pbcash
2011-12-14, 17:07
Har sökt runt på forum efter detta. Men inte hittat. Förlåt om det finns 100 trådar men hittade faktiskt inte. Pallar dock inte leta i evigheter, då jag vill ha svaret rätt så snabbt.
Men har funderar lite, många snackar om vad som är bra och inte bra kombinerat med träning.
Man ska sova bra
äta bra
träna bra
dom 3 sakerna är givna.
Sen kommer dom här extra sakerna. Hur påverkar alkohol t.ex. träningen? Om man tränar fredag 15.00 och dricker vid 20.00? Eller om du tränar fredag och dricker lördag. Etc. Hur många daga ska jag vänta med alkohol och vad gör det med mig?
Samma med Coca Cola. Hur påverkar det mig?
Förövrigt dricker jag inte så mycket längre då det är sjukt överskattat. Kanske gött på hemmafest och så. Men det händer inte så himla ofta.
Men iaf. Cola är något jag dricker rätt så ofta.
Så dela med er om vad som är bra och dåligt. Varför det är dåligt och vad det gör med kroppen och förklara gärna bra så man vet.
Ett exempel
"dricka efter träning ska du ej göra"
Det räcker inte. Behöver mer utförliga svar.
som t.ex. " du ska ej dricka efter vi säger 24 timmar efter du tränar för då blablabla och då blablabla så det går ej. Så man vet.
Nämn gärna andra saker man ej bör ta när man tränar.
Tränar iaf
Måndag, onsdag och fredag. Dricker ibland på helger och dricker nog en Cola varje dag ungefär. Lite blandat
Men har funderar lite, många snackar om vad som är bra och inte bra kombinerat med träning.
Man ska sova bra
äta bra
träna bra
dom 3 sakerna är givna.
Sen kommer dom här extra sakerna. Hur påverkar alkohol t.ex. träningen? Om man tränar fredag 15.00 och dricker vid 20.00? Eller om du tränar fredag och dricker lördag. Etc. Hur många daga ska jag vänta med alkohol och vad gör det med mig?
Samma med Coca Cola. Hur påverkar det mig?
Förövrigt dricker jag inte så mycket längre då det är sjukt överskattat. Kanske gött på hemmafest och så. Men det händer inte så himla ofta.
Men iaf. Cola är något jag dricker rätt så ofta.
Så dela med er om vad som är bra och dåligt. Varför det är dåligt och vad det gör med kroppen och förklara gärna bra så man vet.
Ett exempel
"dricka efter träning ska du ej göra"
Det räcker inte. Behöver mer utförliga svar.
som t.ex. " du ska ej dricka efter vi säger 24 timmar efter du tränar för då blablabla och då blablabla så det går ej. Så man vet.
Nämn gärna andra saker man ej bör ta när man tränar.
Tränar iaf
Måndag, onsdag och fredag. Dricker ibland på helger och dricker nog en Cola varje dag ungefär. Lite blandat