Visa fullständig version : Satsa på volym och fett eller bygga långsamt?
Har lagt på mig 15 kg på ett år och väger nu 70kg (hårt förvärvat) - läs mer http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=159342
.
De senaste 2-3 kilona har dock gett mig en del späck, och jag är alltså inte lika väldefinierad som innan (men givetvis större). Målet är 80kg, tycker ni jag ska bulka mig dit för att sen jobba till önskad deff-form eller helt enkelt skippa gainer/fett/skräpamat och satsa helhjärtat på proteinrik diet och bygga långsamt?
Dagsfärsk fettobild.
http://imgur.com/aAnPt
Du har en skev kroppsbild om du anser dig själv att vara ett fetto.
1-1.5 kg/månad kan vara bra takt för dig.
Du har en skev kroppsbild om du anser dig själv att vara ett fetto.
Jämfört med innan har jag blivit lite rultig, se min tråd jag länkade till. Är väl mer normal nu än pinnsmal.
1-1.5 kg/månad kan vara bra takt för dig.
Okej, men dieten? Fettrik eller är det tonfisk som gäller hädanefter? Är rädd för att bulka och inte kunna göra mig av med underhudsfett och what not för att bli ripped ! :hbang:
Scratch89
2011-11-02, 00:09
Dieten spelar mindre roll. Ät inte för mycket bara.
jag tycker du gott o väl kan ta o lägga på dej lite fett oxå. det blir värt det i slutändan. men bulka in som en idiot i 2månader och börja deffa bara. bulka i kanske 8månader. sen deffa 4. repeat.
Varför ska man grisbulka?
han skulle nog skriva "inte", borde du förstått.
han skulle nog skriva "inte", borde du förstått.
menade självklart "inte grisbulka" :smash:
Du gör precis vad du vill, men vill du ha en komplimang ifrån en 21årig tjej (å nej jag raggar inte på småpojkar) men du e 15år, tycker du ser BRA ut och du ska INTE deffa ner dig, träna hårt, ät bra och mycket och bygg dig större. Du e i tonåren och dessutom kille, ge dig några år i gymmet så kommer du bli en flick magnet om du inte redan börjar bli det :)
och förlåt, jag såg nu att du vill bygga. Ja men jag hade röstat på att äta bra mat, inte fokusera så mycket och gå upp i lagom takt. Ingen ide att stressa och få noja, men kom ihåg: Va inte för fanatisk!
Vi ser ut att ligga på ungefär samma bodyfat, du är ganska kort va? :)
Bulk bulk :D
Du gör precis vad du vill, men vill du ha en komplimang ifrån en 21årig tjej (å nej jag raggar inte på småpojkar) men du e 15år, tycker du ser BRA ut och du ska INTE deffa ner dig, träna hårt, ät bra och mycket och bygg dig större. Du e i tonåren och dessutom kille, ge dig några år i gymmet så kommer du bli en flick magnet om du inte redan börjar bli det :)
Jag är faktiskt 19... :(
Vi ser ut att ligga på ungefär samma bodyfat, du är ganska kort va?
Bulk bulk
Jag är 180.. *kissass*+:banned+:hbang:+:devil:=*rolleyes*
men vill du ha en komplimang ifrån en 21årig tjej (å nej jag raggar inte på småpojkar) men du e 15år, tycker du ser BRA ut
Jag är faktiskt 19... :(
Nu är det fritt fram 1684!
Anders The Peak
2011-11-03, 08:47
Jag skulle vilja säga att det är bra att gå mellan underätnings- och överätningsperioder och att fortsätta att överäta när du märker att du växer mest i fett och inte får direkt någon utdelning i form av muskler verkar det inte speciellt smart.
fortsätta att överäta när du märker att du växer mest i fett och inte får direkt någon utdelning i form av muskler verkar det inte speciellt smart.
Been there done that :P
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.