aldoschadewitz
2011-12-13, 23:53
hej, skulle vara tacksam för lite feedback angående hur jag ska äta och träna under bulken jag påbörjade för 3 dagar sedan.
Jag är 14 (snart 15) år, 173cm och väger runt 64kg. Har tränat en hel del innan, ca 5-6 gånger i veckan men haft ett energi underskott dagligen på ungefär 300kcal. Tänkte nu lägga på mig lite extra för att sen deffa bort det till våren. Är oerfaren angående hur man ska äta för att bli stor men sedan jag började bulka för 3 dagar sedan har jag ätit ungefär såhär:
frukost: havregrynsgröt 2portioner, 2 glas mjölk och 1 ägg
lunch: det som serveras i skolan. Dragit ner på saladen som var mer eller mindra det ända jag åt tidigare till lunch och istället äter mer kolhydrater. äter tills jag blir helt mätt och lite till
(gym träning)
mellanmål: en burk tonfisk och 100g kvarg
middag: ungefär som lunch, äter till jag blir proppmätt.
(äter även kreatin 5 gånger om dagen och ett protein tillskott efter träningen)
gissar att det finns mycket att ändra på och är väldigt tacksam för all sorts feedback och saker jag borde förändra.
mvh aldo
Jag är 14 (snart 15) år, 173cm och väger runt 64kg. Har tränat en hel del innan, ca 5-6 gånger i veckan men haft ett energi underskott dagligen på ungefär 300kcal. Tänkte nu lägga på mig lite extra för att sen deffa bort det till våren. Är oerfaren angående hur man ska äta för att bli stor men sedan jag började bulka för 3 dagar sedan har jag ätit ungefär såhär:
frukost: havregrynsgröt 2portioner, 2 glas mjölk och 1 ägg
lunch: det som serveras i skolan. Dragit ner på saladen som var mer eller mindra det ända jag åt tidigare till lunch och istället äter mer kolhydrater. äter tills jag blir helt mätt och lite till
(gym träning)
mellanmål: en burk tonfisk och 100g kvarg
middag: ungefär som lunch, äter till jag blir proppmätt.
(äter även kreatin 5 gånger om dagen och ett protein tillskott efter träningen)
gissar att det finns mycket att ändra på och är väldigt tacksam för all sorts feedback och saker jag borde förändra.
mvh aldo