Visa fullständig version : Min träning / mitt kostschema ! Ge mig tips på förbättring!
Vad tror ni om detta? Ge VÄLDIGT gärna kritik och synpunkter sålänge ni har en bra motivering ! :)
Ålder: 19
Vikt: 70
Ländgd: 180
6:00 Frukost.
Fil, Müsli, 2 mackor, pålägg=skinka eller keso blandat med tonfisk, ett glas juice.
9:00 Mellanmål:
Proteinbar som innehåller cashewnötter(saltfria), jordnötssmör, havregryn, proteinpulver, honung. kakao. Varje portion innehåller cirka 27.5 g protein, 25 g kolhydrater och 13.7 gram fett. 330 kcal
12:00 Vanlig lunch som följer tallriksmodellen.
15:00 Kvarg blandat med hallon, banan, honung och proteinpulver.
18:30 Proteinpulver efter träning
19:00 Vanlig middag som följer tallriksmodellen.
22:00 Nattmacka med keso blandat med tonfisk eller dylikt.
Tränar enligt MAX-OTS metoden 5 dagar i veckan.
Vill för övrigt maximera min muskeltillväxt och gärna gå upp några kg.
Ser väl bra ut. Hur många kcal får du i dig dagligen?
vicarious
2011-11-03, 10:07
Ser bra ut men ditt upplägg säger ingenting om hur mycket energi du får i dig. Vill du gå upp i vikt måste du åstadkomma ett överskott av energi.
Mitt tips: testa en eller två veckor med det där upplägget och se hur vikten och spegelbilden förändras och justera därefter. Står du helt still och ingenting händer - ät lite mer. Lägg till något mellanmål eller dylikt. Går du upp för snabbt, då får du minska lite på maten. Du fattar.
Kosten ser iaf tillräckligt proteinrik ut för att du ska kunna bygga muskler. Se till att träna hårt och smart.
Okey, tack för svar! är inte riktigt säker men skulle tro mitt dagliga intag av kcal är på runt 2600~
Jag tänkte ta upp min gamla tråd igen, hur kan man lätt öka kcal intaget? Jag känner att jag uppnår inte riktigt de resultat jag vill.
Vad tror ni om detta? Ge VÄLDIGT gärna kritik och synpunkter sålänge ni har en bra motivering !
Ålder: 19
Vikt: 70
Ländgd: 180
6:00 Frukost.
Fil, Müsli, 1 mackor, pålägg=skinka eller keso blandat med tonfisk, ett glas juice.
9:00 Mellanmål:
2 mackor med skinka och korv på, proteindrink till det.
12:00 Vanlig lunch som följer tallriksmodellen.
15:00 Kvarg blandat med hallon, banan, honung och proteinpulver.
17:00 PWO, och BCAA innan träning
19:00 Vanlig middag som följer tallriksmodellen.
22:00 Nattmacka/or och proteindrink
Tränar enligt MAX-OTS metoden 5 dagar i veckan.
Tanken var som sagt att försöka öka mitt kcal intag på något enkelt sätt.
vicarious
2011-12-20, 11:06
Kvarg är ganska kalorifattigt. Att byta ut den mot något energirikare är ett förslag.
willtjam
2011-12-20, 11:24
Kvarg är ganska kalorifattigt. Att byta ut den mot något energirikare är ett förslag.
Alt. köpa den fetare varianten. Ifall du har råd med det i din kaloribudget dvs.
Det ska inte vara några problem med budgetten, har ganska svårt att äta över lag, det är inte som förr när man åt för att det var gott och man var hungrig, numera är det mer ett nödvändigt ont. Hade varit ruggigt bra om man kan lägga till något lätt på mellanmålen som ökar kcal intaget :)
Känner att jag inte får i mig tillräckligt, ökar visserligen i vikterna på gymmet, men vågen rör sig ganska sakta :S
willtjam
2011-12-20, 11:47
Sakta är bra, för på så vis går du inte upp lika mycket i fett.
Sakta är bra, för på så vis går du inte upp lika mycket i fett.
Okej, det låter egentligen ganska vettigt, men det känns ändå konstigt, min gymkompis ökar mer än mig i kroppsvikt :P
Men känner även att nu när jag börjat köra mera strukturerat med schema och så vidare så har det börja gå lite snabbare.
Kanske ska försöka räkna ut mitt dagliga intal
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.