Visa fullständig version : Ben, när?
Har ett problem, som jag antar att fler borde ha.
jag har mycket lagsport och jag låter benpassen bli lidande för det här eftersom jag helst inte vill köra benpass innan innebandyträning.
måndag:
Ishockey målvakt (morgonträning)
idrott
Innebandyträning
Tisdag: LEDIG
Onsdag :
Styrketräning
Innebandyträning. Kör en bit så är hemma kl 23.
Torsdag:
fotboll
styrketräning
Fredag:
ishockey (morgonträning)
idrott
styrketräning eller innebandymatch.
Lördag: om inte matchen är på fredag blir den här
Söndag: styrketräning, men vill inte köra ben här eftersom det är många pass på måndag.
kör nästan varje vecka 1-2 löppass också.
hur mycket ger det om man inte kör så hårt benpass? ger det mig något eller hämmar det bara de andra sporterna?
Kör benen på lördagen efter eventuell match.
jag tycker inte att du behöver utöka ditt träningsprogram.
Men eftersom du håller på med en sån farlig sport som innebandy tycker jag att du ska köra ben onsdag och fredag då du kör styrketräning.
Det behöver inte vara något rigoröst pass men om du får in typ knäböj, utfall, frontböj och over heads fördelat på de två passen så får du in tillräcklig träning. Kör inte så att du känner dig sliten dagen efter, förutom att onsdagen kan du kanske köra lite hårdare på. Det gör ingenting om du "inte kör ett sånt hårt pass". Du kan köra 6-8 set högrepsövningar till fail utan att bli för hämmad dagen efter och ha god utveckling.
Har ett problem, som jag antar att fler borde ha.
jag har mycket lagsport och jag låter benpassen bli lidande för det här eftersom jag helst inte vill köra benpass innan innebandyträning.
måndag:
Ishockey målvakt (morgonträning)
idrott
Innebandyträning
Tisdag: LEDIG
Onsdag :
Styrketräning
Innebandyträning. Kör en bit så är hemma kl 23.
Torsdag:
fotboll
styrketräning
Fredag:
ishockey (morgonträning)
idrott
styrketräning eller innebandymatch.
Lördag: om inte matchen är på fredag blir den här
Söndag: styrketräning, men vill inte köra ben här eftersom det är många pass på måndag.
kör nästan varje vecka 1-2 löppass också.
hur mycket ger det om man inte kör så hårt benpass? ger det mig något eller hämmar det bara de andra sporterna?
Antar att du av ditt användarnamn är 18 bast. Tränar du 3 sporter? är det typ korpen eller är någon av de seriöst?
När jag var 18 så gick jag fotbolls-linje, med gympassen tror jag det var 12 träningar i veckan + match. Efter ett tag fick jag ta och dra ner på allt för att man kan inte palla träna så mycket samtidigt som man har skola.
De jag vill komma till är att dra benpasset före den lagsportsträningen som är lungnast. Typ om innebandyn är jätte intensiv så ta benen innan hockeyn eller liknande.
Tisdag/Lördag?.. Det är ju faktiskt inte svårt att lägga det på lördagen vad jag fattar det som.
Du kan gott och väl lägga in ett pass dagen innan/efter träning. Jag gör det själv, fungerar utmärkt.
Men ta i akt att du kanske inte behöver mosa dina ben med 4-5 övningar per pass, utan att det räcker med 2-3 övningar. Du får helt enkelt anpassa volymen så att det fungerar.
Tisdag och fredag/lördag
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.