handdator

Visa fullständig version : Deff -> Bulk eller Bulk -> Deff?

Purren
2011-11-29, 10:32
Rent hypotetiskt; vilket kommer att generera bäst resultat för en normalbyggd person med en vanlig BF:

1. Att deffa först och sen "bulka"
2. Att bulka först och sen deffa.

Frågan kan väl egentligen omformuleras för: "Är det lättare för någon med låg BF att bygga muskler än en person med hög BF?", givet att båda "bulkar".

Eller det kanske inte spelar någon roll?

rooz
2011-11-29, 10:49
Vars börjar man då?

hade jag vägt 70kg och vart 197cm så hade jag nog inte börjat deffa. Men ja, mer fettmassa drar ned uppbyggnaden.

joelduva
2011-11-29, 11:02
Intressant frågeställning.

Jag ligger själv runt BF 11% (176cm @ 67kg "tunnis) (mätning planerad 20/12) och börjar väl så smått tröttna på deff. Målet är såklart "rippad" till sommaren men det vore smakligt att sluta med deffen nu till årsskiftet och sen bulka mig fram till april/maj för att sen ta en 4-6veckors deff för att komma i strandform.

Vad är den generella uppfattningen?

Purren
2011-11-29, 11:30
Intressant frågeställning.

Jag ligger själv runt BF 11% (176cm @ 67kg "tunnis) (mätning planerad 20/12) och börjar väl så smått tröttna på deff. Målet är såklart "rippad" till sommaren men det vore smakligt att sluta med deffen nu till årsskiftet och sen bulka mig fram till april/maj för att sen ta en 4-6veckors deff för att komma i strandform.

Vad är den generella uppfattningen?

Baserat på din signatur tycker jag fö att du bör fortsätta deffa tills du ser din tvättbräda. Alltid bra att ha nått slutmålet innan man vänder (för motivationens skull), annars blir det lätt att man pendlar mellan två icke-tillstånd.

joelduva
2011-11-29, 11:33
Baserat på din signatur tycker jag fö att du bör fortsätta deffa tills du ser din tvättbräda. Alltid bra att ha nått slutmålet innan man vänder (för motivationens skull), annars blir det lätt att man pendlar mellan två icke-tillstånd.

Jo, det är det jag själv intalar mig. Men ibland tryter motivationen *gah!*

daloatf
2011-11-29, 11:57
Deff - bulk - deff

Helst i korta cyklar ;)

joelduva
2011-11-29, 12:08
Deff - bulk - deff

Helst i korta cyklar ;)

Oväntat :)

daloatf
2011-11-29, 13:07
Oväntat :)

Hehe

Gjort båda och tycker att korta cyklar är skönare. Kan vara bulka långsamt i två månader och sen deffa bort eventuellt gainat fett :)