Visa fullständig version : Kör du/har kört någon sån där doping?
kettlebellGuden
2011-12-13, 22:49
Polldags!
Spinoffpåspinnoff.
Poll kommer så fort jag hunnit skriva in de härade frågorna.
Efedrin räknar vi inte.
vicarious
2011-12-13, 22:51
Gråzonspreparat räknas inte heller då antar jag. Annars lär nog ganska många behöva svara ja :D
Bara AAS, hur är det med olika läkemedel då?
Spartansk
2011-12-13, 22:52
Räknar vi massor kaffe?
kettlebellGuden
2011-12-13, 22:53
Gråzonspreparat räknas inte heller då antar jag. Annars lär nog ganska många behöva svara ja :D
Bara AAS, hur är det med olika läkemedel då?
Ja herregosh. Men vi säger så här att det som räknas är det som står på RFs dopinglista. Inte den för tävling utan den no-no all the time.
Fast då räknas väl iofs tamoxifen med. Så kvinnor som har tagit det här med recept behöver ju inte räkna det :(
kettlebellGuden
2011-12-13, 22:54
Räknar vi massor kaffe?
Om du sätter det intramuskulärt så. :thumbup:
Jag har knaprat några riktigt starka värktabletter en gång, men det räknar jag inte som doping. EAA och kräm hoppas jag är ok också.
Spartansk
2011-12-13, 22:58
Om du sätter det intramuskulärt så. :thumbup:
Det har jag icke gjort. Dock har jag kört mopedrattfull. Slapp dock kränkande poliskontroller.
filmjölk
2011-12-13, 22:58
Jag preppade lite lätt i gymnasiet (en kur Ryssfemmor och någon slags testosterontablett, testoviron? kanske) och en till kur efter Lumpen (en kur ryssfemmor och lite Undestor som jag fick av pappa när han bytte till depot injektioner). Båda kurerna var ytterst modesta och gav bra resultat.
Detta är 13 år sedan. Jag är ganska sugen på att preppa i dagsläget, men min fru har förbjudit mig.
kettlebellGuden
2011-12-13, 23:02
big up till filmjolk för massiv ärlighet :) också vilken toffel, eller vad säger ni grabbar?
kettlebellGuden
2011-12-13, 23:03
Det har jag icke gjort. Dock har jag kört mopedrattfull. Slapp dock kränkande poliskontroller.
Kul. Jag cyklade runt i stan hög som ett hus på LSD och blev stoppad av polisen. Kände mig inte alls kränkt men livrädd. De sa åt mig att skaffa lampa till cykeln. :thumbup:
Ristretto
2011-12-13, 23:17
Jag tror inte att man dör, men nej. Konstigt vore det annars.
Nej/nej. Med den lilla fokus jag lägger på mat och träning känns det ganska bortkastat. Får se när orken börjar dala vid 60+ om det känns mer intressant då
Jag preppade lite lätt i gymnasiet (en kur Ryssfemmor och någon slags testosterontablett, testoviron? kanske) och en till kur efter Lumpen (en kur ryssfemmor och lite Undestor som jag fick av pappa när han bytte till depot injektioner). Båda kurerna var ytterst modesta och gav bra resultat.
Detta är 13 år sedan. Jag är ganska sugen på att preppa i dagsläget, men min fru har förbjudit mig.
Råkade du ut för några biverkningar? Dåliga veckor efter avslut? I och med att du säger att du är sugen, men du kanske trollar lite?
Herr Oberst
2011-12-14, 00:49
Nyfiken är man väl. Men tror jag väntar ytterligare 4-5 år innan jag tar några beslut
young_george
2011-12-14, 00:51
Har aldrig tagit. Kommer antagligen aldrig att ta. Prioriterar andra saker högre än att lägga pengar och besvär på det. Samt att jag gillar att träna ren.
kettlebellGuden
2011-12-14, 01:18
Så som jag växer på nuvarande upplägg så vettifan om det hade funnits tillräckligt stora kläder om det kombinerades med AAS.
Dirty South
2011-12-14, 01:20
Ja. Just nu är det anavar som gäller.
Berätta gärna mer. :)
När klockan slår om till 40 är det nog dags för lite föryngrande. Om intresset är detsamma då vill säga.
filmjölk
2011-12-14, 07:38
Råkade du ut för några biverkningar? Dåliga veckor efter avslut? I och med att du säger att du är sugen, men du kanske trollar lite?
Nej, inte annat än att jag tappade lite av det jag byggde upp. Jag mådde bra på det, både före, under och efter, kände mig stark och glad på, kanske lite kåtare än innan. Jag gjorde dock inga monsterökningar och svällde upp som en ballong som vissa andra gör.
På andra kuren ökade jag 5kg i vikt på 7 veckor, (från 80 till 85 c:a) utan att bli fetare, ökade styrkan rejält och behöll det mesta av vikten och styrkan efteråt. Detta låter lite, men rent har/hade jag svårt att öka i annat än väldigt långsam takt - hur jag än tränar/tränade. Jag skulle tippa att den kuren gav minst ett helt års träningsresultat massamässigt och säkert fyra års ökning (för mig på den tiden) styrkemässigt, bara på en och en halv månad.
Jag gick tex. från att bänka modesta 110kg till något mindre modesta 150kg. Det är samma vikt som jag gör idag, ren...20kg tyngre.
Nitrometan
2011-12-14, 07:57
Krämdieten! *flex*
Pollaternativen suger...
kettlebellGuden
2011-12-14, 08:21
Krämdieten! *flex*
Pollaternativen suger...
Pffft. Du har aldrig sett så bra pollalternativ i hela ditt liv.
Nitrometan
2011-12-14, 08:29
Pffft. Du har aldrig sett så bra pollalternativ i hela ditt liv.
Studera de pollar Pirre har gjort. Lär dig av mästaren på pollalternativ.
kettlebellGuden
2011-12-14, 08:32
Nej, inte annat än att jag tappade lite av det jag byggde upp. Jag mådde bra på det, både före, under och efter, kände mig stark och glad på, kanske lite kåtare än innan. Jag gjorde dock inga monsterökningar och svällde upp som en ballong som vissa andra gör.
På andra kuren ökade jag 5kg i vikt på 7 veckor, (från 80 till 85 c:a) utan att bli fetare, ökade styrkan rejält och behöll det mesta av vikten och styrkan efteråt. Detta låter lite, men rent har/hade jag svårt att öka i annat än väldigt långsam takt - hur jag än tränar/tränade. Jag skulle tippa att den kuren gav minst ett helt års träningsresultat massamässigt och säkert fyra års ökning (för mig på den tiden) styrkemässigt, bara på en och en halv månad.
Jag gick tex. från att bänka modesta 110kg till något mindre modesta 150kg. Det är samma vikt som jag gör idag, ren...20kg tyngre.
5kg muskler på 7veckor låter inte precis långsamt.
Nitrometan
2011-12-14, 08:33
5kg muskler på 7veckor låter inte precis långsamt.
Nej? Han sa att han ökade 5 kg på andra kuren. Han sa också att han ökade långsamt utan prepp.
Din pappa gav dig sina steroider? Hade han dem för någon åkomma eller preppade han med?
Nitrometan
2011-12-14, 08:43
Din pappa gav dig sina steroider? Hade han dem för någon åkomma eller preppade han med?
http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=19801003000022&DocTypeID=7
Vad används Undestor Testocaps för?
Det aktiva innehållsämnet i Undestor Testocaps omvandlas till testosteron i kroppen. Testosteron är ett naturligt manligt hormon som är nödvändigt för normal kroppstillväxt, utveckling och funktion av de manliga könsorganen samt för att erhålla manligt utseende.
Läkemedel som innehåller testosteron används vanligtvis som ersättning till det hormon (testosteron) som kroppen själv inte har förmåga att tillverka.
Gissar att pappa gick på läkarbehandling för testobrist.
kettlebellGuden
2011-12-14, 08:44
Nej? Han sa att han ökade 5 kg på andra kuren. Han sa också att han ökade långsamt utan prepp.
ökade 5kg på 7 veckor [...] detta låter lite.
Just saying att jag tycker då inte det låter lite. Kanske man får annat perspektiv på vad som är bra ökning om man går på preppen.
För att besvara pollen...
Nix ser ingen anledning att preppa överhuvudtaget. Har inget som helst behov av att bli större (frugan har redan klagat att jag inte får bli större, vilket är ett skämt då jag är en tunnis på en bräda som den här). Starkare vill jag bli men att preppa till sig resultaten skulle vara lika tillfredställande som att fuska i wordfeud.
För att besvara pollen...
Nix ser ingen anledning att preppa överhuvudtaget. Har inget som helst behov av att bli större (frugan har redan klagat att jag inte får bli större, vilket är ett skämt då jag är en tunnis på en bräda som den här). Starkare vill jag bli men att preppa till sig resultaten skulle vara lika tillfredställande som att fuska i wordfeud.
+1 på den!
Skulle dock inte ha något emot att bli lite större också. Men det kommer nog den "naturliga vägen". :)
Skall bli intressant att se hur det ser ut om 20 år, om HRT är lika stort som jag tror det kommer bli när man ser till hur det ser ut i USA idag. Kan inte ärligt säga att jag inte kommer att överväga lågdosande om det skulle bli lagligt när man är 50+.
Så länge är jag helt nöjd med att vara dopingfri och idag skulle jag inte kunna glädjas åt resultat jag anser mig ha fuskat mig till!
filmjölk
2011-12-14, 09:34
http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=19801003000022&DocTypeID=7
Gissar att pappa gick på läkarbehandling för testobrist.
japp.
lol
bra pappa... not
martikainen
2011-12-14, 09:43
När jag fyller 40 och kroppen börjar fara åt helvete, då kommer nog min syn på doping ändras helt.
Men just nu håller jag mig undan, tycker inte riskerna överväger det man får ut av det. Men hade jag velat bli störst så hade jag säkerligen tryckt som en idiot!
filmjölk
2011-12-14, 09:56
lol
bra pappa... not
Världens bästa pappa man kan tänka sig faktiskt. Genomsnäll, hjälpsam och en fantastisk farfar till sina barnbarn.
När jag fyller 40 och kroppen börjar fara åt helvete, då kommer nog min syn på doping ändras helt.
Men just nu håller jag mig undan, tycker inte riskerna överväger det man får ut av det. Men hade jag velat bli störst så hade jag säkerligen tryckt som en idiot!
När du fyller 40 så lär knappast riskerna vara av mindre värde än idag. Det är snarare så att du kanske får väga in nya variabler som barn och fru. Är det värt att riskera sin hälsa och smusslandet med prepp med småbarn i huset?
Nej inte än, har tränat seriöst i över 20 år och resultaten har väl varit blygsamma senaste 10 åren, fyller 40 om några månader och försöker fortfarande utvecklas både styrke och massa mässigt. Har böjat läsa på lite om doping, men tanken på att börja bryta mot lagen och mixtra med kroppen när jag har småbarn och fru känns absolut inte bra, så jag tror inte det kommer bli aktuellt.
Jag fyller strax 40 och märker ingen skillnad alls på kroppen nu motför när jag var 25. Tränar du och äter hälsosamt behöver kroppen verkligen inte fara åt helvete bara för att du når 40, skulle du skrivigt 60 eller 70 så kanske.
Världens bästa pappa man kan tänka sig faktiskt. Genomsnäll, hjälpsam och en fantastisk farfar till sina barnbarn.
En pappa som ger sin tonåring steroider. Tror de flesta skulle säga att det är att inte vara en bra pappa.
En pappa som ger sin tonåring steroider. Tror de flesta skulle säga att det är att inte vara en bra pappa.
Vet vi att han var tonåring? Jag fick också upp en mental bild av hur en liten lättfilmjölk får ett mindre utbrott och antyder att pappa är en dålig förälder om han inte köper ut undestor, men filmjölk kan ju vara såpass gammal att han var vuxen då det hände.
En pappa som ger sin tonåring steroider. Tror de flesta skulle säga att det är att inte vara en bra pappa.Om det finns klara tendenser till att man kommer hoppa på vare sig pappa hjälper till eller inte så ser jag ju hellre att en far ger sonen grejor som han testat än att sonen själv får leta åt det han tror är bra grejor.
Han får inte "Daddy of the year award" för det hela men att kalla det dåligt vet vi alldeles för lite för att kunna säga.
130kg finsk sisu
2011-12-14, 10:31
Aldrig använt eller hållit i minhand för den delen.
Orsaken är inte hälsomässiga, skulle man tänka på hälsan så väger man inte 135+. Utan det är ett moraliskt avståndstagande mot droger i allmänhet i högstadiet. Det lever kvar.
Kommer aldrig ske. Jag tränar inte för att få en bra kropp eller bli bra i kraftsport. Träningen är en hobby som jag tycker är rolig och social grej i mitt liv.
edit: sämsta pollen ever :(
kettlebellGuden
2011-12-14, 11:10
edit: sämsta pollen ever :(
NÄh nu! Bästa pollen nånsin. *grr27*
Starkt av filmjölk att våga berätta!
Vad sa folk i din omgivning när du ökade 5 kg muskler på 7 veckor? Borde ju ha blivit en synbar skillnad, minst sagt?
On topic: Nej. Är på tok för feg med tanke på riskerna, förutom det faktum att jag ser det som fusk för egen del.
Jag verkar inte ha speciellt bra anlag/gener/whatever för styrketräning, ökningarna har varit högst blygsamma under de 3 åren jag tränat, trots seriösa träningsperioder med bra scheman, kcalöverskott (viktuppgång), god sömn, näringstiming, lite alkohol, opti opti osv. Blir mest fetare på ett energiöverskott och blir alltid svagare under deff trots ett dagligt intag på över 3g protein/kg kroppsvikt.
Men jag tränar inte för att kunna tävla eller bli störst och starkast. Jag tränar för att bli så stor och stark som jag kan bli med mina anlag/förutsättningar, och givetvis för att det är så jävla roligt och givande.
Dessutom har det faktiskt gått lite bättre ju mer jag lärt mig om träning, vikten av ett genomtänkt tränignsupplägg osv. Har kunnat se "fel" som jag gjort tidigare som kan kopplas ihop med sämre resultat.
Så jag skiter i saker som jag inte kan styra över och försöker bli så bra som jag kan bli, utan genvägar (doping). :thumbup:
Den här historien påminner mig om nån jag kände en gång i förhistorien. Gjorde du möjligen lumpen i Boden? Och började jobba som flyttgubbe efteråt?
filmjölk
2011-12-14, 11:31
Vet vi att han var tonåring? Jag fick också upp en mental bild av hur en liten lättfilmjölk får ett mindre utbrott och antyder att pappa är en dålig förälder om han inte köper ut undestor, men filmjölk kan ju vara såpass gammal att han var vuxen då det hände.
Det var efter lumpen så jag var 19, nån månad från att bli 20. Han visste ju att jag var insnöad på träningen och även hade eget prepp, det var ju inte så att han gav mig knark.
filmjölk
2011-12-14, 11:33
Den här historien påminner mig om nån jag kände en gång i förhistorien. Gjorde du möjligen lumpen i Boden? Och började jobba som flyttgubbe efteråt?
haha exakt.
stockinger
2011-12-14, 11:39
Aldrig gjort och kommer aldrig göra.
Har inget emot om andra gör men jag har som mål att stå på scenen REN och vara stollt över de.
Starkt av filmjölk att berätta och förklara :) (väldigt intressant)
kettlebellGuden
2011-12-14, 11:43
Dessutom har det faktiskt gått lite bättre ju mer jag lärt mig om träning, vikten av ett genomtänkt tränignsupplägg osv. Har kunnat se "fel" som jag gjort tidigare som kan kopplas ihop med sämre resultat.
Det är en jäkla intressant sak där.. Hur ska man kunna klura ut vad som är opti (träningsupplägg, diet osv osv) för en själv och lära sig hur man själv växer bäst om man baserar tillväxten på testo?
Nej, inget för mig. Jag tror att det tar mer än vad det ger. Säkert blir man grövre och starkare men det finns viktigare saker i livet. Bra kost och regelbunden träning ger bra resultat också.
filmjölk
2011-12-14, 11:58
Starkt av filmjölk att våga berätta!
Vad sa folk i din omgivning när du ökade 5 kg muskler på 7 veckor? Borde ju ha blivit en synbar skillnad, minst sagt?
:
Det var ju ett antal år sedan, men på gymmet var det mest:
"Asså fyfan vad tar du för nåt?". Svar på det var "Hälften av vad du tar". jag fick tipset av någon jag litar på att jag helt enkelt kunde halvera det säljaren eller random "expert" ansåg att jag skulle ta.
Mina kurer var väldigt små, med enkla sorters steroider och bara piller. Nuförtiden vet jag inte hur folk gör, vad man tar, i vilka doseringar, eller hur öppet det är där man tränar (jag tränar på ett litet miniatyrgym med pensionärer) men där jag tränade då var stans värsta preppgym på den tiden. Folk sålde helt öppet, det låg tomma ryssfemskartor i papperskorgen på gymtoaletten.
Många som tränade kvällstid pratade steroider mellan seten etc. "Ööööh höhö åsså köpte jag Deca, o Geno, o Ryssar" "Höhöhhö jag skall köra Oxar, jag ringde dopingjouren och frågade om jag kunde ta 3 oxar om dan, höhöhö så jag asgarvade!" "Ööööh jag går på deff för Lucia och har hittils gått ÖPP tre panner, höhö, winstrohl e så jävla bra, höhö" Allt på bred basrösts WT-Göteborgska.
men där jag tränade då var stans värsta preppgym på den tiden. Folk sålde helt öppet, det låg tomma ryssfemskartor i papperskorgen på gymtoaletten.
Många som tränade kvällstid pratade steroider mellan seten etc. "Ööööh höhö åsså köpte jag Deca, o Geno, o Ryssar" "Höhöhhö jag skall köra Oxar, jag ringde dopingjouren och frågade om jag kunde ta 3 oxar om dan, höhöhö så jag asgarvade!" "Ööööh jag går på deff för Lucia och har hittils gått ÖPP tre panner, höhö, winstrohl e så jävla bra, höhö" Allt på bred basrösts WT-Göteborgska.
Låter som ett worldclassgym (väldigt långt ner i vårt avlånga land) jag tränade på under 90-talet. Någon gång kom en dopingkontrollant och 9 av 10 hoppade ut genom fönstret på baksidan :D
haha exakt.
Bekant med uttryck som "idemong" och "möcks, unna, jag ska förbi"? ;)
kettlebellGuden
2011-12-14, 12:19
Det var ju ett antal år sedan, men på gymmet var det mest:
"Asså fyfan vad tar du för nåt?". Svar på det var "Hälften av vad du tar". jag fick tipset av någon jag litar på att jag helt enkelt kunde halvera det säljaren eller random "expert" ansåg att jag skulle ta.
.
Cirkeln är sluten... vi är tillbaka på den stackars förvirrade grabben på fråga doktörn. Tyvärr är det väl mycket så att vissa lägger mer energi på att klura ihop en "opti cykel" än att fundera ut vad det är som är fel i deras träning.
Mina tuttar växer inte? Ok.. vi dubblar testot och slänger på några oxar.
Sen är väl de som säljer/tillverkar glada över det hela och säkert inblandade i många av de rekommendationer man hittar på l'internet.
BigSpawn
2011-12-14, 12:59
Cirkeln är sluten... vi är tillbaka på den stackars förvirrade grabben på fråga doktörn. Tyvärr är det väl mycket så att vissa lägger mer energi på att klura ihop en "opti cykel" än att fundera ut vad det är som är fel i deras träning.
Mina tuttar växer inte? Ok.. vi dubblar testot och slänger på några oxar.
Sen är väl de som säljer/tillverkar glada över det hela och säkert inblandade i många av de rekommendationer man hittar på l'internet.
hehe, har de oflyt kan de nog få andra sorters tuttar än de tänkts sig:P vet inte hur vanligt det är med BT men lär ju vara rätt stor risk hos en ung oknunning person gissar jag
iamdisapuint
2011-12-14, 13:18
Kunde man inte fått ett vanligt "nej" bara ist för "Nej fy fan jävlar. då dör man."
shut teh face
2011-12-14, 13:22
Jag preppar varje dag, kaffe och nikotin :Virro
krubkungen
2011-12-14, 13:23
hehe, har de oflyt kan de nog få andra sorters tuttar än de tänkts sig:P vet inte hur vanligt det är med BT men lär ju vara rätt stor risk hos en ung oknunning person gissar jag
Det är ju individuellt med BT, risken ökar också ifall man ligger på höga doser tror jag. Ifall man är kunnig så gör man nog rätt i att ha nån form av AI som backup :p
kettlebellGuden
2011-12-14, 13:27
Kunde man inte fått ett vanligt "nej" bara ist för "Nej fy fan jävlar. då dör man."
Nej. Svart eller vitt. Allt eller inget.
Det är ju individuellt med BT, risken ökar också ifall man ligger på höga doser tror jag. Ifall man är kunnig så gör man nog rätt i att ha nån form av AI som backup :p
Å andra sidan var det väldigt vanligt med ryssar på 90-talet, jag vet ganska många som började redan i högstadiet och gymnasiet. Nästan ingen visste vad AI, PCT osv. Tror dock att många körde låga doser. Finns ju även de som åt det som godis och förstörde sin hälsa totalt.
Men det verkar som många som testat någon kur klarat sig utan några allvarligare bieffekter.
Jag skulle ljuga om jag sa att tanken aldrig slagit mig men i dagsläget ser jag ingen anledning till det. Funkar ganska bra rent än så länge.
jag skulle ljuga om jag sa att tanken aldrig slagit mig men i dagsläget ser jag ingen anledning till det. Funkar ganska bra rent än så länge.
+1
polka_griis
2011-12-14, 16:05
Aldrig använt eller hållit i minhand för den delen.
Orsaken är inte hälsomässiga, skulle man tänka på hälsan så väger man inte 135+. Utan det är ett moraliskt avståndstagande mot droger i allmänhet i högstadiet. Det lever kvar.
Intressant, vad grundar du det moraliska avståndstagandet på om inte hälsoaspekter?
Det är en jäkla intressant sak där.. Hur ska man kunna klura ut vad som är opti (träningsupplägg, diet osv osv) för en själv och lära sig hur man själv växer bäst om man baserar tillväxten på testo?
Jadu, det är ju faktiskt en bra fråga!
Mycket handlar ju om att hitta det som funkar bäst för en själv eller som man trivs bäst med, tycker är roligast osv. Även om jag inte tror att vi är så himla olika varandra som många kanske tror, så finns det ändå skillnader.
Vissa svarar ju bra på all typ av träning, vissa kanske svarar bäst på lågreps, vissa kanske märker direkt vad som funkar bäst, medans andra får kämpa mer för att hitta sin mest gynnsamma träningsmetod, se till att alla parametrar stämmer, innan de börjar öka.
Jag kan definitivt, utan att vara bitter, säga att jag är en av de som får jobba lite hårdare, planera träningen lite mer och optimera vissa faktorer lite mer för att se progression i träningen. Speciellt om jag jämför med vissa andra på mitt gamla gym, som tränar helt random, utan schema och utan någon form av progressionsplan, inte äter efter träningen, käkar ganska kass mat, och ändå växer och växer, eller folk som deffar ner sig 12 kg men ändå ökar 10 kg i bänk (inte nybörjare).
Men that's life, inte tänker jag grina och börja injicera testo bara för det.
Tävlingen är mot mig själv. Vore värdelöst att fuska mot sig själv...
Dirty South
2011-12-14, 21:17
Just nu kör jag ganska hög dos på Anavar men tycker inte att det ger särskilt mycket så ska antagligen slänga in någonting mer också.
Det finns användare här på kolozzeum som kurar men nekar till det, pinsamt tycker jag.
Sheogorath
2011-12-14, 21:18
Kul. Jag cyklade runt i stan hög som ett hus på LSD och blev stoppad av polisen. Kände mig inte alls kränkt men livrädd. De sa åt mig att skaffa lampa till cykeln. :thumbup:
Det är viktigt att ha både lyse och hjälm om du ska knarka. Inga knarkare har både lyse och hjälm.
På vilket sätt anser du att det är att fuska mot sig själv?
Aldrig tränat i närheten av konsekvent, hårt och under tillräckligt långa perioder för att komma i närheten av någon form av genetisk potential så vad skulle vara poängen?
Sen har vi hälso frågan, lagliga frågan och att det på något sätt skulle ta sötman ur det man presterar. Så nej har inte testat och nej tänker inte heller testa.
This
Eller jag ser det som fusk. Skulle aldrig kunna vara stolt över mina resultat om jag dopade mig.
filmjölk
2011-12-14, 21:23
Just nu kör jag ganska hög dos på Anavar men tycker inte att det ger särskilt mycket så ska antagligen slänga in någonting mer också.
Det finns användare här på kolozzeum som kurar men nekar till det, pinsamt tycker jag.
Varför är det pinsamt? Vissa är rätt körda i tävlingssammanhang etc. om de berättar "offentligt" att du preppar. Vi Kretis och Pletis bryr sig ingen om vad vi gör, så vi kan vara öppna. Alla har dock inte den lyxen. Det tycker jag att man skall respektera.
nej, jag har aldrig provat. jag tänkte bli stark ändå.
Tog "har väl satt ett par nålar" i protest mot att nej-alternativet lät så bittert. Med nålar syftar jag dock på att jag har givit blod, och kommit i kontakt med nålarna så sett.
Dirty South
2011-12-14, 21:26
Varför är det pinsamt? Vissa är rätt körda i tävlingssammanhang etc. om de berättar "offentligt" att du preppar. Vi Kretis och Pletis bryr sig ingen om vad vi gör, så vi kan vara öppna. Alla har dock inte den lyxen. Det tycker jag att man skall respektera.
Då ska man bara hålla käften och inte säga något alls, pinsamt att gå ut öppet med att man absolut inte kurar när man gör det.
Finns väl ett visst pinsamhetmoment att fuska i ädel tävlan. Lite som att smussla in en kloss under bänktröjan och ställa upp och tävla; bara det att man gör det med sin kropp istället.
Sheogorath
2011-12-14, 21:27
This
Eller jag ser det som fusk. Skulle aldrig kunna vara stolt över mina resultat om jag dopade mig.
...och det blir ett "This" på detta från mig också.
Nej. Jag tränar för att vara hälsosam, nästan enbart av den anledningen numera.
Mediciner har biverkningar, vissa kraftfulla och mer eller mindre individuella, det är därför de är kontrollerade eller förbjudna att inneha hur som helst. Så, det säger emot sig självt att jag skulle intressera mig för det.
Men, jag har tagit medel som är listade som doping, när jag tränat, tror jag, har inte så bra koll på det, men det var inte för prestationers eller träningens skull.
Ignatius72
2011-12-14, 21:31
Skulle inte ens drömma om att mixtra med kroppen för att blir större. Jag kan förstå det om man kines och vill vinna OS och skapa sig ett nytt liv. Men att vara coolast på Konsum känns inte värt riskerna.
Då ska man bara hålla käften och inte säga något alls, pinsamt att gå ut öppet med att man absolut inte kurar när man gör det.
Det kan jag hålla med om (men det är väl inte så många som gör det?), men en del tycker nog att det är väldigt skamligt och ljuger ju inte bara för folk på forum utan även vänner, flickvän osv osv. Till slut tror man kanske på det själv. Men de flesta som preppar gör väl just det, håller käften och/eller svarar att man skärpt till sin kost osv om någon frågar varför personen i fråga börjat växa som sjutton på kort tid.
Men förutom att folk kanske känner skam så är det väl ganska självklart att folk inte går ut med att man sysslar med något olagligt på ett öppet forum...Förutom du då ;-)
Dirty South
2011-12-14, 21:36
Det kan jag hålla med om (men det är väl inte så många som gör det?), men en del tycker nog att det är väldigt skamligt och ljuger ju inte bara för folk på forum utan även vänner, flickvän osv osv. Till slut tror man kanske på det själv. Men de flesta som preppar gör väl just det, håller käften och/eller svarar att man skärpt till sin kost osv om någon frågar varför personen i fråga börjat växa som sjutton på kort tid.
Men förutom att folk kanske känner skam så är det väl ganska självklart att folk inte går ut med att man sysslar med något olagligt på ett öppet forum...Förutom du då ;-)
Jag är ändå anonym så varför inte?
+1. Folk får kura hur bäst dom vill men att säga öppet att man inte tar ngt/tagit något när alla mer eller mindre vet är kul beteende!
Nej visst, om det inte går att klura ut vem du är genom dina inlägg så är det ju inga problem.
Nej, jag har inte använt något dopingklassat.
Finns väl ingen speciell anledning och det är knappast ett beslut som är skrivet i sten för all framtid heller. Har sett folks framgångar och bakslag med preparaten under min träningskarriär och det råder enligt mig ingen tvekan om att det går att bruka ganska höga doser utan att stöta på några större biverkningar.
Nej, ska jag bryta lagen och riskera hälsan ska jag åtminstone ha kul på kuppen.
Sedan kan ju moderatorerna ip-spåra inläggen.
Dirty South
2011-12-14, 21:47
Sedan kan ju moderatorerna ip-spåra inläggen.
Okej, vad kan då moderaterna göra med min IP-adress? Anmäla mig? :smash:
Okej, vad kan då moderaterna göra med min IP-adress? Anmäla mig? :smash:
Det var bara ett inflikande att anonymiteten är som den är.
Fishtank
2011-12-14, 21:51
Nej och inga planer på det iaf.
Tycker det går nog bra i träningen och tränar för välmående och inte för att bli störst i världen. :)
Sidenote
Starkt berättat filmjölk :)
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Dirty South
2011-12-14, 21:52
Det var bara ett inflikande att anonymiteten är som den är.
Tur att jag använder proxy då.
Tycker dirty south gör det bra som säger som det är, väldigt få preppare på kolo som vågat stå för det dom gör.
sent from htc vision,1.9ghz, Cm7.1.
När blev det ok att prata om doping på kolozzeum?
Så länge diskussionen är allmän och folk inte pekas ut har det väl alltid varit ok?
Doser och spekulationer är förbjudet. Är det bevisatt att någon dopat sig så får man dock prata om det har jag för mig
Tycker att det är starkt av dom som har erkänt, att erkänna, även om det är anonymt.
Påminner mig om en vis bekant till mig, som också använde steroider som dum tonåring, men sedan avstod.
Min ståndpunkt i frågan är lite tvetydig. Jag anser att doping alltid är fusk, men att det fina med orden "din kropp" innebär att den är just din och ingen annans, och att man därför bör få göra vad man vill med den så länge det inte går ut över någon annan.
Vad gäller tävling så är det klart att det är fusk i alla lägen, undantaget vore möjligtvis tungvikt i bodybuilding, men det går givetvis att förstå varför folk gör det. Vinnarskalle, du gör vad som krävs för att vinna och så enkelt är det. Det går aldrig att justifiera fusk, men det går att förstå varför folk gör det.
Dom jag tycker minst om är dom som dopar sig för att dom vill få en snygg kropp faktiskt. Kan väll tyckas att det vore mindre allvarligt än om du ska tävla i någonting, men att jag för det mesta tycker illa om det beror nog på att det konkurrerar med det jag själv gör.
Blir rent utsagt förbannad varje gång jag ser någon (ursäkta språket) j*vla sopa som söker uppmärksamhet för sin snygga fysik och påstår sig vara rena, när dom naturligtvis är fulla i skit.
Nej fy f*n, spela hellre ärligt och ta nederlag om så krävs. Ärligt talat så tycker jag att det ska krävas 365 dagar om året av slit, blod och tårar för att nå sina mål, och även då ska dom flesta misslyckas. Vad har hänt med gammalt hederligt slit?
Preppar du för en så dum anledning så tycker jag att du antingen ska vara så öppen med det du kan, eller sitta hemma och hålla käft och fingrar i styr och inte hävda någonting.
Jag är helt och hållet ren och är nu 18. Jag har övervägt doping många gånger i perioder, främst från när jag var 16 tills jag fyllde 18.
Då hade jag i princip justifieringen att ifall alla andra gör det och ljuger om det, varför ska då jag slita som ett djur, när jag lika gärna kan klämma en femhundring och lite spets i veckan och bara ljuga om det som alla andra.
Det som har stoppat mig är främst två orsaker, dels att jag som person inte kan skita i vad alla andra säger och aldrig hade kunnat njuta av mina oärligt förvärvade kilo muskler, och att jag vet att jag aldrig hade fått nog. Det hade kanske börjat med bara lite testo, men garanterat slutat med att mitt liv hade gått åt helvete av allt dopingen hade fört med sig.
Om jag inte hade fått dom resultaten jag som tur är får, då kan ni räkna med att jag inte hade haft tillräckligt stark karaktär för att avstå, om min beslutsamhet hade varit tillräcklig för att ta steget.
Sheogorath
2011-12-14, 22:03
Vad aggressiv attityd vissa har? Så länge Dirty South spelar med öppna kort och inte har tävlingsambitioner är väl "all good", eller är det några slags moralkärringar vi har att göra med?
krubkungen
2011-12-14, 22:03
Nej ingen doping. Bara tränat i 1 år så jag ser ingen anledning att börja trycka olja. :)
efter 5-8år regelbunden träning eller när man har "nått" sitt genetiska max så kanske man kan överväga det.
så jävla +1
Sheogorath
2011-12-14, 22:05
Nej ingen doping. Bara tränat i 1 år så jag ser ingen anledning att börja trycka olja. :)
efter 5-8år regelbunden träning eller när man har "nått" sitt genetiska max så kanske man kan överväga det.
Äsch, det är ju då kampen börjar. ;)
Eller kampen mot förfallet.:(
krubkungen
2011-12-14, 22:08
Hehe i och för sig, det har du helt rätt i. Dock är kampen att nå ditt nog lika jobbiig*cupid*
Time will tell...
Vad aggressiv attityd vissa har? Så länge Dirty South spelar med öppna kort och inte har tävlingsambitioner är väl "all good", eller är det några slags moralkärringar vi har att göra med?
Vem var aggressiv? Jag tycker att det är helt okej att dirty går ut och svarar ärligt även om det är anonymt.
krubkungen
2011-12-14, 22:15
@dirty south: Hur länge har du kurat?
förstår ifall du inte vill säga men man blir nyfiken.
Har du fått några större biverkningar?
Dirty South
2011-12-14, 22:16
I snart tre år.
Nja, inga större biverkningar kan känna mig lite deppig till och från.
Det är nog väldigt svårt att märka alla biverkningar utan korrekta tester
På vilket sätt anser du att det är att fuska mot sig själv?
Jag vill uppnå så bra resultat som möjligt på naturlig väg, det är min tävling. Dom målen är uppsatta på grund av det fetstilta:
This
Vad andra har för egen tävling har inte med mig att göra förutsatt att:
Man ska inte tävla i organisationer som inte tillåter doping om man är dopad eller dopat sig förr. Det inser väl vem som helst.
Om man däremot inte tänker tävla så får man kura om man vill, mig spelar det ingen roll, men då ska man inte påstå sig vara ren.
Bäst vore om man inte kunde åka dit för steroider och alla spelade med öppna kort, då skulle även alla sjuka ideal försvinna (även om detta är önsketänkande då doping har blivit en sådan tabu).
Nej. Min kropp är redan rätt skrotig, och jag sköter kosten dåligt.
Jag har för dålig disciplin för att preppa. Jag vet att jag skulle tröttna rätt snabbt på att träna efteråt när man är nedstängd och lite nere, jag skulle säkert hamna i en cykel där man bulkar upp sig och sedan tappar allt och lite till under nästa halvår när det inte är roligt längre.
Så det känns inte värt att riskera gyno, tunnare hårväxt, finnar etc för att mer eller mindre förstöra träningen för mig. Jag vet att man kan jobba mot de flesta bieffekter men det är sjukt individuellt och man vet inte hur man reagerar innan man börjat. För att inte tala om att det är inte helt hundra vad man faktiskt får när beställer saker som är olagliga.
Skulle muskler varit väldigt viktigt för mig så skulle jag säkert preppa och jag ser inget moraliskt felaktigt i det alls.
Det där med att kroppen rasar ihop vid 40, vad har ni fått det ifrån? Måste gälla sådana med extremt dålig hälsa i så fall. Det enda jag kan se är fler skador som inte läker eller läker lika bra med skall man behöva kura för det?
filmjölk
2011-12-14, 22:46
Man ska inte tävla i organisationer som inte tillåter doping om man är dopad eller dopat sig förr. Det inser väl vem som helst.
.
Jag inser inte det. Det är fusk, men att vinna tävlingar, ära etc. är en viktigare faktor för många. Lite dåligt samvete är ett pris värt att betala.
Spartansk
2011-12-14, 22:48
Måste man förresten inte ta piller och/eller sprutor varje dag om man preppar? Jag är för glömsk för det.
filmjölk
2011-12-14, 22:49
Måste man förresten inte ta piller och/eller sprutor varje dag om man preppar? Jag är för glömsk för det.
Ett svar på den frågan är lite på gränsen mot vad som är tillåtet att skriva tror jag.
Jag inser inte det. Det är fusk, men att vinna tävlingar, ära etc. är en viktigare faktor för många. Lite dåligt samvete är ett pris värt att betala.
Dessa personer inser fortfarande det men är för egoistiska för att låta bli. Precis som med all annan medveten fusk.
Three pigs
2011-12-14, 23:01
Tar insulin.
Känns sjukt Capt Obvious nu men beroendet kan ju spela in. Jag har varit beroende av opiater för länge sedan t ex, samt en massa andra grejer vilket antagligen ätit på min lever mm. Det är snarare så att vid 40 och uppåt kan åtminståne stora överdoser snarare stjälpa än hjälpa.
bulldozer
2011-12-15, 00:26
Dopar mig inte, skulle heller aldrig dopa mig även om det skulle vara "säkert" så länge jag tävlar och har planer på att tävla. Doping = fusk, så är det bara. I min värld iallafall.
Sen så vad folk som inte tävlar gör är upp till dem så länge de inte försöker dra ner andra i skiten. Har dessutom märkt att folk som dopar sig har överlag en tendens att tro att bara för att de själva gör det så måste ju nästan alla andra göra det också. Jag vill behålla min oskuldsfulla tro på att folk kan vara både snygga och starka utan preparat :).
Nej fan, skulle inte kunna tackla den mentala aspekten att torska massa efter kur samt ev. biverkningar. För mig är det inte värt att gambla med kroppen.
Dessa personer inser fortfarande det men är för egoistiska för att låta bli. Precis som med all annan medveten fusk.
Om karriär och liv stod på spel, skulle du göra det? Är det egoistiskt att skaffa sig en fördel mot andra människor i en stor sport där man kan tjäna mycket pengar och få ett bra liv?
Grazzafukkinrazzi
2011-12-15, 00:33
Om karriär och liv stod på spel, skulle du göra det? Är det egoistiskt att skaffa sig en fördel mot andra människor i en stor sport där man kan tjäna mycket pengar och få ett bra liv?
Driver du nu?
Tricklew
2011-12-15, 00:33
Jag tränar inte, men jag trycker dagligen iaf.
Jag och David Letterman (Väldigt roligt klipp.)
L1amZX93k_E
Driver du nu?
Iofs skulle jag själv svara ja på min fråga. Jag ser ingen moraliskt fel i att vara egoistisk ibland.
Varför tror du jag driver?
Grazzafukkinrazzi
2011-12-15, 00:40
Iofs skulle jag själv svara ja på min fråga. Jag ser ingen moraliskt fel i att vara egoistisk ibland.
Varför tror du jag driver?
Precis. Egoistiskt, jag kan nog inte komma på ett bättre ordval för att beskriva det scenariot. Såg det som att du ville få det till en retorisk fråga åt motsatt håll.
Precis. Egoistiskt, jag kan nog inte komma på ett bättre ordval för att beskriva det scenariot. Såg det som att du ville få det till en retorisk fråga åt motsatt håll.
Hehe, jag kom på mig själv att det inte riktigt blev som jag ville. Men nu är det utrett
Vad innebär liv. Om det innebär liv eller död så skulle jag kanske fundera på det. Dock så ser jag inga rimliga scenarion i vilka det skulle vara dom alternativen jag fick.
Ja det är egoistiskt att skaffa sig en fördel.
Vad innebär liv. Om det innebär liv eller död så skulle jag kanske fundera på det. Dock så ser jag inga rimliga scenarion i vilka det skulle vara dom alternativen jag fick.
Gällde det liv och död skulle du FUNDERA på det? Vilket skämt, bara på Kolozzeum drar man det så långt att man ljuger för dig själv. Skulle det handla om så mycket så skulle du, inkl alla andra banka in sprutan som i Pulp Fiction.
Gällde det liv och död skulle du FUNDERA på det? Vilket skämt, bara på Kolozzeum drar man det så långt att man ljuger för dig själv. Skulle det handla om så mycket så skulle du, inkl alla andra banka in sprutan som i Pulp Fiction.
Jag ljuger inte för mig själv.
Dessutom så finns det inget rimligt scenario som skulle medföra att om jag inte tävlar dopad i tävlingar som inte tillåter doping så dör jag.
Vi säger från ett vanligt svenssonliv till att tjäna miljoner. Liv och död är inte ens en intressant diskussion tycker jag :]
Jag antar att det är anledningen till att många idrottare skaffar sig denna fördel.
Vi säger från ett vanligt svenssonliv till att tjäna miljoner. Liv och död är inte ens en intressant diskussion tycker jag :]
Jag antar att det är anledningen till att många idrottare skaffar sig denna fördel.
I så fall aldrig i livet med tanke på att jag inte är särskilt pengakåt och värderar stolthet, heder och glädje över materiella ting.
Har varit grymt nära att börja.
Efter att jag skadat mig, och förlorat mkt av min tidigare träning höll jag på att börja preppa. Hade en kur färdig och redo att börja användas. Tänkte dock till, vilket nu i efterhand känns klokt då jag inte vet hur hjärtat mått efter AAS.
:bow:
Du tävlar ju själv i en sport.
Det finns anledning att tro att du själv fuskar med den inställningen.
Dopar mig inte, skulle heller aldrig dopa mig även om det skulle vara "säkert" så länge jag tävlar och har planer på att tävla. Doping = fusk, så är det bara. I min värld iallafall.
Du är ju tjej, det blir med andra insatser då.
Tar insulin.
Å andra sidan så är extra insulin inte speciellt anabolt för mänsklig muskelvävnad. Sedan så är ju du diabetiker och lite annat tragiskt om jag kommer ihåg rätt.
mangemani
2011-12-15, 08:36
novedex
hade hört att det var en kanon produkt så jag testade, men slutade rätt så hastigt med den efter nån diskussion här på forumet där det kom fram att det räknades som doping.
polka_griis
2011-12-15, 08:53
Jag har för dålig disciplin för att preppa. Jag vet att jag skulle tröttna rätt snabbt på att träna efteråt när man är nedstängd och lite nere, jag skulle säkert hamna i en cykel där man bulkar upp sig och sedan tappar allt och lite till under nästa halvår när det inte är roligt längre.
Så det känns inte värt att riskera gyno, tunnare hårväxt, finnar etc för att mer eller mindre förstöra träningen för mig. Jag vet att man kan jobba mot de flesta bieffekter men det är sjukt individuellt och man vet inte hur man reagerar innan man börjat. För att inte tala om att det är inte helt hundra vad man faktiskt får när beställer saker som är olagliga.
Skulle muskler varit väldigt viktigt för mig så skulle jag säkert preppa och jag ser inget moraliskt felaktigt i det alls.
+1
Precis så känner jag också, + att det ju faktiskt finns en risk att åka fast för det...
Njet, jag tror nöjet med att vinna försvinner om man vet att man fuskat. Oavsett om man tävlar mot sig själv, på Nationell nivå eller på Internationell nivå. Jag håller på med så liten sport så det känns menlöst...
Scratch89
2011-12-15, 10:25
Inte testat. Jag äter alldeles för dåligt och har så dålig disciplin så det hade varit att slänga pengarna i sjön.
Har varit frestad ett antal gånger. Vid de tillfällena har jag läst på och efter en viss tid av inläsning på ämnet så har jag ändrat mig och valt att fortsätta ren.
Senast jag var frestad var för kanske 6-7 år sen.
edit:
Ja visst ja. Tror min astmamedicin är dopingklassad. Men det kan jag söka dispens för ifall jag skulle tävla i någon RF-ansluten idrott.
Väldigt många säger att det aldrig skulle komma på tanken eftersom det är fusk.
Hur hade det varit om det inte räknades som fusk, hade ni satt igång direkt då?
Vore det inte en bättre idé att se objektivt på produkten och sen besluta ifall det är en bra idé eller inte. På samma sätt som ni förhoppningsvis gör när ni funderar på att börja med Kreatin/EAA/PWO etc etc.
Det är väl knappast någon här som anser att "experterna" som skriver lagar är så väl insatta i ämnet så man bör ta råd från dem.
Hade jag blivit garanterad en lika minimal risk för framtida komplikationer som med kreatin eller paracetamol - plus lagligt bruk och med konsulterande av läkare - så hade jag definitivt brukat. Nu är jag alldeles för mån om min personliga hälsa.
Jag har ju för fan dugligt utseende, precis som de flesta människor. Varför utsätta sig för den risken?
Nej inte för tillfället, jag har dock en liberal syn till doping och kan tänka mig att använda mig utav dessa om jag hamnar i en 50 årskris eller liknande senare i livet. Har för tillfället bara tränat 2 år och fått bra resultat så för tillfället känns detta inte aktuellt.
Kan ha ändrat mig själv om ett par år dock, fast om jag känner mig själv rätt blir det en liten fegiskur :)
130kg finsk sisu
2011-12-15, 12:42
Intressant, vad grundar du det moraliska avståndstagandet på om inte hälsoaspekter?
Svår fråga. Ungefär som att ifrågasätta varför jag sitter och skiter.
Dvs det är sak jag inte funderar på, jag tycker det faller sig helt självklart.
Sedan nu när man är vuxen har man sett så mycket skit relaterat till narkotika,sprit och hormoner att jag helt enkelt inte skulle vilja vara beroende av ett preparat om det sen är doping,sprit eller knark har ingen skillnad.
grisbil3n
2011-12-15, 12:50
Svar ja
Tre blygsamma kurer med Oxandrolone, skall snart avnjuta den fj'a'rde.
Svar ja
Tre blygsamma kurer med Oxandrolone, skall snart avnjuta den fj'a'rde. Hur upplever du kurandet hittills, några biverkningar? Hur har styrkeökningarna varit?
Det vore lögn att påstå att tanken aldrig slagit mig. Känner några som håller på med sådant så man blir väl lite "avundsjuk" när man ser deras resultat också vidare. Det går så overkligt snabbt.
Men jag har blivit lite avskräckt av hur biverkningarna KAN bli därför kör jag på rent :)
Hur upplever du kurandet hittills, några biverkningar? Hur har styrkeökningarna varit?
Jag tror man bör akta sig för sådana frågor då det börjar gränsa mot vad som får lov att diskuteras här på forumet.
Jag vill gärna ha kvar tråden eftersom den är intressant.
kettlebellGuden
2011-12-15, 13:17
Jag tror man bör akta sig för sådana frågor då det börjar gränsa mot vad som får lov att diskuteras här på forumet.
Jag vill gärna ha kvar tråden eftersom den är intressant.
+1 på den. Tråden har blivit oväntat intressant så det hade varit synd om den magiskt försvann.
Har varit frestad ett antal gånger. Vid de tillfällena har jag läst på och efter en viss tid av inläsning på ämnet så har jag ändrat mig och valt att fortsätta ren.
Senast jag var frestad var för kanske 6-7 år sen.
edit:
Ja visst ja. Tror min astmamedicin är dopingklassad. Men det kan jag söka dispens för ifall jag skulle tävla i någon RF-ansluten idrott.
Vad heter den? Jag har två olika :0
Vad heter den? Jag har två olika :0
Använder just nu symbicort men har även använt bricanyl tidigare.
Tricklew
2011-12-15, 13:56
Hade jag blivit garanterad en lika minimal risk för framtida komplikationer som med kreatin eller paracetamol - plus lagligt bruk och med konsulterande av läkare - så hade jag definitivt brukat. Nu är jag alldeles för mån om min personliga hälsa.
Så, med andra ord så svarar du inte på frågan, utan du svarar istället ja på att du använder kreatin? ;)
Nix, jag har aldrig dopat mig och har inga planer på det. Vore förjävligt att upptäcka att man är kass trots att man dopar sig. Är bättre att titta på alla som är bättre och tänka "äsch, den fan dopar sig säkert".
Jag vill gärna ha kvar tråden eftersom den är intressant. Att det hänger folk som kurar på detta forum torde för de flesta vara självklart, hela trådens syfte faller pladask om det inte går att diskutera mer runt omkring.
Väldigt många säger att det aldrig skulle komma på tanken eftersom det är fusk.
Hur hade det varit om det inte räknades som fusk, hade ni satt igång direkt då?
Vore det inte en bättre idé att se objektivt på produkten och sen besluta ifall det är en bra idé eller inte. På samma sätt som ni förhoppningsvis gör när ni funderar på att börja med Kreatin/EAA/PWO etc etc.
Det är väl knappast någon här som anser att "experterna" som skriver lagar är så väl insatta i ämnet så man bör ta råd från dem.
Grejen är ju att jag anser att det är fusk. Det skulle kunna legaliseras och tillåtas i alla sporter. Jag hade ändå inte kurat då det inte är pga hur andra ser på saken som jag baserar min egna åsikt, utan jag baserar min åsikt på hur jag själv ser på saken.
Hela poängen för mig med att träna är att kunna känna mig stolt över det jag åstadkommer.
Stefan J
2011-12-15, 14:36
Själv har jag aldrig dopat mig. Men så tävlar jag också i en idrott där vare sig världsrekord eller VM-guld ger dig ett rött öre. Hade jag haft möjlighet till att tjäna mångmiljoner hade valet att avstå kanske inte varit lika självklart, men jag vill tro att jag avstått även då, men jag kan inte svära på det.
Annars i allmänhet går folk över lik för pengar. Det kvittar om det är sport, affärsbranchen, korrupta poliser eller politiskt maktmissbruk. Så länge det finns stora pengar att tjäna i idrott kommer folk att göra vad de kan för att komma åt dem. Idrottsmän är inte högre moraliskt stående väsen än andra människor.
ManuelIT
2011-12-15, 15:00
Grejen är ju att jag anser att det är fusk. Det skulle kunna legaliseras och tillåtas i alla sporter. Jag hade ändå inte kurat då det inte är pga hur andra ser på saken som jag baserar min egna åsikt, utan jag baserar min åsikt på hur jag själv ser på saken.
Hela poängen för mig med att träna är att kunna känna mig stolt över det jag åstadkommer.
Vart drar du gränsen då? Tillskott med DMAA? Kreatin? Koffein?
Eddie Vedder
2011-12-15, 15:33
Dragremmar. :D
Skämt åsido, det finns helt enkelt gränser man drar för sig själv om vad som känns mer korrekt än andra. Det är inget objektivt eller helt konsekvent men det behöver det ju inte vara heller. Mitt exempel med dragremmar var skämtsamt sagt men samtidigt är det lyft utan remmar, bälte och med pronerat grepp jag har satt som en gräns för när jag ska maxa i marklyft inför årsslutet. Ingen bryr sig utom jag men det känns bättre om jag gör det utifrån de kriterier jag satt upp på förhand.
Ens egna subjektiva gränser behöver ju inte ifrågasättas, det är när gränsdragningarna påverkar andra som det måste vara någorlunda objektivt och välgrundat.
Dragremmar. :D
Skämt åsido, det finns helt enkelt gränser man drar för sig själv om vad som känns mer korrekt än andra. Det är inget objektivt eller helt konsekvent men det behöver det ju inte vara heller. Mitt exempel med dragremmar var skämtsamt sagt men samtidigt är det lyft utan remmar, bälte och med pronerat grepp jag har satt som en gräns för när jag ska maxa i marklyft inför årsslutet. Ingen bryr sig utom jag men det känns bättre om jag gör det utifrån de kriterier jag satt upp på förhand.
Ens egna subjektiva gränser behöver ju inte ifrågasättas, det är när gränsdragningarna påverkar andra som det måste vara någorlunda objektivt och välgrundat.
Jag anser det vara väldigt nyttigt att ifrågasätta sina egna subjektiva gränser ibland, så ser jag någon som inte gör det så ifrågasätter jag gärna åt er ;)
Robbmeister
2011-12-15, 18:11
Det enda jag tagit som kan räknas som doping är efedrin och det var i luftrörsvidgande medicin så det var nog inga större doser heller (och fullt lagligt också för den delen).
Tanken har ju slagit en att börja preppa, särskilt i perioder där träningen gått ganska kasst men det har aldrig blivit något av det, vilket jag är glad över.
Mat. Man är inte äkta förens man gör PB efter 2v svält!
Sånt man inte kan få i sig med maten eller extrema mängder av sånt som finns i maten. Detta gäller dock inte saker som saknar effekt tex koffein (som jag ändå inte använder).
DMAA stryks alltså.
Kreatin blir gråzon för min del och av den anledningen tar jag inte det för tillfället, men det är möjligt att jag börjar med det i framtiden.
bigtraps
2011-12-15, 19:43
1984-1989 ca en kur/år orala steroider
1990-1992 ca 6mån/år injektioner och orala
1992-idag helt rent räknar inte koffein och kreatin som doping
Tricklew
2011-12-15, 20:10
1984-1989 ca en kur/år orala steroider
1990-1992 ca 6mån/år injektioner och orala
1992-idag helt rent räknar inte koffein och kreatin som doping
Får man fråga varför du la av?
Nej fan, skulle inte kunna tackla den mentala aspekten att torska massa efter kur samt ev. biverkningar. För mig är det inte värt att gambla med kroppen.
Samma här. För psykiskt labil för att syssla med AAS.
olle lindblad
2011-12-15, 20:17
Har aldrig provat och kommer heller aldrig prova.
Så, med andra ord så svarar du inte på frågan, utan du svarar istället ja på att du använder kreatin? ;)
Men jag vill ju bli stor!!
Diskussionen hade glidit in åt ett annat håll, så jag dikterade fritt en monolog istället för att blanda mig in i en dialog.
Det varierar mellan olika preparat, och resultaten är även dosrelaterat, också bieffekterna.
grisbil3n
2011-12-16, 03:51
Hur upplever du kurandet hittills, några biverkningar? Hur har styrkeökningarna varit?
Avnjuta inte avsluta :)
Men hursomhelst. Det aer ett milt preparat sa da blir det ocksa milda biverkningar, om nagra alls. Sen tror jag att styrke'o'kningarna blir patagliga under alla former av bruk av anabola steroider for "normala" individer som skoter kost och tr'a'ning.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.