handdator

Visa fullständig version : Frågor om SATS medborgarplatsen och Södra Station

sunetdanne
2011-11-09, 10:38
Hej,

Jag undrar följande: Gällande både medborgarplatsen och Södra Station

Får man köra:

-Marklyft
-Ryck och frivändningar
-Knäböj

-Finns friaviktstationer
-Om så hur många?

-Hur mycket vikter finns det till varje friviktsstång?
-Finns podium för marklyft
-Finns powerrack

-Får man "slänga vikter i golvet vid missade lyft"?

SATS priser är inte fina, men jag behöver ett gym som komplement till Södra TK som har öppet på morgonen och där man faktiskt får slänga vikter i golvet(vid misslyckade ryck, vändningar, stötar)

Hälsningar
Daniel

bear.flowertwig
2011-11-09, 10:48
Inget problem på Medis. Det är väl två stationer som kan räknas som fria vikter med olika typer av rack. Sen ställer sig folk med fria stänger på golvet och kör tex mark när racken är upptagna.

Podium för mark finns, liksom power rack.

Lite slängande är nog inget problem även om det ska påpekas att det är ju inget styrkelyftargym så riktigt samma förståelse kommer du inte möta ;) Men sen inte minst crossfit spritt sig har även många av de klassiska övningarna gjort det och därmed intresset för mer än "bara" böj och mark.

exor
2011-11-09, 12:37
På medis är det inget problem, bara köra på. All utrustning finns också. Riktigt behagligt gym.

ThisIsTheOne
2011-11-09, 12:57
Ser man till dina preferenser finns nog få bättre gym än SATS Medis här i Stockholm.

Södra Station har dock inte alls samma karaktär.

sunetdanne
2011-11-09, 14:28
Ser man till dina preferenser finns nog få bättre gym än SATS Medis här i Stockholm.

Södra Station har dock inte alls samma karaktär.

Jobbar vid mariatorget så södra ligger närmare. Tänkt om man i alla fall kunde slänga in ett pass mark på Södra eller köra måndagspasset där i bland.

Kör nämligen så här:

Må:Böj, vändningar + ståpress, vändingar + lättare stöt, + någon slags rodd

Ons: Ryck, tyngre vändningar + front böj, bänkpress + latsdrag

Fre: Sumoböj, sumomark, viktade hypers, stående hantelpress

Hälsingar
Daniel

ATJL
2011-11-11, 16:46
Frågan säger tyvärr en del om vissa SATS gym tidigare...

Fordon
2011-11-11, 18:47
Frågan säger tyvärr en del om vissa SATS gym tidigare...

Frågan säger inte nånting om vissa SATS gym.

Endorah
2011-11-12, 13:08
Har aldrig tränat på södra station, men medborgarplatsen har 2 chinsräcken vad jag kommer ihåg. En sitter på powerracket, så det är sällan man kan köra där, men det är ganska bra grepp, böjda handtag som är ganska tjocka. Det andra räcket har väldigt dåligt grepp (Finns vissa spots på själva räcket som har lite bättre grepp). Rak stång med ganska smalt grepp. Måste förövrigt säga att SATS medborgarplatsen är ett riktigt bra gym om man bortser från priset.

sunetdanne
2011-12-12, 13:47
Okej, Någon som har kolla på gullmars gym samt Sats globen?

Tilläggsfråga. Hur mycket folk är det runt podiet dagtid på medborgarplatsen?

Börjar lessna på Progym....dess öppettider och särskilt på en viss Perry som "äger" podiumet x antal timmar dagtid.

exor
2011-12-12, 14:33
Dagtid är det lungt. Värre på kvällen.

Andreas Guiance
2011-12-12, 15:29
Okej, Någon som har kolla på gullmars gym samt Sats globen?

Jag gillar båda. Nu var det länge sedan jag var på Gullmars, men har svårt att tro att det ska ha blivit dåligt.
Sats Globen har jag kört mycket på. Bra med plats dagtid, och Eleiko-stänger.

sunetdanne
2011-12-13, 15:11
Jag gillar båda. Nu var det länge sedan jag var på Gullmars, men har svårt att tro att det ska ha blivit dåligt.
Sats Globen har jag kört mycket på. Bra med plats dagtid, och Eleiko-stänger.

Låter bra. Hur är det på globen med podium och tillåtelse att köra samt missa vändningar och ryck(=dumpa vikten) ?

Hälsningar
Daniel

Andreas Guiance
2011-12-24, 00:38
Låter bra. Hur är det på globen med podium och tillåtelse att köra samt missa vändningar och ryck(=dumpa vikten) ?

Hälsningar
Daniel

Podium hade de inte senast jag var där. Angående att dumpa vikterna har jag aldrig blivit tillsagd åtminstone:)