Visa fullständig version : Behålla muskler, damage controll
Jag ska iväg på en resa med mina vänner. Vi kommer vara borta i en månad vilket innebär att jag inte har tillgång till ett gym i en månad. Jag är väldigt mån om att åtminstone försöka behålla så mycket av min form som möjligt och funderar därför på om det hjälper att träna med sin kroppsvikt för att underhålla musklerna eller om man kommer tappa trots det?
Ska man köra något särskilt schema också?
ja jag har samma problem, ska vara borta tre veckor. tänkte om man kör lite armhävningar å pullsups å sånt som man kan göra utan utrustning och käkar bra så kanske man inte tappar så mkt ändå?
klupknum
2011-11-19, 03:10
Du kan ju köra övningar med din egen kroppsvikt, men en månad är inte så farligt.
Du kanske tappar lite styrka men det tar du igen på någon vecka.
Gör det om du vill. En månad är kort tid, så några muskler lär du inte tappa. Möjligt att styrkan går tillbaka lite, men det kommer tillbaka snabbt, som Klupknum sa.
luderlasse
2011-11-19, 10:57
skulle nog haft med mej rejält med proteiner med, kosten är ju med viktig.
Sen kan man knäböjja sina vänner, bicepscurla små barn man hittar osv
vicarious
2011-11-19, 11:00
Träna med kroppsvikt och belastning så gott det går. Glöm inte att försöka äta ordentligt också. Om du får i dig tillräckligt med energi och hyfsat med proteiner så tappar du inte mycket på en månad.
Jag tycker det kan vara skönt att köra lite lätt (egen kroppsvikt) när man känner för det på semester. Inte för att du kommer öka så mycket i muskler/styrka under just den perioden men jag får alltid grymma gains när jag är tillbaka på gymmet
skulle nog haft med mej rejält med proteiner med, kosten är ju med viktig.
Sen kan man knäböjja sina vänner, bicepscurla små barn man hittar osv
Haha, gå fram till en random unge...
Kroppsviktsövningar kan nog hjälpa men det beror nog på utgångsläget hur mycket. Kan du köra 50 pushups så kanske det inte är det bästa. Kan du ha någon som kan sitta på ryggen då eller något så kan det däremot säkert vara i princip likvärdigt vanlig bänkpress.
Vanlig/front-/zercherböj med en vän beroende på hur bra på böj du är, chins och armhävningar med något på ryggen och du har täckt in det mesta! :thumbup:
Jag var dock och söp i 3 veckor i somras utan att träna och när jag kom hem gick jag ganska snabbt (2-3 veckor?) om den nivå jag var på innan resan.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.