Logga in

Visa fullständig version : Att läsa upp gymnasiebetyg

Toxic
2011-12-21, 12:19
Hur går detta till, jag saknar några kurser för mitt slutbetyg från gymnasiet.

Vill nu se till att få slutbetyget så skulle vilja läsa dessa kurser på distans och i lågtakt till en början iaf men hur gör jag?

Lyckats förstå att jag lär gå igenom någon form av vuxenutbildning(komvux?) för att kunna söka men hur får jag tag i mitt gamla betyg osv,(min gamla skola existerar intet längre)
Skulle ju behöva gå igenom det för att se om det är något mer än dem 3 kurser jag har planerat att läsa är behövt för att få slutbetyg.

Mvh T

REDaction
2011-12-21, 12:35
Gick du på Wenströmska? Hämtade själv ut mina betyg där medans dom höll på att göra om. Det borde inte vara några problem nu heller, bara att gå till receptionen så ska dom ha dina betyg där. Så länge det inte var en evighet sen du tog studenten. Efter du hämtat ut betygen åker du ner till VUC och pratar med en studievägledare som kommer hjälpa dig. Du kommer få välja mellan några olika vuxenutbildare att läsa hos. Själv läste jag några kurser på hermods (distans) och det var väldigt lätt och skönt.

Barkbiten
2011-12-21, 12:39
Toxic;5484906']Hur går detta till, jag saknar några kurser för mitt slutbetyg från gymnasiet.

Vill nu se till att få slutbetyget så skulle vilja läsa dessa kurser på distans och i lågtakt till en början iaf men hur gör jag?

Lyckats förstå att jag lär gå igenom någon form av vuxenutbildning(komvux?) för att kunna söka men hur får jag tag i mitt gamla betyg osv,(min gamla skola existerar intet längre)
Skulle ju behöva gå igenom det för att se om det är något mer än dem 3 kurser jag har planerat att läsa är behövt för att få slutbetyg.

Mvh T

Jag kompletterade mina gymnasiebetyg med kurser som saknades för roligare universitetsutbildningar för några år sedan. På distans, så det gick att jobba samtidigt. Nu bor jag inte i Västerås, men det verkar som att det är Hermods som har hand om vuxenutbildningen där. Kolla med dem!

Hermods i Västerås (http://hermods.se/Nyheter/Nyhetsarkiv/Hermods-i-Vasteras/)

Sen vet jag inte när du gick gymnasiet, men beroende på det och massa annat så kan de finnas på Ladok eller vad det nu kan tänkas heta. Det borde iofs vuxenutbildningen kunna hjälpa till med. Annars kanske det går att regga konto på studera.nu, där finns ju betygen förutsatt att de är införda digitalt.

Toxic
2011-12-21, 12:39
Gick du på Wenströmska? Hämtade själv ut mina betyg där medans dom höll på att göra om. Det borde inte vara några problem nu heller, bara att gå till receptionen så ska dom ha dina betyg där. Så länge det inte var en evighet sen du tog studenten. Efter du hämtat ut betygen åker du ner till VUC och pratar med en studievägledare som kommer hjälpa dig. Du kommer få välja mellan några olika vuxenutbildare att läsa hos. Själv läste jag några kurser på hermods (distans) och det var väldigt lätt och skönt.

Japp jag läste där.

Ok, ja jag mailar receptionen och hoppas på respons där.

Du som verkar veta då.
Vart ligger vuc i västerås?

awesomooo
2011-12-21, 12:42
Du får all hjälp du behöver hos en studievägledare på Komvux.

REDaction
2011-12-21, 18:03
Toxic;5484957']Japp jag läste där.

Ok, ja jag mailar receptionen och hoppas på respons där.

Du som verkar veta då.
Vart ligger vuc i västerås?

Gör det. I stora glashuset bredvid skrapan om det säger dig något :P Bara att googla på vuc västerås annars så kommer du fram till deras hemsida där adress borde finnas. Kan vara bra att kolla öppettiderna också då dom brukar vara lite knäppa.