handdator

Visa fullständig version : deffupplägg

Champan
2011-12-12, 22:07
Har deffat i en månad nu. Har gått ner 5.5 kg sålänge men har nått en plattform nu så det går långsamt förmodligen pga att det mesta är vätska.
Väger 75.2 kg nu på 168 cm.
Kör 3-4 pass på gymmet, en vecka kan se ut så:
mån: armar, axlar, rygg.
ons: kondition, ben.
fre: mage, bröst.
sön: kondition.

äter en del protein o en dags matintag kan se ut så:
frukost: 3 ägg, mjölk.
lunch: skollunchen.
middag: kyckling/fisk.
och ibland blir det kesella med frysta bär till mellanmål då jag känner att jag behöver det.
Ligger på underskott på runt 800 kcal.

Kommer jag långt med det? Vilka ändringar behöver jag göra?

daloatf
2011-12-12, 22:11
Om det går långsamt måste du sänka ditt kalorieintag. Om det går långsamt så stämmer nog inte 800kcal i underskott.

Champan
2011-12-12, 22:39
Tänkte sänka det till 1000 kcal men blir inte det för lågt? Att leva på ca 500 kcal på en dag känns inte kul .__.
Om det går långsamt måste du sänka ditt kalorieintag. Om det går långsamt så stämmer nog inte 800kcal i underskott.

vicarious
2011-12-12, 22:44
Teoretiska uträkningar stämmer inte alltid överens med praktiken. Går du inte ner i vikt så testa som sagt att sänk energiintaget eller öka energiförbrukningen.

En annan sak, jag hoppas att du inte tränar konditionsträning innan du börjar ditt benpass? Låter som ett dåligt upplägg om du vill prestera så bra som möjligt i benövningarna. Tycker även du har lite obalans i sättet du delar upp styrketräningen. Rygg, axlar OCH armar på en dag medan bara bröst och mage på ett pass. Personligen hade jag försökt få passen mer jämlika, ser ut som att du får ett jättejobbigt pass på måndagar och ett ganska lätt pass på fredagar.

SvingarN
2011-12-13, 18:44
Jag hade inte druckit mjölk på morgonen. Onödiga kalorier IMO. Enda jag dricker under deff är vatten, fun light och cola light. Kalorierna använder jag till att bli mätt :)

Champan
2011-12-13, 19:55
Good point :)
Jag hade inte druckit mjölk på morgonen. Onödiga kalorier IMO. Enda jag dricker under deff är vatten, fun light och cola light. Kalorierna använder jag till att bli mätt :)

Champan
2011-12-13, 20:00
Ändrat matintaget och träningsupplägget ;)
Teoretiska uträkningar stämmer inte alltid överens med praktiken. Går du inte ner i vikt så testa som sagt att sänk energiintaget eller öka energiförbrukningen.

En annan sak, jag hoppas att du inte tränar konditionsträning innan du börjar ditt benpass? Låter som ett dåligt upplägg om du vill prestera så bra som möjligt i benövningarna. Tycker även du har lite obalans i sättet du delar upp styrketräningen. Rygg, axlar OCH armar på en dag medan bara bröst och mage på ett pass. Personligen hade jag försökt få passen mer jämlika, ser ut som att du får ett jättejobbigt pass på måndagar och ett ganska lätt pass på fredagar.