Visa fullständig version : Klen vänsterarm, vad göra?
DroopySWE
2011-12-17, 16:30
Nu är det så att jag tränat styrka i ca 3-4 veckor och känner att min vänsterarm är väldigt mycket klenare än min högerarm, vilket gör att den håller mig tillbaka. Finns det någonting man kan göra för att försöka bättra på detta så att vänstern blir lika stark som högern?
klupknum
2011-12-17, 16:36
Limitera dina reps efter vad din vänsterarm klarar.
Om vi tar hantelcurl som exempel:
Din högerarm klarar 10 reps på 15kg
Din vänsterarm klarar 7 reps på 15kg
Då kör du bara 7 reps med varje arm, begränsa dig själv efter din vänsterarm, efter ett tag så kommer den komma ikapp och då är det bara att köra på.
elBjurro
2011-12-17, 16:48
Istället för att limitera sig skulle jag personligen kört t.ex stångcurl, på så sätt får den svagare armen "hjälp" men man kan fortfarande köra fullt ut.
Mvh Henke
Awesomeous Prime
2011-12-17, 16:57
skulle inte oroa mig/vidta speciella åtgärde efter bara 3-4veckors träning, det kommer jämna ut sig, om det inte gör det efter ett år eller så, då kanske de e dags å fundera över det skulle jag tycka.... men, vill du så kan du ju försöka fokuser lite extra på den svagare på nånting....
DroopySWE
2011-12-17, 17:17
Tack för svaren :)
Klupknum: kör på det :)
Onanera med vänstern också, inte bara högern!
Mjölkprotein
2011-12-18, 00:19
Onanera med vänstern också, inte bara högern!
Är man högerhänt så runkar man ju med vänstern... Det vet väl alla?
Jag spelar badminton på tävlande nivå i dagsläget, min högerarm blir då automatiskt starkare eftersom det är handen jag håller racket i. Jag får helt enkelt leva med det tills jag slutat med badminton.
Annars rekommenderar jag stångcurl, ifall du är byggare. Om inte... SÄLRODD!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.