Visa fullständig version : Vilken förändring i din träningskarriär har varit mest NEGATIV för dina resultat?
Barbastark
2011-12-06, 11:07
Hejhej
Tänker denna tråden som motsatsen till "Vilken förändring var mest drastisk i din träningskarriär?" för att få fler tips om "What not to do"
Fick idén av Proxy
För mig är det nog att köra varje set till total failure med låååångsamma frustande skakiga sista reps. Behöver mer tid med nuvarande systemet att lägga av när jag inte kan explodera upp vikten, men känns som att det med låångsamma frustande sistareps tar med energi än vad dem ger muskelutvecklingsmässigt.
Det finns inte en grej som varit negativ, men ta i fel och gå upp massa i vikt utan att äta, sova och vila bättre var dumt.
När jag började tänka på framtiden och livet istället för att vara besatt av mina fysiska attribut.
Det ledde till att jag slutade slänga bort livet på äcklig mat och timmar av optinojja som kunde spenderas bättre.
Då försvann även kopplingen att behöva träning för välmående. Nu är jag nöjd, glad och mätt på god mat varje dag istället för optinojja och nåt kilo mer massa.
Sent from phone
Bulkat för snabbt, onödigt mycket fett.
Bulka för snabbt, deffa för snabbt. Jojo-dietande...
Rikard Jansson
2011-12-06, 13:21
började käka treo som pwo, det var tydligen inte så bra lärde grub mig!
GOMAD var jävligt positiv för mina styrkeresultat.. men jag var lika fet som innan, efter! Eftersom jag vill öka min styrkesats och ser det som bra resultat så är det nog att jag slutade bulka över huvud taget(även fast jag är lönnfet) som har varit det sämsta för mina resultat..
Har två saker som jag kommer att tänka på. Det som har påverkat min träning mest negativt var grisbulken som jag hade för ca ett år sedan. Var uppe i nästan 100 kg. Det andra var att jag gick till gymmet och tränade fast att jag hade ont i ryggen. Det resulterade i ett besök på akuten och ett otrevligt ryggskott
Viktkåtheten i marklyft vilket resulterat i flera ryggskott den senaste tiden.
Att jag inte vågade äta ordentligt efter min deff. Låg på svagt underskott i ett år pga fegheten att äta igen.
Att prova på grenen 100m igen utan lång och lugn invänjning. Min kropp är inte i lika flexibelt och gott skick efter detta som före.
Macroman
2011-12-06, 15:58
Att prova på grenen 100m igen utan lång och lugn invänjning. Min kropp är inte i lika flexibelt och gott skick efter detta som före.
Skadade du dig eller?
Skadade du dig eller?
Ja, fast inte "pang på, AJ" utan det kom smygande en bra stund innan och 100m-träningen var droppen som fick bägaren att rinna över typ.
Nu är jag sned i höft/hamstring/knä/nedre rygg. så pass mycket att det känns när jag kör typiska basövningar och att jag får vara väldigt noga med hur jag ska hålla kroppen (för att långsamt försöka rätta till det över tid). Något som kom rätt naturligt förut.
Köra marklyft med bälte utan att förstå varken hur marklyft bör gå till eller hur man använder ett lyftarbälte.
Och dessutom, att ge upp pga skador. Även om man bara kan röra vänster lillfinger så är det bättre att träna det än inget alls.
1) Grisbulk gick upp 30 kg på ett halvår
2) Mark med usel teknik, permanent ryggskada
3) För gristung träning, som givigt permanenta skador i alla leder
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.