Visa fullständig version : Att träna seriöst efter 35, går det?
Potatiskillen
2011-11-04, 15:12
Ni som gymmar väldigt ofta. Känner ni någon som har varit överviktig i nästan hela sitt liv och som blev smal och vältränad då han/hon passerade 35- år? Alltså en som började tränade efter han/hon blev 30-år?
Det är nämligen så att en kompis till mig sa att det var lönlöst att träna bra då man har fyllt 30-år och man inte har hormoner nog att bygga muskler.
Jag skulle vilja höra vad ni har att säga om det. För jag menar det lär säkerligen finnas en kroppsbyggare som började vid den åldern och som var överviktig innan det.
Det är nämligen så att en kompis till mig sa att det var lönlöst att träna bra då man har fyllt 30-år och man inte har hormoner nog att bygga muskler.
Det är felaktigt.
Be din vän presentera en källa för sitt påstående.
Var det en jobbarkompis på samhall som sa det?
Landström
2011-11-04, 15:17
Låter det logiskt? Livet är inte slut vid 30, bara drygt 10 år efter tonårstiden. Kom igen nu.
http://web.mac.com/wansjo/web/V%C3%A4lkommen_till_mig_.html
FuNcQH5e4-w
Hon började träna vid ~45, innan det hade hon vanlig löparfysik. I videon är hon över 70 år gammal.
Lychgate
2011-11-04, 15:18
Inte just byggning med är inte snitt åldern för biggest loser och liknande iaf 30+?
Så där kände/tänkte jag vid typ 27, idag fattar jag inte hur jag tänkte.. så om det inte är optimalt - då är det lika bra att skita i det? *screwy* Måhända är hormonnivåerna bättre i yngre år, men den som lyfter vikter ökar sina förutsättningar med 100 % jämfört med den som gett upp. Så då kan man ju hävda att 70åringen på gymet är mer framgångsrik än 18åringen som glider på den naturliga hormonboosten å inte gör ett skit.
För.. hur många liv har man? Mmm, precis. Och man lär ju få ut bra mkt mer av sitt liv om man testar sina begränsningar el vägrar se dem, än om man drar gränsen där. Orka ge upp liksom, fasen vad trist liv. Det är då garanterat en väg till att förfalla istället för att få ut nåt av träning o livet i övrigt!
Det är väl just efter 35 man får lägga manken till och antingen förvalta det man byggt upp el ge järnet för att inte förfalla utan för att fortsätta må väl. Den tid man inte lägger på friskvård får man spendera på sjukvård!
BigSpawn
2011-11-04, 15:32
http://web.mac.com/wansjo/web/V%C3%A4lkommen_till_mig_.html
FuNcQH5e4-w
Hon började träna vid ~45, innan det hade hon vanlig löparfysik. I videon är hon över 70 år gammal.
Hon tränade på mitt gamla gym, riktigt skön dam:)
finns väl nått/några exempel på leangainssidan på några smålönninga äldre som sen blir i riktigt bra form. tror man får länka?
http://www.leangains.com/search/label/Client%20results
Eddie Vedder
2011-11-04, 15:36
Att man så extremt sällan hittar byggare som börjar efter 35 är ju inte så konstigt eftersom det knappast är pro bodybuilding som kanske är det första som kommer på tanke om man lite senare i livet bestämmer sig för att börja träna.
Men personer som börjar efter 35 kryllar det ju av, det är inte ens sent ju.
King Grub
2011-11-04, 16:55
Ju äldre man blir, desto viktigare är det att börja träna, om man inte har gjort det redan. Friska 90-åringar som börjar med intensiv styrketräning ser dramatiska förbättringar av styrka och livskvalitet.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.