Visa fullständig version : Fråga doktorn om anabola steroider NU
Sänd nu på SVT1.
http://svt.se/2.102077/fraga_doktorn
Agremont
2011-12-12, 18:24
Sänd nu på SVT1.
http://svt.se/2.102077/fraga_doktorn
Han var inte särskilt stor...
Dissector
2011-12-12, 18:26
Så stört bortkastat att dopa sig om det där är allt man åstadkommer efter fyra års preppande...
rajjan_dammit
2011-12-12, 18:27
Vilket skämt.
haha what? min lillebror som är 15 år gammal som bara tränar hockey är förfan större än honom
Haha håller med er, 4 års träning med steroider och se ut sådär.... stackare
Vilken tomte*popcorn*
Såg f.ö som SATS odenplan..
haha... han måste göra allt fel eller ha världens sämsta gener. såg själv fan bättre ut efter 3 månaders gym. 4 år med roider och se ut så där. Borde verkligen byta spår kanske bli frimärkssamlare eller nåt.
Vilket slöseri på skattepengar att gå och testa sig var sjunde månad. Känns som om de bara att lägga av med grejerna och låta någon annan behövande få den doktortiden istället.
rajjan_dammit
2011-12-12, 18:45
Det värsta är inte hur kass "Peter" är på att träna, utan att inslaget ger en bild av att folk som ser ut som honom och större (vilket borde vara de flesta som tränar) preppar.
Okej om de visat nån som var ordentligt stor men om den räkan trycker, varför skulle inte folk i min närhet tro att jag gör det?
fiskebulle
2011-12-12, 18:49
HAHAHA, "och så kallade bitch tits"
edit: fräsch lägenhet.
Men snälla någon. Det är ju sånthär som späder på allas fördommar till gymmare, jag menar vilken räka. Usch. Nä jag blir bara irriterad, vet inte hur jag uttrycka mig.
Nu borde alla 13-15åringar som tränar på mitt gymnast testas, även tjejerna i den åldern som är bra mycket grövre än honom...
Sent from my MB525 using Tapatalk
rajjan_dammit
2011-12-12, 18:51
Haha, min flickvän kom in och frågade "är det en tjej?" :D
martikainen
Varför späder han bara på mina fördomar om folk som preppar? Är det jag som är blåögd eller är han majoriteten, har bara fått för mig det efter att ha kollat listor på avstängda från RF tex.
BigSpawn
om man ser ut efter 4 års preppande så dopar sig 99% av alla här:P
vilken nisse
Har man inte blivit anklagade för steroider innan så lär man ju bli det efter folk har sett detta inslaget, för som många andra har sagt så var han ju inte så värst stor.
Nåja, han var bara 20 också, och var ju inte pytteliten. Han hade nog större armar än mig iaf. Men visst, 4 år med anabola borde gett bättre resultat, tycker man.
Men jag tycker iaf att det är bra att det inte är en allt för stor person dom använder sig av, inslaget handlade ju om hur vanligt det är. Det hade blivit så löjligt om dom hittade någon enorm kille som ett exempel när det faktiskt är ett undantag. Det verkar ju faktiskt som de flesta som tar anabola är i den där storleken.
Grazzafukkinrazzi
2011-12-12, 19:11
Folket på gatorna tittar lite konstigt och tycker att han är överdrivet stor och det är lite kul kan han tycka! Haha, vilken lirare!
Han var visst överviktig som liten.
Slutsatsen är uppenbar: Vi måste återinföra rejält med skolgympa, så småttingarna håller sig i form, så de inte växer upp med komplex och har bättre grund.*flex*
folket på gatorna tittar lite konstigt och tycker att han är överdrivet stor och det är lite kul kan han tycka! Haha, vilken lirare!
+1
Sjukt bra resultat, och på enbart fyra års doping.
Mr.Sjöborg
2011-12-12, 19:18
Vilken tomte*popcorn*
Tycker du? har iofs inte varit på odenplan, men liknade medis v'äldigt mkt imo
Haha vilken sopaXD ska man dopa sig får man väll fan se till å få lite resultat
EDIT: som vanligt drar dom kraftsportare, byggare, kriminella över samma dopingkant...men blundar för idrotter som hockey och fotboll....SUCK!
Doping används av alla typer av människor. Bara för att det är olagligt i lilla Sverige behöver man inte måla upp det som en dödsdrog. Det finns en hel del människor som är kunniga och som använder det på ett bra sätt, går man på läkarkontroller årligen så vet man hur ens inre mår.
Vill man vårda sitt yttre och välmående så länge som möjligt är testosteron och tillväxt en vanlig kombo för män. Förutom i Sverige då, här är det bättre med ölmage.
Kollar inte på ettan för övrigt. Ville bara förmedla ett enkelt budskap.
Doping används av alla typer av människor. Bara för att det är olagligt i lilla Sverige behöver man inte måla upp det som en dödsdrog. Det finns en hel del människor som är kunniga och som använder det på ett bra sätt, går man på läkarkontroller årligen så vet man hur ens inre mår.
Vill man vårda sitt yttre och välmående så länge som möjligt är testosteron och tillväxt en vanlig kombo för män. Förutom i Sverige då, här är det bättre med ölmage.
Kollar inte på ettan för övrigt. Ville bara förmedla ett enkelt budskap.
försvararN
Kan inte riktigt smälta detta, känns nästan som att det är en "skådis" och ett fejkat reportage. Det enda som skvallrar om doping är akne på ryggen (vilket man kan ha utan AAS). Jag är kanske "muskelblind" men killen har ju inte mer muskler än någon random kille som tränat rent i 6-12 månader. Man har ju sett småungar bli större än sådär på någon månad med hård träning och lite rosa piller.
Kunde väl lagt pengarna på en duktig PT istället.
Men förhoppningsvis fattar väl en del att man kan få mycket bättre resultat än sådär utan några preparat. Eller så blir det tvärtom ;-)
Tycker du? har iofs inte varit på odenplan, men liknade medis v'äldigt mkt imo
Haha vilken sopaXD ska man dopa sig får man väll fan se till å få lite resultat
EDIT: som vanligt drar dom kraftsportare, byggare, kriminella över samma dopingkant...men blundar för idrotter som hockey och fotboll....SUCK!
Jag kanske är ute och cyklar men jag antar att det utförs dopingkontroller inom fotboll och ishockey på högre nivåer?
som vanligt drar dom kraftsportare, byggare, kriminella över samma dopingkant...men blundar för idrotter som hockey och fotboll....SUCK!
Ja, det gör dom, och det har dom goda skäl till. Kraftsportare, byggare och kriminella dopar sig mer än hockeyspelare och fotbollspelare.
Kan inte riktigt smälta detta, känns nästan som att det är en "skådis" och ett fejkat reportage. Det enda som skvallrar om doping är akne på ryggen (vilket man kan ha utan AAS). Jag är kanske "muskelblind" men killen har ju inte mer muskler än någon random kille som tränat rent i 6-12 månader. Man har ju sett småungar bli större än sådär på någon månad med hård träning och lite rosa piller.
Kunde väl lagt pengarna på en duktig PT istället.
Men förhoppningsvis fattar väl en del att man kan få mycket bättre resultat än sådär utan några preparat. Eller så blir det tvärtom ;-)
Men suck, du är ju precis som "kappmuskelpolisen". Varför tror du att man kan se på folk att dom är dopade? Han säger att han tar anabola, han gör det uppenbarligen på bild, och du tror det ändå inte?
Mr.Sjöborg
2011-12-12, 19:33
Jag kanske är ute och cyklar men jag antar att det utförs dopingkontroller inom fotboll och ishockey på högre nivåer?
De görs de ju inom kraftsport också, ja inom alla idrotter. Syftade mest på att han bara tog upp de sporter/idrotter där de stereotypsikt används doping och som vardagssvensson förmodligen förknippar med doping medans de dopas hejvilt i både alpint, skidskytte och friidrott...:O
Men suck, du är ju precis som "kappmuskelpolisen". Varför tror du att man kan se på folk att dom är dopade? Han säger att han tar anabola, han gör det uppenbarligen på bild, och du tror det ändå inte?
Självfallet finns det folk som dopar sig helt utan resultat som i detta fallet. Det var bara så mycket i hela det där inslaget som gjorde att det känns för komiskt för att vara på riktigt.
Självfallet finns det folk som dopar sig helt utan resultat som i detta fallet. Det var bara så mycket i hela det där inslaget som gjorde att det känns för komiskt för att vara på riktigt.
Då vet man att det är Sveriges television och att det är på största möjliga allvar.
göransson
2011-12-12, 19:53
Håller med föregående personer!! Sjukt att killen inte har fått bättre resultat om han tränat i 4 år med aas...
Han måste kunna mycket om träning. Jag är både större och starkare än honom, tränat något år mindre till och med. Oh shit, jag måste vara dopad !!
Det var väl ett bra inslag IMO. Vilka kids tror ni ser på det där och tänker: fan det är värt alla risker och kostnader för att kunna se ut så efter några år?
filmjölk
2011-12-12, 20:22
Asså sån räka jag bara wtf såååå kleeeeen!! En vecka med sl5*5 och jag vääääxte såååå det knakade dwarfade alla! JAG ÄR GROVF NU POOOJKEN!!! Gå gå bara marschera fram, o fettet RINNER av en!HAHAHA VILKEN LOOOOSER som TRÄNAR PÅ SATS så jäääävla gheeey!!! nu skall jag ta en tonfiskburk med mellanmjölk!!
Halvsanning.
I t.ex. NHL så görs det inga kontroller under försäsongen (3mån period). Det är väl där de flesta spelarna brukar göra "mirakulösa återhämtande".
Känns som snubben tänker att för resultat ska man tänka: Doping - Träning - Mat & Återhämtning när det borde vara Mat & Återhämtning - Träning - Doping.
Sparven från Minsk
2011-12-12, 20:25
Skulle han ta doping?! Lol, en räka ju! Då måste jag ha preppat i minst 10 år för är lätt större än han :D
Skulle han ta doping?! Lol, en räka ju! Då måste jag ha preppat i minst 10 år för är lätt större än han :D
Hur länge behöver du preppa för styrkan?:devil:
Han var inte särskilt stor...
Precis d jag också tänkte
Nice avatar förresten Boo å han som håller honom kommer fan inte ihåg vad han hette från Baldurs Gate :P
Jockefoten
2011-12-12, 20:37
Känns som om många här överskattar steroider.
Haha, min flickvän kom in och frågade "är det en tjej?" :D
HAHAHAHAHAhAHAHA
asså sån räka jag bara wtf såååå kleeeeen!! En vecka med sl5*5 och jag vääääxte såååå det knakade dwarfade alla! Jag är grovf nu pooojken!!! Gå gå bara marschera fram, o fettet rinner av en!hahaha vilken looooser som tränar på sats så jäääävla gheeey!!! Nu skall jag ta en tonfiskburk med mellanmjölk!!
+100
Fatalist
2011-12-12, 20:42
Känns som om många här överskattar steroider.
Snarare överskattar folks generella seriositet med sin träning vare sig de dopar sig eller ej.
kan nån förklara hur man tränar bättre på kokain ???
Fatalist
2011-12-12, 20:49
Fokuserad, obefintlig smärttröskel, nervsystemet på topp kanske.
Det blir roligare att träna. ;)
ManuelIT
2011-12-12, 20:52
herregud, det kved i magen på mig, så jävla pinsam snubbe
Paperbasket
2011-12-12, 20:53
Jag tänker mest såhär. Om folk ser det där inslaget och hör att "Peter har tagit aas i 4 år" och ser hur han ser ut. Va fan tror samma människor om mig då?
För övrigt, hur fan kan man misslyckas med att träna i 4 år med steroider och se ut så?
Jag tänker mest såhär. Om folk ser det där inslaget och hör att "Peter har tagit aas i 4 år" och ser hur han ser ut. Va fan tror samma människor om mig då?
För övrigt, hur fan kan man misslyckas med att träna i 4 år med steroider och se ut så?
Han upptäckte steroider före Kolozzeum! :D
Det blir roligare att träna. ;)
hahahaha det var ju så uppenbart svar :D, men skulle inte amfetamin funka lika bra då ?? :P
Det tråkiga är att det finns fruktansvärt många spettor som dopar sig och ser ut sådär också.
Knaprar dianabol, dricker öl och går på gymmet två gånger i veckan och sitter och surrar med sina polare 90% av tiden.
hahahaha det var ju så uppenbart svar :D, men skulle inte amfetamin funka lika bra då ?? :P
Det är ju lite samma sak?
Men amfetamin är väl vätskedrivande, billigare och håller i längre än kokain?
Det är därför ephedra och effedrin användes flitigt förr i tiden och även nu på gymmen.
Ponta931
2011-12-12, 20:59
4 år med saft o fågelfrön hade gett bättre resultat-.-
Haha LoL ser ut som en 10-åring med leukemi asså. lål.
Haha. Såg ut som en misslyckad mupp, som vanligt när man intervjuar "preppare". Aspirerar inte, skjuter med olja längs nålen och snackar en massa strunt...
Upptaget
2011-12-12, 21:07
Lite tråkiga resultat för att preppat i 4 år kan man ju tycka.. Många får ju likadana/bättre ökningar rena på den tiden..
Barbastark
2011-12-12, 21:08
Kan det vara så att han genom att börja så tidigt som vid 16år totalsabbade sin egen naturliga produktion vilket resulterat i att han nu med AAS har typ normalnivåer av testo i kroppen?
Kan det vara så att han genom att börja så tidigt som vid 16år totalsabbade sin egen naturliga produktion vilket resulterat i att han nu med AAS har typ normalnivåer av testo i kroppen?
Nej.
rajjan_dammit
2011-12-12, 21:18
Asså sån räka jag bara wtf såååå kleeeeen!! En vecka med sl5*5 och jag vääääxte såååå det knakade dwarfade alla! JAG ÄR GROVF NU POOOJKEN!!! Gå gå bara marschera fram, o fettet RINNER av en!HAHAHA VILKEN LOOOOSER som TRÄNAR PÅ SATS så jäääävla gheeey!!! nu skall jag ta en tonfiskburk med mellanmjölk!!
Det är roligt att se att det faktiskt finns misslyckade preppare också. Man kan liksom hejta på dom. :)
Han kan mycket väl sabbat sig ganska rejält när det gäller endogen testosteronproduktion, men alla blir nedstängda rejält av större mängder testosteron, så det är inte en faktor.
Haha. Såg ut som en misslyckad mupp, som vanligt när man intervjuar "preppare". Aspirerar inte, skjuter med olja längs nålen och snackar en massa strunt...
Så att nålen skall glida in så lätt som möjligt.:cool:
aspirera?
skjuter längs nålen?
inte ens flashback hjälpte mig med det snacket
Att aspirera är när man "back-drar" lite när man stuckit in nålen för att se om man är i ett kärl eller i vävnaden (fett/muskel). Här främst när man sticker subkutant/intramuskulärt för att kolla just att man inte är i ett blodkärl, skulle jag tro.
hahaha hade jag sett ut sådär efter 4år preppande så hade jag nog aldrig slutat gråta :D
Man bedrar sig nog rätt rejält om man tror att alla som dopar sig/använder otillåtna preparat har drömfysiken.
Att aspirera är när man "back-drar" lite när man stuckit in nålen för att se om man är i ett kärl eller i vävnaden (fett/muskel). Här främst när man sticker subkutant/intramuskulärt för att kolla just att man inte är i ett blodkärl, skulle jag tro.
Ser man det på mängden blod som hamnar i kanylen antar jag?
Ser man det på mängden blod som hamnar i kanylen antar jag?
Kommer det blod är man i ett kärl; är man i fett eller muskel går det inte att backa, utan man suger fast (inte skönt, om man är för våldsam).
Så att nålen skall glida in så lätt som möjligt.:cool:
Jo, jag förstår varför. Men kör du igenom ett kärl så kan du drabbas av de klassiska injectproblemen om det finns olja på nålen. Rejäl hosta, feber och oljesmak i käften dagen ut. Kör du något elakt preparat så får du ofta samma biverkningar bara det ens är i närheten av ett kärl.
Inte så vanligt att man aspirerar vid subkutan injektion. Finns inte så mycket kärl och du injicerar sällan särskilt mycket.
___
Man blir alltid lika förvånad över hur usla resultat preppisar sitter med. Kanske är skräpbatchen från DL innan OL ;)
rajjan_dammit
2011-12-12, 21:47
Man bedrar sig nog rätt rejält om man tror att alla som dopar sig/använder otillåtna preparat har drömfysiken.
Självklart inte, det är bara skönt att se att man själv kommit mycket längre än någon som faktiskt preppar, utan att själv göra det. På kortare tid dessutom. Det betyder ju att man inte gör helt fel i sin träning trots allt.
haha, ja han var ju överdrivet stor :) 4 år alltså
"det är såhär man ska träna, intensivt, chocka kroppen"
Och 28kg hantelpressar! :D
Three pigs
2011-12-12, 21:57
Hahaha, fyfan vilken sorglig historia.
Fishtank
2011-12-12, 22:02
Måste nog se inslaget bara för humorn :)
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
haha, ja han var ju överdrivet stor :) 4 år alltså
"det är såhär man ska träna, intensivt, chocka kroppen"
Och 28kg hantelpressar! :D
Jo ungefär sådana hantelpressar körde man när man var 20 bast, fast ren och spinkig och kanske inte såg riktigt lika lätt ut.
försvararN
Haha :D
Det enda jag blev vred på var när de censurerade BB-arna kring 03:50. Jag tvivlar på att de alla tre blivit testade positivt för doping. Dålig stil.
Paperbasket
2011-12-12, 22:07
Haha :D
Det enda jag blev vred på var när de censurerade BB-arna kring 03:50. Jag tvivlar på att de alla tre blivit testade positivt för doping. Dålig stil.
Eller så censurerade de dem för att de inte har deras tillåtelse/vill inte visa deras ansikten i ett inslag som handlar om doping kanske. Bara en tanke.
Skulle du vilja haft med din nuna i programmet?
Eller så censurerade de dem för att de inte har deras tillåtelse/vill inte visa deras ansikten i ett inslag som handlar om doping kanske. Bara en tanke.
Du har nog rätt, jag överreagerade nog lite :)
Skulle du vilja haft med din nuna i programmet?
Hellre det eftersom jag inte dopar mig än att de censurerade mitt ansikte och samtidigt insinuerade att jag dopade mig.
shadowfire
2011-12-12, 22:16
suck, är ju det jag har tjatat om hela tiden.
AAS innebär inte att man per automatik är STOR. Tyvärr tror en del på kolo det. En rejält stor mängd brukare tar AAS för att hitta en genväg till det som de redan inte klarar av - träna som folk. Då blir det så här. Kika på F-B, de är runt 15-16 år och har tränat på gym i 3 mån o frågar om kurupplägg. Då blir det så här. Varför är ni förvånade? Vakna upp, det är så här det ser ut. Åt ena hållet har vi de tävlande som är för stora för att ha lyckats på så pass kort tid bygga upp det utan AAS. Åt andra hållet har vi de som knappt kan bygga en kropp rent, men som tar AAS för att det är tron på samma mirakeleffekt som "the über bantningspiller" fast motsatt. De sköter inte kosten, super som fan, sover knappt o tränar under sin maxkapacitet. Men de tar AAS.
Hellre det eftersom jag inte dopar mig än att de censurerade mitt ansikte och samtidigt insinuerade att jag dopade mig.
Jag förstår hur du tänker, om jag ser någon med blurrad fejja på stan så vet jag att det är du och att du förmodligen tar något skumt.
*jorgen*
killen har ju inte mer muskler än någon random kille som tränat rent i 6-12 månader
Ouch. Verkar som att jag får lägga ner gymmet och börja springa eller ngt.
Vilket skämt.
+1
Frågan är om han inte hade kommit längre med ett bra träningsupplägg
och rätt kost.
- Folk ser att man är överdrivet stor och det är lite kul faktiskt, säger han
:laugh:
+1
Frågan är om han inte hade kommit längre med ett bra träningsupplägg
och rätt kost.
behöver inte ens ställa frågan, givetvis hade han fått sinnessjukt mycket bättre resultat med bra kost och någon som visat honom hur han ska träna
Jag förstår hur du tänker, om jag ser någon med blurrad fejja på stan så vet jag att det är du och att du förmodligen tar något skumt.
*jorgen*
Självklart har du rätt. Det var en tillfällighet, en slump, att de censurerade bodybuilders. De hade lika gärna kunnat censurera dagisfröknar, biljardspelare eller ica-personal. Att de filmade bodybuilders som antagligen inte blivit testade positiva för doping i ett program som handlade om dopingmissbruk var såklart en tillfällighet, och de menade absolut ingenting med det.
mattilainen
2011-12-12, 22:57
Kanske är fel men jag såg helt klart ner på killen.
Trodde helt ärlig han var "överdrivet stor" och tyckte nog själv när han stod och spände sig att han var stor och stark. Helt ärligt är det där dåliga resultat för 4 år även UTAN AAS. Han kanske inte förstått betydelsen av kosten och framför allt proteinet i kosten innan han började med AAS. Tänk hur stackarn skulle sett ut UTAN AAS.
Det är nog tur han tar...
Jag tror inte han har förstått meningen med bra träning.
suck, är ju det jag har tjatat om hela tiden.
AAS innebär inte att man per automatik är STOR. Tyvärr tror en del på kolo det. En rejält stor mängd brukare tar AAS för att hitta en genväg till det som de redan inte klarar av - träna som folk. Då blir det så här. Kika på F-B, de är runt 15-16 år och har tränat på gym i 3 mån o frågar om kurupplägg. Då blir det så här. Varför är ni förvånade? Vakna upp, det är så här det ser ut. Åt ena hållet har vi de tävlande som är för stora för att ha lyckats på så pass kort tid bygga upp det utan AAS. Åt andra hållet har vi de som knappt kan bygga en kropp rent, men som tar AAS för att det är tron på samma mirakeleffekt som "the über bantningspiller" fast motsatt. De sköter inte kosten, super som fan, sover knappt o tränar under sin maxkapacitet. Men de tar AAS.
Jo, han är nog avsevärt större än genomsnittlig preppare. AAS är inget mirakelmedel, särskilt inte i låga doser i korta kurer. Men det är ändå pinsamt dåliga resultat. Jag var fan större som 16-åring...
Trodde helt ärlig han var "överdrivet stor" och tyckte nog själv när han stod och spände sig att han var stor och stark. Helt ärligt är det där dåliga resultat för 4 år även UTAN AAS. Han kanske inte förstått betydelsen av kosten och framför allt proteinet i kosten innan han började med AAS. Tänk hur stackarn skulle sett ut UTAN AAS.
Det är nog tur han tar...
Nu skall vi nog ta och lugna oss. Snubben var från början överviktig och så. Sen vid 20 bast så är inte alla speciellt grova bara sådär.
Sundqvist
2011-12-12, 23:09
killen har ju inte mer muskler än någon random kille som tränat rent i 6-12 månader.)
fast de beror också på utgångsläget, så 6-12 månader är väll att ta i :)
men säg mellan 1-3 år beroende på utgångsläget :)
Folket på gatorna tittar lite konstigt och tycker att han är överdrivet stor och det är lite kul kan han tycka! Haha, vilken lirare!
:laugh:
Det var väl ett bra inslag IMO. Vilka kids tror ni ser på det där och tänker: fan det är värt alla risker och kostnader för att kunna se ut så efter några år?
Där har du faktiskt en poäng! :thumbup:
martikainen
2011-12-12, 23:25
Roligt att majoriteten i den här tråden tycker att killen är så otroligt liten, jag såg inte att han stod bredvid någon otränad person för jämförelse, jag såg heller inga längd/vikt stats på han, att han körde hantelpressar med 28kg säger inte ett smack, han kanske precis kört dropset från 60kg's hantlar.
Samtidigt finns det flertalet här inne som inte matchar hans fysik på långa vägar skulle jag tro.
Ja, killen började preppa väl tidig ålder och har förmodligen inte lyckats så bra, men att han är lika liten som en 20åring som tränar normalt på gym och supit sen han var 16, inte en chans. Träffar dagligen folk i den åldern som inte är i närheten av att ens se ut som vuxna män (vilket han gör tycker jag) i kropparna, trots att de gymmat några år.
Ni kan ju omöjligt veta hur stor han är genom bara de där bilderna, han är ingen coleman, men heller ingen "niklas 20år, 185cm 71kg"....
Roligt att majoriteten i den här tråden tycker att killen är så otroligt liten, jag såg inte att han stod bredvid någon otränad person för jämförelse, jag såg heller inga längd/vikt stats på han, att han körde hantelpressar med 28kg säger inte ett smack, han kanske precis kört dropset från 60kg's hantlar.
Samtidigt finns det flertalet här inne som inte matchar hans fysik på långa vägar skulle jag tro.
Ja, killen började preppa väl tidig ålder och har förmodligen inte lyckats så bra, men att han är lika liten som en 20åring som tränar normalt på gym och supit sen han var 16, inte en chans. Träffar dagligen folk i den åldern som inte är i närheten av att ens se ut som vuxna män (vilket han gör tycker jag) i kropparna, trots att de gymmat några år.
Ni kan ju omöjligt veta hur stor han är genom bara de där bilderna, han är ingen coleman, men heller ingen "niklas 20år, 185cm 71kg"....
+1
Men det är så här tågen börjar, en börjar sen hakar resten på och skrattar åt hur liten han är.
Har han imponerande resultat? Nej
Är han större än majoriteten i tråden? Säkerligen
Blir lite väl löjligt när man ser påståenden i tråden som att man kommer dit på 6 månaders ren träning, då är det dags att vakna. Alla är vi individer med unika förutsättningar och skulle det vara hans absoluta max, även med aas, så är det givetvis tråkigt för honom. Finns givetvis motsatsen på forumet, som kan sitta och kränga chips hela dagarna och bara blir större och större, inte är det fett som läggs på.
Med det sagt, så får man ändå tycka det är lite komiskt när han säger att han är otroligt stor och han chockar kroppen med sin träning.
Degpekka
2011-12-13, 00:37
Hahaha! Hoppas att han läser här, jävla nolla!
mattilainen
2011-12-13, 00:41
Hahaha! Hoppas att han läser här, jävla nolla!
Tror dock han ganska djupt inom sig faktiskt tror att han är onormalt stor och jag tror inte han kommer ändra åsikt utan han kommer tänka "Avundsjuka folk" och sen inte tänka mer på det. Tyvärr men sant.
shadowfire
2011-12-13, 00:42
Trodde helt ärlig han var "överdrivet stor" och tyckte nog själv när han stod och spände sig att han var stor och stark.
heheh har du tittat i dagsformstråden eller "hej ska jag deffa ner mig eller bulka"-trådarna? :)
Fruuuktansvärt störig berättarröst
+1
Men det är så här tågen börjar, en börjar sen hakar resten på och skrattar åt hur liten han är.
Har han imponerande resultat? Nej
Är han större än majoriteten i tråden? Säkerligen
Blir lite väl löjligt när man ser påståenden i tråden som att man kommer dit på 6 månaders ren träning, då är det dags att vakna. Alla är vi individer med unika förutsättningar och skulle det vara hans absoluta max, även med aas, så är det givetvis tråkigt för honom. Finns givetvis motsatsen på forumet, som kan sitta och kränga chips hela dagarna och bara blir större och större, inte är det fett som läggs på.
Med det sagt, så får man ändå tycka det är lite komiskt när han säger att han är otroligt stor och han chockar kroppen med sin träning.
Tack. Han har en rätt dassig fysik med tanke på preppandet men många härinne borde nog ta och lugna sig lite.
Tricklew
2011-12-13, 01:00
Tack. Han har en rätt dassig fysik med tanke på preppandet men många härinne borde nog ta och lugna sig lite.
Mjo, tänkte skriva något liknande, men Filmjölk han före oss alla, och han gjorde det lustigt dessutom.
Spartansk
2011-12-13, 01:06
Jag ska se klippet nu. Tusen spänn på att han är större än jag.
Edit: Ja, det var han. Haha!
mattilainen
2011-12-13, 01:33
Jag ska se klippet nu. Tusen spänn på att han är större än jag.
Edit: Ja, det var han. Haha!
Men varåå? Har du tränat fyra hela år med prepp dårå?
Liten är han inte, men fyra år med AAS...
Killen har kört på "gott och blandat".:D
Hade han kört på rent borde han vara nära dubbla nu..
/Liza
Han körde inte fullt mag i latsdrag. Stackarn
Eddie Vedder är väl ändå inte 185?
Skämt åtsido.
Vi måste ta oss en funderare på orsaken till att somliga väljer att ta anabola.
Killen i filmens attityd var ett skämt och fysiken var inte heller imponerande. Men som nämnt tidigare i tråden; bättre än hos en (hel) del grabbar i den åldern som inte tränat så länge..
Vi måste tänka på varför vissa gör det här valet. Och försöka förändra det vi kan så att färre nappar..
För missbruk är vanligare än de flesta av oss vill erkänna.
Det är inte ovanligt att (särskilt) tonårskillar och tjejer i jakt på fettfria kroppar tar till allt möjligt för att nå sina mål.. Anabola kan hjälpa dem en bit på vägen och är deras kroppsbild tillräckligt kass bryr de sig troligtvis inte alltför mycket om ifall det är rätt eller fel, skadligt eller ej..
/Liza
fredrik1
2011-12-13, 02:25
Skämt åtsido.
Vi måste ta oss en funderare på orsaken till att somliga väljer att ta anabola.
Killen i filmens attityd var ett skämt och fysiken var inte heller imponerande. Men som nämnt tidigare i tråden; bättre än hos en (hel) del grabbar i den åldern som inte tränat så länge..
Vi måste tänka på varför vissa gör det här valet. Och försöka förändra det vi kan så att färre nappar..
För missbruk är vanligare än de flesta av oss vill erkänna.
Det är inte ovanligt att (särskilt) tonårskillar och tjejer i jakt på fettfria kroppar tar till allt möjligt för att nå sina mål.. Anabola kan hjälpa dem en bit på vägen och är deras kroppsbild tillräckligt kass bryr de sig troligtvis inte alltför mycket om ifall det är rätt eller fel, skadligt eller ej..
/Liza
Killen i videon är ett hopplöst fall, han verkar lite smått efterbliven osv, men varför många väljer steroider är nog för att de vill ha en muskulös kropp, men vill inte vänta... I dagens samhälle får man allt få 5 röda, och det gäller även muskler.
Killen i videon är ett hopplöst fall, han verkar lite smått efterbliven osv, men varför många väljer steroider är nog för att de vill ha en muskulös kropp, men vill inte vänta... I dagens samhälle får man allt få 5 röda, och det gäller även muskler.
Tack för rättelsen!
Skulle ha skrivit taniga tonårskillar och tjejer i jakt på fettfria krippar, men missade det pga trötthet. Det är segt att jobba natt *mini
Mvh,
/Liza
KROPPAR ska det stå f........ XD
Av någon anledning känns det som att jag inte kommer att göra någon större nytta inatt..
*Kryper*
/Liza
Arne Persson
2011-12-13, 09:07
Såg precis inslaget, han representerar nog den genomsnittlige missbrukaren bland dagens ungdom. Totalt fixerad och mediokra resultat.
Det som oroade mig lite var fläkten vid sängen. Fläkten kan antyda att han kan ha varit på det livsfarliga fettförbränningspreparatet DNP, vilket tyvärr inte skulle förvåna mig.
victor_n
2011-12-13, 09:16
jag har slarvat ordentligt med min träning dom 2 senaste åren och droppat 10-15kg pga skador mm. Men jag är ändå "större" än "peter" jag måste preppa1111!!!!!
Såg precis inslaget, han representerar nog den genomsnittlige missbrukaren bland dagens ungdom. Totalt fixerad och mediokra resultat.
Det som oroade mig lite var fläkten vid sängen. Fläkten kan antyda att han kan ha varit på det livsfarliga fettförbränningspreparatet DNP, vilket tyvärr inte skulle förvåna mig.
Livsfarligt är väl kanske att dra i för höga växlar. Såvitt jag vet har ingen dött i Sverige och om du inte doserar som en viking så bör det gå förhållandevis lugnt, förutsatt att du inte är allergisk. Har själv varit på sjukan med en vän som fick anafylaktisk chock och tyckte det var obehagligt.
Håller för övrigt med martikainen. Han är större än genomsnittliga aas-brukaren. Det säger ju en del om hur pinsamt dåliga resultat folk får av gymträning, rena som preppande.
Vilken tomte*popcorn*
nja...det är nog Medis...
En sak jag reagerade på förutom att han inte va så stor av sig var när han tränade ryggen.
Han böjde ju bak hela överkroppen när han drog ner vikterna och jag har set flera på mitt gym göra sådär ska man verkligen träna ryggen sådär för jag brukar bara dra ner vikten med mina armar för så som jag ser det får man ordentligt med hjälp av överkroppsvikten för å få ner vikten. Säger inte att det behöver vara fel men vad har det för funktion att dra ner hela överkroppen samtidigt som man drar ner vikten.
nja...det är nog Medis...
Jag hade fel. Var medis:)
Roligt att majoriteten i den här tråden tycker att killen är så otroligt liten
Enda anledningen att folk går på så hårt är väl för att han har en väldigt rolig självbild? Han är ju inte ens nästan så "onormalt stor" att det är nån man hade kollat på för att han var vältränad... Och med tanke på omständigheterna så är han väl inte så stor heller? Jag hade iaf förväntat mig bättre resultat än så om jag skulle tagit anabola i fyra år
filmjölk
2011-12-13, 11:46
Hur ser ni att "ni" är grövre än honom och att han är väldans klen? Han är ganska slät, och är själv i bild, så det är svårt att referera till.
Bara för att han inte är utmärglad betyder inte att han saknar muskler. En utmärglad kropp med lite muskler ser grov ut på bild om ingen står bredvid, men ställ killen från inslaget bredvid valfri opti - 73kgshjälte från dagsformstråden så ser han garanterat större ut (Och optihjälten ser garanterat mindre ut när han inte zoomar in magen i närbild på foto).
Killen i inslaget dwarfar de flesta i den åldern på Kolozzeum. De filmar när han värmer upp, inte när han lyfter. Han kör garanterat tyngre hantelpressar än 90% av denna trådens haters.
Stefan J
2011-12-13, 11:49
Ja, det gör dom, och det har dom goda skäl till. Kraftsportare, byggare och kriminella dopar sig mer än hockeyspelare och fotbollspelare.
Det beror nog på vilken nivå du menar. På korp till division 1 nivå, javisst. Kanske om vi snackar elitserien i Sverige också. Men jag tror knappt du hittar en enda ren ishockeyspelare i NHL. Och i Italien (fotboll) har det hänt att dopingkontrollanter inte ens får komma in på träningsplatsen där lagen tränar. Man kan nog lugnt påstå att ju mer pengar det cirkulerar i en idrott desto mer benägna blir idrottarna att dopa sig. Och om inte idrottarna själva vill det så kan det vara tränarna. Du äger inte precis dig själv och får göra vad du vill om du spelar fotboll i Milan eller i ett NHL lag. Att sedan byggare använder högre doser är nog självklart, men tro inte att hockey och fotboll på elitnivå är rena idrotter :)
Anders The Peak
2011-12-13, 11:58
Dumskallar finns överallt, tråkigt bara att han försöker representera kroppsbyggarna och det ger bara mer fördomar om stryrketränande. Desstutom verkar han vara en riktig nonresponder.
Hur ser ni att "ni" är grövre än honom och att han är väldans klen? Han är ganska slät, och är själv i bild, så det är svårt att referera till.
Bara för att han inte är utmärglad betyder inte att han saknar muskler. En utmärglad kropp med lite muskler ser grov ut på bild om ingen står bredvid, men ställ killen från inslaget bredvid valfri opti - 73kgshjälte från dagsformstråden så ser han garanterat större ut (Och optihjälten ser garanterat mindre ut när han inte zoomar in magen i närbild på foto).
Killen i inslaget dwarfar de flesta i den åldern på Kolozzeum. De filmar när han värmer upp, inte när han lyfter. Han kör garanterat tyngre hantelpressar än 90% av denna trådens haters.
Jo, jag håller med. En överväldigande majoritet koloiter ser ju helt otränade ut. Och trots det skriver man med stor säkerhet hur man bör träna och äta för att bygga maximalt med muskler. Tragikomiskt...
Men när det gäller herren i klippet så tycker jag fortfarande att han är en misslyckad pajas till räka. Även fast jag själv ser ut som ett spett bredvid folk som har muskler.
Om det är sats medis lär han väl inte vara okänd så länge till? Eller är inte det ett ganska vanligt gym?
När man är 16 år har man obegränsad återhämtningsförmåga. Träna tungt varje dag till fail utan problem. Och han börjar använda AAS för att han är för mesig för att ta i. Vilket stolpskott.
Grazzafukkinrazzi
2011-12-13, 12:19
Om det är sats medis lär han väl inte vara okänd så länge till? Eller är inte det ett ganska vanligt gym?
Det här är bara en gissning men jag antar de spelat in detta på ett gym han ej brukar befinna sig på.
Finner det även lite lustigt att folk försvarar hans resultat och att han är större än de flesta i hans ålder här på forumet. Har man tränat i 4år på steroider så förutsätter jag att man är bra mycket större än de i samma ålder, oavsett utgångspunkt. De flesta runt 20 har väl knappt tränat i 4 år ö.h.t. Och så höga tankar som den killen har om sig själv och sin träning så kan man ställa lite krav på hans fysik, oavsett hur ens egen ser ut.
När man är 16 år har man obegränsad återhämtningsförmåga. Träna tungt varje dag till fail utan problem. Och han börjar använda AAS för att han är för mesig för att ta i. Vilket stolpskott.
Återhämtningsförmågan är inte direkt den viktigaste parametern i muskelbyggning. Sedan finns det folk som tränar "rätt" och äter "rätt" i flera års tid utan att få några som helst resultat att tala om. Sådana personer finns i överflöd både i tråden och på gymmen.
Silencer
2011-12-13, 12:54
"Folk tittar på en när man går på gatan, de märker att man är lite överlägset stor och sådär."
HAHA. Jag avlider!!!
redbrigade
2011-12-13, 12:59
Det här är bara en gissning men jag antar de spelat in detta på ett gym han ej brukar befinna sig på.
Finner det även lite lustigt att folk försvarar hans resultat och att han är större än de flesta i hans ålder här på forumet. Har man tränat i 4år på steroider så förutsätter jag att man är bra mycket större än de i samma ålder, oavsett utgångspunkt. De flesta runt 20 har väl knappt tränat i 4 år ö.h.t. Och så höga tankar som den killen har om sig själv och sin träning så kan man ställa lite krav på hans fysik, oavsett hur ens egen ser ut.
Dock så har man ingen aning om hur hans kurer har sett ut, dom två första åren kan ha varit helt misslyckade och det kanske har handlat om en skitkur på år.
kettlebellGuden
2011-12-13, 13:02
Sedan finns det folk som tränar "rätt" och äter "rätt" i flera års tid utan att få några som helst resultat att tala om. Sådana personer finns i överflöd både i tråden och på gymmen.
Får man inga resultat så är det antingen fel på ens träning eller ens ätande/sovande/gener/whatever.
vicarious
2011-12-13, 13:07
Bara jag som tycker han låter som en invandrare? Brytning i rösten.
Killen måste ha väldigt dåliga gener eller använda extremt dåliga steroider. Han blir ju dwarfad av de flesta på Kolo.
Killen måste ha väldigt dåliga gener eller använda extremt dåliga steroider. Han blir ju dwarfad av de flesta på Kolo.
Invandrare avslutar ofta med "om man säger så" eller liknande så det stämmer.
åfan personligen tycker jag de flesta på kolo är ganska små...
väldigt små på tanke på hur seriösa alla är med sin träning
Sen att han är ganska liten håller jag med om men seriöst ransaka er själva hur passa många av er är större på riktigt, inte på internet med optibelysning osv ifall ni ens vågar lägga upp bilder
kettlebellGuden
2011-12-13, 13:23
Kan inte för mitt liv förstå hur det är relevant om han är invandrare eller inte.. och det är knappast ont om icke-invandrare som pratar så.
åfan personligen tycker jag de flesta på kolo är ganska små...
väldigt små på tanke på hur seriösa alla är med sin träning
Sen att han är ganska liten håller jag med om men seriöst ransaka er själva hur passa många av er är större på riktigt, inte på internet med optibelysning osv ifall ni ens vågar lägga upp bilder
Han ser iaf större ut än mig. Tycker fortfarande att det är dåligt resultat för 4 års preppande.. förutsatt att han verkligen har satsat på att bli större.
Återhämtningsförmågan är inte direkt den viktigaste parametern i muskelbyggning. Sedan finns det folk som tränar "rätt" och äter "rätt" i flera års tid utan att få några som helst resultat att tala om. Sådana personer finns i överflöd både i tråden och på gymmen.
Jag har tränat och ätit rätt senaste 10 åren och fått enorma resultat
både i vikt och styrkeökning. Finns nog fler som mej i tråden ....
*popcorn*
*popcorn*
Pics Or did't happen;)
Jag undrar också hur grovfa alla är, om ni når samma resultat på 6mån som killen i inslaget?
Pics Or did't happen;)
Jag undrar också hur grovfa alla är, om ni når samma resultat på 6mån som killen i inslaget?
Kolla min profilbild. hyfsat nytagen.
Idag: kv 90 kg, 180 kg i mark, 110 i bänk
2001:kv 81 kg, 100 kg i mark, 70 i bänk
darocker
2011-12-13, 13:44
Är du han till höger eller vänster?
Helt ärligt är det där inte några grymma siffror..
Jag är nöjd i alla fall.
Vill inte bli tyngre. Hållt vikten några år.
Flodhäst
2011-12-13, 13:48
Du verkar också ha lite väl höga tankar om dig själv och dina resultat.
*popcorn*
Inte för att vara taskig men jag var större och starkare som ren och festande 16-åring.
Bra resultat för mig är +170 i bänk i hyfsad form utan doping eller bra teknik.
Du verkar också ha lite väl höga tankar om dig själv och dina resultat.
Jättenöjd faktiskt, med tanke på att jag håller på med en hel del
annan idrott förutom styrketräning/byggning.
aa verkligen speciellt efter 10 års träning
Inte för att vara taskig men jag var större och starkare som ren och festande 16-åring.
Bra resultat för mig är +170 i bänk i hyfsad form utan doping eller bra teknik.
Jag har hört att det finns lyftare på JSK som klarar det ...*popcorn*
Det bästa med kolo är att alla är störst.
Om man inte ser ut som Cutler efter 10års träning är man ingenting.
Hälsningar
KolopAnElEn
mattilainen
2011-12-13, 13:57
Jag stör mig på folk som säger "Ni som säger att han är liten, ni själv är säkert mycket mindre.." eller "Varför klagar ni på hans resultat och storlek när ni själva är mycket mindre?"
Vad är det för jävla argument? Så idiotiskt argument helt ärligt. Som att säga att en film är dålig så ska man argumentera som en 12 åring "Men kan du göra en bättre film?". Vad spelar det för roll? Som när folk säger att "Ge mig inte råd om kost när du själv ser ut som en speta" eller "Ge mig inte träningstips när du inte är större än mig".. Argumentera med bättre argument. Han är säkert större än mig men jag tycker att med fyra års (miss)brukande av AAS så BORDE man vara större. Han är liten för det han gör och den åldern han innehar. Någonting måste ju vara fel helt enkelt. Han har höga tankar om sig själv vilket man inser ganska snabbt.
vicarious
2011-12-13, 13:59
jag stör mig på folk som säger "ni som säger att han är liten, ni själv är säkert mycket mindre.." eller "varför klagar ni på hans resultat och storlek när ni själva är mycket mindre?"
vad är det för jävla argument? Så idiotiskt argument helt ärligt. Som att säga att en film är dålig så ska man argumentera som en 12 åring "men kan du göra en bättre film?". Vad spelar det för roll? Som när folk säger att "ge mig inte råd om kost när du själv ser ut som en speta" eller "ge mig inte träningstips när du inte är större än mig".. Argumentera med bättre argument. Han är säkert större än mig men jag tycker att med fyra års (miss)brukande av aas så borde man vara större. Han är liten för det han gör och den åldern han innehar. Någonting måste ju vara fel helt enkelt. Han har höga tankar om sig själv vilket man inser ganska snabbt.
+1.
Men herre-min-jävla-gud. Vilken nolla.
Jag stör mig på folk som säger "Ni som säger att han är liten, ni själv är säkert mycket mindre.." eller "Varför klagar ni på hans resultat och storlek när ni själva är mycket mindre?"
Vad är det för jävla argument? Så idiotiskt argument helt ärligt. Som att säga att en film är dålig så ska man argumentera som en 12 åring "Men kan du göra en bättre film?". Vad spelar det för roll? Som när folk säger att "Ge mig inte råd om kost när du själv ser ut som en speta" eller "Ge mig inte träningstips när du inte är större än mig".. Argumentera med bättre argument. Han är säkert större än mig men jag tycker att med fyra års (miss)brukande av AAS så BORDE man vara större. Han är liten för det han gör och den åldern han innehar. Någonting måste ju vara fel helt enkelt. Han har höga tankar om sig själv vilket man inser ganska snabbt.
Jag irriterar mig på folk som är bra mindre och gnäller på att han är liten och att dom är mycket större själv bristande självinsikt av modell värre en lillkillen med hybris på filmen hade...
gnäll inte på att nån tycker han är stor ifall du är mindre och själv tycker att du är stor...
argumentet att han är liten är ganska solklart, misslyckad kan ingen här säga nånting om angående hans förutsättningar till att börja med...
skall jag mobba tjabon att jag var starkare än honom efter 10månader på gymmet än vad han blev på 10år...
4a års missbruk med steroider så borde man ingenting det beror på vad han var vad han har gjort osv men det är faktorer som inte syns...
Bara så ni vet alla som tränar mer än 2 ggr i veckan och eller är seriösa med kosten och är mindre än mig är patetiska, för jag tränar inte mer än 2ggr i veckan, smart uttalande va
Är du Kalle Anka eller Farbror Joakim? Kalle ser i alla fall ut att roidragea.
Är du Kalle Anka eller Farbror Joakim? Kalle ser i alla fall ut att roidragea.
Inga imponerande quadriceps femori på någon av dem i alla fall. Men ganska maffiga gluteus maximus. ;)
Jag irriterar mig på folk som är bra mindre och gnäller på att han är liten och att dom är mycket större själv bristande självinsikt av modell värre en lillkillen med hybris på filmen hade...
gnäll inte på att nån tycker han är stor ifall du är mindre och själv tycker att du är stor...
argumentet att han är liten är ganska solklart, misslyckad kan ingen här säga nånting om angående hans förutsättningar till att börja med...
skall jag mobba tjabon att jag var starkare än honom efter 10månader på gymmet än vad han blev på 10år...
4a års missbruk med steroider så borde man ingenting det beror på vad han var vad han har gjort osv men det är faktorer som inte syns...
Bara så ni vet alla som tränar mer än 2 ggr i veckan och eller är seriösa med kosten och är mindre än mig är patetiska, för jag tränar inte mer än 2ggr i veckan, smart uttalande va
Får du gärna göra om du känner för det ...:D
När jag första gången gick in i ett gym vägde jag 68 kg (på 183 cm)
och hade kört långdistanslöpning några år.
Alla har ju inte kontinuerlig maximal tillväxt som mål....
edit: profilbilden är den som bara inloggade kan se.
Stefan J
2011-12-13, 14:41
Inga imponerande quadriceps femori på någon av dem i alla fall. Men ganska maffiga gluteus maximus. ;)
Han böjer uppenbarligen med röven! :)
Jag har hört att det finns lyftare på JSK som klarar det ...*popcorn*
Läs mitt inlägg igen och notera vad jag skrev om god teknik. En lyftare som glömt sin teknik tappar en jääävla massa vikt på stången.
Nu vet vi ju inte vad han ligger på för doser, och som du säger vet vi inte var han startade för fyra år sedan. Men nog fan är det dåliga resultat för någon som tycker sig ha rätt att vara en frontfigur för dopade atleter.
Och det sista du skrev stämmer ju. Klart som fan att man ska skämmas för att man är svagare och mindre än dig när du aldrig tränar. Själv är jag som sagt en liten plutt trots många år och pass på gymmet och det är väl lite tungt att vissa har bättre förutsättningar :)
Men mobba tjabon tycker jag att både du och jag har rätt att göra. Är man kaxig och skitnöjd med sina resultat så får de gärna bli jämförda :D
Läs mitt inlägg igen och notera vad jag skrev om god teknik. En lyftare som glömt sin teknik tappar en jääävla massa vikt på stången.
Och en muskelbyggare som tappat sina muskler tappar en jääävla massa vikt på stången.
Skitsnack. Det enda rättvisa är att ta maratonlöpare som aldrig lyft förr.
Jag är övertygad om att några veckors teknikträning med styrkelyftare
skulle förbättra mina resultat en hel del.
Kanske blir en liten utmaning framöver ?? :)
De känns som 4 års preppande bör ge bättre men de är ett bra inslag eftersom de är så sjukt korkat av en sån ungkille att förstöra kroppen fullständigt.
Samtidigt gör de bara att folk kommer tro att varje random lasse med 38 cms biccar går på roids.
Galet nice akvarium.
Ja den böjröven är inte att leka med. De nedre magmusklerna är inte heller dåliga.
bulldozer
2011-12-13, 15:03
Det är synd om de som dopar sig.. Det verkar som dom stackarna tror att om nån är samma size eller större så måste denne också dopa sig eller om någon är starkare i nån övning så måste man dopa sig. *screwy*
Själv tror jag att de flesta kan bli riktigt starka eftersom jag tränar dåligt, äter dåligt, sover knappt, skadad, sjuk osv osv och mest whinar när jag väl är på gymmet lyckas lyfta mer än silverhantlarna trots riktigt sugiga förutsättningar. Så ni som gör rätt måsta ju kunna vara superstarka! :D :D
Ja den böjröven är inte att leka med. De nedre magmusklerna är inte heller dåliga.
En redig medecinbollsmage. :D
detta är vanligare än man tror. jag tror att det är större andel "räkor" som är dopade än de som är lite större och äldre. så har det sett ut på friskis iaf
Stefan J
2011-12-13, 15:08
Han böjer uppenbarligen med röven! :)
En redig medecinbollsmage. :D
Ahahaha, det tog ett tag innan poletten trillade ner, men nu förstår jag till fullo orsors bild av styrkelyftare :D
Spartansk
2011-12-13, 15:11
detta är vanligare än man tror. jag tror att det är större andel "räkor" som är dopade än de som är lite större och äldre. så har det sett ut på friskis iaf
Tålamod och disciplin är väl viktigare än steroider om man vill bli stor. Och jag antar att de som dopar sig generellt är såna som inte har speciellt bra tålamod eller disciplin. Spekulerar bara nu, men det kanske är en förklaring till att det skulle kunna vara så.
Ni på friskis testar aldrig era medlemmar. Det tycker jag ni borde börja med.
F&S är med i RF.
Det gör man visst. Men det är Rf som bestämmer var man testar:)
Det beror nog på vilken nivå du menar. På korp till division 1 nivå, javisst. Kanske om vi snackar elitserien i Sverige också. Men jag tror knappt du hittar en enda ren ishockeyspelare i NHL. Och i Italien (fotboll) har det hänt att dopingkontrollanter inte ens får komma in på träningsplatsen där lagen tränar. Man kan nog lugnt påstå att ju mer pengar det cirkulerar i en idrott desto mer benägna blir idrottarna att dopa sig. Och om inte idrottarna själva vill det så kan det vara tränarna. Du äger inte precis dig själv och får göra vad du vill om du spelar fotboll i Milan eller i ett NHL lag. Att sedan byggare använder högre doser är nog självklart, men tro inte att hockey och fotboll på elitnivå är rena idrotter :)
Nu finns det brister i NHLs dopingpolicy men att påstå att alla skulle dopa sig är självklart helt absurt.
http://www.nhlpa.com/about-us/drug-testing-program-summary
Jockefoten
2011-12-13, 17:29
Den här tråden har gått och blivit vinterns roligaste tråd på sidan ju! :D
martikainen
2011-12-13, 17:29
Lite off-topic men men,
Inte bara, de föreningarna som har en gymansvarig brukar också bjuda in RF för att testa utvalda personer, tex brukar man kolla träningstider/dagar för att schemalägga de personer man vill testa, sen tar man dit RF på de dagarna.
Är för övrigt förvånad över att den här tråden fått leva så länge som den har, dessa brukar ju försvinna rätt fort, det blir alltid en sida mot den andra, sen har vi några som står mitt i mellan och inte är så jävla naiva (åt båda hållen)
F&S är med i RF.
Icke. På friskis ultuna har de aldrig testat. Är en tillflykt för skäggiga steroidmissbrukare. Dags att friskis/RF tar i med hårdhandskarna! Tryck ner den skäggige jäveln och mjölka honom tills man får sitt prov!
Icke. På friskis ultuna har de aldrig testat. Är en tillflykt för skäggiga steroidmissbrukare. Dags att friskis/RF tar i med hårdhandskarna! Tryck ner den skäggige jäveln och mjölka honom tills man får sitt prov!
Avundsjuk kanske?
Lite off-topic men men,
Inte bara, de föreningarna som har en gymansvarig brukar också bjuda in RF för att testa utvalda personer, tex brukar man kolla träningstider/dagar för att schemalägga de personer man vill testa, sen tar man dit RF på de dagarna.
Man kan beställa och betala test på det viset, men RF beslutar själva om vilka de testar på deras bekostnad.
Ett annat alternativ är att man tipsar RF om suspekta individer, men det är inte riktigt samma sak.
Prata med någon ansvarig så kan de kanske beställa test. Friskis har ju gott om pengar i förhållande till andra föreningar och så länge de inte måste finansiera en tävlingsverksamhet kan de i alla fall hålla efter dopingen.
kettlebellGuden
2011-12-13, 18:40
Hrrrrm... dags att raka sig..
Avundsjuk kanske?
Prata med någon ansvarig så kan de kanske beställa test. Friskis har ju gott om pengar i förhållande till andra föreningar och så länge de inte måste finansiera en tävlingsverksamhet kan de i alla fall hålla efter dopingen.
Fler som missar ironin kan citera det här inlägget och skriva sina kommentarer under.
Intressant att du tar upp Ultuna just IB! Pensionärer, äldre universitets adm, några vilsna ungdomar och handikappgympa..Känns som att det är det gym jag varit på där jag misstänkt minst antal dopingfall ever..
Fler som missar ironin kan citera det här inlägget och skriva sina kommentarer under.
Vilken ironi menar du då?
Vilken ironi menar du då?
1. Det är som lei skriver ovan.
2. Jag är en av två skäggiga jävlar på friskis ultuna.
1. Det är som lei skriver ovan.
2. Jag är en av två skäggiga jävlar på friskis ultuna.
Hehe, men det är ju lite svårt för resterande kolozzeum medlemmar att veta, att ultuna säkert inte har dopade människor och att du var en skäggig steroidmissbrukare.
Hehe, men det är ju lite svårt för resterande kolozzeum medlemmar att veta, att ultuna säkert inte har dopade människor och att du var en skäggig steroidmissbrukare.
Måhända. Men nu vet ni. Spread the word!
martikainen
2011-12-13, 19:00
Man kan beställa och betala test på det viset, men RF beslutar själva om vilka de testar på deras bekostnad.
Ett annat alternativ är att man tipsar RF om suspekta individer, men det är inte riktigt samma sak.
Ja självklart får man betala för testerna när man bjuder dit dom.
Det är ju lite trist attityd mot killen i inslaget i den här tråden. Med tanke på alla kommentarer om hur liten och kassa resultat han har är det kanske inte så konstigt att osäkra tonåringar faller för grupptrycket?
kettlebellGuden
2011-12-13, 19:39
Det är ju lite trist attityd mot killen i inslaget i den här tråden. Med tanke på alla kommentarer om hur liten och kassa resultat han har är det kanske inte så konstigt att osäkra tonåringar faller för grupptrycket?
Fasiken vilket bra inlägg.
Giljotinen
2011-12-13, 19:53
+1! Orkade läsa två sidor.. Känns lite destruktivt och onödigt att "mobba" preppare för att vara små när de uppenbarligen preppar för att bli större. Säger ju sig självt vad det får för följder.. Lär ju dessutom vara rätt stor chans att killen läser detta.
jag stör mig på folk som säger "ni som säger att han är liten, ni själv är säkert mycket mindre.." eller "varför klagar ni på hans resultat och storlek när ni själva är mycket mindre?"
vad är det för jävla argument? Så idiotiskt argument helt ärligt. Som att säga att en film är dålig så ska man argumentera som en 12 åring "men kan du göra en bättre film?". Vad spelar det för roll? Som när folk säger att "ge mig inte råd om kost när du själv ser ut som en speta" eller "ge mig inte träningstips när du inte är större än mig".. Argumentera med bättre argument. Han är säkert större än mig men jag tycker att med fyra års (miss)brukande av aas så borde man vara större. Han är liten för det han gör och den åldern han innehar. Någonting måste ju vara fel helt enkelt. Han har höga tankar om sig själv vilket man inser ganska snabbt.
+1
Robbmeister
2011-12-13, 20:18
Så liten var inte killen. Kanske inte den mest imponerande formen för att vara en preppare men inte var den så dålig som alla får det att låta.
Du förstår att folk inte dissar hans fysik, utan hans fysik som ett resultat av 4år doping? Tycker inte ditt resonemang håller.
Killen kan vara 210 cm och vägt 180 kg när han började. I så fall har han fått ganska bra resultat. Är han nära normal längd och var normalviktig vid träningsstart går det inte att säga annat än att det är katastrofala resultat.
Du förstår att folk inte dissar hans fysik, utan hans fysik som ett resultat av 4år doping? Tycker inte ditt resonemang håller.
Det är ju jävligt barnsligt att hacka på någon som är ärlig och berättar om sitt liv. Att tråden drar iväg och handlar om killen är liten trots att ha preppat i 4 år visar ju bara på hur låg diskussionen är. Finns det inget mer konstruktivt att diskutera i reportaget?
Hur tror du ungdomar som läser den här tråden som är mindre än honom och har tränat ett par år reagerar på detta? Översittarattityder samt grupptryck är säkerligen en av de viktigaste orsakerna till att tonåringar börjar preppa.
kettlebellGuden
2011-12-13, 20:41
Det är ju jävligt barnsligt att hacka på någon som är ärlig och berättar om sitt liv. Att tråden drar iväg och handlar om killen är liten trots att ha preppat i 4 år visar ju bara på hur låg diskussionen är. Finns det inget mer konstruktivt att diskutera i reportaget?
Hur tror du ungdomar som läser den här tråden som är mindre än honom och har tränat ett par år reagerar på detta? Översittarattityder samt grupptryck är säkerligen en av de viktigaste orsakerna till att tonåringar börjar preppa.
Förhoppningsvis så tar de tipsen i tråden om att ta en titt på vad som är fel i deras träningsupplägg, diet, och annat.
mattilainen
2011-12-13, 20:45
jag kan helt ärligt inte bry mig mindre om hur folk som tar anabola kommer att tycka när de läser detta. Kanske bättre att inse att de faktiskt kan uppnå MINST likadant resultat ren på fyra år med koll på kosten och träningen istället för att leva i sin lilla bubbla och tro att man måste använda AAS för att bygga en någorlunda massa på kroppen?
Hoppas ärligt de läser detta och får sig en tankeställare. Blir de arga och ledsna så bryr jag mig som sagt väldigt, väldigt lite. Att skylla på grupptrycket för att man börjar preppa är, för mig, idiotiskt. Det handlar om att folk vill ha resultat, och det nu! på engång! "VA, tar det flera år att bygga muskler? Men på flashback har jag läst om sprutor och att man växer som ogräs" Typ. Inget jävla grupptryck..
vicarious
2011-12-13, 20:50
Men grappar. Det man reagerar på är ju inte att killen är liten efter 4 års AAS utan att han saknar självinsikt.
Öh, de bör reagera på följande sätt - "AAS är ingen genväg om kvalitén på träning/kost/vila inte är hög, det är han ett bevis på". Varför skulle de tänka "shit, han blev inte stor på 4år med AAS, jag är inte heller stor, kanske ska jag börja med AAS"? Verkar dumt.
Nån gång i livet måste man ju dock lära sig att inte ta åt sig så jävligt av vad alla andra säger. Drivs man till att ta anabola för vad nån skrivit på kolozzeum så är det nog dags att skaffa hjälp med sitt självförtroende. Lite tramsigt att reagera på ett sånt sätt om man är äldre än 14 ärligt talat
Min poäng är alltså att man kan inte beskydda folk från allt. Att läsa en tråd på kolozzeum är dessutom ganska milt. Kanske är bättre att folk lär sig att hantera alla åsikter de hör istället för att behöva skyddas från allting jämt?
jag kan helt ärligt inte bry mig mindre om hur folk som tar anabola kommer att tycka när de läser detta. Kanske bättre att inse att de faktiskt kan uppnå minst likadant resultat ren på fyra år med koll på kosten och träningen istället för att leva i sin lilla bubbla och tro att man måste använda aas för att bygga en någorlunda massa på kroppen?
Hoppas ärligt de läser detta och får sig en tankeställare. Blir de arga och ledsna så bryr jag mig som sagt väldigt, väldigt lite. Att skylla på grupptrycket för att man börjar preppa är, för mig, idiotiskt. Det handlar om att folk vill ha resultat, och det nu! På engång! "va, tar det flera år att bygga muskler? Men på flashback har jag läst om sprutor och att man växer som ogräs" typ. Inget jävla grupptryck..
+1
Det Alkro säger tycker jag låter vettigt. Jag väljer nog att se på folk som preppar som offer snarare än idioter. Att man har ett dåligt självförtroende kan ingen hjälpa. Och att sedan kalla någon patetisk, dum och tunn gynnar ingen.
Det Alkro säger tycker jag låter vettigt. Jag väljer nog att se på folk som preppar som offer snarare än idioter. Att man har ett dåligt självförtroende kan ingen hjälpa. Och att sedan kalla någon patetisk, dum och tunn gynnar ingen.
Eller så vill de bara preppa och anser att fördelarna överväger riskerna. Ungefär samma anledning som de flesta har när de dricker alkohol, åker skidor eller bygger en större mängd muskelmassa.
Eller så vill de bara preppa och anser att fördelarna överväger riskerna. Ungefär samma anledning som de flesta har när de dricker alkohol, åker skidor eller bygger en större mängd muskelmassa.
Tävlar man inte så har jag svårt att se att man skulle preppa om man inte mådde dåligt över sin kropp.
Mr.Sjöborg
2011-12-13, 21:53
Tävlar man inte så har jag svårt att se att man skulle preppa om man inte mådde dåligt över sin kropp.
Människor är bara lata, alla vill ha bra resultat och man vill ha de snabbt utan särskillt mkt ansträngning.
Öh, de bör reagera på följande sätt - "AAS är ingen genväg om kvalitén på träning/kost/vila inte är hög, det är han ett bevis på". Varför skulle de tänka "shit, han blev inte stor på 4år med AAS, jag är inte heller stor, kanske ska jag börja med AAS"? Verkar dumt.
håller absolut med om detta, att han gjort den i 4år men inte blivit så stor som ett hus (vilket många väntar sig att man ska bli) kan ju vara lite konstigt men det framgår inte alls av reportaget om han har dopat sig kontinuerligt, tränat kontinuerligt och hållit i sin kost och sömn noggrant under alla dessa 4år vilket han antagligen inte har, för annars hade han nog varit stort som ett hus
det som är också rätt tragiskt är att just mellan 15 - 2nånting är det som man har mest testosteron i kroppen och det är som bäst att bygga och att använda sig av aas under den perioden är högst onödigt
Alla bor inte i din lilla värld.
Tävlar man inte så har jag svårt att se att man skulle bygga muskler om man inte mådde dåligt över sin kropp.
Rätt bra resultat med tanke på att han varit fläskig/wow-kropp tidigare tills 16 års åldern (anta att det tog då minst 1 år att få något som ens kan klassas som fysik öht). Jag har varit en stilig WoWare själv och jag sköter mat, sömn osv rätt så bra nu sen 2008 men nog är man fläskig fortfarande, det må ha utvecklats bra men inte som jag liksom föreställt mig med tanke på alla dagsformsbilder osv man ser på övriga. Tycker det gått bra för honom. Det är inte lika simpelt för oss riktiga exfetton att få en snygg fysik, det ser sällan likadant ut för en som varit tunn från starten. Men visst för att ha tryckt i fyra år (hur mycket och ofta avgör väl en del?) kunde kanske resultaten varit något bättre.
Alla bor inte i din lilla värld.
Jag orkar inte riktigt diskutera men utveckla gärna.
iamdisapuint
2011-12-13, 22:21
Lol 4 år med prepp och han ser ut som en som bara fått noob-gains :o, vissa kan inte sakerna dom blir erbjudna. Han kunde säkert inte träning elr kost när han var 16, drf har han fått uteblivna resultat. Eller så har han sprutat/käkat riktigt låga doser, dock är det så potent så han borde fått mer än sådär ändå.
dumskallar finns överallt, tråkigt bara att han försöker representera kroppsbyggarna och det ger bara mer fördomar om stryrketränande. Desstutom verkar han vara en riktig nonresponder.
+111
lillgandhi
2012-09-07, 22:11
Vart kan man se på nätet? Finner ej!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.