Visa fullständig version : Sojabönor
Sparrisen
2004-01-06, 17:21
Av någon anledning har jag hittills uteslutit sojabönor från min kost... tänkte ta och ändra på den trenden. Vad köper ni för några sojabönor? Vilket märke? Det borde finnas konserverade som bara är att värma... orkar inte med något långkok på 12h precis...
:eating:
Vad äter ni till sojabönorna?
Bort med latheten. Dom kokar på en 3 timmar sisådär. Bara koka megasats och frysa in.
Stoppa dom i köttfärs? ät ihop med tonfisk? ät ihop med kött? bara göra vad somhelst..
King Grub
2004-01-06, 17:25
Orkar inte koka? Måste du stå och titta på kastullen hela tiden?
Friggs brukar jag använda. Ingen speciell anledning.
Köper samtliga bönor och linser i en liten invandrarbutik på hörnet så de är "No name" för att använda en dataterm.
Det finns rostade sojabönor bland hälsokosten, perfekta som godis.
Sparrisen
2004-01-07, 10:03
Jag köpte en påse (500g) av märket "Risenta". Bönorna skulle svälla i vatten i 10h och sedan kokas i 1,5-2h. Håller på att koka just nu... j*vlar vad fett vattnet blir... Vad kryddar ni med? Har hittills bara tillsatt salt.
Kokar 500g, så det blir väl 5 portioner (100g) av det hela, (ala 35g protein).
Sparrisen
2004-01-07, 11:52
F**n!
Smakade några bönor och fick efter typ 5 minuter ont i halsen (sträv när jag sväljer etc). Eftersom jag har nötallergi så kan jag även vara allergisk mot sojaprotein (är besläktade)! J*vla otur rent ut sagt! Måste ta och boka en tid hos herr doktor och ta reda på saken...
:insane: :( :confused:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.