare att ragga per se än att bara prata. Det känns lite för sliskigt för min smak det här med att öppet ragga på folk :S Har man inte personkemi från början brukar jag inte orka försöka ens. Jag hatar verkligen stela konversationer. Nätdejtingsidor tänker jag inte testa igen på ett bra tag iaf, oavsett hur mitt liv i övrigt ser ut. Helt värdelöst imo. Kände mig så patetisk av att hänga där. Jag har långt enklare att prata med folk vanligt.
Så hur ska du göra om du varken hänger på krogen eller internet? Kommer att tänka på följande reklam: "Jag vill ha en tjej, gillar inte krogen, fattar inte internet, finns det inget annat säääätt? 0939blablabla" ;)
Så hur ska du göra om du varken hänger på krogen eller internet? Kommer att tänka på följande reklam: "Jag vill ha en tjej, gillar inte krogen, fattar inte internet, finns det inget annat säääätt? 0939blablabla" ;)
Haha den där jingeln minns man! Riktigt humoristisk!
Någon som har det klippet/låten sparad?
krubkungen
2011-12-26, 23:08
Skulle man flasha magrutorna först eller hur funkar det? Hur vet man om någon har magrutor? :laugh:
Man sitter på krogen och ser en jävligt fin donna, man går fram med självsäkra steg och skapar ögonkontakt samtidigt. När man väl är framme så drar man fram rutorna och säger "You mirin brah? U mirin my aesthetics?" Ligg faktor: 10/10 :naughty:
Scratch89
2011-12-26, 23:28
Vem behöver dejtingsajter?
Jokester
2011-12-26, 23:33
Menade inte magrutor per se, läs mellan raderna please. Menade att jag inte har perfekt kropp, dvs ingen 10 på en 10-skala. Men om man inte kan tänka sig annat än riktigt snygga tjejer kan jag förstå att det är svårt att få ragg på krogen då de oftast antingen har pojkvänner eller har otroligt höga krav (inte bara på utseende och uppförande).
Jodå, jag raggar varje gång jag är på krogen, men får i princip aldrig napp. Pga det (och på grund av att jag i stort sett aldrig har roligt på krogen) har jag bestämt mig för att sluta gå dit.
Skulle inte säga att jag har något problem, men jag argumenterar emot de i tråden som säger att krogen är bättre än Internet som raggningsarena.
Hur är du på krogen då? Du kanske är för på? Man ser ju många killar på krogen som är jävligt på och kåta, de lyckas sällan.
Har själv aldrig prövat nätdejting och kommer nog aldrig göra det.
[QUOTE=joasimo;5494828]Hur är du på krogen då? Du kanske är för på? Man ser ju många killar på krogen som är jävligt på och kåta, de lyckas sällan.
Har själv aldrig prövat nätdejting och kommer nog aldrig göra det.[/QUOT
Du borde nog ta å läsa hans andra inlägg i tråden så kommer du förstå att han verkligen inte är FÖR PÅ
Spartansk
2011-12-27, 00:40
En gång när jag var ute i Göteborg dansade jag fram till en hyggligt fräsch tjej, och började hångla lite. Sedan lyfte hon på min t-shirt och tittade på min sälsläta håriga mage. "Är den godkänd?" frågade jag. Hon skakade på huvudet och gick. Så man ska vara förberedd på allt!
<--
Hur är du på krogen då? Du kanske är för på? Man ser ju många killar på krogen som är jävligt på och kåta, de lyckas sällan.
Är på alla möjliga sätt, har testat allt från att prata om väder och vind till att i princip gå fram och hångla upp dom utan att säga ett ord.
Du borde nog ta å läsa hans andra inlägg i tråden så kommer du förstå att han verkligen inte är FÖR PÅ
Tack för försvaret, men ibland har jag nog faktiskt varit för på. :)
David Brent
2011-12-27, 01:30
Dom som nätdejtar? :confused:
Scratch89
2011-12-27, 01:33
Dom som nätdejtar? :confused:
Ah, uppenbart svar.
Jag har aldrig testat, kom jag på nu. Kanske vore nåt. Att träffa folk på krogen är bara bökigt och det krävs i princip att man druckit. Lite lättare att sålla på internet också. Synd bara att det är ett sånt ordentligt överflöd på killar på dejtingsidor. De senaste gångerna jag varit ute på krogen har det varit fler tjejer än killar ute.
Så hur ska du göra om du varken hänger på krogen eller internet? Kommer att tänka på följande reklam: "Jag vill ha en tjej, gillar inte krogen, fattar inte internet, finns det inget annat säääätt? 0939blablabla" ;) Jag skiter i att ragga per se helt enkelt. Tro det eller ej det går utmärkt att träffa folk ändå! Gemensamma bekanta kan ju vara något? Hemmafester är ju bättre än krogen också. Annars vet jag inte möta någon random sådär? Särskilt ons lär det inte bli, men det är inte vad jag är ute efter heller.
Man sitter på krogen och ser en jävligt fin donna, man går fram med självsäkra steg och skapar ögonkontakt samtidigt. När man väl är framme så drar man fram rutorna och säger "You mirin brah? U mirin my aesthetics?" Ligg faktor: 10/10 :naughty:
*rolleyes*
Menade inte magrutor per se, läs mellan raderna please. Menade att jag inte har perfekt kropp, dvs ingen 10 på en 10-skala. Men om man inte kan tänka sig annat än riktigt snygga tjejer kan jag förstå att det är svårt att få ragg på krogen då de oftast antingen har pojkvänner eller har otroligt höga krav (inte bara på utseende och uppförande). Jo, jag vet. Jag tyckte bara det lät lustigt när jag läste det. Jag ska sluta söka efter snygga tjejer, jag blir alltid så besviken. Söta tjejer är att föredra imo.
En gång när jag var ute i Göteborg dansade jag fram till en hyggligt fräsch tjej, och började hångla lite. Sedan lyfte hon på min t-shirt och tittade på min sälsläta håriga mage. "Är den godkänd?" frågade jag. Hon skakade på huvudet och gick. Så man ska vara förberedd på allt! :thumbup:
En gång när jag var ute i Göteborg dansade jag fram till en hyggligt fräsch tjej, och började hångla lite. Sedan lyfte hon på min t-shirt och tittade på min sälsläta håriga mage. "Är den godkänd?" frågade jag. Hon skakade på huvudet och gick. Så man ska vara förberedd på allt!
HAHAHAHAHAHA du får ursäkta men dett va fan så jävla roligt asså :laugh:
Du borde ha dragit upp hennes tröja också å sagt "I wish I had 4 hands så I could give then fours thumbs down" :D
<--
Är på alla möjliga sätt, har testat allt från att prata om väder och vind till att i princip gå fram och hångla upp dom utan att säga ett ord.
Tack för försvaret, men ibland har jag nog faktiskt varit för på. :)
Tror vi alla har varit det nån gång. Vet hur att även jag kan vara det själv ibland fast då gäller det tjejer som jag verkligen fastnar för
Jag provade på juldagen att slå ihop de 2 fenomenen krogen och nätdejting, dvs jag stämde träff med en tjej på krogen som jag snackat lite med på HP. Det slutade inte riktigt som jag hade förväntat mej. Pga mycket folk och mycket alkohol så möttes vi inte förens runt 2 slaget på natten, utanför stället. 10min senare satt vi i en taxi på väg hem till mej.
Jag skrev tidigare nånstans att jag inte är med på dejtingsajter för att få ligga, det vidhåller jag. Dock såhär i efterhand vet jag att internetdejtandet spar X antal timmar och kronor på krogen för ett ev. kroggragg. Man har ju redan lärt känna varandra, och båda parter med ett antal groggar innanför västen när man väl träffas så krävs de inte så mycket mer helt enkelt, jag tror vi sa hej och växlade ett par ord till innan det började hånglas.
Om jag tror att det här är bästa sättet att börja en date på? Nääe :)
Spartansk
2011-12-27, 20:24
internetdejtandet spar X antal timmar och kronor på krogen för ett ev. kroggragg. Man har ju redan lärt känna varandra, och båda parter med ett antal groggar innanför västen när man väl träffas så krävs de inte så mycket mer helt enkelt, jag tror vi sa hej och växlade ett par ord till innan det började hånglas.
Vad var det jag sa? Vad vaaaar det jag sa? Vad var det jag sa? Vad var det jag SA!
Grattis Jens! :) Och välkommen till klubben!
BBAAAAHHH han hade bara tur :P , tror inte det hade kunnat hända två gånger om
Spartansk
2011-12-27, 21:28
BBAAAAHHH han hade bara tur :P , tror inte det hade kunnat hända två gånger om
Tror du har fel! :)
Tror du har fel! :)
Jaså , kanske det men chansen skulle jag tro är väldigt liten i vilket fall
fredrik1
2011-12-27, 23:35
Vad var det jag sa? Vad vaaaar det jag sa? Vad var det jag sa? Vad var det jag SA!
Grattis Jens! :) Och välkommen till klubben!
hhMgmkYHlM8
Haha, jag är inte ute efter att det ska hända igen. Har gått på en hel del dejter det senaste och internetdejting är utan tvekan mycket, mycket bättre än krogen. Men kände väl på mej att en första dejt snorfull på krogen inte skulle sluta i livslång kärlek direkt :D
mangemani
2011-12-28, 06:51
utav mina egna erfarenheter så funkar krogen, men nätdejting funkar bäst.
1 utav mina ex har jag hittat på krogen, men så gott som resten(förutom 2) har jag hittat genom nätet.
nätet ger en en chans att lära känna människan, få se hur hon är på insidan innan man ger sig på hennes utsida, IRL så är det lite tvärtom tycker jag, där är det utseendet som kommer först och sedan resten.
på nätet(enligt mig) så är det insidan som ger utsidan en chans.
utav mina egna erfarenheter så funkar krogen, men nätdejting funkar bäst.
1 utav mina ex har jag hittat på krogen, men så gott som resten(förutom 2) har jag hittat genom nätet.
nätet ger en en chans att lära känna människan, få se hur hon är på insidan innan man ger sig på hennes utsida, IRL så är det lite tvärtom tycker jag, där är det utseendet som kommer först och sedan resten.
på nätet(enligt mig) så är det insidan som ger utsidan en chans.
Rätt så bra sammanfattat.
dream_theater_
2011-12-28, 16:47
Jag vet inte om jag håller med där! Det första jag ser om jag går in på en datingsida, är väl ändå hennes bild. Duger inte den så lär jag väl inte stanna och läsa mer om henne direkt. Träffar jag en tjej ute, och är full, så är hon förmodligen snygg oavsett hur hon ser ut, och har då större chans att få visa "sitt sanna jag".
Eller?
Spartansk
2011-12-28, 16:57
Jag vet inte om jag håller med där! Det första jag ser om jag går in på en datingsida, är väl ändå hennes bild. Duger inte den så lär jag väl inte stanna och läsa mer om henne direkt. Träffar jag en tjej ute, och är full, så är hon förmodligen snygg oavsett hur hon ser ut, och har då större chans att få visa "sitt sanna jag".
Eller?
Jag håller absolut med dig. Att "insidan går före utsidan" är inte varför jag förespråkar nätdejting.
Eller?
Klart man inte fastnar för någon som ser ut som stryk, men däremot om en snygg tjej ger ett bimbo intryck eller har helt andra prioriteringar än en själv så går man givetvis vidare i det fallet med. Jag brukar alltid läsa presentationer, kolla fakta om intressen och övrigt noga..
dream_theater_
2011-12-28, 17:22
Eftersom att jag inte har nätdejtat, så vet jag ju inte, men i verkliga livet skulle jag nog aldrig kunna bli intresserad av någon som jag inte tycker ser riktigt bra ut. Jag skulle nog aldrig dejta en tjej för att hon har sunda värderingar, benan åt rätt håll men bara ser "ok" ut.
Eftersom att jag inte har nätdejtat, så vet jag ju inte, men i verkliga livet skulle jag nog aldrig kunna bli intresserad av någon som jag inte tycker ser riktigt bra ut. Jag skulle nog aldrig dejta en tjej för att hon har sunda värderingar, benan åt rätt håll men bara ser "ok" ut.
Nä jag är också alldeles för kräsen är jag rädd för, dock så hade jag lika lite kunnat tänka mej att dejta/bli ihop med en supermodell om hon var helt blåst i huvudet. Och när du chatat med någon en stund så visar sej det ganska så snabbt vad det är för typ av människa, vad för värderingar osv personen har. Saker som på fyllan varken märks eller känns relevanta för den delen.
dream_theater_
2011-12-28, 17:31
Nä jag är också alldeles för kräsen är jag rädd för, dock så hade jag lika lite kunnat tänka mej att dejta/bli ihop med en supermodell om hon var helt blåst i huvudet. Och när du chatat med någon en stund så visar sej det ganska så snabbt vad det är för typ av människa, vad för värderingar osv personen har. Saker som på fyllan varken märks eller känns relevanta för den delen.
Säger vi supermodell, så spelar det ingen roll för mig om hon har lägre iq än kvalstren i min kudde!
Eller?
Så sant! Jag skriver då inte till någon som inte har bild, och inte till någon med ful bild heller för den delen. Nätdating är otroligt utséendefixerat!
ALLA är mer eller mindre utseendefixerade, oavsett situation, den som säger annat snackar skit. Det är inte det som är poängen, utan att det är mycket lättare att filtrera och undersöka personen (om man nu är ute efter något annat än ett ragg/ligg dvs).
ALLA är mer eller mindre utseendefixerade, oavsett situation, den som säger annat snackar skit. Det är inte det som är poängen, utan att det är mycket lättare att filtrera och undersöka personen (om man nu är ute efter något annat än ett ragg/ligg dvs). Vad är problemet egentligen? Attraktion behövs. Jag skulle aldrig klara av att data någon som jag inte är attraherad av. Jag tycker det är naturligt att attraktion av utseende går före personlighet i den bemärkelse att det är första urvalet. Visst, man kanske väljer bort personer som har en jättebra personlighet, men om man inte är attraherad av dem funkar det ju inte ändå. Man måste ha båda.
Vad är problemet egentligen? Attraktion behövs. Jag skulle aldrig klara av att data någon som jag inte är attraherad av. Jag tycker det är naturligt att attraktion av utseende går före personlighet i den bemärkelse att det är första urvalet. Visst, man kanske väljer bort personer som har en jättebra personlighet, men om man inte är attraherad av dem funkar det ju inte ändå. Man måste ha båda.
Vem har sagt att det är ett problem :confused:. Förstår inte hur jag kan vara tydligare, jag går lika mycket efter utseende själv, det enda jag hävdar är att man lär känna personen mer på djupet innan man träffar denne via nätdejting, jämfört med krogen och kan således sålla ut personer som man kanske inte är intresserad av att dejta pga andra faktorer än utseendet.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.