Visa fullständig version : Skulle du använda en manlig p-stav?
Som rubriken lyder.
Bakgrund:
http://www.dn.se/nyheter/sverige/manliga-p-piller-stoppas-av-lakemedelsbolagen
Jag skulle absolut inte göra det, iallafall inte i den nuvarande formen som beskrivs av artikeln.
Fishtank
2011-12-09, 18:41
Inte som det står nu
Fatalist
2011-12-09, 18:43
En p-stav som hämmar testiklarnas produktion av testosteron. Plis ;)
Inte i "the current state".
Vasektomi hade jag helt klart kunnat tänka mig om det inte varit för att man ofta bildar antikroppar mot spermier (vilket normalt inte är ett problem) och att min kropp har en tendens att reagera hejvilt på lite vad som helst.
Har ingen anledning till det just nu. Sedan så skulle det vara doping? i sportsammanhang så eeh, nej.
Ja, alla vet ju att testosteronbrist är något alla drömmer om. Fy fan!
borde läst artikeln först O.o
missade att den spökade lite väl mycket med testo, röstade ja då det är lika mycket mäns jobb att hålla efter simmarna som kvinnors, hade behövt alternativt
"jag är kastrerad"
:D
Skulle inte använda det själv om det hämmade testosteronet, även om den kompenserar med syntetiskt testosteron, men det är alltid bra att alternativ finns för de som vill ha.
Enkel lösning:
Skaffa en tjej som tar den i 2:an :naughty:
Enkel lösning:
Skaffa en tjej som tar den i 2:an :naughty:
Kanske inte helt lätt ändå...
kanske inte helt lätt ändå...
:d
Kanske inte helt lätt ändå...
Finns gummibrud till dig också.
Finns gummibrud till dig också.
De är för dyra.*cry*
filmjölk
2011-12-09, 21:11
vad händer om man använder sådan samtidigt som man kompenserar (eller lätt överkompenserar :/ ) testoförlusten med andra preparat? Isf hade jag kunnat tänka mig det. Men biverkningarna på lågt testo under lång tid är allvarliga, så inte utan att kompensera. Så jag svarar "Nja"
Stod ju att p-staven kompenserar med Ment, vilket är en högpotent steroid som stänger ner en effektivt. Effektprofil/bieffektprofil kan man tänka sig kan likna nandrolon förutom att Ment behöver mycket mindre doser.
filmjölk
2011-12-09, 21:31
Stod ju att p-staven kompenserar med Ment, vilket är en högpotent steroid som stänger ner en effektivt. Effektprofil/bieffektprofil kan man tänka sig kan likna nandrolon förutom att Ment behöver mycket mindre doser.
Sign me up for p-stav!
Om testiklarna inte producerar testo under ett längre tag, finns det inte risk för permanent nedsatt funktionalitet när man väl slutar med p-staven?
Oavsett svara jag nej.
Nä. Tycker om tanken på hur mina spermier simmar i en annan människa.
De är för dyra.*cry*
Inte dyrare än vad en flickvän kostar i drift..
Det beror på bieffekterna.
Senast jag pratade med en endokrinolog som forskar i området kring könshormoner, preventivmedel osv så avrådde han starkt, riktigt starkt från att använda manliga preventivmedel. Tydligen ska riskerna att inte "komma igång igen" vara lite för stora bla + att det var sämre garanti att dom verkligen fungerade (tror det var typ 75% vs p-piller som är typ 95%+ iaf). Kommer inte ihåg så noga men det jag kommer ihåg att han var väldigt kritisk mot dom alternativen som fanns vid tillfället, och det var 3 år sedan så jag tror inte det här krisande forskningsområdet kommit fram med något mycket bättre sen dess.
Jag skulle inte använda dom, just pga att dom verkar dåliga på fler än ett sätt.
baconstrips and baconstrips and baconstrips!
Kondom funkar också bra
Tricklew
2011-12-10, 01:48
Jag vill veta lite mer precist vilka bieffekterna här, hur vanliga etc, före jag bestämmer mig. Men jag skriker inte ett instinktivt nej, minskad sexlust hade säkerligen inte varit så illa iaf.
Nä. Tycker om tanken på hur mina spermier simmar i en annan människa.
Divide and conquer!
hahavaffan
2011-12-10, 02:12
Nä. Tycker om tanken på hur mina spermier simmar i en annan människa.Tanken är fin.
LillSkalman
2011-12-10, 10:53
I teorin skulle jag vara jättesugen att kunna stänga av "the power of the punch", men är det något jag verkligen inte vill meka med så är det min egna hormonproduktion. Riskerna skulle nog aldrig kunna vara låga nog för att jag skulle vara beredd att lita på läkemedelsföretagen. Trust is the issue :)
Divide and conquer!
Eller "Söndra och härska". Det uttryck jag fick lära mig i 1965 års realskola...
Tanken är fin.
Visst är den? Lätt värt att flickvännen inte får mens och att jag slipper operera in en fantasistav som inte finns.
Naturligtvis påstår dom att den innehåller en högpotent supersteroid. Det är så man får alla reaktionära whitetrashkillar med på tåget. Filmjölk... Snart går dom ut med att penisen växer med 5 cm och Tricklew köper tre st.
Naturligtvis påstår dom att den innehåller en högpotent supersteroid.
Annars så hade p-staven blivit en helvetiskt stor grej att operera in. Har för mig att de opererat in flera i studierna som det är. Så potent mg för mg är den.
Man får bara ta steroider om det är för att man inte vill ha barn? :s
kettlebellGuden
2011-12-10, 11:30
Man får bara ta steroider om det är för att man inte vill ha barn? :s
Var har du fått den iden från? Steroider finns på recept i Sverige för en hel hoper sjukdomstillstånd.
Chrillee
2011-12-10, 16:28
Nja vettefan, då kan man ju inte leka Peter North längre *jorgen*
Var har du fått den iden från? Steroider finns på recept i Sverige för en hel hoper sjukdomstillstånd.
För att inte prata om insulin...
För att inte prata om insulin...
Varför ta upp insulin öht?
mangemani
2011-12-10, 17:55
tjejen har p-stav redan, så ser ingen poäng i det och om hon inte hade det, så nej, då blir det kondom eller som vi gjorde förut, dra ut innan man kommer, vet, sabbar känslan rejält, men men.
Varför ta upp insulin öht?
Är väll rätt många som dopar sig mha insulin
De är för dyra.*cry*
Har du tur kanske de subventioneras i dessa fall.
Kan man ändra svarsalternativ? Jag gillar nämligen inte bacon.
Har du tur kanske de subventioneras i dessa fall.
:hbang::hbang:
http://andrew.goenardi.com/wp-content/uploads/2010/03/thank-you-lord.jpg
Vill verkligen inte hålla på och mixtra med hormoner i min kropp.
Jag är inte helt påläst i ämnet p-piller, men för mig är det obegripligt att tjejer tar det.
Varför tycker man överlag att kvinnliga könshormoner i form av ppiller/stavar är ok, tom bra i vissa fall men direkt det handlar om manligt homon så blir det "oh vad farligt, vill inte ha biverkningar"?
Komik på hög nivå.
Varför tycker man överlag att kvinnliga könshormoner i form av ppiller/stavar är ok, tom bra i vissa fall men direkt det handlar om manligt homon så blir det "oh vad farligt, vill inte ha biverkningar"?
Komik på hög nivå.
Känns som båda är rätt olämpliga.
Är väll rätt många som dopar sig mha insulin
Skulle säga att det är extremt få utom eliten som kör insulin. Det är sp oförlåtande, räcker man missar en gång sen är det koma -> död.
Nej om det handlar om att stoppa i sig hormoner vill jag inte ha det.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.