handdator

Visa fullständig version : Är det lagom kcal?

Knuggen
2011-12-18, 17:16
Vet ej om det är rätt forumsdel, men är det jag undrar över:

Vet inte riktigt exakt hur mycket kcal allting har men jag undrar om det är lagom.
Jag väger 90kg och gymmar 4 ggr i veckan, gått ner 14 kg senaste 7-8 månaderna. Men en vanlig dag ser ut så här:

Frukost: 2 mjuka frallor med x2 skivor ost och kalkon alt filmjölk med whey-80 och hallon.

Lunch: Det skolan serverar dock undviker jag kolhydrater, kör på kött och grönsaker.

Mellis: En frukt

Efter träning: Whey-80

Middag: Kan vara allt från chili corn carne, en normal portion á 200-300 gram med grönsaker till ett paket renskav med keso.

Brukar även äta 1-2 frukter innan jag lägger mig.

Kosttillskott: Omega 3, Multivitamin, Whey-80 och Fitness Fiber.

Vad ligger jag på ett ungefär, och varför går jag inte ner, då jag tränar som förr och äter lika mycket. Enda skillnaden är att jag ökat alkoholkonsumtionen med 2ggr i månaden istället för 1. Jag rör mig lika mycket.

Är det för mycket kcal i det jag stoppar i mig? Jag menar äter normalstora portioner precis som mina vänner äter som väger mindre än mig, plus att jag undviker kolhydrater. Vad är grejen?

King Grub
2011-12-18, 17:31
Hur skall man kunna svara på om energimängden är "lagom" när du inte beskriver din förbrukning eller aktivitet.

Rakanichy
2011-12-18, 17:35
Ser ut som lite kcal i mitt tycke. Sen gillar jag inte heller att äta så lite kolhydrater.
Men du borde gå ner när du äter så.

Knuggen
2011-12-18, 17:38
Jag gymmar rätt så hårt 4 ggr i veckan, 1 timme per gång+simmar 15-20min samt att jag arbetar med barn vilket innebär att jag rör mig hela dagarna (fotboll,bandy osv). Promenerar till jobbet 2km varje morgon.