Logga in

Visa fullständig version : En fråga Angående förbränning

Adrian
2004-01-06, 23:18
Hejsan på er alla IMON börjar deff perioden för mig.

har ätit lite halv sund och mycket under dessa dagarna men iaf nu undrar jag hur är det tex Om man har käkat låt säga 20 dagar i sträck RÄTT så mycket mat, vänjer sig kroppen vid det å ökar. förbränningen (tror jag) OKI självklart om man äter för mycket så får man fläsk men borde inte kroppen öka LITE på förbränningen om den märker att den får mer kalorier hela tiden än den borde få,, Sorry om det är en knäpp fråga men kunde inte låta bli å ställa den

Hoppas ni fattar den

MVH Adrian Nr1;)

King Grub
2004-01-07, 11:09
Ju mer du äter desto högre blir förbränningen, men det är inga stora siffror det handlar om, och allt överskott lagras som kroppsfett.

Adrian
2004-01-07, 12:14
Joo precis :) Tack för ett svar, men det är då därför Många rekommenderar att ha en "så kallad" ätar dag,så att man sätter fart på grejerna om man nu är under en diet,, eller hur?

MVH Adrian

King Grub
2004-01-07, 12:17
Originally posted by Adrian
Joo precis :) Tack för ett svar, men det är då därför Många rekommenderar att ha en "så kallad" ätar dag,så att man sätter fart på grejerna om man nu är under en diet,, eller hur?

MVH Adrian

I teorin, men antagligen är det mer mentalt med ätardagar än att de fyller någon större funktion i övrigt. Så mycket höjs inte förbränningen att det förbrukar all den extra mat man proppar i sig; absolut inte. Men det är inget negativt med ätardagar heller, så var 10:e dag eller så kan man ju ta sig en rejäl svullardag, om man längtar efter det.

Adrian
2004-01-07, 12:19
hehe oki. det får nog dröja för min del har haft sånna "svullardag" i en vecka nu men men tack för ett snabbt svar

MVH Adrian