Visa fullständig version : Nya lurar för musik?
Är inte riktigt så bra på ljud och sånt men vad får man för förlurar ca 500-700 kr?
Ska användas endast till musiklyssnande hemma då så utseende och så spelar ingen roll.
Kan endast köpas från www.netonnet.se
Lyssnar på all typ av musik om det spelar någon roll. House/trance till lugna låtar som lisa gerrard :)
SteelSeries Siberia V2, dom verkar dock bara finnas med inbyggt headset. :)
Jag har köpt Sennheiserlurar i 7-8 år, från 400-3000kr och har inte varit besviken med några av dom. Tycker du borde googla på någon recensionsida och sortera efter din prisklass, då hittar du nog det som är närmast till det du är ute efter.
SteelSeries Siberia V2, dom verkar dock bara finnas med inbyggt headset. :)
Dom verkar vara ämnade mest för spel. Men kanske bra till musik med?
mattepatte
2011-11-01, 17:18
hade inte köpt något "Gaming" märke som steelseries till att lyssna på musik, inte för att spela spel för den delen heller.
Köp Sennheiser, AKG, Bowers & Wilkins, Audio Technica, Sony kanske, Denon, Beyerdynamic eller annat märke.
SteelSeries är värdelösa imo ^^ Lyssna och se vad du tycker är bäst.
Iof vettefan vad jag kan rekommendera i den prisklassen, unna dig ett par dyrare istället du kommer inte ångra dig.
Over and out!
KaptenKnäsvag
2011-11-01, 17:23
http://cbzgaming.blogg.se/images/2009/koss-porta-pro_41994301.jpg
Billig, smidig, bra ljud. Inne på mitt 4e par...
Inge Enveten
2011-11-01, 17:49
akg k518le köptes efter tips från b.la. anton2000 och jag är RIKTIGT nöjd. Kostade typ 400.
Jag har ett par steelseries Siberia V2. Helt ok ljud men inget för musiklyssnade IHMO.
Jag rekommenderar AKG eller Sennheiser.
fiskebulle
2011-11-01, 18:29
Lugn och fin nu. Den har bra ljud för att vara så billig (ca. 400kr). Men ljudet är inte bra.
Lugn och fin nu. Den har bra ljud för att vara så billig (ca. 400kr). Men ljudet är inte bra.
+ att alla fjortisar går runt med sådana, och man vill ju inte vara en av dem.
dream_theater_
2011-11-01, 20:57
Bra kvalitet på dem, om du är inne på fjärde paret :D
+ att alla fjortisar går runt med sådana, och man vill ju inte vara en av dem.
Nu tar du fel på Koss och Skullcandy, Koss är hipsterlurar :)
High1ander
2011-11-02, 00:52
Har Senheiser HD 215, riktigt sköna och stänger ute väldigt mycket av omgivningens ljud. De är lite åt de basigare hållet, och det enda negativa är att sladden hela tiden skappar friktion/ljud om den inte hänger löst.
redbrigade
2011-11-02, 01:04
Går att beställa Beats by Dre för runt 200kr från Kina som enilgt en kompis ska matcha hans brorsas för 1300kr.
Ska se om jag kan hitta hemsidan
Koss, jag köper minst 1 par i månaden eftersom jag sliter ut dom och spränger dom och grejjar. Lyssnar nog på musik varenda vaken timme, och Koss är de enda jag varit helt nöjd med
Koss, jag köper minst 1 par i månaden eftersom jag sliter ut dom och spränger dom och grejjar. Lyssnar nog på musik varenda vaken timme, och Koss är de enda jag varit helt nöjd med
Då kan de inte vara så bra?
Mr.Sjöborg
2011-11-02, 08:35
Hur fan tänker folk?
Går att beställa Beats by Dre för runt 200kr från Kina som enilgt en kompis ska matcha hans brorsas för 1300kr.
Ska se om jag kan hitta hemsidan
Hört talats om såna. Helt fake och varnats på en massa sidor.
Dock själv aldrig testat.
rememberence
2011-11-02, 09:54
Grado SR60.
+1
Mina gradolurar är dom enda som har hållt.
Har haft mina SR80 i 5-6 år nu.
Koss är budget skit som hipsters vill använda, dom där fula helgröna lurar som låter som apple lurarna förstår jag inte ens hur folk kan ta på sig....
Beats by Dr dre, köper du dom från kina och dom kostar under 1000lappen så komme rdu få fake. Det finns ingen chans att du får originalen för 200spänn.
Dock om fakesen är dåliga vet jag inte eftersom original beats är ganska dåliga i sig om man jämnför med deras äckliga pris för att det är ett coolt märke. Har även 2 polare som köpte beats ÄVEN fast jag sa åt dom att inte göra det. 2 månader senare och dom gick sönder och jag skrattade åt dom.
Mitt tips är att köpa sennheisers dyrare modeller eller shure. Jag kör på ett par Monster Turbine men dom håller på att gå sönder (vilket det känns som alla inears gör iaf) men ljudet är grymt iaf.
i stora hörlurar så finns det massor som är grymma men inte för 400spänn.
Har även ett par ultrasone HFI-580, gillar du lite mer basiga lurar så är dessa riktigt bra. Basen tar inte över men finns där iaf. Dock kostar dom mer än vad du har för budget.
Ytterligare ett tips över budget är Audio Technica ATH-M50.
redbrigade
2011-11-02, 10:38
Koss är budget skit som hipsters vill använda, dom där fula helgröna lurar som låter som apple lurarna förstår jag inte ens hur folk kan ta på sig....
Beats by Dr dre, köper du dom från kina och dom kostar under 1000lappen så komme rdu få fake. Det finns ingen chans att du får originalen för 200spänn.
Dock om fakesen är dåliga vet jag inte eftersom original beats är ganska dåliga i sig om man jämnför med deras äckliga pris för att det är ett coolt märke. Har även 2 polare som köpte beats ÄVEN fast jag sa åt dom att inte göra det. 2 månader senare och dom gick sönder och jag skrattade åt dom.
Mitt tips är att köpa sennheisers dyrare modeller eller shure. Jag kör på ett par Monster Turbine men dom håller på att gå sönder (vilket det känns som alla inears gör iaf) men ljudet är grymt iaf.
i stora hörlurar så finns det massor som är grymma men inte för 400spänn.
Har även ett par ultrasone HFI-580, gillar du lite mer basiga lurar så är dessa riktigt bra. Basen tar inte över men finns där iaf. Dock kostar dom mer än vad du har för budget.
Det är väl klart att dom om är fake för 200, men saken är den att dom inte har märkt någon skillnad på dom för 200 och dom för 1300.
Sen är ju Beats by Dre en linje av Monster Cable så om dina turbine är bra så borde väl även Beats by Dre också hålla måttet.
Det är väl klart att dom om är fake för 200, men saken är den att dom inte har märkt någon skillnad på dom för 200 och dom för 1300.
Sen är ju Beats by Dre en linje av Monster Cable så om dina turbine är bra så borde väl även Beats by Dre också hålla måttet.
2 olika serier, Bara för att ena saken är bra från en försäljare så betyder inte det att den andra är det. Köper du just beats så får du betala väldigt mycket för att dom heter beats by dr dre. Monster Turbine är otroligt okända hörlurar för "normalt" folk och kan därför inte överprisas så hårt.
redbrigade
2011-11-02, 14:00
2 olika serier, Bara för att ena saken är bra från en försäljare så betyder inte det att den andra är det. Köper du just beats så får du betala väldigt mycket för att dom heter beats by dr dre. Monster Turbine är otroligt okända hörlurar för "normalt" folk och kan därför inte överprisas så hårt.
Självklart kan man sätta ett överpris på ett par beats by dre men man får också en snyggare design än turbine vilket faktiskt spelar ganska stor roll för många.
Turbine är ju bättre än tour men bara för det betyder det inte att tour är skit.
Själv skulle jag vilja införskaffa deras Miles Davis tribute bara för att kunna slå alla som sitter med sina beats by dre på näsan, oavsett om du är värda 4000kr eller inte.
Edit* kabeln från tour på turbine hade inte varit helt fel
http://www.monstercable.com/productdisplay.asp?pin=5716
De bästa lurarna jag haft! Extremt prisvärt budgetmärke!
Men om man ska ha lurar till att enbart lyssna kanske man vill leta efter något extra?
Om man ska ha lurarna hemma och lyssna på musik, så är Porta Pro inte att tänka på. Grym träningslur, o.s.v, men man kommer aldrig att få samma tryck i lurarna med en så öppen lur.
Mr.Sjöborg
2011-11-02, 20:20
Någon som prövat Bose? bättre eller sämre än sennheiser modeller för samma peng?
http://www.netonnet.se/art/ljud-och-musik/horlurar/slutna/akgbyharman-k242hd/157531.3198/
dessa då?
hahavaffan
2011-11-11, 13:05
Någon som prövat Bose? bättre eller sämre än sennheiser modeller för samma peng?Rent spontant: sämre. Bose är inte direkt ett märke jag associerar med bra och prisvärt ljud, samtidigt som Sennheiser gör riktigt bra lurar.
Nån som provat B&W P5? De ser jävligt fina ut, och om man ska tro på recensionerna så låter de även riktigt bra.
Verkar som att det är värt att spendera lite extra :)
Ska nog beställa in dessa.
http://www.netonnet.se/art/ljud-och-musik/horlurar/slutna/sennheiser-hd25-1ii/164077.3198/
Bara lämna tillbaka annars om jag inte blir nöjd.
Verkar som att det är värt att spendera lite extra :)
Ska nog beställa in dessa.
http://www.netonnet.se/art/ljud-och-musik/horlurar/slutna/sennheiser-hd25-1ii/164077.3198/
Bara lämna tillbaka annars om jag inte blir nöjd.
Svårt o säga om du kommer bli nöjd eller inte men Sennheiser och det priset så kommer det inte vara något skit iaf. Men jag skulle vilja testa hur sköna dom är dom ser ut som riktiga DJ lurar och dom brukar oftast inte vara speciellt sköna o bara lyssna på musik i.
alla som skriver "koss är bästa jag haft" eller "koss är skitbra" har verkligen inte testat några lurar över 500kr. Och skulle säga att tom lurar i samma prisklass slår dom....
Ska du bara ha dem hemma så tycker jag att du ska lägga lite mer pengar. Jag köpte ett par Denon AH-D2000 för ett par år sedan och har varit skitnöjd sedan dess.
http://www.hifiklubben.se/produkter/tillbehor/horlurar/denon_ah-d2000_horlur_svart.htm
Ska du bara ha dem hemma så tycker jag att du ska lägga lite mer pengar. Jag köpte ett par Denon AH-D2000 för ett par år sedan och har varit skitnöjd sedan dess.
http://www.hifiklubben.se/produkter/tillbehor/horlurar/denon_ah-d2000_horlur_svart.htm
Perfekt som julklapp ju :)
Men sitter mest i soffan med laptopen, tror det blir jobbigt med förstärkaren då :/
hahavaffan
2011-11-11, 21:10
alla som skriver "koss är bästa jag haft" eller "koss är skitbra" har verkligen inte testat några lurar över 500kr. Och skulle säga att tom lurar i samma prisklass slår dom....Idag provade jag Denons lurar från 10K ner till 500kr, och B&W P5 för 2600kr på Klubben. Bara de två bästa Denon-lurarna lät bra nog för att jag skulle vilja byta mina Sporta Pro mot dem, och det är sjukt. B&W P5, som blir hyllad både här och där, lät ju såklart riktigt bra, med krispig diskant och bra mellanregister precis som hos sina högtalare, men basen fanns bara inte. Läste att dom skulle vara väldigt placeringskänsliga, men hur jag än gjorde var basen och nedre mellanregister en fet besvikelse. Mina Sporta Pro pissar på P5:orna på den fronten, men jag inser såklart att bas är långt ifrån allt, och att faktumet att jag suttit med Sporta Prona på mig hela dagen innan lyssningen på Klubben spelar in, men ändå. Jag vill ha en bra botten även om det är lurar och inte ett par riktiga högtalare, speciellt i den prisklassen. Imorrn ska jag testa AKG, Grado och Sennheiser i samma prisklass. Hoppas fan på lite bättre tryck där. Om inte så blir jag väl fast med Koss, och medföljande idiotstämpel :D
Idag provade jag Denons lurar från 10K ner till 500kr, och B&W P5 för 2600kr på Klubben. Bara de två bästa Denon-lurarna lät bra nog för att jag skulle vilja byta mina Sporta Pro mot dem, och det är sjukt. B&W P5, som blir hyllad både här och där, lät ju såklart riktigt bra, med krispig diskant och bra mellanregister precis som hos sina högtalare, men basen fanns bara inte. Läste att dom skulle vara väldigt placeringskänsliga, men hur jag än gjorde var basen och nedre mellanregister en fet besvikelse. Mina Sporta Pro pissar på P5:orna på den fronten, men jag inser såklart att bas är långt ifrån allt, och att faktumet att jag suttit med Sporta Prona på mig hela dagen innan lyssningen på Klubben spelar in, men ändå. Jag vill ha en bra botten även om det är lurar och inte ett par riktiga högtalare, speciellt i den prisklassen. Imorrn ska jag testa AKG, Grado och Sennheiser i samma prisklass. Hoppas fan på lite bättre tryck där. Om inte så blir jag väl fast med Koss, och medföljande idiotstämpel :D
Testat Beats by Dre? Bättre design finns inte, och ljudet är det bästa jag har upplevt i alla fall. Dock har jag inte kollat på lurar i 10k-klassen än :)
hahavaffan
2011-11-11, 22:31
Testat Beats by Dre? Bättre design finns inte, och ljudet är det bästa jag har upplevt i alla fall. Dock har jag inte kollat på lurar i 10k-klassen än :)Dessvärre tilltalar inte designen mig alls, men det är sant att ljudet kanske passar mig bättre än renodlade hifilurar tack vare lite mer överdriven bas. Kanske värt att kolla upp om det finns nån diskret modell.
olander08
2011-11-11, 22:47
Testat Beats by Dre? Bättre design finns inte, och ljudet är det bästa jag har upplevt i alla fall. Dock har jag inte kollat på lurar i 10k-klassen än :)
Det räcker med att du kollar på lurar för 1000kr för att komma upp i högre ljudkvalitet än Beats och bättre byggkvalitet.
Personligen skulle jag rekommendera Sennheiser HD650/600 tillsammans med en prisvärd amp/dac som t ex. FiiO E9/E7, men i den prisnivån är det bäst att provlyssna alla lurar innan köp för att vet om signaturen passar ens smak. Andra bra märken är AKG, Denon, Beyerdynamic, Grado... Håll dig borta från Bose/Beats bara.
Idag provade jag Denons lurar från 10K ner till 500kr, och B&W P5 för 2600kr på Klubben. Bara de två bästa Denon-lurarna lät bra nog för att jag skulle vilja byta mina Sporta Pro mot dem, och det är sjukt. B&W P5, som blir hyllad både här och där, lät ju såklart riktigt bra, med krispig diskant och bra mellanregister precis som hos sina högtalare, men basen fanns bara inte. Läste att dom skulle vara väldigt placeringskänsliga, men hur jag än gjorde var basen och nedre mellanregister en fet besvikelse. Mina Sporta Pro pissar på P5:orna på den fronten, men jag inser såklart att bas är långt ifrån allt, och att faktumet att jag suttit med Sporta Prona på mig hela dagen innan lyssningen på Klubben spelar in, men ändå. Jag vill ha en bra botten även om det är lurar och inte ett par riktiga högtalare, speciellt i den prisklassen. Imorrn ska jag testa AKG, Grado och Sennheiser i samma prisklass. Hoppas fan på lite bättre tryck där. Om inte så blir jag väl fast med Koss, och medföljande idiotstämpel :D
Testa ett par Sennheiser HD600(eller någon värre modell) med en vettig hörlursförstärkare om du vill uppleva ren och avgrundsdjup bas. Någon risk för idiotstämpel finns inte. Jag tror inte det är möjligt för någon att gilla Sporta Pro efteråt.
AKG och Grado gör också fina hörlurar men de modeller jag lyssnat på har inte haft ett basregister i närheten av Sennheiser(då har jag ägt ett par Grado SR80, någon av AKG's studiomodeller och ett par HD600).
hahavaffan
2011-11-12, 09:26
Testa ett par Sennheiser HD600(eller någon värre modell) med en vettig hörlursförstärkare om du vill uppleva ren och avgrundsdjup bas. Någon risk för idiotstämpel finns inte. Jag tror inte det är möjligt för någon att gilla Sporta Pro efteråt.
AKG och Grado gör också fina hörlurar men de modeller jag lyssnat på har inte haft ett basregister i närheten av Sennheiser(då har jag ägt ett par Grado SR80, någon av AKG's studiomodeller och ett par HD600).Will do! De är dock större och fulare än vad jag kanske önskat, men man kan ju inte få allt!
Will do! De är dock större och fulare än vad jag kanske önskat, men man kan ju inte få allt!
Utvisning. *slap*
Med tanke på storleken är det ju inget du går omkring med på stan. Eller priset för den delen. Eller den öppna konstruktionen. Så vad spelar det för roll? Om något så kan du framstå som en lite mera raffinerad ljudnörd när folk är på besök, vilket måste ses som positivt.
Fjällbrynt
2011-11-12, 10:11
Denon AH-D1100, Grymt ljud enligt mig! Har dem på mig när jag sitter på buss, tåg, när jag promenerar etc. Nån innan hade inte märkt skillnad mot Sporta pro... Där har jag en helt annan åsikt. När jag sätter på mig mina gamla sporta pro för att träna längtar jag till att sätta på mig mina Denon. 1300 pix anser jag vara värt. Dessutom gick ett par sönder i kopplingen så jag åkte in med dom. De lyssnade inte ens på dem utan gav mig ett par nya, grym service!
hahavaffan
2011-11-12, 10:24
Utvisning. *slap*
Med tanke på storleken är det ju inget du går omkring med på stan. Eller priset för den delen. Eller den öppna konstruktionen. Så vad spelar det för roll? Om något så kan du framstå som en lite mera raffinerad ljudnörd när folk är på besök, vilket måste ses som positivt.Självfallet, men jag älskar Grado och B&W till det yttre.
Läcker HD600 mycket ljud? Mina Sporta Pro läcker ju en hel del, och sitter man i den tysta delen på bibblan blir det lätt skum stämning när mina lurar ylar Neeeew Oooorleans Vooodooooo eller nåt annat på olämpligt hög volym.
Perfekt som julklapp ju :)
Men sitter mest i soffan med laptopen, tror det blir jobbigt med förstärkaren då :/
Går att lira från laptop också, även om det låter sämre :)
Ahmen sluta :D Sporta Pro låter ju riktigt jävla illa, och jag hör knappt någon skillnad på de dyraste relativt mina AH-D2000. Lirar du från förstärkare/hörlurförstärkare så skulle en femåring slänga Sporta Pro åt helvete efter en jämförelse. Just bas är ju helt omöjligt att skicka ur ett par små, otäckta doningar som Sporta Pro. Det krävs en sluten lur för den parametern...
Är fullt medveten om att det till viss del handlar om preferenser men jag har jämfört allt som finns och har kommit fram till att Denon AH-D2000 låter avsevärt än de hyllade Sennheiser HD650 och allt i samma prisklass. AKG gillar jag inte alls och Grados bättre lurar är de enda jag kan stå ut med.
Du kommer aldrig att bli fast med Koss om du testar det på riktigt.
Självfallet, men jag älskar Grado och B&W till det yttre.
Läcker HD600 mycket ljud? Mina Sporta Pro läcker ju en hel del, och sitter man i den tysta delen på bibblan blir det lätt skum stämning när mina lurar ylar Neeeew Oooorleans Vooodooooo eller nåt annat på olämpligt hög volym.
De läcker inte så mycket ljud(definitivt mindre än Sporta Pro) men det är ju inte heller något du har till bärbart. Alldeles för stora och klumpiga för det, och de kräver något som orkar driva dem för att låta bra.
Dessa får det bli... har bestämt mig!
Blir jag inte nöjd lämnar jag bara tillbaks dom...
Audio Technica ATH-ES7
http://www.netonnet.se/art/ljud-och-musik/horlurar/slutna/audiotechnica-ath-es7/162816.3198/
hahavaffan
2011-11-12, 19:15
Ahmen sluta :D Sporta Pro låter ju riktigt jävla illa, och jag hör knappt någon skillnad på de dyraste relativt mina AH-D2000. Lirar du från förstärkare/hörlurförstärkare så skulle en femåring slänga Sporta Pro åt helvete efter en jämförelse. Just bas är ju helt omöjligt att skicka ur ett par små, otäckta doningar som Sporta Pro. Det krävs en sluten lur för den parametern...
Är fullt medveten om att det till viss del handlar om preferenser men jag har jämfört allt som finns och har kommit fram till att Denon AH-D2000 låter avsevärt än de hyllade Sennheiser HD650 och allt i samma prisklass. AKG gillar jag inte alls och Grados bättre lurar är de enda jag kan stå ut med.
Du kommer aldrig att bli fast med Koss om du testar det på riktigt.Jag provade som sagt på Hifiklubben, med en rör-hörlursförstärkare och en billigare klenare modell, och tyckte inte ljudet motiverade priset what so ever (och jag är inte den som tänker över mina teknikinköp en extra gång ur en ekonomisk synvinkel direkt).
Sen är det ju inte direkt sant att öppna lurar inte kan prestera nån nämnvärd bas, även om det troligen är lättare i ett par slutna. Men just B&W P5 (slutna) mot Sporta Pro (vidöppna), så vinner 250kronors-Kossen helt klart slaget om bäst(mest) bas.
To be continued! Hann inte kolla in några andra lurar idag, så det får bli imorrn om det är öppet.
Mina Sennheiser CX300-II Precision lurar har nu tydligen gått sönder, glapp i ena snäckan efter ca 15mån. Är det en ok livslängd för in ears?
Ljudmässigt har jag varit mycket nöjd! Ser på prisjakt att de nu ligger på runt 229 för ett par nya, men hur stor skillnad är det egentligen på ett par i priskategorin 500-600? Har uppmärksammat att det är en del skillnader i utformning/design ( vilket jag totalt struntar i dock)
Mina Sennheiser CX300-II Precision lurar har nu tydligen gått sönder, glapp i ena snäckan efter ca 15mån. Är det en ok livslängd för in ears?
Ljudmässigt har jag varit mycket nöjd! Ser på prisjakt att de nu ligger på runt 229 för ett par nya, men hur stor skillnad är det egentligen på ett par i priskategorin 500-600? Har uppmärksammat att det är en del skillnader i utformning/design ( vilket jag totalt struntar i dock)
Upp till 500-600 vet jag inte så mycket. Men det borde ju vara skillnad. Personligen tycker jag cx300-II lurarna levererar för mycket bas jämnfört med allt annat. För 90dollar inkl frakt = 600kr enligt googles omvandlare. Så får du ett par RE-0 från hifiman.
http://www.head-direct.com/Products/?act=detail&id=38
Underbara lurar jag har ett par själv här hemma. Men köp dom inte om du vill ha samma typ av bas som i sennheiser lurarna för då blir du besviken.
Såg precis att jag skrev emot mig själv, men jag tycker re-0 e mycket bättre än cx-300 iaf (ej testat IIan). Tänkte då på att re-0 kosta runt 900 inte 600 :)
anton2000
2012-02-09, 12:15
Ja, det är sjukt bra! Standard brukar ju vara 2-5 månader. Därför jag inte kör in-ears längre. Det och att ljudet suger jämfört med street-lurar.
Men ett tips är AKG k518. Helt galet bra ljud! Superklart ljud och funkar fint att ha på gymmet. Googla på lite reviews och försök hitta någon som säger att ljudet är dåligt. Däremot så kan dom göra lite ont att ha på sig i början. Men ljud > bekvämlighet imo. :hbang:
http://www.netonnet.se/ItemImages/ljud-och-musik/horlurar/slutna/akgbyharman-k518lewht(157547)-Large.jpg
Ja, det är sjukt bra! Standard brukar ju vara 2-5 månader. Därför jag inte kör in-ears längre. Det och att ljudet suger jämfört med street-lurar.
Men ett tips är AKG k518. Helt galet bra ljud! Superklart ljud och funkar fint att ha på gymmet. Googla på lite reviews och försök hitta någon som säger att ljudet är dåligt. Däremot så kan dom göra lite ont att ha på sig i början. Men ljud > bekvämlighet imo. :hbang:
http://www.netonnet.se/ItemImages/ljud-och-musik/horlurar/slutna/akgbyharman-k518lewht(157547)-Large.jpg
Innan man klankar ner på inears så ska man nog testa ett par "bra" lurar istället för att säga att alla suger:)
Bear grillz
2012-02-09, 13:23
Lyssnar på väldigt mycket musik genom min laptop, dock tänkte jag höja standarden lite och byta upp mig från mina porta pro. Jag är sugen på ett par Senheiser HD 650, eller ett par Denon AH-D2000 som herr Hultman rekommenderade innan.
Frågan lyder, kan min laptop driva dessa hörlurar? :)
Lyssnar på väldigt mycket musik genom min laptop, dock tänkte jag höja standarden lite och byta upp mig från mina porta pro. Jag är sugen på ett par Senheiser HD 650, eller ett par Denon AH-D2000 som herr Hultman rekommenderade innan.
Frågan lyder, kan min laptop driva dessa hörlurar? :)
Vad jag vet så är denon lurarna mycket mer lättdrivna. Du kommer självklart inte få ut allt som hörlurarna kan ge via din laptop. Men det kommer ju garanterat låta som natt och dag jämnfört med dina porta pro.
The_RobRoy
2012-02-09, 14:18
Vet inte om de säljs längre, men detta är en billig, snygg, välljudande och skön hörlur ifrån Philips, kört med dom i 4-5 år nu:
http://img.clubic.com/photo/00030422.jpg
anton2000
2012-02-09, 15:34
Innan man klankar ner på inears så ska man nog testa ett par "bra" lurar istället för att säga att alla suger:)
Mjo en del låter ju bra. Har testat säkert 10-15st och iear z90 tycker jag är bäst hittills. Men det svåra med in-ear lurar är att få dom att sitta perfekt. Ofta sitter dom ju perfekt i några minuter. Sen råkar man komma åt sladden, dom åker ut. Meck med att få grejerna att sitta perfekt helt enkelt. För om dom sitter dåligt blir ju ljudet kasst. On-ear lurar sitter ju alltid klockrent :) Det var det jag menade men lite otydligt skrivet.
Vet inte om de säljs längre, men detta är en billig, snygg, välljudande och skön hörlur ifrån Philips, kört med dom i 4-5 år nu:
Fast dom där kan man ju inte ha på stan?:D Dom ser ju ut som att man har en hockeyhjälm på sig. Dom är enormt stora:p
Mjo en del låter ju bra. Har testat säkert 10-15st och iear z90 tycker jag är bäst hittills. Men det svåra med in-ear lurar är att få dom att sitta perfekt. Ofta sitter dom ju perfekt i några minuter. Sen råkar man komma åt sladden, dom åker ut. Meck med att få grejerna att sitta perfekt helt enkelt. För om dom sitter dåligt blir ju ljudet kasst. On-ear lurar sitter ju alltid klockrent :) Det var det jag menade men lite otydligt skrivet.
Ah ok, tittar man på högre prisklasser så sitter dom oftast bra. Speciellt om man köper buds till.
Jag förstår inte vad ni gör med era lurar. Mina sennheiser 300-nånting har jag haft i många år utan några problem, förutom att jag tappade ena gummiproppen en gång. De har hängt med på resor kors och tvärs över världen, nerknögglade i diverse väskor och ryggsäckar.
edit: 2006 köpte jag mina
anton2000
2012-02-09, 16:24
Jag förstår inte vad ni gör med era lurar. Mina sennheiser 300-nånting har jag haft i många år utan några problem, förutom att jag tappade ena gummiproppen en gång. De har hängt med på resor kors och tvärs över världen, nerknögglade i diverse väskor och ryggsäckar.
edit: 2006 köpte jag mina
Använder grejerna varje dag. Rullar sladden runt ipoden t.e.x. Tillslut börjar dom glappa. U can explain that!
Använder grejerna varje dag. Rullar sladden runt ipoden t.e.x. Tillslut börjar dom glappa. U can explain that!
Nu använder jag iof inte dem varje dag, men jag brukar trycka ner dem trassliga i väskor och rycka upp i den första biten jag får tag på :D
Ah sånna ägde jag för många år sen, mitt par sprack och gick sönder. Dom är lite för tunga. Köpte Sennheiser HD555 efter det.
Ganska enkelt att förklara, dålig kvalité på lurarna och sladden. Du rullar ihop dem med ipoden så slits de ganska lätt. Tror nästan de e bättre o ha dom löst i väskan då. Men ja dålig kvalité på lurarna är väl det första man tänker på. Sen finns det ju inears du kan byta ut kabeln på.
I den prisklassen så skulle jag vilja hävda att Creative Aurvana Live (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=214635) är ganska svårslagna.
I princip identiska med Denon 1001 och bra helt okej byggkvalité. Ohyggligt prisvärda.
Har också köpt sånna och visst det är riktigt bra ljud men jag får fan både ont i skallen och öronen av dem, har haft de ett par veckor nu och blir fan inte bättre.
Så är det nån som har tips på bekväma lurar? Antar att heltäckande är att föredra då? Kan gärna gå ner i ljudkvalité ifall jag kan ha på mig dom halva dan utan att märka av dom typ :)
I den prisklassen så skulle jag vilja hävda att Creative Aurvana Live (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=214635) är ganska svårslagna.
I princip identiska med Denon 1001 och bra helt okej byggkvalité. Ohyggligt prisvärda.
399kr på cdon nu, löjligt billigt. Jag tänker köpa ett par och ha som backup.
Jag håller med kryss på denna.. Har också haft ett par cx300 i flera år utan problem. Använder de i princip varje dag, har varit ute och fläng kors och tvärs över jorden, har den 3, 4 gånger i veckan på gymmet, rullar dem alltid runt mp3spelaren och inga problem what so ever. Kan det verkligen vara så stort kvalitets-spann på en och samma modell?
Om jag kan gå upp i prisklassen 1000-1500 då?
Köpte nu ett par TDK ST700 http://www.netonnet.se/art/ljud-och-musik/horlurar/varumarke/tdk/tdk-st700/170329.6239/
Men vet inte om jag fick mest för pengarna.
Kanske är Audiotechnica ES55 http://www.netonnet.se/art/ljud-och-musik/horlurar/varumarke/audio-technica/audiotechnica-ath-es55/162809.5974/ bättre?
Och om någon vet hur stor skillnad är det på Es55 och ES7 http://www.netonnet.se/art/ljud-och-musik/horlurar/varumarke/audio-technica/audiotechnica-ath-es7/162811.5974/
Måste vara köp hos netonnet kan jag också säga
trådlöst ftw. logitech g35. gött att kunna gå runt i lägenheten med lurarna på och lyssna på musik etc..
trådlöst ftw. logitech g35. gött att kunna gå runt i lägenheten med lurarna på och lyssna på musik etc..
g930 menade jag såklart... jävla edit..
Om jag kan gå upp i prisklassen 1000-1500 då?
Köpte nu ett par TDK ST700 http://www.netonnet.se/art/ljud-och-musik/horlurar/varumarke/tdk/tdk-st700/170329.6239/
Men vet inte om jag fick mest för pengarna.
Kanske är Audiotechnica ES55 http://www.netonnet.se/art/ljud-och-musik/horlurar/varumarke/audio-technica/audiotechnica-ath-es55/162809.5974/ bättre?
Och om någon vet hur stor skillnad är det på Es55 och ES7 http://www.netonnet.se/art/ljud-och-musik/horlurar/varumarke/audio-technica/audiotechnica-ath-es7/162811.5974/
Måste vara köp hos netonnet kan jag också sägaHar själv dessa: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=256102
Kan inte annat än rekommendera dom. Enda negativa är att de blir lite hårda att ha på samma ställa i över 2h. Flyttar man på dom så är det lugnt sen.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.