Visa fullständig version : Någon som provat MegaVent Näsvidgare, eller har en fru som kräver att du provar det??
Som rubriken lyder, finns det någon här på kolo som använder MegaVent Näsvidgare mot snarkning?
Ligger på bulk samt att jag varit lite snorig om nätterna ett bra tag nu, vilket har lett till att frun har börjat klaga på att jag snarkar!!
Natten som var hade jag väckt henne 6 gånger, och hon i sin tur mig när hon till slut började sparka på mig för att få tyst på eländet.. . :smash:
Var inte jättedyrt men blir ändå närmare 200 med frakt, så jag är inte så sugen på att prova lägga en order om det är ren skit??.. :confused:
Tricklew
2011-12-12, 01:22
När jag var yngre så hade jag en polare, borde cirka 2 timmar bort som jag brukade besöka på helgerna, han snarkade något fruktansvärt. Så jag köpte han något liknande och tvingade han att använda den när jag sov över, han hade mage att klaga på att den var obekväm, och att han hade svårt att somna.
Svårt att somna? Dö i en eldsvåda din jävel.
När jag var yngre så hade jag en polare, borde cirka 2 timmar bort som jag brukade besöka på helgerna, han snarkade något fruktansvärt. Så jag köpte han något liknande och tvingade han att använda den när jag sov över, han hade mage att klaga på att den var obekväm, och att han hade svårt att somna.
Var en ganska stor snarkare själv även i ungdomen (fick jag höra av polare och deras grannar.. :D)
Växte dock bort. Förutom då under slutet av bulk, utmattning eller snuva..
Funkade näsvidgaren på din kompis, när han väl lyckades somna stackarn?? ;)*popcorn*
Tricklew
2011-12-12, 01:31
Var en ganska stor snarkare själv även i ungdomen (fick jag höra av polare och deras grannar.. :D)
Växte dock bort. Förutom då under slutet av bulk, utmattning eller snuva..
Funkade näsvidgaren på din kompis, när han väl lyckades somna stackarn?? ;)*popcorn*
Japp, han snarkade betydligt mindre. Och jag fick in mer än 3 timmar sömn per natt.
Ska ju dock påpekas att han inte slutade snarka helt, utan det drogs endast ner på det. Nu köpte jag någon på apoteket för 150 kr, och det var ett par årsedan, kanske finns bättre nu?
dejtade en tjej som snarkade för något år sen och alltid hon somnade alltid innan mig, brukade "lyfta" hennes haka som man gör i första hjälpen för att skapa fria luftvägar, eliminerade hennes snarkande helt. så att skaffa en vettig kudde kanske kan vara nåt? eller be din fru göra det.
ett tips till er andra som vill slippa snarkningar är att inte bli påkommen med att göra det här, kan kräva en del förklaring.
Japp, han snarkade betydligt mindre. Och jag fick in mer än 3 timmar sömn per natt.
Ska ju dock påpekas att han inte slutade snarka helt, utan det drogs endast ner på det. Nu köpte jag någon på apoteket för 150 kr, och det var ett par årsedan, kanske finns bättre nu?
Ok, kanske kan vara värt att testa då.
Ganska mör i ryggen idag efter fighten med frun i natt.. :D
dejtade en tjej som snarkade för något år sen och alltid hon somnade alltid innan mig, brukade "lyfta" hennes haka som man gör i första hjälpen för att skapa fria luftvägar, eliminerade hennes snarkande helt. så att skaffa en vettig kudde kanske kan vara nåt? eller be din fru göra det.
ett tips till er andra som vill slippa snarkningar är att inte bli påkommen med att göra det här, kan kräva en del förklaring.
Tack för tipset, sa dock till frun i morse att hon kunde tänka på att ruska mig lite på axeln istället näst jag väcker henne, och jag citerar svaret: "JAG TÄNKER VÄL FÖR F*N INTE PÅ HUR JAG FÅR TYST PÅ DIG NÄR DU VÄCKER MIG MITT I NATTEN, BARA DU TYSTNAR!!:furious:"
Så jag tror inte jag vågar ge henne några instruktioner på det du gjorde.. :krampus
Tack för tipset, sa dock till frun i morse att hon kunde tänka på att ruska mig lite på axeln istället näst jag väcker henne, och jag citerar svaret: "JAG TÄNKER VÄL FÖR F*N INTE PÅ HUR JAG FÅR TYST PÅ DIG NÄR DU VÄCKER MIG MITT I NATTEN, BARA DU TYSTNAR!!:furious:"
Så jag tror inte jag vågar ge henne några instruktioner på det du gjorde.. :krampus
Lyfta hakan eller bryta nacken, same difference?
Lyfta hakan eller bryta nacken, same difference?
Att lyfta hakan kanske inte skulle bli bryta nacken direkt..
Men med tanke på vad hon gjorde med min rygg när hon kunde ha puffat lite försiktigt, så vill jag nog inte ta den risken!!
Wipflash
2011-12-12, 03:06
toffel
Mitt ex hade något emot att jag snarkade. Mitt ex..
Tricklew
2011-12-12, 03:21
Att dömma av relationstråden r3mpuh, så tror jag inte att det hade varit en bra idé för Troll att ta relationstips ifrån dig.
Fick hem dom och har nu provat.
Skavde en del men inte så farligt, vidgade näsborrarna gjorde dom också.
Dock gav själva mojängen i näsan luftmotstånd i sig vilket tog ut, och tog över det dom lyckades vinna i vidgade borrar.. .
Misslyckades alltså med sin grundfunktion att underlätta andning genom näsan.
Skit helt enkelt, lättare att andas genom näsan utan dom!! :banned
Får väl se på apoteket om dom kan tänkas ha något som fungerar bättre.
Skilda sovrum tror jag kan vara lösningen här ;)
Skilda sovrum tror jag kan vara lösningen här ;)
Får nog bli soffan för min del då.. . *cry*
panzerpig
2011-12-18, 09:16
gå in på apoteket.se -> hälsa->sömn och avslappning.
Dom har både "näsvid" och öronproppar :)
Har tjejen testat öronproppar.
Apropå näsvidgare, kolla att det är rätt storlek och att du sätter in den rätt. passar den bra så känner du att det kommer in mer luft i näsan.
Själv snarkade jag så mycket (ledde till nattliga slagsmål med flickvännen :)) så hon tvingade mig att söka för det.
Jag opererade halsmandlarna och fick en snarkmaskin. snarkar inte alls nu om jag har den på.
Näsvidgare gjorde så jag snarkade mindre men det var inte helt borta.
panzerpig
2011-12-18, 09:26
http://www.nasvid.se de hade en egen hemsida också såg jag. Där finns det lite bra råd också. Apoteket säljer en "snarkspray" som faktiskt hjälpte en del.
som sagt: jag testade, snarkskena, snarkspray, näsvidgare. Alla hjälpte lite men ingen tog bort det helt.
Snarkskena: fick riktigt ont i tänderna och ibland kändes dom lösa på morgonen=gick inte
snarkspray hjälpte ok men var dyrt.
näsvidgare gjorde så jag snarkade mindre men jag snarkade.
Iofs så sitter min snarkning rätt långt ner, mer bak i svalget så det beror nog på det.
Men näsvidgare+öronproppar på tanten+sova på sidan=borde hjälpa standardsnarkaren :)
Någon som testat bettskena med bra resultat?
Exempel (http://www.slutasnarka.se/snarkning/snore-mate/)
Jag vet att de som jobbar med sömnutredningar kan rekomendera någon form av bettskena när man inte använder en mask. Den är inte lika effektiv dock.. Men det är nog någon annan än den du länkade till (antar jag iaf?).
Jag tror faktiskt det finns en SOU på det, men kan inte hitta den.
Efter att sambon påstått att jag har snarkar fruktansvärt mycket så har jag testat ett par prylar som apoteket säljer. Det första var en slags skumspray som heter Silence. Den gick fetbort, riktigt obehaglig och fungerade inte så värst bra. Nästa sak som jag provade heter Asonor, och den funkar oftast riktigt bra. När man är riktigt snorig så är den inte så värst effektiv.
Kontentan är att du får prova dig fram, men att du kan börja med Asonor. :)
Hahahaha. :laugh:
Får mig att tänka på när jag och brorsan blev helt förstörda efter en semester som vi tillbringade med vår pappa då han snarkar så det vibrerar i väggarna, gick verkligen inte att somna. Sen att han var pigg och alldeles för glad åtta på morgon och ville äta frukost gjorde inte saken bättre när man fått 3-4h sömn.
Som rubriken lyder, finns det någon här på kolo som använder MegaVent Näsvidgare mot snarkning?
Ligger på bulk samt att jag varit lite snorig om nätterna ett bra tag nu, vilket har lett till att frun har börjat klaga på att jag snarkar!!
Natten som var hade jag väckt henne 6 gånger, och hon i sin tur mig när hon till slut började sparka på mig för att få tyst på eländet.. . :smash:
Var inte jättedyrt men blir ändå närmare 200 med frakt, så jag är inte så sugen på att prova lägga en order om det är ren skit??.. :confused:
Jag har provat det mesta för att få tyst på mig själv. Snarkspray och snartplåster funkade inte alls för mig men näsvidgare funkar helt okej! Tar inte bort snarkandet helt men minskar det från att låta som en kall februarinatt i Dresden 1945 till att vara mer "behagligt".
Då min sambo inte tyckte att "behagligt" räckte så fick jag snällt investera i en bettskena också. Var smått osäker på inköpet då den ändå kostade 600 kr. Men det var helt klart värt det! Stoppade snarkningarna helt. Samkörde den förvisso med näsvidgare, men det var för att kunna andas över huvud taget då luftgångarna i näsan är skitsmå på mig.
Den stora nackdelen med bettskenan var att jag alltid spottade ut den i sömnen och det gjorde att jag slutade använda den..
Det bästa och billigaste sättet kom jag på efteråt; öronproppar åt min sambo.
Tack för alla svar och tips!!
Bettskena tror jag är uteslutet då jag hade liknande natt tandställning för att motverka tänderna från att gå tillbaka efter tandkorrigering.
Något som inte fungerade, spottade ut den så fort jag somnade.. .
Men får kolla runt på era andra förslag och se om något kan funka, annars får hon ("vi") gott bita ihop tills nästa diet!! *flex*
Jag ska fråga mamma om jag är gammal nog för en näsvidgare.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.