handdator

Visa fullständig version : Hur mycket mer behöver jag deffa tror ni?

JohanG
2011-12-11, 20:19
Hejsan! För nästan ett år sen bestämde jag mig för att börja gymma seriöst och ta tag i min kost. Har gått ner från 115,3 till 89,5 kg och har tränat i genomsnitt 4-5 gånger i veckan. Hade spelat hockey och fotboll innan så lite muskler hade jag under allt fett. Mina två frågor är:
Är det någon som kan säga om min hud ser "normal ut" eller om jag har löshud? Vet inte riktigt hur det ser ut men ibland inbillar jag mig att den känns lös.
Den andra frågan är om någon kan uppskatta hur många mer kilo jag behöver gå ner för att få synliga magrutor, är 185cm lång. Kör en liten deff nu och tänkte gå ner till 85kg (4,5 till). Bilden till vänster är från 3 januari detta året och den andra är i morse :) är avslappnad på båda.

http://johang.shapemeup.se/files/2011/12/j%C3%A4mf%C3%B6r.jpg

daloatf
2011-12-11, 20:21
Ser inte ut som någon löshud, och skulle jag uppskatta vikt till rutor så runt 10kg

JohanG
2011-12-11, 20:25
Okej :) får köra på ner till mitt mål 85kg, och sen kanske sätta ett nytt då :)

Jokester
2011-12-11, 20:41
Synliga magrutor 5-10kg. Rippad 10-15kg.

mattilainen
2011-12-11, 20:46
du har säkert lite lös hud men det stramar åt sig under månaderna/åren. Bristningarna går dock aldrig bort om du nu har några det vill säga.

Du behöver inte deffa någonting någongång men för att bli mer "fit" så mellan 5-15 kg. beroende på vad du själv definierar fit.

Tycker du gjort skitbra ifrån dig!

Stronghead
2011-12-11, 20:46
Vet ej men Stort + på viktnedgången! Det ser inte ut som du förlorat några muskler alls. Du ger mig motivation till att deffa. :)

Ledsen för off-topic.

Sent from my iPhone using Tapatalk

JohanG
2011-12-11, 21:00
Synliga magrutor 5-10kg. Rippad 10-15kg.

Okej får köra på ner till mitt mål och sen se då som sagt :)

du har säkert lite lös hud men det stramar åt sig under månaderna/åren. Bristningarna går dock aldrig bort om du nu har några det vill säga.

Du behöver inte deffa någonting någongång men för att bli mer "fit" så mellan 5-15 kg. beroende på vad du själv definierar fit.

Tycker du gjort skitbra ifrån dig!

Okeej, har några på sidan om magen, men tänker inte på det så mycket, får vara som ett bevis på att man en gång var för tjock! testar att gå ner till 85 och ser, mitt mål är väl att se de fyra översta när jag spänner magen iallafall och sen kanske jag sätter ett nytt mål
tack så jättemycket! :)

Vet ej men Stort + på viktnedgången! Det ser inte ut som du förlorat några muskler alls. Du ger mig motivation till att deffa. :)

Ledsen för off-topic.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Tack så mycket! :)

discofrisse
2011-12-11, 21:11
Kan bara hålla med ovan! Bra jobbat och lycka till :)

JohanG
2011-12-11, 21:16
Tackar, det betyder mycket och ger mig mer motivation ! :)

Rahf
2011-12-11, 22:10
Ser inte så farligt ut med bristningar. Du har haft tur med andra ord :D.

Håller med resten av inläggen här. Oftast behöver folk räkna på att gå ner några kilo till innan de når sitt mål rent utseendemässigt.

Lillleif
2011-12-11, 22:11
Starkt jobbat, vilken förändring!

JohanG
2011-12-11, 22:25
Ser inte så farligt ut med bristningar. Du har haft tur med andra ord :D.

Håller med resten av inläggen här. Oftast behöver folk räkna på att gå ner några kilo till innan de når sitt mål rent utseendemässigt.

aa :) får fortsätta och köra på :)

Starkt jobbat, vilken förändring!

Tackar :)

Lychgate
2011-12-12, 07:46
Ser riktigt bra ut, verkligen som två olika personer fysikmässigt.

Ser lugnt ut med huden så deffa på om det är ditt mål. :hbang:

JohanG
2011-12-12, 16:38
Ser riktigt bra ut, verkligen som två olika personer fysikmässigt.

Ser lugnt ut med huden så deffa på om det är ditt mål. :hbang:

Okej, tack så mycket :) aa det ska jag göra =)

k0ngan
2011-12-12, 16:44
Grymt bra jobbat!

Spartansk
2011-12-12, 17:48
Bra jobbat! :)

10 kg skulle jag säga också, du ser ut ungefär som jag gör när jag är tio kilo över magruteform.

nifo6
2011-12-12, 19:14
Riktigt bra jobbat. Där ser man verkligen tydligt på före/efter bilder hur träning kan förändra ens hållning, utseende osv.

JohanG
2011-12-12, 20:57
Grymt bra jobbat!

JohanG
2011-12-12, 21:01
Bra jobbat! :)

10 kg skulle jag säga också, du ser ut ungefär som jag gör när jag är tio kilo över magruteform.

Tack! Okej, känns skönt att höra :) bara att fortsätta!

Riktigt bra jobbat. Där ser man verkligen tydligt på före/efter bilder hur träning kan förändra ens hållning, utseende osv.

Tackar! :)

Bizarro
2011-12-12, 21:17
Fy fan vad snyggt.
Vet inte om det är motiverande eller deprimerande att jämföra vad vi åstadkommit efter ett års gymmande dock "/..

Hur har du gått till väga? Känns som du ökat markant i volym också medans du tappat alla kilon.

JohanG
2011-12-12, 21:56
Fy fan vad snyggt.
Vet inte om det är motiverande eller deprimerande att jämföra vad vi åstadkommit efter ett års gymmande dock "/..

Hur har du gått till väga? Känns som du ökat markant i volym också medans du tappat alla kilon.

Tack! Har skrivit hur jag gjorde här http://johang.shapemeup.se/category/fran-1153kg-90kg/ :) Träningen har jag nästan kört tungt (4-6 rep) hela tiden, men varierat ibland med medel (8-12 rep)

Bizarro
2011-12-12, 22:03
Tack! Har skrivit hur jag gjorde här http://johang.shapemeup.se/category/fran-1153kg-90kg/ :) Träningen har jag nästan kört tungt (4-6 rep) hela tiden, men varierat ibland med medel (8-12 rep)

Ska läsas :)
Ursäktar att jag inte kom med någon konstruktiv kritik, men är inte tillräckligt påläst för att svara på din frågeställning.
Var bara tvungen att kommentera ditt fina resultat ^^

JohanG
2011-12-12, 22:15
Ska läsas :)
Ursäktar att jag inte kom med någon konstruktiv kritik, men är inte tillräckligt påläst för att svara på din frågeställning.
Var bara tvungen att kommentera ditt fina resultat ^^

Okej, bara att fråga om du undrar ngt, allting står inte där, men själva "sammanfattningen" iallafall :) haha, det är lugnt! tack så mycket :)

Snobbe
2011-12-12, 22:16
Grym skillnad, tycker det ser bra ut redan nu. Om du vill deffa mer så gör det kanske 10kg till så kommer det se riktigt bra ut:)

JohanG
2011-12-12, 22:22
Grym skillnad, tycker det ser bra ut redan nu. Om du vill deffa mer så gör det kanske 10kg till så kommer det se riktigt bra ut:)

Tack! aa :) testar 4,5 kg till (kanske kan lägga upp en ny bild då) och om jag inte är nöjd så kör jag på 5 kg till tror jag :) riktigt svårt att veta hur man kommer se ut, men eftersom de flesta säger 5-10 kg till, så sätter jag målen efter det :)

IfIwereStronger
2011-12-13, 23:24
Grym skillnad på bilderna, vill också göra den där skillnaden du gjort, väger dock 74kg 176cm men blir så svårt att deffa när jag har skola. Vet inte hur jag ska kunna räkna kalorier förutom att ta med matlåta men det vill jag inte då jag tycker skolmaten är god.

JohanG
2011-12-14, 17:11
Grym skillnad på bilderna, vill också göra den där skillnaden du gjort, väger dock 74kg 176cm men blir så svårt att deffa när jag har skola. Vet inte hur jag ska kunna räkna kalorier förutom att ta med matlåta men det vill jag inte då jag tycker skolmaten är god.

Tack! Du kan ju göra så att du har fasta mål (samma varje dag) förutom skolmaten. Så har du ju koll på dom fasta måltiderna och sen kan du göra så att du alltid bara äter en "normal" portion i skolan och kanske väljer bort kolhydraterna och bara äter kött och sallad typ. Min brorsa som går på gymnasiet gör så nu. Han har samma frukost, mellanmål och middag (färdiga matlådor) och sen äter han "smart" i skolan. Annars kan du kolla på helgen vilken skolmat som det kommer vara nästa vecka och sen försöka räkna ut hur mycket du ska äta? :)

Joakim pettersen
2011-12-14, 17:14
Bra jobbat! Fick själv lite motivation att ta tag i dieten seriöst

JohanG
2011-12-14, 18:33
Bra jobbat! Fick själv lite motivation att ta tag i dieten seriöst

Tackar! Härligt att höra :)

IfIwereStronger
2011-12-15, 00:48
Tack! Du kan ju göra så att du har fasta mål (samma varje dag) förutom skolmaten. Så har du ju koll på dom fasta måltiderna och sen kan du göra så att du alltid bara äter en "normal" portion i skolan och kanske väljer bort kolhydraterna och bara äter kött och sallad typ. Min brorsa som går på gymnasiet gör så nu. Han har samma frukost, mellanmål och middag (färdiga matlådor) och sen äter han "smart" i skolan. Annars kan du kolla på helgen vilken skolmat som det kommer vara nästa vecka och sen försöka räkna ut hur mycket du ska äta? :)

Ja, det har du rätt i, tänkte inte så långt, kan jag köra 5x5 samtidigt som jag ligger på underskott? =)

JohanG
2011-12-15, 21:51
Ja, det har du rätt i, tänkte inte så långt, kan jag köra 5x5 samtidigt som jag ligger på underskott? =)

Ja det kan du, har själv nästan bara kört tungt under min deff :) bla körde jag ett 12 veckors program som hette max-ot och där var det ofta 5x5 och jag fick fina resultat!

IfIwereStronger
2011-12-15, 22:24
Ja det kan du, har själv nästan bara kört tungt under min deff :) bla körde jag ett 12 veckors program som hette max-ot och där var det ofta 5x5 och jag fick fina resultat!

Härligt, tycker du jag ska börja på en max vikt av SL5x5 eftersom jag har hört att det ska vara tungt. Läste även din "blogg" sjukt inspirerad, nu väger ju inte jag 100kg som du gjorde i början utan 74, men saknar fortfarande musklerna på överkroppen tyvärr. Storkok tyckte jag var en grym idé, fungerar det bra? =)

JohanG
2011-12-15, 22:51
Härligt, tycker du jag ska börja på en max vikt av SL5x5 eftersom jag har hört att det ska vara tungt. Läste även din "blogg" sjukt inspirerad, nu väger ju inte jag 100kg som du gjorde i början utan 74, men saknar fortfarande musklerna på överkroppen tyvärr. Storkok tyckte jag var en grym idé, fungerar det bra? =)

Aa, testa det om du vill, läste om det lite fort och det liknar max-ot :) tack! okej, bara att träna på vettu :) aa det fungerar skitbra! Det blir billigare, du har full koll på kalorier, protein, kolhydrater mm och framförallt slipper man laga mat varje dag (ibland är man hungrig, trött och irriterad när man kommer hem från jobbet och samtidigt "går på en deff", så då är det underbart att bara kunna ta fram och värma). Nackdelarna kan vara att det tar ganska mycket plats i frysen och att man äter samma varje dag (men jag brukade göra 2 st storkok varje söndag så att jag hade 2 olika maträtter och kunde variera)

IfIwereStronger
2011-12-15, 23:06
Aa, testa det om du vill, läste om det lite fort och det liknar max-ot :) tack! okej, bara att träna på vettu :) aa det fungerar skitbra! Det blir billigare, du har full koll på kalorier, protein, kolhydrater mm och framförallt slipper man laga mat varje dag (ibland är man hungrig, trött och irriterad när man kommer hem från jobbet och samtidigt "går på en deff", så då är det underbart att bara kunna ta fram och värma). Nackdelarna kan vara att det tar ganska mycket plats i frysen och att man äter samma varje dag (men jag brukade göra 2 st storkok varje söndag så att jag hade 2 olika maträtter och kunde variera)

Okej låter bra! Du har inte lust att snacka lite mer privat, har så mycket frågor, lägg till mig isf, odjuret1@hotmail.com :thumbup:

IfIwereStronger
2011-12-15, 23:22
Vi tar det här ist. Du har inte lust att förklara hur man räknar ut själva kalorivärdet på min kropp, förstår inte riktigt hur jag ska plussa ihop allt. Hade du någon "ätar" dag, drack du lightläsk, varierade du styrka med kondition, en kycklingfilé innehåller ju cirka 50g protein blir inte det mycket proteinpulver att lägga till, mycket frågor nu men lika bra att fråga någon som vet. =)

JohanG
2011-12-15, 23:45
Vi tar det här ist. Du har inte lust att förklara hur man räknar ut själva kalorivärdet på min kropp, förstår inte riktigt hur jag ska plussa ihop allt. Hade du någon "ätar" dag, drack du lightläsk, varierade du styrka med kondition, en kycklingfilé innehåller ju cirka 50g protein blir inte det mycket proteinpulver att lägga till, mycket frågor nu men lika bra att fråga någon som vet. =)

okej :) det finns i "deff - en guide" här på kolozzeum, men kan förklara, det är inte så svårt. Du tar formeln 66.5 + (13.75 x kg) + (5.003 x cm) - (6.775 x ålder) och sätter in dina värden. Resultatet blir ditt energibehov vid vila. Sen gångrar du med 1,2-2,0. 1,2 är en dag framför datorn och 2,0 är en idrottsmans dag.

Jag kan ta ett exempel med mina värden:
66.5 + (13.75 x kg) + (5.003 x cm) - (6.775 x ålder)
66.5 + (13.75 x 89) + (5.003 x 185) - (6.775 x 20) = 2080kcal
2080 kcal är mitt energibehov vid vila! Om jag sedan skulle sitta vid datorn hela dagen blir det (2080x1,2) 2496 kcal och om jag hade tränat en idrottsmans dag inom en konditionsgren så hade det blivit (2080x2,0) 4160kcal. Du får försöka "uppskatta" vilken nivå träningsmässigt som du ligger i, jag brukar multiplicera mitt med 1,5 (tränar 5 gånger i veckan och har ett jobb som jag aldrig står still på). Sen så äter du 500kcal mindre än vad du förbränner så kommer du gå ner i lagom takt! Läs gärna denna ett par gånger, den är riktigt bra http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881 .

Nej jag hade ingen speciell ätardag, men ibland så "bröt" jag deffen och kanske åt en pizza ,ed några kompisar eller gick ut på krogen/firade midsommar osv... Man måste unna sig lite ibland! Bara att träna bort sen om man vill!

Jag drack mycket lightläsk! vill inte säga om det är bra eller dåligt för det verkar inte finnas några bevis på vad som stämmer. Men från mina erfarenheter så påverkar det inte vikten någonting (innehåller inga kalorier alls nästan) och min bror har diabetes och har får dricka det för sin läkare. Enda nackdelen som jag har märkt är att "sockersuget" inte försvinner, men det va ingen fara för min del iallfall. Så jag rekommenderar det istället för vanlig läsk! Fast det bästa är ju såklart att bara dricka vatten ;)

Förstod inte riktigt din sista fråga med kycklingfilen, men räkna ut vad du behöver i protein för att inte förlora muskelmassa (ca 2g per kroppskilo) det står också i deffguiden som jag länkade. Om du menar att det blir för mycket protein för en måltid kan du ju alltid dela upp kycklingfilen!

Hoppas det var till någon hjälp!

IfIwereStronger
2011-12-16, 01:59
okej :) det finns i "deff - en guide" här på kolozzeum, men kan förklara, det är inte så svårt. Du tar formeln 66.5 + (13.75 x kg) + (5.003 x cm) - (6.775 x ålder) och sätter in dina värden. Resultatet blir ditt energibehov vid vila. Sen gångrar du med 1,2-2,0. 1,2 är en dag framför datorn och 2,0 är en idrottsmans dag.

Jag kan ta ett exempel med mina värden:
66.5 + (13.75 x kg) + (5.003 x cm) - (6.775 x ålder)
66.5 + (13.75 x 89) + (5.003 x 185) - (6.775 x 20) = 2080kcal
2080 kcal är mitt energibehov vid vila! Om jag sedan skulle sitta vid datorn hela dagen blir det (2080x1,2) 2496 kcal och om jag hade tränat en idrottsmans dag inom en konditionsgren så hade det blivit (2080x2,0) 4160kcal. Du får försöka "uppskatta" vilken nivå träningsmässigt som du ligger i, jag brukar multiplicera mitt med 1,5 (tränar 5 gånger i veckan och har ett jobb som jag aldrig står still på). Sen så äter du 500kcal mindre än vad du förbränner så kommer du gå ner i lagom takt! Läs gärna denna ett par gånger, den är riktigt bra http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881 .

Nej jag hade ingen speciell ätardag, men ibland så "bröt" jag deffen och kanske åt en pizza ,ed några kompisar eller gick ut på krogen/firade midsommar osv... Man måste unna sig lite ibland! Bara att träna bort sen om man vill!

Jag drack mycket lightläsk! vill inte säga om det är bra eller dåligt för det verkar inte finnas några bevis på vad som stämmer. Men från mina erfarenheter så påverkar det inte vikten någonting (innehåller inga kalorier alls nästan) och min bror har diabetes och har får dricka det för sin läkare. Enda nackdelen som jag har märkt är att "sockersuget" inte försvinner, men det va ingen fara för min del iallfall. Så jag rekommenderar det istället för vanlig läsk! Fast det bästa är ju såklart att bara dricka vatten ;)

Förstod inte riktigt din sista fråga med kycklingfilen, men räkna ut vad du behöver i protein för att inte förlora muskelmassa (ca 2g per kroppskilo) det står också i deffguiden som jag länkade. Om du menar att det blir för mycket protein för en måltid kan du ju alltid dela upp kycklingfilen!

Hoppas det var till någon hjälp!

Tack för ditt lång svar!:) Det jag undrar är att du skrev ett värde vid vila och ett annat vid träning. Så om det är en dag jag vilar ska jag äta mindre då just den dagen än vad jag äter när jag tränar, fast så kan det väl inte vara?

Räknade ut så att det blev så här:
Väger 74kg, längd 176cm, träningsfaktor 1.5

2764kcal=1964 en träningsdag dock tog jag -800.
Mängd protein 148g=607kcal
Mängd fett 74g=688kcal
Resten fyller jag ut med kolhydrater.

Vart får jag tag i så mycket "bra" fetter, många rekommenderar nötter vilket jag inte tål, t.ex. på kyckling potatis receptet i din blogg, vart lägger du till fettet där? :)

Återigen tack för att du tog dig tid, är klar med frågorna nu :D

Sportfiskaren
2011-12-16, 15:35
Olika fisksorter, avokado och rapsolja innehåller bra fetter för att nämna några exempel. Läs igenom deffguiden som länkades ovanför, där finns det fler kostråd.

Att justera aktivitetsfaktorn är nog klokt, speciellt om du inte riktigt rör på dig lika mycket varje dag. 1.2 är en dag framför datorn, utgå därifrån.

JohanG
2011-12-17, 10:23
Tack för ditt lång svar!:) Det jag undrar är att du skrev ett värde vid vila och ett annat vid träning. Så om det är en dag jag vilar ska jag äta mindre då just den dagen än vad jag äter när jag tränar, fast så kan det väl inte vara?

Räknade ut så att det blev så här:
Väger 74kg, längd 176cm, träningsfaktor 1.5

2764kcal=1964 en träningsdag dock tog jag -800.
Mängd protein 148g=607kcal
Mängd fett 74g=688kcal
Resten fyller jag ut med kolhydrater.

Vart får jag tag i så mycket "bra" fetter, många rekommenderar nötter vilket jag inte tål, t.ex. på kyckling potatis receptet i din blogg, vart lägger du till fettet där? :)

Återigen tack för att du tog dig tid, är klar med frågorna nu :D

Nej ät samma varje dag :) okeej, jag skulle nog också gjort som sportfiskaren sa, testa första veckan med att multiplicera till 1,2, går du ner för mycket så äter du bara mer nästa vecka. Man får testa sig fram!

Ska jag vara ärlig så har inte jag varit så noga med fetter, men lyssna på vad sportfiskaren tipsade om! Jag tar Omega-3 och äter fisk ganska ofta osv, så förhoppningsvis får jag i mig tillräckligt, men som sagt, har inte varit så noga med det.

Lugnt! Lycka till!

supercharge
2011-12-18, 02:11
Från Starcraftnörd till amerikansk fotbollsspelare på lite över ett år, bra jobbat!

JohanG
2011-12-18, 13:52
Från Starcraftnörd till amerikansk fotbollsspelare på lite över ett år, bra jobbat!

Haha tack så mycket :)

JohanG
2012-02-06, 21:30
Tänkte bara uppdatera lite om någon är intresserad, har gått ner till ca 85kg nu och rutorna börjar komma så ni hade rätt :) kör på lite mer, troligtvis till 80kg :)

http://johang.shapemeup.se/files/2012/02/J%C3%B6mf%C3%B6relse.jpg

Lychgate
2012-02-06, 21:44
Bara: :hbang:

Så jävla bra.

JohanG
2012-02-06, 22:42
Tack så mycket Lychgate!

Kål
2012-02-06, 23:09
Snyggt. Kan du inte lägga upp en oredigerad också?

Mvh.

JohanG
2012-02-07, 16:35
Snyggt. Kan du inte lägga upp en oredigerad också?

Mvh.

Jo det kan jag göra :) hinner inte nu men slänger upp den senare ikväll

dooh
2012-02-07, 16:42
Maj gad! Skitbra arbetat!

StarkaUlf
2012-02-07, 16:53
Riktigt bra jobbat! :)

JohanG
2012-02-07, 20:49
Jo det kan jag göra :) hinner inte nu men slänger upp den senare ikväll

http://i44.tinypic.com/34payq0.jpg

JohanG
2012-02-07, 20:50
Maj gad! Skitbra arbetat!

Tack :)

Riktigt bra jobbat! :)

Tack :)

lillakillen
2012-02-07, 21:11
Helt grymt jobbat! Håller på med min deff nu så detta är bra inspiration =)

JohanG
2012-02-07, 22:50
Helt grymt jobbat! Håller på med min deff nu så detta är bra inspiration =)

Tackar! roligt att höra :) lycka till!

Mandelmazza
2012-02-19, 06:49
Fan jag vill också ha sådana obliques :(

Nattkryp
2012-02-20, 13:06
Riktigt fin inspirationstråd. Själv är jag 197cm och var uppe på 118-119kg vid nyår (född 85). Förutom ansiktet då så ser jag i princip likadan ut som på din före-bild. Just nu siktar jag på 2-siffrigt till slutet av sommaren. 14kg kvar!

Har jag en kropp lik din till nästa sommar så kan ännu en mmo/spelnörd dö lycklig :)

MaxB
2012-02-20, 16:42
oj! vilken resa du har gjort! ser riktigt lovande ut, keep going! :)

Slemmet
2012-02-22, 10:03
Snyggt som helvete!
Otroligt bra jobbat, keep it up!

Blev själv jäkligt peppad tack ska du ha!

Zenot
2012-05-01, 17:20
Imponerande resultat! Jag är lite nyfiken på en sak dock, har du några bristningar fram på magen eller är det bara vid sidan om?

duffemannen
2012-05-01, 18:57
Riktigt bra jobbat! Håller själv på med deff och min målvikt är just nu 85 kg (nuvarande vikt ca 92kg). Är också 185cm lång så det är riktigt kul att se din förändring. Mycket starkt, keep it going!

Peter Hansen
2012-05-02, 15:59
Jävligt bra gjort! Fan det måste kännas grymt?!

JohanG
2012-05-29, 18:29
Fan jag vill också ha sådana obliques :(

Hehe, tror jag har fått de från min hockeykarriär, känns som man använder de musklerna i skridskorörelsen? :)

JohanG
2012-05-29, 18:30
Imponerande resultat! Jag är lite nyfiken på en sak dock, har du några bristningar fram på magen eller är det bara vid sidan om?

Tackså mycket :) Bara vid sidan om

JohanG
2012-05-29, 18:31
Tack så mycket för alla snälla kommentarer! Just nu ligger jag på 84,5kg och har två veckor kvar av min deff. Lägger upp bild den 12 juni då min deff är över :)

Knatcharn
2012-05-30, 10:20
Nice, ser bra ut! Ingen lös hud vad jag ser :thumbup:

JohanG
2012-06-12, 15:52
http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/598514_10150911470567670_150517513_n.jpg

När jag den första Januari förra året bestämde mig för att ta tag i min kropp och börja träna och äta rätt så satte jag ett stort mål och många små delmål på vägen. Efter en stor deff på 100 dagar, en ”kaloribalansperiod med fokus på att bygga muskler” på ca 7 månader och nu till sist en till deff på ca 60 dagar har jag gått ner 31,8kg och även lagt på mig en del i muskelmassa. Det var något som jag knappt hade trott va möjligt för ett och ett halvt år sen, men med inspiration, motivation, planering och karaktär så har det gått! Måste tacka alla som har stöttat mig :) utan er så hade det inte gått! Har också funnit inspiration och motivation från många människor och jag hoppas att jag kanske kan hjälpa någon med detsamma! Kolla gärna in min ”transformationsvideo” på youtube. Länken är http://www.youtube.com/watch?v=EY-3oW18gvM . Där kan ni se hur jag förvandlas och jag tackar även de som har hjälpt mig mest :) Är det någon som har några frågor om träningen, maten eller något annat så kan ni skicka dom till johangymcardio@gmail.com . Nu ska jag njuta av sommaren och fortsätta träna. Ska bli riktigt skönt att äntligen börja träna på riktigt utan att ligga på underskott :)

Tomi
2012-06-12, 16:51
Riktigt bra jobbat! Får hoppas att jag klarar av samma bedrift när jag är klar.

Dashivas
2012-06-12, 17:08
Riktigt bra jobb det ska du vara stolt över.

Ogdoo
2012-06-12, 18:12
Shit, ser inte ut som du :) Riktigt bra jobbat, du förtjänar massvis med beröm för ditt slit!

Inge Enveten
2012-06-12, 19:08
Fasen vad galet. Oerhört bra jobbat.

Guitarg124
2012-06-12, 19:13
GALET!

Satan du ser jävligt bra ut! Vad fan säger brudarna nu när du ser ut så och de som vet hur du såg ut innan!?

LilMack
2012-06-12, 20:14
Wow Grattis till omvandlingen :D

JohanG
2012-06-12, 21:55
Riktigt bra jobbat! Får hoppas att jag klarar av samma bedrift när jag är klar.

Tack så mycket! Klart du gör! bara att kämpa på!

JohanG
2012-06-12, 21:56
Riktigt bra jobb det ska du vara stolt över.

Tack!

JohanG
2012-06-12, 21:58
Shit, ser inte ut som du :) Riktigt bra jobbat, du förtjänar massvis med beröm för ditt slit!

Tack, det betyder!

JohanG
2012-06-12, 22:12
Fasen vad galet. Oerhört bra jobbat.

Tack!

JohanG
2012-06-12, 22:40
GALET!

Satan du ser jävligt bra ut! Vad fan säger brudarna nu när du ser ut så och de som vet hur du såg ut innan!?

Tackar! :) haha det är positivare nu än innan ;)

JohanG
2012-06-12, 22:51
Wow Grattis till omvandlingen :D

Tackar!

justi
2012-06-12, 22:54
Wow! Vilken snygging!!

Bra jobbat!!

Fishtank
2012-06-12, 23:07
Snyggt jobbat.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Nutrid
2012-06-13, 06:04
Fan vad du är awesome.

bra jobbat!

TorbjornFred
2012-06-13, 08:47
Men helvete vad bra jobbat!! Som Mulle Meck skulle ha sagt: Snyggt byggt!

Eddie Vedder
2012-06-13, 09:21
JohanG: Det finns en ikon som heter Multicitera som du ser nere i hörnet. Klicka på den på alla inlägg du vill citera och på det sista klickar du på den vanliga "Citera"-ikonen. Då får du in alla i samma inlägg. :)

abstract
2012-06-13, 12:06
Superherolikeeven!

Deanmartin
2012-06-14, 16:35
Vägde du verkligen 115kg där? Shit, då måste jag vara riktigt otränad. Har gått från 107kg till 88kg nu över årets gång och ser väl egentligen ut som du gör på första bilden med en längd på 188cm ;>

dooh
2012-06-14, 16:42
Fy fasiken, igen. Så bra! grymt arbete!!

JohanG
2012-06-18, 09:08
Wow! Vilken snygging!!

Bra jobbat!!

Snyggt jobbat.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Fan vad du är awesome.

bra jobbat!

Men helvete vad bra jobbat!! Som Mulle Meck skulle ha sagt: Snyggt byggt!

JohanG: Det finns en ikon som heter Multicitera som du ser nere i hörnet. Klicka på den på alla inlägg du vill citera och på det sista klickar du på den vanliga "Citera"-ikonen. Då får du in alla i samma inlägg. :)

Tack för tipset!

Superherolikeeven!

Vägde du verkligen 115kg där? Shit, då måste jag vara riktigt otränad. Har gått från 107kg till 88kg nu över årets gång och ser väl egentligen ut som du gör på första bilden med en längd på 188cm ;>

Fy fasiken, igen. Så bra! grymt arbete!!

Tack alla för kommentarerna! betyder mycket att få höra det och att fortsätta träna/äta rätt blir så mycket lättare!

stajv
2012-06-18, 13:01
Kanske har kommenterat förrut.. Men måste bara säga BAM! extremt bra förändring! Keep it up man!

Diggar även att första bilden är tagen 1a januari :) Äntligen en kille som håller nyårslöftet och inte lägger ner efter 2 veckor

Endumen
2012-06-18, 13:17
Sjukt bra!

Chrbo
2012-06-18, 13:51
Grymt jobbat! Jag hade aldrig tänkt tanken att det var samma person på bilderna om de inte hade presenterats såhär.

TomasB
2012-06-18, 15:02
SATAN grabben! RIKTIGT BRA JOBBAT! STORT GRATTIS!

JohanG
2012-06-20, 19:52
Kanske har kommenterat förrut.. Men måste bara säga BAM! extremt bra förändring! Keep it up man!

Diggar även att första bilden är tagen 1a januari :) Äntligen en kille som håller nyårslöftet och inte lägger ner efter 2 veckor

Sjukt bra!

Grymt jobbat! Jag hade aldrig tänkt tanken att det var samma person på bilderna om de inte hade presenterats såhär.

SATAN grabben! RIKTIGT BRA JOBBAT! STORT GRATTIS!

timoat
2012-06-21, 18:52
nice, bra jobbat! har du heterochromia eller är det bara ljuset som är skumt?

JohanG
2012-06-25, 20:55
nice, bra jobbat! har du heterochromia eller är det bara ljuset som är skumt?

Tackar! det är bara ljuset som spökar :)