Visa fullständig version : Livets första deff, tips uppskattas!
robindMb
2011-12-02, 12:30
Hej.
Vi har beställt en studentresa till Ayia Napa efter studenten så nu tänkte jag körde en riktigt hård deff tills vi åker ner och hoppas på att bli smal.
Jag har rätt mycket fett på magen och chipstuttar. Men när jag har kläder så ser man inte att jag är tjock direkt, men när jag tar av mig i bar överkropp så ser man.. *grr*
Men har aldrig vart såhär taggad inför något som att börja deffa hårt.
Just nu väger jag 74kg och är 174cm lång, 19år, omkretsen på magen är 93/94(!!!)cm på magen. Mår grymt dåligt utav detta, både psykiskt och psykiskt, så hoppas någon kan hjälpa mig.
Tänkte börja deffa 1:a Januari, sluta helt med godis och läsk, köra på GI, motionera dagligen, gymma 2 dagar vila 1.
Hur lång tid tror ni det tar att deffa bort allt fett och bli smal? Jag bryr mig inte direkt om 6paket, det kan komma senare. Men just nu vill jag bara bli slimmad och va smal.
Är tacksam för alla tips jag kan får och alla som hjälper mig. Tack på förhand
Nu vill jag inte vara den som är den men kan du inte bara kolla många av dom trådar som finns? Bara på senaste tiden har flera sånna här ge mig tips trådar startats, råden i dom trådarna borde ju passa lika bra för dig, eller? :thumbup:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881 <- allt du behöver veta.
Lite guidelines enligt egna erfarenheter
Styrketräna tungt. Tunga vikter och lågt antal reps 4-6 och tre set. (För återhämtning)
Håll ett högt proteinintag, minst 2g/kg.
Räkna kalorier för att få bästa resultat (använd shapeupclub.com eller skriv för hand).
Ligg på ett underskott på 1000kcal den första månaden. Resten av tiden underskott på 500kcal per dag.
Väg dig varje morgon efter toa besök.
Ta mått en dag i veckan. (Vader, Lår, Bröst, Midja(vid naveln) och biceps. Eventuellt rumpan om du bryr dig om det.)
Ta helkroppsfoton på framsida, baksida och bägge sidorna en gång i veckan.
Håll koll på medelvikten, går medelvikten ner går du framåt.
Ät mättande mat, delvis mycket kött/fisk/fågel och bra kolhydrater (potatis och ris) Glöm inte fettet.
Kör endast kondition om du vill äta mer just den dagen.
Lägg inte kondition på dagen du kör styrka.
För statistik om träning, kost och vikt.
prOtotype
2011-12-02, 13:25
Vad är det dom ska hända den första januari som inte kan hända idag?
Hej.
Vi har beställt en studentresa till Ayia Napa efter studenten så nu tänkte jag körde en riktigt hård deff tills vi åker ner och hoppas på att bli smal.
Jag har rätt mycket fett på magen och chipstuttar. Men när jag har kläder så ser man inte att jag är tjock direkt, men när jag tar av mig i bar överkropp så ser man.. *grr*
Men har aldrig vart såhär taggad inför något som att börja deffa hårt.
Just nu väger jag 74kg och är 174cm lång, 19år, omkretsen på magen är 93/94(!!!)cm på magen. Mår grymt dåligt utav detta, både psykiskt och psykiskt, så hoppas någon kan hjälpa mig.
Tänkte börja deffa 1:a Januari, sluta helt med godis och läsk, köra på GI, motionera dagligen, gymma 2 dagar vila 1.
Hur lång tid tror ni det tar att deffa bort allt fett och bli smal? Jag bryr mig inte direkt om 6paket, det kan komma senare. Men just nu vill jag bara bli slimmad och va smal.
Är tacksam för alla tips jag kan får och alla som hjälper mig. Tack på förhand
Say what :confused:
Precis. Jag vet vart det där kommer sluta. Kom inte med ursäkter, utan få det gjort Nu istället. Kan du inte börja nu kan du inte börja då.
Jag sa förra året. Jag ska börja deffa 1 Januari. Och då så klart så grisade jag så mycket jag kunde innan dieten började. Hade jag börjat direkt och inte satt något datum hade jag troligen kunna lägga på mig mer muskler än vad jag gjort hitils :P
robindMb
2011-12-02, 14:39
Kan tillägga att jag är student, så ska gå lucia tåg = lussevaka + förtära alkohol, sen blir de massa julmat, inte mycket träning, uppehåll från hockeyn osv. Så lika bra jag börjar på nyår. Och ja, jag skall vara nykter på nyår.
Ristretto
2011-12-02, 17:06
Eller så kan du försöka ändra levnadsmönster istället för att planera en deff. Som daloatf sa så är det smartare att börja tidigare än att börja senare.
lussevaka + julbord + juldan + nyår = 4 dagar kör hårt resten av dagarna!:) började deffa i måndags men kommer självklart äta julbord dricka alkohol på nyår och juldagen. Men detta betyder ju inte att man måste slacka och grisa alla andra dagar i December!!
Sparven från Minsk
2011-12-03, 06:15
Kan tillägga att jag är student, så ska gå lucia tåg = lussevaka + förtära alkohol, sen blir de massa julmat, inte mycket träning, uppehåll från hockeyn osv. Så lika bra jag börjar på nyår. Och ja, jag skall vara nykter på nyår.
Lustigt att du skrev att du var extremt taggad att gå ned i vikt och att dieta, men ändå så vill du inte börja förrens efter nyår, för du vill kunna förtära alkohol och julmat...
Vill du ned i vikt? Börja nu! Ju tidigare desto bättre, större chans att lyckas/hinna.
Tillfällen att supa dig full och äta grismat kommer, men vill du se bra ut nu?
Då börjar du dieten nu.
I know, life is hard.....
prOtotype
2011-12-05, 13:20
Kan tillägga att jag är student,
Oväsentligt.
å ska gå lucia tåg = lussevaka + förtära alkohol,
En dag eller två så det är inte ens en tiondel av månadensen blir de massa julmat, Strategier för ätardagar och högtider (http://www.leangains.com/2010/11/cheat-day-strategies-for-hedonist.html)
inte mycket träning, uppehåll från hockeyn osv. desto större anledning att inte ligga på överskott.
Så lika bra jag börjar på nyår. Och ja, jag skall vara nykter på nyår.
Det låter mest som svepskäl och undanflykter vilket får mig att tro att när 1 januari kommer så är hela projektet bortglömt eller så flyttas startdatum fram. Har jag fel?
Börja nu, sluta prokrastinera. Om du deffar och tränar fram tills nyår så gör det ju mycket mindre att du dricker alkohol och äter massa god mat. Det är ALLTID sämre att inte träna än att faktiskt göra det. Trodde det var sunt förnuft?
Att ha en allt-eller-inget-attityd är nästan dömt att misslyckas. Det är få som lyckas bra om man inte kan tänka sig att vara flexibel. Det kommer att dyka upp fler tillfällen där du inte kan följa en strikt diet fullt ut. Att skjuta upp saker är faktiskt lite av en ursäkt för att slippa ta itu med det man faktiskt vill göra.
Om du kan tänka dig att köpa litteratur kan jag rekommendera "Flexible Dieting" av Lyle Mcdonald. Jag tror att där står en hel del saker som jag tror du kan ha nytta av i långa loppet!
Börja efter jul och nyår om du vill. Jag förstår att du vill göra det. Du väger 74kg @ 174cm och ska vara smal och fin i juni. Du har gott om tid.
Dom andra är bara surkukar.
Spartansk
2011-12-09, 21:43
Say what :confused:
Har mår så psykiskt dåligt att han har dubbla personligheter. :(
Är själv 176 cm och började på ca 72 kg och ungefär samma mått som du. Nu 2 månader senare ca 65kg och 80cm runt midjan och ser de 4 översta rutorna. 1500 kcal kött o grönt och har försökt hamna på 130g protein om dagen. Schema; 4-5 hårda gympass i veckan +2 långa promenader. Börja nu istället för att vänta, gynnar bara att börja tidigare. Detta funkade för mig, testa du också? Lycka till :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.