handdator

Visa fullständig version : Varför är denna övningen bra för axlar?

getripped
2011-11-17, 13:09
Han säger i slutet av videon att ifall man har axelproblem och inte kan köra bänk så kommer man bli av med problemen ifall man kör denna övningen

eSnhS0S7swQ

Edit: Jag (nitro) fixade till videolänken.

Inge Enveten
2011-11-17, 13:25
Ännu viktigare vad fan har han på huvudet

mommy
2011-11-17, 14:05
Hahaha, vilken film.

Antar att det är vanlig smalbänk med hantlar, deltoideus är ju synergist i övningen men att den skulle hjälpa allmänt mot smärtande axlar har han säkert hittat på själv, alternativt vet en person som gjorde övningen bland andra och axelsmärtan gick över.

Nitrometan
2011-11-17, 14:54
En floor press med hantlar. Sök på floor press så hittar du säkert massor. Men att den skulle rehabilitera axlar är nog påhitt.

*gah!* Vilken fin fiskehatt!

kallekula
2011-11-17, 14:58
Jag tror han menade att om du inte kan köra vanlig bänkpress pga axelproblem så kommer du troligtvis klara av den formen av bänkpress som han rekommendera utan några problem.

Han sa inget om att det skulle ta bort axelproblemen ur ett bredare perspektiv.

Fredrik_S
2011-11-17, 15:07
dom två övningarna är mina favoriter också (hantel flyes och hantelpress med armbågar nära kropp) förutom att jag kör den på en bänk.

loadout
2011-11-17, 16:32

Älskar hatten :hbang:

elBjurro
2011-11-17, 19:18
En halvnaken karl i nån skum typ av fiskehatt som står å tjuter var å varannat ord.. de vart mute.
Klarade inte av att se hela ändå.. från halsen å uppåt ser de ut å tillhöra en helt annan människa än resten av kroppen.. jag blev distraherad.
Finns de nån annan film med en mer ounderlig utövare?

Mvh

Acekorv
2011-11-17, 19:29
Vad fan det är ju Scooby! :D kolla hans youtube på Scooby1961. Har en del vettiga påståenden. Jag uppfattar det som att han säger att ifall du har problem med axlarna, skönt att kunna justera vinkeln. Fick problem med axeln förut från bänk, körde då hantelpressar ist. funkade bra. :)

Sheogorath
2011-11-17, 19:31
Jag stör mig på Scooby så mycket. Det är möjligt att det hade varit annorlunda om jag känt honom IRL, men nu är det som det är, och jag kan inte rå för det. Nu är det sagt.

Sarwien
2011-11-17, 19:35
jag stör mig på scooby så mycket. Det är möjligt att det hade varit annorlunda om jag känt honom irl, men nu är det som det är, och jag kan inte rå för det. Nu är det sagt.

+1000000000000

Spiffy
2011-11-17, 19:53
Skumt att säga att bänkpress är överskattat om man aldrig har använt sig av övningen ;)

Gald
2011-11-17, 22:10
Tror inte att man menar att det skal läka axeln utan han säger mer att, om du har problem med bänkpress så kör denna övningen så kommer nu förmodligen inte känna någon smärta som du gör med bänkpress.

Taalamon
2011-11-17, 23:00
scooby har som sagt en del intressanta åsikter... håller inte med om allt.. eller gillar inte allt han säger, men jag tycker att han är värd att lyssna på. Som med alla andra "gurus"
så får man ta till sig vad man tycker är vettigt och lägga resten i det externa arkivet.

han är ca 50 bast, vegeterian, har mat i bakluckan på bilen så att han alltid har "rätt" mat, och tränar hemma.

Han gillar också lååångsamma rörelser... "squeeze".. o gillar inte bänkpress.. fast jag tror snarare på att han inte har nån riktig skivstång (bara fjuttiga skivstänger i hans videos o han verkar sakna en bänk)

Sen säger att om man har axelproblem så är denna övningen en av de få för bröstmusklerna som inte retar (aggravates) axeln och chansen god att man inte får ont i axeln vid denna övningen.

När det gäller hattarna så verkar det som om han har olika i varje video och det verkar som om han gjort en sport av att alltid ha fula hattar.

Okej.. han har en lite jobbigt gnällig röst, men han är tydlig, pedagogisk och kanske mer för nybörjare än den erfarne.