handdator

Visa fullständig version : vad rekomenderar ni att jag ska köpa?

asroma27
2011-12-15, 19:27
Jag är 1,86 lång och väger ungefär 84 kg. Jag går mitt andra år på gymnasiet och spelar handboll i ett div tre lag. Jag går på gym några gånger i veckan.

Till sommaren skulle jag vilja få den där perfekta kroppen med magrutor är det någon som har några tips på vad jag borde använda för kost tillskott för att få det resultatet skulle vara oerhört tacksam om jag får några svar tack på förhand

tumme
2011-12-15, 19:30
Jag går mitt andra år på gymnasiet

Proteinpulver. Räcker bra, lär dig träna först.

asroma27
2011-12-15, 19:37
finns det något protein pulver som ni kan rekommendera och är det endast protein pulver ni rekommenderar eller finns det annat som skulle kunna hjälpa mig ?

JesperOlsson
2011-12-15, 19:48
finns nog inga kosttillskott som ger dig den "perfekta kroppen"

Pushit
2011-12-15, 20:20
Hur ser din kroppsform ut? Det finns inget pulver som i sig ger dig magrutor och den perfekta kroppen. Det du kan göra är att antingen styrketräna hårt och gå ner i vikt för att få fram dina magrutor och förhoppningsvis bygga muskler under tiden. Alternativt om du är smal och vill se mer vältränad ut behöver du lägga på dig muskler (och vikt), men det ger dig knappast mer synliga magrutor såvida du inte bygger otroligt mycket mage under den tiden och lyckas undvika att lägga på dig fett under viktuppgången.

Posta en bild på dig så får du säkert bättre råd för vad du ska göra för att arbeta i rätt riktning!

Pepz
2011-12-15, 20:21
du tillskriver kosttillskott en massa effekter som de inte har.

man blir varken vältränad eller deffad av något som helst kosttillskott

asroma27
2011-12-15, 21:02
Jag känner att några av er missförstod mig jag vet att jag inte kommer då en perfekt magrutor bara genom att äta något speciellt tillskott. Jag vet att jag kommer behöva jobba hårt för det jag ville ha lite hjälp med vad som kan vara bra för mig.

Jag lägger upp en bild på hur jag ser ut i dagsläget så kanske ni kan hjälpa mig mer
http://tinypic.com/view.php?pic=ra3lh5&s=5

Linjedomarn
2011-12-15, 21:02
Skicka ett PM till mig om du hittar ett kost-tillskott som ger mig perfekt kropp på 6 månader. Skulle göra vad som helst för det, förutom fysisk aktivitet då.

vicarious
2011-12-15, 21:13
Träna tung styrketräning så du får lite mer muskler, ät mycket protein och sen kanske gå ner ett par kilo i vikt.

asroma27
2011-12-15, 21:53
menar du då att jag ska köra tunga vikter och få reps och sedan deffa närmare sommaren eller något liknande ?

vad skulle du rekommendera för protein pulver i så fall ?

Silencer
2011-12-15, 22:01
* Proteinpulver
* Kreatin
* Omega 3
* D Vitamin
* Gainer/Maltodextrin (om du har dålig aptit)

Träna tung styrketräning och ät som en gris. Bli starkare och lite fetare. Sen deffar du och har en fin kropp.

MtotheM
2011-12-15, 22:15
menar du då att jag ska köra tunga vikter och få reps och sedan deffa närmare sommaren eller något liknande ?

vad skulle du rekommendera för protein pulver i så fall ?

Billigaste som smakar ok. En vanlig rekommendation är Kolozzeums egna eller Whey Fx.

Kom dock ihåg att inget är ett mirakelpiller och du kan få samma förutsättningar med vanlig mat.

Morty
2011-12-15, 23:30
* Proteinpulver
* Kreatin
* Omega 3
* D Vitamin
* Gainer/Maltodextrin (om du har dålig aptit)

Träna tung styrketräning och ät som en gris. Bli starkare och lite fetare. Sen deffar du och har en fin kropp.

This.

Koffeinpiller kan vara en idé också. Jag tränar som en duracellkanin på det.

Bizarro
2011-12-15, 23:47
Koffeintablett
Kreatin monohydrat
Vasslepulver
(Omega-3, vitaminer)
..Är dom tillskotten jag kommer på rent spontant som är bra för styrketräning iaf.

Ang. magrutor och dylikt så måste jag säga att du har en jävligt bra grund att få en snygg kropp i min mening, samt bra vikt. Tycker du ska tänka på att få i dig mycket protein och styrketräna hårt efter ett beprövat schema, så kommer du få bra resultat.
Sen om du inte har så väldefinierade magrutor som du önskar är det bara att tappa några kg, lär inte vara något problem om du lirar seriös handboll också.

Tycker f.ö. inte du formulerade dig så djävulskt konstigt, fattade att du inte syftade på något mirakeltillskott som skulle ge dig magiska magrutor och tycker vissa kommentarer var lite väl dryga kanske ^^