handdator

Visa fullständig version : Springsteen and the E Street band till Europa 2012!

Andy.da.wohoo
2011-11-21, 05:16
Läste det precis på Springsteens Facebooksida. Mellan maj och juli nästa år kommer de turnera genom Europa! De exakta datumen kommer sättas i veckan som kommer :D

spoon
2011-11-21, 05:26
En artist som jag aldrig sett men som helt klart ligger på to-do listan. Lär väl vara omöjligt att få tag i biljetter.

Andy.da.wohoo
2011-11-21, 05:30
Ja det lär vara svårt att få tag på, man får sitta uppe och vänta på det och vara snabb när biljetterna släpps!

Mantus
2011-11-21, 08:01
Äntligen! Jag har väntat två år nu. Jag ska ha biljetter om jag så ska behöva sälja mig på drottninggatan för dem!

rooz
2011-11-21, 08:03
Bruccan måste jag se innan jag dör. I'll wait for dat the tickets ever night!11

hahavaffan
2011-11-29, 09:14
Nå, hur gick det för er?

rooz
2011-11-29, 09:18
Nå, hur gick det för er?

Glömde bort att försläppet krävde medlemsskap på LN. Så får vara med imorron ist:)

Andy.da.wohoo
2011-11-29, 10:18
Ska köpa vid biljettsläppet imorgon, vilken sida brukar vara billigast och smidigast när det gäller sånthär? Ticnet verkar ju vara värdelöst då de inte ens lagt upp något om det? :confused:

rooz
2011-11-29, 10:27
Ska köpa vid biljettsläppet imorgon, vilken sida brukar vara billigast och smidigast när det gäller sånthär? Ticnet verkar ju vara värdelöst då de inte ens lagt upp något om det? :confused:

Livenation.

Andy.da.wohoo
2011-11-29, 10:34
Kanon! Inget tvång att bli medlem eller liknande? Medlemmar får inga fördelar?

rooz
2011-11-29, 10:35
Kanon! Inget tvång att bli medlem eller liknande? Medlemmar får inga fördelar?

Man hade försälpp idag vid 09:00 för medlemmar. Imorgon så släpps det mer tickets och då ska man INTE behöva vara medlem:)

Andy.da.wohoo
2011-11-29, 10:36
Okay :)

Nordenator
2011-11-29, 12:02
Givet att vi faktiskt får tag på nog med ståplatser lär vi bli runt tio pers som går på spelningen. Lär bli najs :D

Edit: Det verkar ju gå att köpa biljetter både via ticnet och livenation. Jag antar att man sitter och köar på båda? Normalt sett brukar vi gå till ett fysiskt ticnetombud och få biljetter utan problem, men de har ändrat öppettiderna dessvärre.

JJOHANSSON
2011-11-29, 12:22
Vem är Bruce springsteen? *screwy*

http://www.mypokecard.com/en/Gallery/my/galery/XxnoCCNvsLO.jpg

HulkH
2011-11-29, 12:26
Klart man ska dit!

Ingen Clarence Clemons dock :(

Fartman
2011-11-29, 18:35
Glömde bort att försläppet krävde medlemsskap på LN. Så får vara med imorron ist:)

Hehe, själv glömde man bara att logga in så det sket sig för mig. Så surt, tjejen kom in med mitt konto efter att hon fixat med sitt men då loggades hon automatiskt in på sitt ticnetkonto och innan hon lyckats logga ut och in igen var det kört. Själv kom jag mot slutet in och fick välja biljetter men alla alternativ var ändå slut. Dock var vi ju några stycken som satt på var sitt håll så drygt hälften av våran grupps biljetter är lösta. Resten fixar vi imorgon!

erks
2011-11-29, 18:53
Jag satsar på Roskilde!

Andy.da.wohoo
2011-11-29, 23:06
Fan, tjejen sa nu att hon absolut inte ville ha ståplats.. Hur står sig (hehe) sittplatserna mot ståplatser?

Mollestam
2011-11-29, 23:30
Fan, tjejen sa nu att hon absolut inte ville ha ståplats.. Hur står sig (hehe) sittplatserna mot ståplatser?

Sittplats på en Springsteen-show, usch...

Andy.da.wohoo
2011-11-30, 01:24
Så sittplats är alltså inget alternativ? :( Fan då.

hahavaffan
2011-11-30, 07:40
Ta med en filt så kan ni sitta ner på planen, så länge ni inte mååååste stå så långt fram.

Andy.da.wohoo
2011-11-30, 08:50
Okej. Får se vad jag får tag i.

Nu är det knappt 10 minuter kvar! Någon mer än jag som är megataggad? :D

Mollestam
2011-11-30, 08:52
Oh, yes. Sitter inloggad och allt @ livenation.

Mollestam
2011-11-30, 09:01
Fan fan fan. LN verkar ha kraschat...

Edit: Nej, bara placerad i en oändlig kö..

Mantus
2011-11-30, 09:05
Det händer ju verkligen ingenting!

Klickade på ikonen "Köp biljetter" och då redirectas jag till ticnets kölista?

Mollestam
2011-11-30, 09:07
Krash...

Mantus
2011-11-30, 09:15
Meeeeeen! Nu kraschade ticnet-väntelistan för andra gången. Blir nog till att försöka fixa biljetter på annat sätt verkar det som.

Mollestam
2011-11-30, 09:17
Fan, det finns ju inte en chans i helvetet att man får tag på biljetter via LN, har nääästan kommit halvvägs i deras satans väntelista...

Mantus
2011-11-30, 09:25
Stod i kö LN.
Fick full väntetid enligt ticnets laddningsbar.
Sidan laddade oooooooch.......jag blev placerad sist i kön igen.*gah!**gah!**gah!*

rooz
2011-11-30, 09:27
LOLOLOLOLOL

Iof, inte direkt oväntat. Men man kanske skulle lägga några hundra papp på extra svervrar just idag:banned

Mollestam
2011-11-30, 09:27
Har typ 80% nu. Kommer ju inte finnas en enda jävla biljett kvar när jag är framme...

Mollestam
2011-11-30, 09:31
Tillbaka på 0% vad faaan vill doom?!

Mantus
2011-11-30, 09:34
Tillbaka på 0% vad faaan vill doom?!

Ja, detsamma hände mig.
Huvuden ska rulla, vi ska cutta deras tung etc. Nu är det jag som drar på mig gummistövlarna, hängselbyxorna och halmhatten samt hämtar högaffeln och repet så utdömer jag lite privat rättvisa på ticnetansvariga red-neckstyle.

hahavaffan
2011-11-30, 09:37
Faktiskt ganska slött av dom att inte vara förberedda för en extra mängd trafik i samband med stora biljettsläpp.

Andy.da.wohoo
2011-11-30, 09:38
Någon annan än jag som försökt ringa numren som står på LN? Har spammat "ring igen" knapparna på både hemtelen och mobilen i >15 minuter för att hoppas på det bästa. Nu är jag i samma kö som alla andra, ticnetkön...

Mantus
2011-11-30, 09:40
Ingen verkar ju ha kommit fram? Hur fan är det då menat att man ska kunna få biljetter?

Ingen av de jag känner har fått biljetter.

Man kanske ska försöka köa imorgon också till Hyde Parkbiljetterna och se till att köra en Springsteenkonsert/ Londonsemester

Nordenator
2011-11-30, 09:43
Ingen verkar ju ha kommit fram? Hur fan är det då menat att man ska kunna få biljetter?

Ingen av de jag känner har fått biljetter.

Man kanske ska försöka köa imorgon också till Hyde Parkbiljetterna och se till att köra en Springsteenkonsert/ Londonsemester

Vissa har ju garanterat fått, men biljettköer känns ju som evigt skit.. sen helt plötsligt kommer man fram (om man har tur). Lokala ombud brukar vara twtg.

Mantus
2011-11-30, 09:45
Vissa har ju garanterat fått, men biljettköer känns ju som evigt skit.. sen helt plötsligt kommer man fram (om man har tur). Lokala ombud brukar vara twtg.

Sant. Jag vet dock att de jag känner som bokar via nätet inte har fått än. Det är ändå några stycken.

Nordenator
2011-11-30, 09:52
Sant. Jag vet dock att de jag känner som bokar via nätet inte har fått än. Det är ändå några stycken.

Mjo.. Kan tipsa om lokala ombud. Vi fick biljetter typ 10 min in på släppet.

Mantus
2011-11-30, 10:01
Mjo.. Kan tipsa om lokala ombud. Vi fick biljetter typ 10 min in på släppet.

Fan! Tyvärr så jobbar jag så jag var tvungen att fysiskt befinna mig på kontoret vid kl 09. Så mycket arbetat har det inte blivit den närmsta timmen men skenet är viktigt att upprätthålla.:D Jag borde självklart skickat någon till ett ombud. Jag skyller på oerfarenhet.

hahavaffan
2011-11-30, 10:02
De flesta av mina polare har köpt via LN eller Ticnet idag utan större problem. Några minuters kö, och sega sidor, men inga jätteproblem. Häng in dere!

Mollestam
2011-11-30, 10:03
Funderar på om man ska beställa från biljett2 istället. Typ dubbelt så dyrt men kommer fan inte få något via livenation.

Andy.da.wohoo
2011-11-30, 10:04
Varit i kö i kanske 40 minuter nu. Tur man kan lyssna på lite Springsteen när man väntar iallafall.

Nordenator
2011-11-30, 10:11
Fan! Tyvärr så jobbar jag så jag var tvungen att fysiskt befinna mig på kontoret vid kl 09. Så mycket arbetat har det inte blivit den närmsta timmen men skenet är viktigt att upprätthålla.:D Jag borde självklart skickat någon till ett ombud. Jag skyller på oerfarenhet.

Jo.. Jag brukar alltid tipsa om det i alla fall. Här i Luleå är det najs. Fick nummer 20 och 21 på kölappen vid åtta, sen gick vi och drack lite kaffe och åt frukost. Sen kommer man tillbaka strax innan nio och plockar upp 16 biljetter rätt stressfritt. Jag har gjort så med alla stora spelningar som inte haft fanclub-förköp på senaste tiden.

Och lycka till ni som inte har än! Det löser sig säkert. Verkar vara hårt tryck på sittplatserna, men det är ju bara najs om man vill stå :D

myggan
2011-11-30, 10:20
Nu har dom satt in extraspelningen på lördagen som väntat, nu gäller det att få biljetter till den också!

Mollestam
2011-11-30, 10:21
Extrakonsert uppe, 28e. Nu fan ska det gå!

Nordenator
2011-11-30, 10:22
Sloppy seconds :D Står att första är uppbokad nu. Bra drag!

hahavaffan
2011-11-30, 10:22
Avslutar han turnén här i Göteborg eller?

Nordenator
2011-11-30, 10:24
Avslutar han turnén här i Göteborg eller?

Sista datumen i listan för Europa iaf, men det är bara en del av turnén så gott som jag fattat det.

hahavaffan
2011-11-30, 10:28
Sista datumen i listan för Europa iaf, men det är bara en del av turnén så gott som jag fattat det.Ok!

Lite lulz... fyra av de femton personer jag passerade på bibblan nyss satt med Ticnets väntesida uppe :D

Mollestam
2011-11-30, 10:32
Fick tag på sex biljetter, yeeees!

Mantus
2011-11-30, 10:35
Biljetter till den 28:de kirrat. Gött!
Fick biljetter på "ENTRE PLANEN" som det så fint stod på bokningsbekräftelsen. Frågan är ju nu självklart: Vart fan ligger det från scenen sett?

hahavaffan
2011-11-30, 10:36
Biljetter till den 28:de kirrat. Gött!
Fick biljetter på "ENTRE PLANEN" som det så fint stod på bokningsbekräftelsen. Frågan är ju nu självklart: Vart fan ligger det från scenen sett?Du har ståplats, och kan gå in var du vill oftast. Sist jag var på Ullevi var Big 4, och då gick de flesta som hade ståplats in på kortsidan mitt emot scenen (som står på ena kortsidan).

Andy.da.wohoo
2011-11-30, 10:46
Hur fan kunde jag inte få tag i en biljett?

Och den 28e kan jag inte heller.

Windstalker
2011-11-30, 11:18
lyckades tillslut få tag på ett par plåtar! valde "bästa, tillgängliga" och fick på sektion Q1, rad 19. Någon som vet om det är skymd sikt där? Hittar ingen info..

Andy.da.wohoo
2011-11-30, 12:06
Funderar på att ringa till ticnet och gnälla, kan det hjälpa om jag lägger fram det på rätt sätt?

Vad kan man säga?

yoshy
2011-11-30, 12:34
http://62.88.129.99/gotEventExtern/arenaplan/8168_!_bruce.pdf Där har ni hur sektionerna ser ut.

Själv fick man tag på ståplatsbiljetter till slut så nu har man en perfekt julklapp till sambon :D

G_lund
2011-11-30, 20:21
trodde det skulle vara mer sug efter biljetterna?
min mor knallade in till ticnetombudet strax efter 14:00 idag och köpte 4biljetter :)

myggan
2011-12-01, 11:02
trodde det skulle vara mer sug efter biljetterna?
min mor knallade in till ticnetombudet strax efter 14:00 idag och köpte 4biljetter :)

Dom gjorde någon form av nysläpp precis då, fanns lediga stå till båda konserterna vid 14.00

PowPow
2012-07-27, 09:43
Såatte. Lite regn imorgon ser det ut som, men fint väder för de som ska se honom ikväll (jag ska se imorgon, jippie..)

Hobbes
2012-07-27, 09:53
Såg honom 4 Juli 2008, magiskt, stod precis bakom fotorännan i mitten.

Rätt mäktigt när han inleder med Born In USA:

FKfAwO6LYsQ

Han spelar inte nära Calgary*cry*

Hobbes
2012-07-27, 10:31
Passar bra i Göteborg just nu:

l2gGXlW6wSY

Mantus
2012-07-27, 14:44
Jag trodde jag hade biljetter till imorgon men de var till idag. Gött mos! På väg till Göteborg från soliga Halmstad och en dag som jag tillsammans med sambon ägnat åt löptur på stranden och sol och bad. Idag är en bra dag och avslutningen på den gissar jag kommer bli orgasmisk.

hahavaffan
2012-07-28, 07:56
Någon mer som är lite lätt besviken på gårdagens konsert?

Andy.da.wohoo
2012-07-29, 21:08
På lördagens? Varför?

Jag såg honom på fredagen iallafall och jag är fortfarande helt lyrisk, började nästan gråta när han steg på scen med sitt E-Street band!

Exdiaq
2012-07-29, 21:40
Vad är det som är så speciellt med honom? Har vänner som blir helt till sig i byxan (män och kvinnor) bara man säger "Spri..". Jag begriper mig inte på varför.

Inga vidare bra låtar och en röst som inte hänger med som tidigare.

Andy.da.wohoo
2012-07-29, 21:44
Trall- och klappvänliga låtar, text som går att sjunga med till och ett hejdundrande scenframförande.

Mantus
2012-07-29, 21:48
Vad är det som är så speciellt med honom? Har vänner som blir helt till sig i byxan (män och kvinnor) bara man säger "Spri..". Jag begriper mig inte på varför.

Inga vidare bra låtar och en röst som inte hänger med som tidigare.

Lite som amerikansk fotboll. Jag har flera vänner som blir helt lyriska så fort man nämner "super bo...". En massa tjatiga avbrott och män i allt för tighta trikåer om du frågar mig.

Jag gissar på att smaken är olika helt enkelt.

Mollestam
2012-07-29, 21:49
Gårdagens konsert (28/7) är lätt en av de bästa kvällarna i mitt liv, vilken magnifik låtlista och vilket sjukt bra solo av Jake i Jungleland.
Helt magiskt också att han spelade Frankie, en låt som jag knappt kunnat drömma att får höra live, har endast spelats sex gånger tidigare sedan han började turnera.
Är verkligen glad att jag inte fick biljetter till fredagen, låtlistan var ju betydligt bättre under lördagen, plus att ifall man ska tro mina vänner som var på båda samt expressens recensenter så var också hela framträdandet bättre under lördagen.

Andy.da.wohoo
2012-07-29, 21:52
Gårdagens konsert (28/7) är lätt en av de bästa kvällarna i mitt liv, vilken magnifik låtlista och vilket sjukt bra solo av Jake i Jungleland.
Helt magiskt också att han spelade Frankie, en låt som jag knappt kunnat drömma att får höra live, har endast spelats sex gånger tidigare sedan han började turnera.
Är verkligen glad att jag inte fick biljetter till fredagen, låtlistan var ju betydligt bättre under lördagen, plus att ifall man ska tro mina vänner som var på båda samt expressens recensenter så var också hela framträdandet bättre under lördagen.

Jag kände nu i efterhand att jag borde varit på båda konserterna. Lite orutinerat att bara se honom det ena av två tillfällen :) Men jag hade inte gärna bytt bort fredagens biljett, tyckte kvällen var perfekt.

Mollestam
2012-07-29, 22:20
Jag kände nu i efterhand att jag borde varit på båda konserterna. Lite orutinerat att bara se honom det ena av två tillfällen :) Men jag hade inte gärna bytt bort fredagens biljett, tyckte kvällen var perfekt.

Samma här, hade väldigt gärna varit där under fredagen också, men då jag är mer förtjust i hans lite äldre låtar än de nya (med vissa undantag så klart, Wrecking Ball, Land of Hope and Dream och Death to My Hometown med flera är verkligen bra) så var definitivt lördagens spelning mer optimal för mig:)

Andy.da.wohoo
2012-07-29, 22:24
Ja, man känner ju igen hans äldre låtar bättre och kan texten till dem bättre än till de nya, men jag fick verkligen upp ögonen för hans nyare grejer när jag var där :)

RedHead
2012-07-30, 09:31
Var bara där på lördagen MEN vilken upplevelse det blev. Helt magiskt när vi tillsammans skapade en så enormt stark känsloupplevelse. Det var mycket svårt att hålla tårarna tillbaks under både My city of ruins och Jungleland som blev både ett stort farväl av The Big Man och ett välkomnande av hans brorson Jake. Jag kände/känner mig väldigt berörd av denna stora kollektiva upplevelse av nästan religiösa mått (i positiv bemärkelse) samtidigt som det svängde kopiöst och Thunder Road skall vi inte prata om. Vilken låt och framförande!!! Jag var på både konserterna 1985 då vi höll på att riva Ullevi. Jag sade då att nu är det ingen mening med att gå på någon mer konsert någon mer gång. Bättre än såhär kan det inte bli!!! Jag har inte heller gått någon mer gång sedan dess men kände att jag ville gå i år och ta mej fan vad rätt det blev. Lördagens konsert var det största jag upplevt!!!

Hobbes
2012-07-30, 09:55
Var bara där på lördagen MEN vilken upplevelse det blev. Helt magiskt när vi tillsammans skapade en så enormt stark känsloupplevelse. Det var mycket svårt att hålla tårarna tillbaks under både My city of ruins och Jungleland som blev både ett stort farväl av The Big Man och ett välkomnande av hans brorson Jake. Jag kände/känner mig väldigt berörd av denna stora kollektiva upplevelse av nästan religiösa mått (i positiv bemärkelse) samtidigt som det svängde kopiöst och Thunder Road skall vi inte prata om. Vilken låt och framförande!!! Jag var på både konserterna 1985 då vi höll på att riva Ullevi. Jag sade då att nu är det ingen mening med att gå på någon mer konsert någon mer gång. Bättre än såhär kan det inte bli!!! Jag har inte heller gått någon mer gång sedan dess men kände att jag ville gå i år och ta mej fan vad rätt det blev. Lördagens konsert var det största jag upplevt!!!

Kändes som om man var där när jag läste din text, tack!

Såg honom för första gången 2008, 4 juli, då levde Clarence fortfarande och går in med honom på scen. Det var en magisk konsert på många sätt för mig då jag tog med mig min mor - hon fick det som 60 års present och hade aldrig varig på någon konsert liknande detta. Min far som vi förlorade i cancer 2007 var gravt hörselskadad och det gjorde att de aldrig gått på någon stor konsert. Jag kommer så länge jag lever minnas min mors leende när Bruce intar scenen och inleder med Born In USA, den 4 Juli, 2008, det var stort - vi stod precis i mitten bakom fotorännan.

Ännu en gång, tack för din text!!

Jag var inte där 1985 men du var och kunde berätta om det, tack!

PowPow
2012-07-30, 09:58
Det var mycket som var magiskt i lördags. Men My city of ruins-sessionen är nog det jag kommer minnas längst. Något av det bästa jag upplevt i livemusiksammanhang.

RedHead
2012-07-30, 11:04
Det var mycket som var magiskt i lördags. Men My city of ruins-sessionen är nog det jag kommer minnas längst. Något av det bästa jag upplevt i livemusiksammanhang.

Måste instämma kraftigt och bestämt i det! Det är en låt som tidigare mest slunkit förbi utan att lämna några stora spår i mitt medvetande men som nu finns med mig hela tiden. När jag vaknade på morgonen så spelades den i mitt huvud och jag lyssnar på den titt som tätt. Bruce (och vi) hade sådan feeling och stor varsamhet och ömhet i sin saknad av Clarence i denna låt

PowPow
2012-07-30, 22:40
http://brucespringsteen.net/news/2012/report-from-ullevi

Ang lördagen:
"The show is already being heralded as a contender for one of the best ever in Bruce history."

:)

Exdiaq
2012-07-31, 19:01
Lite som amerikansk fotboll. Jag har flera vänner som blir helt lyriska så fort man nämner "super bo...". En massa tjatiga avbrott och män i allt för tighta trikåer om du frågar mig.

Jag gissar på att smaken är olika helt enkelt.

Förstår inte varför man blir till sig i byxan av det heller. Kollar jag hemma brukar jag somna i halvlek.