Visa fullständig version : Flikar i håret?
dream_theater_
2011-12-21, 19:23
Den här frågan kan förmodligen inte ställas utan att jag både känner mig och framstår som fåfäng, så nu kör vi: Jag har märkt att mitt hår har blivit tunnare på ena sidan av pannan, ungefär som att en vik börjar att ta sin form.
Fråga är, är detta slutet på mitt liv, eller kan det vara så att håret bara blir lite tunnare och that's it? Och hur ska jag få reda på vilket innan det är för sent?
MangeByggarn
2011-12-21, 19:27
Tror nog din tid är över.
Vi hörs på andra sidan.
Jockefoten
2011-12-21, 19:28
Är du hyfsat tunnhårig från början så lär du börja tappa hår tidigt. Det finns dock snygga frisyrer för tunnhåriga män. Karl IX hade en bra lösning:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/bb/Charles_IX_of_Sweden.jpg
MasterChief
2011-12-21, 19:33
Hur snabbt tappar du håret? Jag började också tappa håret men bara på en sida. Gick till en hudläkare och han avfärdade det som naturligt håravfall. Men efter en vecka hade jag tappat hår motsvarande en yta på runt 6 cm2. Jag gick till en annan hudläkare som tog tester på hårbotten och upptäckte att jag fått svamp i hårbotten. Svampen var inte svensk och jag var det första dokumenterade fallet i Sverige. Hade jag väntat en vecka till så hade jag blivit helt kal. Nu satte han in antibiotika (eller nåt) och infektionen försvann. Jag får dock aldrig tillbaka håret jag tappat.
Sandra81
2011-12-21, 19:35
Den här frågan kan förmodligen inte ställas utan att jag både känner mig och framstår som fåfäng, så nu kör vi: Jag har märkt att mitt hår har blivit tunnare på ena sidan av pannan, ungefär som att en vik börjar att ta sin form.
Fråga är, är detta slutet på mitt liv, eller kan det vara så att håret bara blir lite tunnare och that's it? Och hur ska jag få reda på vilket innan det är för sent?
Du menar att du börjar tappa hår? du kan ju se lite på din pappa, farfar osv när dom började tappa håret. det är ju naturligt och ligger ju i generna. känner en kille som är 32 och börjar bli ordentligt gråhårig.. vissa åldras ju tidigare och det är inte ovanligt att killar börjar tappa håret redan vi 20. Hårfästet brukar då sakta krypa högre upp i början.
Du menar att du börjar tappa hår? du kan ju se lite på din pappa, farfar osv när dom började tappa håret. det är ju naturligt och ligger ju i generna. känner en kille som är 32 och börjar bli ordentligt gråhårig.. vissa åldras ju tidigare och det är inte ovanligt att killar börjar tappa håret redan vi 20. Hårfästet brukar då sakta krypa högre upp i början.
jag har hört att just håravfall ärvs mestadels från modern, så kolla din morfar istället.
jag har hört att just håravfall ärvs mestadels från modern, så kolla din morfar istället.
Detta.
majak0vskij
2011-12-21, 21:16
Hursomhelst är vikar hett, så du har inget att oroa dig för *popcorn*
prOtotype
2011-12-22, 10:01
Ja inte är man ensam om att önska sig en stabilare kalufs
Oh fuck.
http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/215287_10150170454895836_628060835_7225335_75323_n .jpg
http://icanhasinternets.com/wp-content/uploads/2010/05/haters4.jpg
Är ju bara att raka av allt.
Skönaste och mest praktiska frillan :)
Sandra81
2011-12-22, 13:01
Ålrajt men att kolla på sina närmsta släktingar brukar ju vara ett bra sätt och se hur och när man börjar åldras.
Nja jag följer iaf nästan på millimetern min Pappas hårfäste.
young_george
2011-12-22, 13:30
Hur snabbt tappar du håret? Jag började också tappa håret men bara på en sida. Gick till en hudläkare och han avfärdade det som naturligt håravfall. Men efter en vecka hade jag tappat hår motsvarande en yta på runt 6 cm2. Jag gick till en annan hudläkare som tog tester på hårbotten och upptäckte att jag fått svamp i hårbotten. Svampen var inte svensk och jag var det första dokumenterade fallet i Sverige. Hade jag väntat en vecka till så hade jag blivit helt kal. Nu satte han in antibiotika (eller nåt) och infektionen försvann. Jag får dock aldrig tillbaka håret jag tappat.
Har du någonsin funderat på om du har ett olycksmoln över dig?
Nu vet jag inte så mycket om dig, men ibland verkar du vara lite som Job i bibeln, att världen bara jävlas med dig för ingen särskild anledning alls.
Å andra sidan kanske det i slutändan leder till något positivt.
Sandra81
2011-12-22, 13:31
Nja jag följer iaf nästan på millimetern min Pappas hårfäste.
Ja oftast är det ju så men det kan ju också hoppa lite.. att man tex blir mer lik en farmor eller morfar. Jag är lik min farmor i det mesta har jag fått höra.
hanushans
2011-12-22, 14:16
Du får läsa på lookgood.se, sida om manligt håravfall. Om du tänker behandla så är det dags att sätta igång så fort som möjligt.
Slartibartfast
2011-12-22, 14:19
Du får läsa på lookgood.se, sida om manligt håravfall. Om du tänker behandla så är det dags att sätta igång så fort som möjligt.
Sen är väl all behandling mer eller mindre pengar i sjön.
MasterChief
2011-12-22, 14:20
Har du någonsin funderat på om du har ett olycksmoln över dig?
Nu vet jag inte så mycket om dig, men ibland verkar du vara lite som Job i bibeln, att världen bara jävlas med dig för ingen särskild anledning alls.
Å andra sidan kanske det i slutändan leder till något positivt.
Då har du nog mest läst av det tråkiga jag skrivit här. Jag har ju även berättat massor av roliga saker jag upplevt. Sammantaget så är det väldigt många mer som haft det betydligt jobbigare än vad jag haft det.
dream_theater_
2011-12-22, 20:07
Nu får jag uppdatera lite tror jag. Jag fick be en familjemedlem att kika på mitt hår, och jag blev idiotförklarad som tyckte att det har blivit tunt. Uppenbarligen har det inte det.
Ja, jag är rädd för att tappa håret!
Ingen i min släkt har vad jag vet tunt hår, varken på mor eller fars sida.
Jag får uppdatera tråden om nåt händer?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.