handdator

Visa fullständig version : Lättare att bygga efter deff?

SvingarN
2011-11-16, 16:03
Tja. Har sett i olika kommentarer att folk säger att det är lättare att bygga om man har deffat innan. Har aldrig sett någon förklaring till detta dock. Stämmer det? Och kan någon förklara i så fall? :)

Fugly
2011-11-16, 16:12
Det stämmer.

SvingarN
2011-11-16, 16:26
Och kan någon förklara i så fall? :)

:)

Spartansk
2011-11-16, 17:31
Och kan någon förklara i så fall? :)

Ju mindre fett man har på kroppen, desto mindre andel av ett kaloriöverskott blir till mer fett.

Sheogorath
2011-11-16, 17:36
Dessutom blir det lättare att fylla sin kalorikvot med bra föda och få en kvalitativ viktuppgång. Ska jag gå upp i vikt när jag är bulkig (och har högt energibehov) måste jag, för att orka få ner maten, äta saker med mycket socker, och mycket vill ha mer. Kalorierna rusar snabbt iväg och vikten ökar fortare än den borde. Det är min erfarenhet av hur jag funkar.

Så: "Lättare att bygga?" I'm not so sure. "Lättare att bygga kvalitativt?" Helt klart.

TommieS
2011-11-16, 17:42
dessutom blir det lättare att fylla sin kalorikvot med bra föda och få en kvalitativ viktuppgång. Ska jag gå upp i vikt när jag är bulkig (och har högt energibehov) måste jag, för att orka få ner maten, äta saker med mycket socker, och mycket vill ha mer. Kalorierna rusar snabbt iväg och vikten ökar fortare än den borde. Det är min erfarenhet av hur jag funkar.

Så: "lättare att bygga?" i'm not so sure. "lättare att bygga kvalitativt?" helt klart.

+1

Supermicke
2011-11-16, 20:41
hur ofta tkr ni man borde deffa om man vill bygga så mycket muskler som möjligt. Tänker om det vore bättre att lägga in 2deffar/halvår istället för att råbulka hela året typ :P

vicarious
2011-11-16, 20:42
hur ofta tkr ni man borde deffa om man vill bygga så mycket muskler som möjligt. Tänker om det vore bättre att lägga in 2deffar/halvår istället för att råbulka hela året typ :P

Att aldrig bli fetare än runt 15% kroppsfett kan nog vara en bra idé.

Supermicke
2011-11-16, 21:06
Att aldrig bli fetare än runt 15% kroppsfett kan nog vara en bra idé.

låter som en bra plan!