Visa fullständig version : DUMMA TOMTEN!!!! Vad fick ni i juklapp då??
Qudatullah Jamal
2011-12-24, 20:41
Jag vill inte ha någon plånbok eller en röd-gul tjejfärgs pyjamas. En stegräknare som laggar oxå.
ska säga upp kontakten med min familj har ja tänkt nu. allt känns så himla värdelöst nu, sämsta julen i hela mitt liv!! *gah!*
för att det ska bli någon diskussion så kan ni få skriva vad ni själva fick??
själv fick jag alltså bara skräp!!
Inga julklappar. Är de bättre än skräp??
Tricklew
2011-12-24, 20:48
Lite pengar och en stor saftig moralkaka om vad jag borde göra med mitt liv.
Carolinew
2011-12-24, 20:50
Vi har hoppat över julklappar till de vuxna, riktigt skönt. Dock var det visst ett par stycken som inte tyckte att jag var vuxen än...
Rikard Jansson
2011-12-24, 20:52
Hahahaha, asgarvar utan att veta varför. Fan vad kul det är med random moralkakor :D
Åt du den? :)
Jag vill inte ha någon plånbok eller en röd-gul tjejfärgs pyjamas. En stegräknare som laggar oxå.
ska säga upp kontakten med min familj har ja tänkt nu. allt känns så himla värdelöst nu, sämsta julen i hela mitt liv!! *gah!*
Nada! :D
Ett hus som blinkar, en påse polly och en ficklampa och 1000 spänn från mormor..
grisbil3n
2011-12-24, 21:40
En kniv, studielitteratur, och ett samlag.
bluelight
2011-12-24, 21:42
En kniv, studielitteratur, och ett samlag.
niiiven!
Fick inget jag. Undra om man får något senare ikväll. Får slå en pose på lokala krogen.
Hur gammal är du egentligen?
Fick ingenting, otroligt skönt.
Herr Vedders "Forma kroppen" bland annat. Nu har man kvällsläsning i några veckor!
Inga julklappar här heller
astrodog
2011-12-24, 22:14
Vörtbröd. Köpte det själv.
awesomooo
2011-12-24, 22:17
Får julklappar den 25:e. Säkert det gamla vanliga, strumpor, kalsonger och pengar. Ack så jag hoppas att tomten kommer med en 47+" LED-tv!
specialized 77
2011-12-24, 22:19
massa träningskläder :) och trevligt sällskap :) fira med tjejens familj... 2a året i rad
är rädd detta blir tradition nu varje år! :)
Dirty South
2011-12-24, 22:19
iPad 2 64 GB
Pengar, runt 10k
Kläder
Kontorsstol
Parfymer
Summerburst VIP biljett till både Stockholm och Göteborg
Flygbiljett till Göteborg och hotell(Summerburst)
Withings Wifi Personvåg
Sennheiser HD-25
Fick även massa annat småskit, godis osv osv. Jag är rätt nöjd.
Varför tycker ni det är "otroligt" skönt att inte få julklappar?
nytt razer headset , ca 10k cash, lacoste deo/parfym, dolph lundgren fit forever boken.
Té. Lite kul då jag tidigare idag sa högt att té är skit. Sen fick jag en mössa och biljett till Magnetic fields.
Tror det är något som kommer med åren, jag vet inte många vuxna som tycker det är SUPERSKOJ WOOOHOO TJOOOHO JULKLAPPAR FY FAN VAD COOLT med just klappar, det är mer något man ger till sina barn för att man gillar att se dem glada och något man ger till sin fru för att det ska bli lugnt och skönt hemma.
För mig handlar det om att stolthet, vill kunna tjäna ihop alla mina pengar själv och köpa alla de saker jag vill ha själv. Jag uppskattar det hela så mycket mer då, saker tappar värde när man får de utan att anstränga sig.
Mass-Tech
2011-12-24, 22:37
Starcraft 2, och så har datan lagt av*grr27*
Fan vad bortskämda vissa är, jag får inte ens 10k ihopslaget på 5år.
Nä, en annan fick en arbetarlusing och en spottloska i julklapp!
mystic[-_-]
2011-12-24, 22:55
Fan vad bortskämda vissa är, jag får inte ens 10k ihopslaget på 5år.
Nä, en annan fick en arbetarlusing och en spottloska i julklapp!
Ett njurslag och en skendränkning här
iPad 2 64 GB
Pengar, runt 10k
Kläder
Kontorsstol
Parfymer
Withings Wifi Personvåg
Sennheiser HD-25
Fick även massa annat småskit, godis osv osv. Jag är rätt nöjd.
Schtekare! Inte dåligt!
;5491716']Ett njurslag och en skendränkning här
I like you. Hardworking man.
Lyftarskor (tidig julklapp, fick dem i slutet på November), tofflor och strumpor. Jag är skitnöjd! :D
Saker barnen gjort på dagis, jippi...
Sent from my HTC Desire using Tapatalk
Fick och får alltid bra julklappar, trots att jag är gammal som gatan.
Mest glad är jag nog åt en riktigt fin gryta, perfekt i kombination med en kokbok på bara långkok och grytor som jag fick av flickvännen.
Några spännande böcker
Köksvåg
Betald diet jan-maj
Strumpor
Träningsbag
Lite godis
Lite cash
majak0vskij
2011-12-25, 00:09
Jag fick en parisresa =D
Barbastark
2011-12-25, 00:23
Saker barnen gjort på dagis, jippi...
Haha! Det är alltså såhär föräldrarna verkligen reagerade när man var barn
Kängor och en stickad tröja. Har hört att det blir en lång vinter...
Hur nöjd som helst:)
Haha! Det är alltså såhär föräldrarna verkligen reagerade när man var barn
Japp.
machine gun
2011-12-25, 01:00
Ingenting.
Förutom en saftig räkning för hundens ryggskada på 8500:- så blev det handskar, wristwraps och nytt rejält lyftarbälte + lite bra böcker och en flaska whisky, good stuff.
iPad 2 64 GB
Pengar, runt 10k
Kläder
Kontorsstol
Parfymer
Withings Wifi Personvåg
Sennheiser HD-25
Fick även massa annat småskit, godis osv osv. Jag är rätt nöjd."Rätt" nöjd?
Kan jag låna dina föräldrar och släkt till nästa jul?
the_matsson
2011-12-25, 01:12
Flanellskjorta att ha när jag leker i skogen! :)
koffein_beroende
2011-12-25, 01:24
Parfym
Kalsonger
Tröjor
Skjorta
Bestick
Mjukisbyxor
Säkert något jag glömt, jag är nöjd iallafall :)
Inte för o va sån men vilken familj har råd att ge bort 10k + ipads o skit? Inte för att jag hade tackat nej men iaf...
Fishtank
2011-12-25, 01:45
Inte för o va sån men vilken familj har råd att ge bort 10k + ipads o skit? Inte för att jag hade tackat nej men iaf...
Fler än du tror
Mycket ligger dock i om familjen tycker det är vad man ska prioritera.
Ontopic
Helt okej klappar
Det jag önskat mig till köket och lite pengar.
Ny Vinterjacka fick jag tidigare iår som lite tidigare present
Resa till Budapest med familjen också, ska bli trevligt.
Föredrar dock som många andra att betala grejer själv och inte att mamma och pappa som jobbat hårt för att nå deras ekonomiska status betalar för mig.
Stötta lite under studier fine men betalar fortfarande hyra.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
koffein_beroende
2011-12-25, 01:47
Lite offtopic,
Jag har ingenting emot att ta emot mycket presenter, nu har jag eget fast jobb så då sa jag att jag inte vill ha några presenter för att jag köper det jag vill ha själv (fick självklart presenter ändå), men jag har absolut inga problem med folk som får 10k+ och ipad om familjen har det så bra ställt.
Fishtank
2011-12-25, 01:54
Syftar du på min post menade jag inte så även om det kan se ut så i efterhand :)
Det är helt okej för mig med.
Men då ska man bete sig tacksamt också vilket jag tycker att de som fått sånt i tråden hittills gjort.
Mycket avundsjuka runt jul däremot tyvärr.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
stolpskott
2011-12-25, 01:55
1k, bok, trisslott (vann 25 spänn!), en handgjord läderinbunden anteckningsbok köpt i Italien, en renässans-aktig maskerad-mask löpt i Italien, Battlefield 3 (:D), halsduk, choklad, mjukisbyxor, tjocktröja.
Jag tycker väl att man ska kunna ge bort hur dyra klappar man vill så länge man har råd, men man ska inte känna sig tvungen däremot.
Börjar själv märka att det klapparna blir dyrare från mina föräldrar trots att jag önskar mig mindre och är vuxen. Men dom har helt enkelt mer pengar nu när barnen är utflugna och deras löner inte direkt minskat.
Jag fick jättebra klappar.
Av min syster fick jag gardiner, plus att hon bjuder på BLACK SABBATH-biljett + öl, mat och resa i samband med det i vår :D
Underbar present, faktiskt.
Och sen har vi min mor som är lite speciell. Av henne fick jag 150 spänn att köpa gardiner för (jag hade sagt att jag önskade mig gardiner), och ett busskort. Busskortet var för 10 resor, men 3 av dom hade hon redan använt... Väldigt konstig julklapp, tycker jag.
Några Clintan dvd:er och 800 spänn. Mer än vad jag förtjänar, jag är nöjd.
Lychgate
2011-12-25, 06:50
Ett par nya Gasp vintage pocket pants då mina gamla är totalt utslitna och spruckna av överanvändning. Så jävla sköna! :hbang:
Raschmus
2011-12-25, 08:22
Ett flertal. Somliga ger inte släkt och vänner så mycket under året just för att de tycker det är kul att kunna ge mycket under julen.
OnT:
Dyngfeta kläder (Skjortor, mössa, jacka, tröjor, jeans, halsduk, kalsonger)
Kängor
Parfym
Whiskey
Renault Clio 07
Massa flyttahemifrånsaker som osthyvel, potatisskalare osv
IPad (fick visserligen tillsammans med min bror)
Och summerburst vip i GBG (Blåa om någon mer ska dit;))
Jag är fantastiskt nöjd och tacksam varje jul. För julklapparna i allmänhet men att jag får förmånen att fira med hela familjen och släkten fullt friska så här långt, i synnerhet.
Pengar
Underkläder
En trisslott från gudfaderns mor
Däremot fick jag ge bort en häckarns massa julklappar till vad som blev riktigt glada barn när jag tomtade :D.
Jag fick en Moccamaster och lite presentkort, är mycket glad! :)
En schavette och en massa tillbehör så att jag äntligen kan raka mig med vettiga saker :-)
Postat via en mobil enhet
Kan tycka som vissa att det är lite löjligt att man ger julklappar när alla är vuxna och har jobb, men samtidigt tycker jag det är något fint med det. Man kan köpa saker som nån annan kanske inte själv unnar sig (t.ex spa) eller småsaker (lyxkaffe, lådor med godsaker) osv mest för att man gillar att ge något. Finns inget bättre än att se någon bli glad när dom öppnar ett paket med något dom inte räknat med... :)
On topic: Jag fick presentkort, en bok, parfym, smink och lite annat. :thumbup:
Tror det är något som kommer med åren, jag vet inte många vuxna som tycker det är SUPERSKOJ WOOOHOO TJOOOHO JULKLAPPAR FY FAN VAD COOLT med just klappar
Jodå, fast det är minst lika kul att ge som att få till skillnad från när jag var 12...
Mitt favoritschampoo och en Iittalamugg med Snorkfröken på. Som bonus ett par flip flops. Det var en rätt trivsam jul.
Fick en av de troligtvis ovanligaste julklapparna, apple verkar gå + i jul ;)
iPhone
Godis
Kläder
Pengar
Bowlingskor
Eddie Vedder
2011-12-25, 11:05
Theory and Reality: An Introduction to the Philosophy of Science (http://www.amazon.com/Theory-Reality-Introduction-Philosophy-Foundations/dp/0226300633) av Peter Godfrey-Smith och Classics of Philosophy (http://www.amazon.com/Classics-Philosophy-Louis-P-Pojman/dp/0199737290/ref=sr_1_3?s=books&ie=UTF8&qid=1324807405&sr=1-3) av Louis Pojman. Man kan läsa lite i böckerna om man går in på länkarna. Om intresse skulle finnas. :)
Det var de enda två sakerna jag önskade mig egentligen. Fick ju lite pengar och annat krafs också.
Kylplatta till datorn
Två tröjor
Tofflor
Långkalsonger + strumpor
Sennheiser 25 HP SP
Fat Gripz
Mitt förslag på 0 julklappar i år gick inte hem som ni ser. Dock drog vi ner på antalet klappar vilket gjort att man gett/fått saker som man verkligen vill ha.
Pengar
Underkläder
En trisslott från gudfaderns mor
Däremot fick jag ge bort en häckarns massa julklappar till vad som blev riktigt glada barn när jag tomtade :D.
Don corleones mor? *jorgen*
Hardcore
ont:Fick massa kläder och lite pengar, och sen lite till kläder. Mer än nöjd, hade inte önskat mig något som vanligt
Hade sagt att jag verkligen inte var på humör för några klappar, men fick såklart några ändå. Ett par handskar, ett strykjärn, Z boken. Kändes trevligt, men den viktiga klappen är ändå närheten till familjen, lugnet och mysigheten. Själavård kan man säga. :)
Biljetter till Henrik Fexeus
Roccat Headset
Presentkort där jag brukar handla kläder
Parfym
Middag på mitt favoritställe i stan
Glassmaskin
Lite kläder
Skidglasögon
Och lite choklad.
Är mer än nöjd :)
remindme
2011-12-25, 11:52
Mixer = fluff!
Whiskey
Mer whiskey
Whiskey glas
Automatiskt pepparkvarn
/klad 25 åring
awesomooo
2011-12-25, 11:52
Fick paket nu på morgonen!
- Samsung 46" 3D LED-tv
- Kalsonger
- Presentkort på Brothers
- Straps
- Pengar
- Godis
- Två skjortor
The_RobRoy
2011-12-25, 12:26
Problemet med att få julklappar för 10k+ när man är liten, är ju att man får en rätt skruvad uppfattning av pengars värde. När man själv sen tar de första stapplande stegen i arbetslivet och sommarjobbar som 16-17 åring, så är det ju inte så motiverande att slita 6 veckor för samma summa som man får varje födelsedag och jul.
Samma effekt om man ger barnen en stor summa pengar på ett bankkonto som de är medvetna är deras.
Mamma skickade 1000 HKD i ett kuvert till mig, den enda julklappen detta år. Nu för tiden är det fina kläder jag blir gladast för. Gillar schysta kläder, men hatar att gå ut och hitta dom. Resten köper jag hellre själv.
Star Wars Bluray-box och en tavla. Riktigt nöjd!
isterbuk
2011-12-25, 13:21
Inte en klapp! :)
Vi enades om att sonen skulle få relativt få julklappar, utan mer lagom. Han blev ööverlycklig! *cupid* (ett begagnat skrivbord, nintendo 3sd m spel, fodral till spelet, ett brädspel, ett lego, en stor supermjuk gosedjurshund och ett angry birds gosedjur). Vi var 8 vuxna, 2 barn. Vi vuxna skulle inte byta julklappar, men jag fick ändå en gosig filt av sonens farföräldrar. Jättemysig! Och av sonen ett glittrande armband i plast.. det var finaste presenten!
Supernöjd, och en jättemysig kväll med lugna o lyckliga människor.. top notch! :)
Fick en vit laptop av Hertzman, kolo-presents are the best ;)
Inte Jersey Shore-blurayboxen då Joanna? :D
Fick bara bra saker. skjortor, pengar och så.
Största julklappen är att syrran är hemma och firar jul*cupid*
Inte Jersey Shore-blurayboxen då Joanna? :D
Det får nog bli min present till mig själv, GTL babyyyy :D
Joakim pettersen
2011-12-25, 13:34
Sparesa med och av min flickvän
underställ och några tröjor/t-shirtar
sängkläder+köksredskap till när jag flyttar hemifrån
handledslindor
témuggar
deo
presentkort
det bästa av allt, en riktigt trevlig julafton med en lycklig familj och flickvän
väldigt väldigt nöjd :)
Fick vakna upp idag och börja bila upp källar golvet för att byta avloppsstam :) kul på jul
+ 7k till att renovera källaren
1500kr till xenon för heljuset. Varför kan inte hyundai ha xenon på heljuset när dom har det på halv?
och lite godis.
rajjan_dammit
2011-12-25, 19:25
svälta
stockinger
2011-12-25, 19:40
Viktbälte
Folkrace körning
Spaweekend med tjejen
Pengar
+ massa andra roliga saker
:D
Bekant's bekant blev inte lika glad för sina julklappar!
http://img843.imageshack.us/img843/3160/38831127544902172971108.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/843/38831127544902172971108.jpg/)
Lite pengar ifrån ett håll
en tröja ifrån ett annat
Patriarch K
2011-12-25, 22:08
Väldigt dyr parfym :(
Jag använder inte parfym och kommer aldrig att använda. Jag requestade en retur i utbyte mot något annat.
victor_n
2011-12-25, 22:10
TH Duffel
Gaucho handskar
Happysocks strumpor 4par
CK kallingar 2par
ny smartphone
RL parfym + duschkräm
4st pull-overs
2st längre stickade tröjor
Mixerstav
wokpanna
tekokare
ca 5k cash
+ presentkort på div ställen :)
victor_n
2011-12-25, 22:49
TH Duffel
Gaucho handskar
Happysocks strumpor 4par
CK kallingar 2par
ny smartphone
RL parfym + duschkräm
4st pull-overs
2st längre stickade tröjor
Mixerstav
wokpanna
tekokare
ca 5k cash
+ presentkort på div ställen :)
+ en Victorniox klocka som är min nya favorit!
Önskade mig som vanligt ingenting men fick lite slumpade grejer ändå
2 skärbrädor
marsipangris
skjorta
belgiskt ölset med tillhörande glas
diverse lotter
lite pengar
spegel
Mjölkprotein
2011-12-26, 05:38
Eftersom jag är 14 bast så fick jag, en hel del prylar.
Jag blir ju halvt tvingad att önska mig någonting, så om dom ändå ska köpa någon pryl så är det ju bättre att jag hittar någonting vettigt. Hursomhelst. Jag fick allt jag önskade mig, och lite till.
> Pentel Graphgear 1000 0,5mm (utvald av mig, ville ha en lite finare penna än en billig plastpenna för 30kr... Denna kostar väl, 300? :P)
> Pentel stift 0,5 (3st 40-pack = 120 stift!)
> 2 handdukar (handduksjulen i år?)
> En rejäl, tvättbar dunkudde (hon vägrade ange pris, verkade jävligt dyr!)
> 1000kr (totalt)
> Rubiks kub (orginal, 3x3)
> Sigmund Freud stressboll (LIKNAR MIG!!! Nej, men samma förnamn, så jag tyckte den var frän..)
> Saw 1-6 Collectors box + Saw 7 separat. (älskar dom filmerna...)
Silencer
2011-12-26, 12:21
En WinRAR licens.
Nej skämtåsido, fick en rumble roller av min snälla sambo. :D
hangatyr
2011-12-26, 12:25
;5491716']Ett njurslag och en skendränkning här
ett kok stryk och en sked fiskrens.
David Brent
2011-12-26, 12:54
Eftersom jag är 14 bast så fick jag, en hel del prylar.
Jag blir ju halvt tvingad att önska mig någonting, så om dom ändå ska köpa någon pryl så är det ju bättre att jag hittar någonting vettigt. Hursomhelst. Jag fick allt jag önskade mig, och lite till.
> Pentel Graphgear 1000 0,5mm (utvald av mig, ville ha en lite finare penna än en billig plastpenna för 30kr... Denna kostar väl, 300? :P)
> Pentel stift 0,5 (3st 40-pack = 120 stift!)
> 2 handdukar (handduksjulen i år?)
> En rejäl, tvättbar dunkudde (hon vägrade ange pris, verkade jävligt dyr!)
> 1000kr (totalt)
> Rubiks kub (orginal, 3x3)
> Sigmund Freud stressboll (LIKNAR MIG!!! Nej, men samma förnamn, så jag tyckte den var frän..)
> Saw 1-6 Collectors box + Saw 7 separat. (älskar dom filmerna...)
Varför kände du att du behövde veta?
Själv fick jag inget. Precis vad jag önskade mig.
Kallsone
2011-12-26, 13:09
en kalsong
en t-shirt
hygien kit (perfym, deo och aftershave)
och en IPHONE 4S!!!
mycket bättre än förra året då jag fick en pannlampa och ett hänglås...
Minns när jag va ca 17 år och öppnade det ända paket jag fått av mina föräldrar. 5 paket tomtebloss.. hela familjen vek sig av skratt när de såg min min...
Fick:
Strumpor
Kalsonger
Deo
Schampo
Termos
Pengar
Trisslotter
Groda med inbygt måttband
Muminpappans memoarer
Kola
Potatispress
Billig slitochslängmobil, så att smartphonen får stanna hemma när man ska på äventyr
Herman Hednings julalbum
Gav:
Pilateslektioner till mamma
Årsprenumeration på korsordstidning till pappa
Bläckpatroner till syrran
Säsong 1-4 av The big bang theory till brorsan
En kokbok om bröd till grannflickan
En mjuk prasslig bok att bita på till en tjejkompis barn.
Helst skulle jag önska lite begränsningar i julklappshysterin, men resten av familjen gillar detta, så det är bara att gilla läget för julefridens skull.
Minns när jag va ca 17 år och öppnade det ända paket jag fått av mina föräldrar. 5 paket tomtebloss.. hela familjen vek sig av skratt när de såg min min...
Haha!
Fanns det en annan present i reserv. Eller var de bara onda?
hahavaffan
2011-12-27, 10:37
Jag gav mig själv en gyrostyrd leksakshelikopter från Rusta á 139kr. Den flyger ta mig fan helt perfekt. Lång batteritid och väldigt enkel att kontrollera. Årets höjdpunkt :D
Kallsone
2011-12-27, 11:25
Haha!
Fanns det en annan present i reserv. Eller var de bara onda?
De var nog bara onda... *grr*
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.