Visa fullständig version : Identify These Movies
willtjam
2011-12-17, 00:47
http://deideldorfer.net/itm/itm.xls
Detta är ett filmquiz som består av bilder från rätt kända filmer fast man har suddat ut skådespelarna och så ska man gissa titeln. Hur många rätt få ni?
Inget fusk nu!
Jag har 38 rätt hittills. Jag ska ha alla innan jag dör! *gah!*
varför ska man ladda ner något?
willtjam
2011-12-17, 00:50
Det är en Excel-fil. Glömde skriva det :D
12½ klarade jag på en genomgång :)
http://deideldorfer.net/itm/itm.xls
Detta är ett filmquiz som består av bilder från rätt kända filmer fast man har suddat ut skådespelarna och så ska man gissa titeln. Hur många rätt få ni?
Inget fusk nu!
Jag har 38 rätt hittills. Jag ska ha alla innan jag dör! *gah!*
Vad räknas som fusk då? Googla namn på film man vet det är men inte kommer ihåg namnet på?
12½ klarade jag på en genomgång :)
15 efter en genomgång. :) Hur får man 0,5 rätt?
willtjam
2011-12-17, 03:02
Vad räknas som fusk då? Googla namn på film man vet det är men inte kommer ihåg namnet på?
Bra fråga hörru. Har man sett den och vet vilken det är men inte kommer på namnet så tycker jag det är rättvist med lite IMDb.
15 efter en genomgång. :) Hur får man 0,5 rätt?
Hehe blir inte ½ i poängen men hade rätt filmserie fast visste inte vilken i serien.
Hehe blir inte ½ i poängen men hade rätt filmserie fast visste inte vilken i serien.
Okej, 16 då. ;) 20 nu!
24 :/ Sovdags för mig med.
Eller titta vad som står i rutan under där man skriver svaret, ty där finns det utskrivet!
Tapatalkski
willtjam
2011-12-17, 11:40
Eller titta vad som står i rutan under där man skriver svaret, ty där finns det utskrivet!
Tapatalkski
Vad har du för magiskt program?
hahavaffan
2011-12-17, 11:41
.xls-fil? Seems legit.
Vad har du för magiskt program?
Numbers
Med utskrivet menar jag att man kan trycka på rutan, och man ser då formeln som används för att räkna poäng för ditt svar, och där står svaret.
willtjam
2011-12-17, 13:04
Numbers
Med utskrivet menar jag att man kan trycka på rutan, och man ser då formeln som används för att räkna poäng för ditt svar, och där står svaret.
För mig står det att den rutan är skrivskyddad så jag kan inte ens läsa den.
drakfelt
2011-12-17, 17:15
Går ju inte att ta miste på dom välsvarvade kanonerna under skinnpajen på nr 31!
Nalfaren
2011-12-17, 20:25
25 vid första genomgång, sjukt att man kan koppla vissa bilder så pass bra till en film man sett för hundra år sedan :)
Love no. 40 :) å 35. hehe
LillSkalman
2011-12-17, 20:35
4 / 60, jävligt knäckt nu. Men så var det mest skitfilmer från 70taler med... :P
Nalfaren
2011-12-17, 21:06
31 nu, men stör mig att jag inte kan minnas nr 33, 28 eller 23, har de på tungan.
willtjam
2011-12-20, 21:13
Jag gav upp vid 45. Jäkligt svårt!
Minimjölk
2011-12-20, 22:40
Jag har med 45. Dock hade jag något mindre innan jag kollade i facit. Jag säger ändå att hjag hade rätt pga att jag visste filmen men konstiga felstavningar gav mig fel. Tex skrev jag & där and skulle gett mig rätt, trots att den aktuella filmen är &. Dessutom var siffrorna i vissa utbytta mot Romerska siffror etc. Tycker inte man har fel om man skriver 1 när de vill ha I
willtjam
2011-12-20, 22:49
Jag har med 45. Dock hade jag något mindre innan jag kollade i facit. Jag säger ändå att hjag hade rätt pga att jag visste filmen men konstiga felstavningar gav mig fel. Tex skrev jag & där and skulle gett mig rätt, trots att den aktuella filmen är &. Dessutom var siffrorna i vissa utbytta mot Romerska siffror etc. Tycker inte man har fel om man skriver 1 när de vill ha I
Håller med dig.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.