handdator

Visa fullständig version : Smal/tjock

VeXx
2011-12-25, 00:45
Hej! Jag har ett problem. Jag står vid spegeln regelbundet och jag tycker att jag ser tjock/riktigt mullig ut, är det bara jag? Jag undrar vad ni där ute tycker, riktigt tacksam för seriösa svar.
Ni får gärna komma med råd.
Om ni vill får ni gärna gissa vikten. Är 175 cm lång.
Tack.

Upptaget
2011-12-25, 00:57
Tjock/mullig? absolut nej, hade du velat att revbenen skulle synas när du står upp eller?

Men jag förstår nog vad du menar, men det du behöver är lite muskler, inte funderat att börja lite lätt på gym?

TREX
2011-12-25, 00:59
Kanske 45-55kg? Skinn och ben va fan.

VeXx
2011-12-25, 01:02
Vill att revbenen och magrutorna ska synas. Några tips?

frogmachine
2011-12-25, 01:16
lite mer muskler på den kroppen innan du tänker på magrutor

Fartman
2011-12-25, 01:38
Du ser ut som en helt normal tonåring. Snarare spinkig än mullig, tror att du luras av att höften är lite bredare än axlarna. Är ganska säker på att det kommer att bli bättre med åldern (när man blir mer "vuxen" i kroppen blir man bredare över bröstet och axlarna). Gissningsvis har du relativt nyligt skjutit i längden, då brukar bredden komma lite senare när längden har stannat.
Det du kan göra i dagsläget är att träna styketräning för att lägga på dig muskler och äta ordentligt med bra vanlig mat.
Det sista du ska göra är att försöka bli smalare, det kommer bara se dåligt ut. Mer muskler + den naturliga kroppsutvecklingen kommer att fixa biffen.

Crocker
2011-12-25, 01:42
65 kg

Fishtank
2011-12-25, 01:46
Mer muskler och mat så blir det där bra

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Lychgate
2011-12-25, 07:27
Otränad skulle jag säga. En lugn och sansad viktuppgång med mycket lyftning som dom andra sagt innan du ens tänker på deff.

Rahf
2011-12-25, 08:28
Du ser ut att väga mellan 55 - 60kg. Möjligt att vi snackar några kilon över 60, beroende på hur bendensiteten ser ut.

Jävligt smal är du.

King Grub
2011-12-25, 09:32
Det sista du är är tjock. Du är smal och otränad. Ett par års seriös träning och du kommer att se fullständigt annorlunda ut.

VeXx
2011-12-25, 10:24
Okej. Tar åt mig av alla de här råden, ska äta upp mig och börja träna. Tack så mycket alla:)

Anton Fräs
2011-12-25, 10:56
Bra att du tog till dig vad folk skrev till dig. Du kommer bli förvånad över vilka otroliga förändringar du kan skapa genom träning. Har du fler frågor/tankar sök här på forumet eller skapa en tråd. Finns mycket kunskap och stöd på det här forumet.

Paperbasket
2011-12-25, 12:08
Ser smal och otränad ut i mina ögon. Ät inte som en tok nu bara om du börjar träna. Skynda långsamt så du inte drar på dig för mycket extravikt bara.

mattilainen
2011-12-25, 12:12
som många sagt är du smal men otränad. Vissa kan se lönnfeta ut men du är bara smal tycker jag. Träna?

kwame
2011-12-25, 14:21
Min kropp såg ut väldigtväldigt snarlik din innan jag började träna, hade kanske t.o.m lite mer fett på magen, och jag räknades alltid som "smal och spinkig" du kan ju kolla in i min journal och se hur jag ser ut nu efter ett par års seriös träning. Som sagt, hade nästan exakt samma kropp som dig innan.

VeXx
2011-12-25, 17:56
Frän kropp! Hur lång tid tog det?

VeXx
2011-12-25, 17:57
Tack för alla råd och era seriösa svar.

begt
2011-12-25, 18:20
Du ser helt otränad ut men är inte tjock alls (no offense)- men om man vänder på saken så kan du bli oerhört mycket bättre. I princip hur du än gör i träningsväg så kommer du få mer muskler och bli starkare med tanke på utgångsläget (så länge du pressar dig själv i varje övning och inte bara slölyfter vikter). Ha bara inga förväntningar på att du ska se skillnader på 2-3 veckor. Men några månader av ens någotsånär seriös träning med ett visst energiöverskott och högt proteinintag kommer ge dig muskler så du ser skillnad. Framför allt kommer du känna dig mycket starkare- "styrka kommer före muskler" som det heter.

VeXx
2011-12-25, 18:24
Du ser helt otränad ut men är inte tjock alls (no offense)- men om man vänder på saken så kan du bli oerhört mycket bättre. I princip hur du än gör i träningsväg så kommer du få mer muskler och bli starkare med tanke på utgångsläget (så länge du pressar dig själv i varje övning och inte bara slölyfter vikter). Ha bara inga förväntningar på att du ska se skillnader på 2-3 veckor. Men några månader av ens någotsånär seriös träning med ett visst energiöverskott och högt proteinintag kommer ge dig muskler så du ser skillnad. Framför allt kommer du känna dig mycket starkare- "styrka kommer före muskler" som det heter.

Okej, tränat nu i 2-3 månader och såhär ser min kropp ut.. vad gör jag för fel? :cryout:

King Grub
2011-12-25, 18:28
Okej, tränat nu i 2-3 månader och såhär ser min kropp ut.. vad gör jag för fel? :cryout:

Felet är att du tränat 2-3 månader. Det tar längre tid än så för större förändringar, även om man gör allt rätt.

VeXx
2011-12-25, 18:29
Felet är att du tränat 2-3 månader. Det tar längre tid än så för större förändringar, även om man gör allt rätt.

Jo det är ju sant.. men lite borde man väl ändå se? :O

clappen
2011-12-25, 18:32
Jo det är ju sant.. men lite borde man väl ändå se? :O

Det syns väl på vikterna?

VeXx
2011-12-25, 18:34
Det syns väl på vikterna?

Har bara gått ner...

begt
2011-12-25, 18:44
Har bara gått ner...

Har du gått ned i kroppsvikt eller har du minskat i styrka på gymmet?

För du kan väl omöjligen ha minskat i styrka sedan du börjat träna, jag vet inte hur du skulle bära dig åt för det om du varit fullt frisk under den tiden.
I såna fall måste du ligga på energiunderskott och då kan du inte bygga muskler netto.

Gober
2011-12-25, 18:45
Bra att du tog till dig vad folk skrev till dig. Du kommer bli förvånad över vilka otroliga förändringar du kan skapa genom träning. Har du fler frågor/tankar sök här på forumet eller skapa en tråd. Finns mycket kunskap och stöd på det här forumet.

Tar till sig? har redan gjort samma tråd på Body där han fick rådet att söka hjälp för ÄS som han själv skrev att han hade bara för att sedan återkomma några dagar senare och fråga om det var någon skillnad på kroppen.

VeXx
2011-12-25, 21:13
Tar till sig? har redan gjort samma tråd på Body där han fick rådet att söka hjälp för ÄS som han själv skrev att han hade bara för att sedan återkomma några dagar senare och fråga om det var någon skillnad på kroppen.

Problem?

Gober
2011-12-25, 21:40
Problem?

Nej men du har ju uppenbarligen vilket är synd så jag säger som jag sa sist. Om du inte trollar så tycker jag du ska söka hjälp som du skrev att du skulle göra på Body.

Tokruska
2011-12-26, 00:31
Har bara gått ner...

Han menade antagligen att vikterna du kör med har gått uppåt inte vad du väger :P