Visa fullständig version : Kolozzeums insamling till Musikhjälpen 2011
Hej alla!
Musikhjälpen 2011 är igång.. Flashback äger den privata insamlingsligan och familjeliv hankar långt ner i listan någonstans. Kolozzeum är vad jag kan se inte ens representerade...
Så kan det inte gå till tänkte jag, och registrerade en insamling för oss. Gå in på länken nedan och fyll i ditt mobilnummer. Du får senare ett SMS som du svarar på. Bham, du har skänkt 50 kr. Upprepa så många gånger du vill :)
Här är länken för att skänka åt "Kolozzeum Forum"
http://ihelp.se/musikhjalpen/index.php?open=1559
Musikhjälpens hemsida (http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?ProgramId=3946)
Om årets tema (http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=3946&grupp=16256)
PS. Det tar för tillfället ett bra tag innan man får sms:et man ska konfirmera med verkar det som. Jag har i alla fall väntat 15 minuter.. Men det kommer väl.
Värt att poängtera att du skänker ca 42 kr, 5 kr går till iHelp som står för tjänsten och 3 kr till "administrativa kostnader"
edit: och ni som inte tycker det är mycket, då använder jag ert dammiga argument "många bäckar små..." 16% som försvinner är mycket
Värt att poängtera att du skänker ca 42 kr, 5 kr går till iHelp som står för tjänsten och 3 kr till "administrativa kostnader"
edit: och ni som inte tycker det är mycket, då använder jag ert dammiga argument "många bäckar små..." 16% som försvinner är mycket
Japp!
Ingen jobbar väl gratis här i världen :)
Ja, men å andra sidan är 84% som når fram mera.
Att avstå från att ge 84% för att 16% hamnar någon annanstans låter som en dålig ursäkt. Om man inte skänker 100% någonannanstans då.
filmjölk
2011-12-15, 15:53
kommer pengarna verkligen fram då? Eller passerar de någon Afrikanskminikapitalist som bygger ut sin villa, skickar sina barn till Europeisk privatskola eller köper vapen åt sina soldater?
kommer pengarna verkligen fram då? Eller passerar de någon Afrikanskminikapitalist som bygger ut sin villa, skickar sina barn till Europeisk privatskola eller köper vapen åt sina soldater?
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=94437&lid=Radiohjalpen&from=menu
Japp!
Ingen jobbar väl gratis här i världen :)
Då kan man lika gärna strunta i att skänka pengar eftersom man då går miste om en viss procentuell del av ens inkomst, vilket kan liknas vid att jobba gratis. Och ingen jobbar väl gratis här i världen :)
Då kan man lika gärna strunta i att skänka pengar eftersom man då går miste om en viss procentuell del av ens inkomst, vilket kan liknas vid att jobba gratis. Och ingen jobbar väl gratis här i världen :)
Får du ihop det i skallen så absolut, whatever floats your boat, allt är frivilligt osv :)
Nej, fyfan. Jag har slutat tro på välgörenhet som bara skickas iväg och någon truckchaffis blir rånad av någon cool guerilla.
Senaste exemplet på att välgörenhet med stora summor pengar inte går till stackars flickan som behöver ny skolbok:
http://blog.sfgate.com/yaki/2011/12/13/japan-tsunami-relief-funds-go-to-save-whaling/
Får du ihop det i skallen så absolut, whatever floats your boat, allt är frivilligt osv :)
Tycker bara det är jävligt fult att scamma folk på pengar genom att visa snyftvideos och på så sätt spela på folks känslor, inte ovanligt att situationer som herren ovan nämner sker. Om du vill hjälpa folk åk ner som volontär dina pengar halveras ett antal gånger innan de nått rätt.
"Sätt in ditt bidrag på bank-plusgiro 90 1950 -6 och märk din insättning med Musikhjälpen."
Det går också att betala direkt med kort, fyll i belopp och tryck på knappen.
http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=3946&artikel=4236822&grupp=12803
Att slösa bort 16% redan innan pengarna är inne på kontot känns onödigt när det finns alternativ som är precis lika enkla.
Tycker bara det är jävligt fult att scamma folk på pengar genom att visa snyftvideos och på så sätt spela på folks känslor, inte ovanligt att situationer som herren ovan nämner sker. Om du vill hjälpa folk åk ner som volontär dina pengar halveras ett antal gånger innan de nått rätt.
Ja scams gillar väl ingen. Ser inte scammen i detta dock? Tänker du på ihelp? Sveriges radio? Radiohjälpen?
Och nej, åka ner som volontär skulle jag inte göra.
Pengar har jag så det blir över. Tid, ork och lust att åka iväg som volontär har jag inte.
Ja scams gillar väl ingen. Ser inte scammen i detta dock? Tänker du på ihelp? Sveriges radio? Radiohjälpen?
Och nej, åka ner som volontär skulle jag inte göra.
Pengar har jag så det blir över. Tid, ork och lust att åka iväg som volontär har jag inte.
iHelp är hycklarna i detta fallet även om jag är mot välgörenhet också, fast det är en annan diskussion och jag ska inte förpesta den här tråden mer. Ville bara upplysa folk om att nästan en femtedel försvinner om man använder den tjänsten. Tack för mig!
iHelp är hycklarna i detta fallet även om jag är mot välgörenhet också, fast det är en annan diskussion och jag ska inte förpesta den här tråden mer. Ville bara upplysa folk om att nästan en femtedel försvinner om man använder den tjänsten. Tack för mig!
På vilket sätt hycklar de? De har tagit fram en tjänst som hjälporganisationer kan använda för att hjälpa folk peppa varandra att skänka pengar. De jobbar inte gratis, såklart (varför skulle de?). De skriver även på sin hemsida att en del av pengarna går till dem.
Sådana här trådar översvämmas av egoister som gör allt för att rättfärdiga att de inte betalar en spänn. Kolozzeum kommer få leva med skammen att medlemmarna är snåla.
Sådana här trådar översvämmas av egoister som gör allt för att rättfärdiga att de inte betalar en spänn. Kolozzeum kommer få leva med skammen att medlemmarna är snåla.
Haha, tänkte skriva att jag kanske håller mig till insamlingsgruppen med de normala människorna på Flashback :D
Snåla? Jag donerar både blod regelbundet, mina organ efter min död samt har en rullande överföring på 250kr varje månad till Barncancerfonden. Jag tänker däremot inte stödja att köpa "skolböcker" när minst 75% försvinner på vägen. Your move...
För övrigt har inte ens TS skänkt i sin egen insamling vilket bara visa att han ville höra "Naaw vad gullig du är tur att det finns människor som dig fniZz"
Snåla? Jag donerar både blod regelbundet, mina organ efter min död samt har en rullande överföring på 250kr varje månad till Barncancerfonden. Jag tänker däremot inte stödja att köpa "skolböcker" när minst 75% försvinner på vägen. Your move...
Det var mer ett allmänt konstaterande. Du är såklart jätteduktig och givmild. Tummen upp.
Tror jag ska donera en fet kebab till mej själv idag.
Det har jag förtjänat.
För övrigt har inte ens TS skänkt i sin egen insamling vilket bara visa att han ville höra "Naaw vad gullig du är tur att det finns människor som dig fniZz"
Väntar fortfarande på det jäkla konfirmerings-SMS:et. På flashback skrev folk att det kunde ta en jäkla tid.
GG annars
Three pigs
2011-12-15, 16:40
Anledningen till att jag sällan skänker är just det, att så pass mycket går till annat ändamål än det jag vill. Känns så himla fel, och ännu värre är det ju med andra organisationer som t.ex. Amnesty. Jag menar, hur mycket går inte åt alla löner? Står ju folk i varje gathörn i Stockholm känns det som. Och dom jobbar absolut inte gratis.
Carolinew
2011-12-15, 16:41
Har tänkt tanken att bli tigerfadder många gånger men osäkerheten kring hur mycket som egentligen når fram gör att jag avstått.
Pudzianovski
2011-12-15, 16:46
Vilket jävla tjat det alltid blir i såna här trådar.
Man skulle önska att folk håller käften och skänker enligt TS önskan eller startar en egen tråd om varför man inte vill skänka till alla tusentals organisationer eftersom de är så elaka och tar alla pengar. Jag bryr rätt så jävla lite om vad alla andra skänker till istället. I just den här tråden skänker man enligt TS önskan.
:thumbup:
Man skulle önska att folk håller käften och skänker enligt TS önskan eller startar en egen tråd om varför man inte vill skänka till alla tusentals organisationer eftersom de är så elaka och tar alla pengar. Jag bryr rätt så jävla lite om vad alla andra skänker till istället. I just den här tråden skänker man enligt TS önskan.
Fast skiten verkar inte funka. Iaf inte just nu. Fortfarande inte fått nåt sms...
Pudzianovski
2011-12-15, 16:55
Fast skiten verkar inte funka. Iaf inte just nu. Fortfarande inte fått nåt sms...
Funkade här direkt.
Fast... äh. Ok. Jag tänker inte skriva mer.
Anledningen till att jag sällan skänker är just det, att så pass mycket går till annat ändamål än det jag vill. Känns så himla fel, och ännu värre är det ju med andra organisationer som t.ex. Amnesty. Jag menar, hur mycket går inte åt alla löner? Står ju folk i varje gathörn i Stockholm känns det som. Och dom jobbar absolut inte gratis.Alla jag känner som är/var inom Amnesty gör det.
Kollo är uppe i 150kr nu, en bit kvar till de knarkande nazistpedofilernas generositet :D
Funkade här direkt.
Nu kom mina med. Tog typ 2 timmar
Varför välja det sämsta alternativet av tre möjliga?
Jag har klickat men ja det verkar ju kunna dröja med smset, funkar det från utlandet? ocj jefflar vad flashback hade samlat....
haha jävlar flashbacks bidrag har fördubblats sen igår.
mattilainen
2011-12-15, 17:39
haha jävlar flashbacks bidrag har fördubblats sen igår.
dom har säkert hackat någon rik persons telefon och fixar upp sig i listan ;)
Done. Brukar inte skänka till välgörenhet men det är ju juletider så man känner sig lite givmild. :)
Och med de nu 250kr. Ligger kollo på plats 78 av de mest generösa givarna!
Pudzianovski
2011-12-15, 17:57
Varför välja det sämsta alternativet av tre möjliga?
Det finns ingen anledning att göra det. Men jag kan inte hitta i tråden någonstans vilka alternativ som är bättre? varför är de bättre? hur tillförlitligt är det? är det alltid bättre för att det är mindre administrativa avgifter?
PowPow uppmärksammade musikhjälpen som jag tänkt donera till. Han var konstruktiv och startade en tråd där han försöker få folk att hjälpa till genom att donera pengar till ett visst ändamål. Jag tyckte det var ett konstruktivt och vettigt sätt och jag valde att donera genom detta eftersom det också var enkelt.
Om någon vill vara hater...well...haters gonna hate.
Om någon vill vara konstruktiv :thumbup:
Om kollo krejjar över 1300 så slår de sig in på top 10.
Flashback är för snälla dock, så de tar kollo aldrig.
Här finns ett sätt att skänka pengar till musikhjälpen OCH få något roligt av det :)
http://www.tradera.com/mona-sahlins-beromda-kontokort-auktion_280404_145558048
Nu är vi topp 100 i alla fall! :D
Det finns ingen anledning att göra det. Men jag kan inte hitta i tråden någonstans vilka alternativ som är bättre? varför är de bättre? hur tillförlitligt är det? är det alltid bättre för att det är mindre administrativa avgifter?
PowPow uppmärksammade musikhjälpen som jag tänkt donera till. Han var konstruktiv och startade en tråd där han försöker få folk att hjälpa till genom att donera pengar till ett visst ändamål. Jag tyckte det var ett konstruktivt och vettigt sätt och jag valde att donera genom detta eftersom det också var enkelt.
Om någon vill vara hater...well...haters gonna hate.
Om någon vill vara konstruktiv :thumbup:
Bumbi postade visserligen en direktlänk till musikhjälpen. Inga mellanhänder förutom musikhjälpen själva alltså.
"Sätt in ditt bidrag på bank-plusgiro 90 1950 -6 och märk din insättning med Musikhjälpen."
Det går också att betala direkt med kort, fyll i belopp och tryck på knappen.
http://sverigesradio.se/sida/gruppsi...22&grupp=12803
Att slösa bort 16% redan innan pengarna är inne på kontot känns onödigt när det finns alternativ som är precis lika enkla.
kettlebellGuden
2011-12-15, 19:18
Det hade varit väldigt trevligt om man på något vis kunde ordna en gemensam "kolo-pott" som donerades samtidigt. Till musikhjälpen direkt och inte genom iHelp dårå.
Vi klättrar till #69!
En femtiolapp till så går vi upp på #58
Alla jag känner som är/var inom Amnesty gör det.
Nej värvare inom Amnesty jobbar INTE gratis. Min sambo jobbade för amnesty några år och självfallet har folk lön. Däremot så har man rimliga löner och chefer osv har inga fantasilöner, kör runt i ny merca osv som tex inom röda korset. Det är också tänkt att man ska värva ett visst antal medlemmar per dag just för att löner ska vara en liten del av var pengarna hamnar. Klarar man inte en viss kvot kan man bli av med jobbet.
Sen finns det självfallet volontärer : )
Vi klättrar till #69!
En femtiolapp till så går vi upp på #58
the_matsson
2011-12-15, 20:30
50 spänn inne.
Jockefoten
2011-12-15, 20:34
Var ser man topplistan där ni är med?
Sjukt vad dem bittra människorna på flashback är generösa...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Nu är 2cigg paket donerade det får räcka för mig!
Fishtank
2011-12-15, 21:12
Toxic;5474498']Sjukt vad dem bittra människorna på flashback är generösa...
Är väl inte bittra människor?
Tycker det är väldigt bra gjort av flashback faktiskt
Hoppas de donerar mest så att Media måste ge dem beröm
Är väl inte bittra människor?
Tycker det är väldigt bra gjort av flashback faktiskt
Hoppas de donerar mest så att Media måste ge dem beröm
Absolut mer än 12k på 2h är bra jobbat!
Pudzianovski
2011-12-15, 21:30
Hårdrockstimmar eller nåt sånt. Satyricon - Mother North spelades nyss. Bara det är ju fog att betala för.
the_matsson
2011-12-15, 22:02
Har vart inne och kikat lite på flashbacks feta tråd (https://www.flashback.org/t1740818p302) om det hela. Sjukt kul att det blivit en sån grej av det!
Chrillee
2011-12-15, 22:04
Sjukt bra initiativ av TS, både här och på Flashback, impad.
Bidrog med 50pix iaf =)
Finns det inte fler än 8 som tycker att detta är en bra idé?
http://www.girleffect.org/video
kettlebellGuden
2011-12-16, 00:38
Finns det inte fler än 8 som tycker att detta är en bra idé?
Jag ger hellre direkt så större del av pengarna går dit de ska.
the_matsson
2011-12-16, 00:41
Det är vettigt, men i mitt fall insåg jag direkt att det antagligen inte skulle bli av om jag inte gjorde det via den bekväma länken. *rolleyes*
Har du gjort det till musikhjälpen?
kettlebellGuden
2011-12-16, 00:58
Har du gjort det till musikhjälpen?
Ja. Både i år och tidigare. Exakt summa håller jag käft om för jag vill inte att ni andra ska få dåligt samvete. :thumbup:
Jag tycker det är toppeninitiativ att göra en gemensam kolo-driv. Musikhjälpen borde ha ordnat något sätt att "tagga" sina donationer och visa statistik på det. Ska faktiskt ge dem det förslaget.
Musikhjälpen borde ha ordnat något sätt att "tagga" sina donationer och visa statistik på det. Ska faktiskt ge dem det förslaget.
Fast det är ju precis det de har gjort. Men istället för att lägga pengar på det själv har de använt en lösning som redan finns.
Kul att folk skänkt lite i alla fall. Oavsett om det var via länken i första inlägget eller direkt till musikhjälpen! Nu är kolo med på listan i alla fall, även om det är en blygsam placering (än så länge!) :)
Sen förstår jag inte varför folk är så aviga mot välgörenhet bara för att 100 % av pengarna inte går direkt till de behövande. Som att inte stötta amnesty för att en del av pengarna går till folks löner. Det är väl klart som tusan att en stor organisation kräver folk som arbetar i den. Hela essensen av en hjälporganisation är att bygga upp en struktur som skapar ett överflöd som kan gå till syften och människor som anses behöva ekonomisk hjälp. Det är som vilket företag som helst; det krävs bra medarbetare och bra ledarskap för att skapa ett överskott. Och bra medarbetare och ledarskap kostar pengar. Vad vore alternativet?
Angående ihelps tjänster så ser jag inte problemet där heller. De har tagit fram en tjänst som peppar folk att skänka pengar. Det är väl inget fel på det? Hade det varit en förlustaffär för ihelp hade de aldrig tagit fram tjänsten, och flashbackanvändarna hade antagligen inte skänkt några 70000 (and counting) kronor.
Var ser man topplistan där ni är med?
http://ihelp.se/musikhjalpen/
Till höger på sidan där du kan se topp 3. Klicka på topp 100 där.
Vi ligger för tillfället på plats 60. Familjeliv är uppe i 1350 nu.. För ordningens skull borde vi ju slå dem, tycker jag.
Kul att folk skänkt lite i alla fall. Oavsett om det var via länken i första inlägget eller direkt till musikhjälpen! Nu är kolo med på listan i alla fall, även om det är en blygsam placering (än så länge!) :)
Sen förstår jag inte varför folk är så aviga mot välgörenhet bara för att 100 % av pengarna inte går direkt till de behövande. Som att inte stötta amnesty för att en del av pengarna går till folks löner. Det är väl klart som tusan att en stor organisation kräver folk som arbetar i den. Hela essensen av en hjälporganisation är att bygga upp en struktur som skapar ett överflöd som kan gå till syften och människor som anses behöva ekonomisk hjälp. Det är som vilket företag som helst; det krävs bra medarbetare och bra ledarskap för att skapa ett överskott. Och bra medarbetare och ledarskap kostar pengar. Vad vore alternativet?
Angående ihelps tjänster så ser jag inte problemet där heller. De har tagit fram en tjänst som peppar folk att skänka pengar. Det är väl inget fel på det? Hade det varit en förlustaffär för ihelp hade de aldrig tagit fram tjänsten, och flashbackanvändarna hade antagligen inte skänkt några 70000 (and counting) kronor.
Du vet hur det är, administrativa och immateriella tjänster ska helst inte kosta något alls. Arbete spenderat vid ett skrivbord är inte riktigt arbete utan mer av ett nöje som man självklart inte ska ha betalt för.
Att det sedan finns sätt där dina pengar kommer fram till behövande till 100% är rätt oväsentligt så länge organisationen är uppbyggd för att vidarebefordra högsta möjliga belopp till behövande på ett bra sätt. Man kan fråga sig var pengarna till det administrativa i organisationen kommer i de fall 100% vidarebefordras till behövande. Antagligen är det någon annans pengar som går till administrationen, den totala summan som skänks till behövande blir nog ungefär densamma gissar jag på.
450 pix och en 57:e plats nu.
350 kronor efter hästforumet Bukefalos :MrT:
det är vettigt, men i mitt fall insåg jag direkt att det antagligen inte skulle bli av om jag inte gjorde det via den bekväma länken. *rolleyes*
+1
majak0vskij
2011-12-16, 16:59
Har bidragit =)
Dirty South
2011-12-16, 17:17
Skänkte 10.000 kronor dock gjorde jag det med kort så det registreras inte på någon insamlingsgrupp!
bustz0rz
2011-12-16, 18:59
Skänkte 10.000 kronor dock gjorde jag det med kort så det registreras inte på någon insamlingsgrupp!
Typiskt! Jag skänkte en miljon precis, men mitt registrerades inte heller :smash:
Dirty South
2011-12-16, 19:20
Typiskt! Jag skänkte en miljon precis, men mitt registrerades inte heller :smash:
Skänker man med kort så räknas det inte på någon insamling:smash:
kettlebellGuden
2011-12-16, 23:41
Så vem är med och budar på MJ-platinan? ;)
Upptaget
2011-12-16, 23:58
Det är ju helt omöjligt att det finns någon i detta land som betalar över 2,5 mille för den tavlan som inte ens är garanterat äkta? Kan ju inte finnas mer än en handfull personer i sverige som sitter med så mycket pengar i överflöd så man kan lägga det på en sådan obetydlig grej. Och att just dom sitter på tradera och budar, nä inte så troligt.. Lär inte bli några pengar när den auktionen är avslutad..
kettlebellGuden
2011-12-17, 00:12
Det är ju helt omöjligt att det finns någon i detta land som betalar över 2,5 mille för den tavlan som inte ens är garanterat äkta? Kan ju inte finnas mer än en handfull personer i sverige som sitter med så mycket pengar i överflöd så man kan lägga det på en sådan obetydlig grej. Och att just dom sitter på tradera och budar, nä inte så troligt.. Lär inte bli några pengar när den auktionen är avslutad..
Du får 2 500 000 till att låta som mycket mer än det är.
Upptaget
2011-12-17, 00:49
Du får 2 500 000 till att låta som mycket mer än det är.
Jag tänker väl lite som så att är man beredd på att lägga över 2.5 miljoner på något som man inte garanterat ens vet är äkta ja då sitter man på en bra jäkla förmögenhet och bryr sig inte särskilt mycket om pengar, hur många sådana personer kan det finnas i detta landet?
Kan förstås ha fel, ska bli kul och se när det avslutas om dom får in pengarna iallafall..
kettlebellGuden
2011-12-17, 00:58
Jag tänker väl lite som så att är man beredd på att lägga över 2.5 miljoner på något som man inte garanterat ens vet är äkta ja då sitter man på en bra jäkla förmögenhet och bryr sig inte särskilt mycket om pengar, hur många sådana personer kan det finnas i detta landet?
Kan förstås ha fel, ska bli kul och se när det avslutas om dom får in pengarna iallafall..
Budarna har bra historik iaf. och det är fullt möjligt att de sitter i Monaco. Hade varit kul att se hur det går om nyheten hinner sprida sig lite i internationell media. :)
:edit:
iaf avanza har rapporterat om det här. https://www.avanza.se/aza/press/news.jsp?newsArticleId=N1870757
the_matsson
2011-12-17, 11:41
Den kommer ju onekligen öka den totala insamlade summan en del. Sjukt bra :)
kettlebellGuden
2011-12-17, 15:17
Ser ut som att den har sjunkit till 76k nu. Konstigt det här tradera.
Ser ut som att den har sjunkit till 76k nu. Konstigt det här tradera.
Auktionen på Michaels platinaskiva kommer att startas om. Detta då vinnaren ångrat sig och vill ta tillbaks sitt bud. Trots att alla bud är bindande förklarar Radiohjälpens generalsekreterare Finn Norgren att auktionen kommer att startas om.
..
Upptaget
2011-12-17, 15:57
vad oväntat :Virro
kettlebellGuden
2011-12-17, 16:10
..
Kan inte för mitt liv förstå varför de tillåter någon att dra sig ur ett bindande avtal bara sådär.
the_matsson
2011-12-17, 17:56
Wtf! Vad hände?
Kolozzeum fortfarande bara uppe i 600 alltså :MrT:
Anledningen till att jag sällan skänker är just det, att så pass mycket går till annat ändamål än det jag vill. Känns så himla fel, och ännu värre är det ju med andra organisationer som t.ex. Amnesty. Jag menar, hur mycket går inte åt alla löner? Står ju folk i varje gathörn i Stockholm känns det som. Och dom jobbar absolut inte gratis.
Jaa, fy faan att folk jobbar med annat än på volvo, donken, banken whatever.. och att de också måste äta och bo? För djäfligt.. ;)
Verkar ju helseriöst, orka gnälla om "portot" till slutdestinationen, orimligt högt är det inte.
OnT så krånglar verifieringssms ännu dock.
Kan inte för mitt liv förstå varför de tillåter någon att dra sig ur ett bindande avtal bara sådär.
Kan iofs bero på många saker tror jag? Finns en del personer som lider av diagnosticerad manisk sjukdom tex som säkert drabbas hårt om det verkligen inte ska finnas utväg, exempelvis.. Hoppas dock att det går att hämta upp igen! :)
D Andersson
2011-12-21, 12:43
Fantastiskt att så många fortfarande kan få för sig att skicka pengar till ett av världens mest korrupta länder, där miljarder och åter miljarder försvinner varje år.
spoonchest
2011-12-21, 16:13
Musikhjälpen samlade inte iår inte in pengar till ett enskilt land, utan till förmån för olika projekt som riktar sig till att få in flickor i skolan.
D Andersson
2011-12-23, 08:34
Musikhjälpen samlade inte iår inte in pengar till ett enskilt land, utan till förmån för olika projekt som riktar sig till att få in flickor i skolan.
Ett av exemplen man tog upp var Etiopien.
Så hur vill du hjälpa dem? :)
Släpp den här misslyckade tråden nu :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.