handdator

Visa fullständig version : Vilket proteintillskott rekomenderas?


SannaK
2011-12-04, 22:57
Jag är inte särskilt påläst om allt protein så jag vet inte vilket JAG ska ha, vilket som är bäst och vilket som rekomenderas! Någon som kan hjälpa mig och snabbt ge kort och gott fakta om de olika? (hört talas om vassle och kassle iallafall)

daloatf
2011-12-04, 23:06
Om du ska ha efter träningen, köp det billigaste.

Annars är jag väldigt nöjd med body science produkter.

SannaK
2011-12-04, 23:18
Om du ska ha efter träningen, köp det billigaste.

Annars är jag väldigt nöjd med body science produkter.

jag ska ha så ofta som möjligt. eftersom jag har skrivit endel trådar om att jag har svårt att komma upp i den mängden, men det är bara för att jag deffar.
så få kcal med så mycket protein går inte ihop. så nu utökar jag med pulver.

100% whey gold standard hade vunnit pris såg jag också. kanske ska testa på det att börja med.
men tack för tipset.

Proxy
2011-12-04, 23:21
jag ska ha så ofta som möjligt. eftersom jag har skrivit endel trådar om att jag har svårt att komma upp i den mängden, men det är bara för att jag deffar.
så få kcal med så mycket protein går inte ihop. så nu utökar jag med pulver.

100% whey gold standard hade vunnit pris såg jag också. kanske ska testa på det att börja med.
men tack för tipset.

Va? Proteinpulver innehåller ju också kalorier. Det går inte att få något magrare än äggvita, kyckling, viss fisk och visst kött. Näringsmässigt så innehåller det i princip bara protein.

100% whey gold standard är onödigt dyrt. Köp det billigaste. Att nojja över proteinmärke är lite som att nojja över vilket märke på ris man har. Jag lovar dig att man inte får bättre resultat med Uncle Ben's än med ICA's ris.

SannaK
2011-12-04, 23:28
Va? Proteinpulver innehåller ju också kalorier. Det går inte att få något magrare än äggvita, kyckling, viss fisk och visst kött. Näringsmässigt så innehåller det i princip bara protein.

100% whey gold standard är onödigt dyrt. Köp det billigaste. Att nojja över proteinmärke är lite som att nojja över vilket märke på ris man har. Jag lovar dig att man inte får bättre resultat med Uncle Ben's än med ICA's ris.

jo, men jag avskyr ägg och att äta rena köttprodukter är sjukt dyrt. ja, detta är också dyrt. men jag behöver inte bli äcklad över att äta bara kyckling och sådant.

är det?
så jag kan köpa det som finns på hälsokosten alltså, det mest "bas"? men 912 gram kostar 269 såg jag, det är väl så de kostar allihopa?

joseferiksson
2011-12-04, 23:30
Jag skulle säga maten du äter...

vicarious
2011-12-04, 23:32
Kassle finns det inget som heter. Kasein däremot.

Köp något billigt vassleprotein (whey). Whey FX, Body Science Whey eller Kolozzeum Pure Whey.

Pepz
2011-12-04, 23:33
jo, men jag avskyr ägg och att äta rena köttprodukter är sjukt dyrt. ja, detta är också dyrt. men jag behöver inte bli äcklad över att äta bara kyckling och sådant.

är det?
så jag kan köpa det som finns på hälsokosten alltså, det mest "bas"? men 912 gram kostar 269 såg jag, det är väl så de kostar allihopa?

nej pröjsa inte över 150kr/kg

äter du bara protein? får du i dig någon näring?
är pulver verkligen lösningen?

Proxy
2011-12-04, 23:35
jo, men jag avskyr ägg och att äta rena köttprodukter är sjukt dyrt. ja, detta är också dyrt. men jag behöver inte bli äcklad över att äta bara kyckling och sådant.

är det?
så jag kan köpa det som finns på hälsokosten alltså, det mest "bas"? men 912 gram kostar 269 såg jag, det är väl så de kostar allihopa?

Du gör som du vill, själv äter jag helst alla mina kalorier under deff.

Ja, det är fruktansvärt små icke märkbara och knappt mätbara skillnader i "effekt" mellan märkena. Skillnaden är i princip att det är lite mer protein procentuellt i vissa märken och mindre i andra, men som du ser så är det pengar i sjön enligt i princip alla insatta. (Om man inte är laktosintolerant eller miljardär givetvis.)

SannaK
2011-12-04, 23:39
Kassle finns det inget som heter. Kasein däremot.

Köp något billigt vassleprotein (whey). Whey FX, Body Science Whey eller Kolozzeum Pure Whey.

jag kom på det efteråt, bara för att jag tänkte vassle och sedan kassle på skoj, så då råkade jag skriva det, haha.

jag köpte body science, billigare än whey ju. fast d finns ju whey 80 och 100, betyder det att 100 är 100 % protein och 80 är utblandat med annat?

Proxy
2011-12-04, 23:40
jag kom på det efteråt, bara för att jag tänkte vassle och sedan kassle på skoj, så då råkade jag skriva det, haha.

jag köpte body science, billigare än whey ju. fast d finns ju whey 80 och 100, betyder det att 100 är 100 % protein och 80 är utblandat med annat?

Titta på innehållsförteckningen så ser du. Det står dessutom i beskrivningen.

SannaK
2011-12-04, 23:42
nej pröjsa inte över 150kr/kg

äter du bara protein? får du i dig någon näring?
är pulver verkligen lösningen?

nej, absolut inte, jag äter/dricker: mjölk(produkter) massor av kvarg (mjölkprodukt) och kött. ägg är för äckligt så det är inget jag äter av.
det här är inget som blir till en vana, vill testa bara för att jag "kan".
annars är jag emot allt pulver och sådant.
jag är bara trött på att äta kyckling, lax, nötkött, rent exakt varje dag.
vill undvika att tröttna på det helt och bara denna gång göra något kul att blanda med.

SannaK
2011-12-04, 23:43
Du gör som du vill, själv äter jag helst alla mina kalorier under deff.

Ja, det är fruktansvärt små icke märkbara och knappt mätbara skillnader i "effekt" mellan märkena. Skillnaden är i princip att det är lite mer protein procentuellt i vissa märken och mindre i andra, men som du ser så är det pengar i sjön enligt i princip alla insatta. (Om man inte är laktosintolerant eller miljardär givetvis.)

jag har inga regler förutom mycket protein.
det visste inte jag att det inte var. det är tydligen världens mest sålda, gold. men då var det bra att jag kunde fråga här eftersom jag nu köpte ett mycket billigare.

Pepz
2011-12-04, 23:43
köp body science casein
så kan du göra proteinpudding

SannaK
2011-12-04, 23:51
köp body science casein
så kan du göra proteinpudding

ja köpte body science faktikst :) vassle, fick upp fattningen det var bäst.
hört så mycket om den där puddingen, är det pulver blandat med kvarg?

vicarious
2011-12-04, 23:59
ja köpte body science faktikst :) vassle, fick upp fattningen det var bäst.
hört så mycket om den där puddingen, är det pulver blandat med kvarg?

pulver + vatten eller mjölk.

Pepz
2011-12-04, 23:59
ja köpte body science faktikst :) vassle, fick upp fattningen det var bäst.
hört så mycket om den där puddingen, är det pulver blandat med kvarg?

bäst är det väl inget protein som är men body science är riktigt bra

nej proteinpudding är just den typen av proteinpulver blandat med lite av valfri vätska

SannaK
2011-12-05, 00:02
pulver + vatten eller mjölk.

blir det inte väldigt löst då, annars krävs det väldigt mycket pulver?

SannaK
2011-12-05, 00:03
bäst är det väl inget protein som är men body science är riktigt bra

nej proteinpudding är just den typen av proteinpulver blandat med lite av valfri vätska

menade att vassle är kanske mer att rekomendera. lästa att det tas upp av kroppen snabbare.
okej, jag förstår. jag ska definitivt göra iordning sådana proteinshakes att ha DIREKT efter träning, för ibland så tar det ett tag innan jag äter.

SannaK
2011-12-05, 00:21
nu blev jag orolig, vassle höjer insulinnivåerna, så det är inte att rekomendera att äta om det inte är efter träning...

vicarious
2011-12-05, 00:29
blir det inte väldigt löst då, annars krävs det väldigt mycket pulver?

Det blir löst om du tar för mycket vatten. Kasein suger åt sig vätska på ett helt annat sätt än vassle.

nu blev jag orolig, vassle höjer insulinnivåerna, så det är inte att rekomendera att äta om det inte är efter träning...

Varför då? Insulinpåslag är inget farligt.

Proxy
2011-12-05, 00:37
nu blev jag orolig, vassle höjer insulinnivåerna, så det är inte att rekomendera att äta om det inte är efter träning...

Det är ingenting du behöver övertolka, det är klart att du får en högre insulinnivå av något som tas upp snabbt. Insulin är inte farligt.

Om det är någon tröst för dig, så har vassleprotein visat sig ha positiva effekter på lipid och insulin-nivåer, om jag inte misstar mig. Iaf hos tjockisar.

Sheogorath
2011-12-05, 07:01
nu blev jag orolig, vassle höjer insulinnivåerna, så det är inte att rekomendera att äta om det inte är efter träning...

Då kan du inte äta mellanmål bestående av en macka eller en frukt heller. Eftersom det höjer insulinnivåerna. SannaK, jag måste få fråga: är du verkligen så här... icke-tänkande (för att använda ett mindre laddat ord) som du framställer dig i dina poster eller sitter du och troll-skrattar nöjt bakom skärmen?