handdator

Visa fullständig version : DS Trademarks PT utbildning, något att ha?

Barbastark
2011-11-01, 14:36
Hejhej!

Någon som gått deras PT utbildning eller vet hur den är?

http://www.dstrademark.se/

MVH B

Eddie Vedder
2011-11-01, 15:21
Det där verkade ju till och med ovanligt B. Och ockerpriser.

Silveta
2011-11-01, 15:26

jämfört med de PT utbildningar jag sett så såg det billigt ut O.o

Min fru vill sadla om och bli PT, jobbar nu som frisör och har drabbats av förslitningsskador och överansträngning i underarmar och händer.

Vad kan du då rekommendera för vettigt prissatt PT utbdilning Eddie?

Eddie Vedder
2011-11-01, 15:28
Vad kan du då rekommendera för vettigt prissatt PT utbdilning Eddie?

Enligt mig är det inte en utbildning. Biomedicin med inriktning på fysisk träning i Halmstad är väl det enda jag skulle räkna som utbildning.

Barbastark
2011-11-01, 15:32

Hur menar du?

Scratch89
2011-11-01, 16:06
Enligt mig är det inte en utbildning. Biomedicin med inriktning på fysisk träning i Halmstad är väl det enda jag skulle räkna som utbildning.

Eller sjukgymnast.

Eddie Vedder
2011-11-01, 16:23
Hur menar du?

Jag anser som sagt inte att de här kurserna till PT eller "kostrådgivare" ens är värda att kallas utbildning. Och i det här fallet fick jag intrycket att det till och med var sämre än normalt. Det verkade ju vara några dagar bara? Och en hemsida som ser ut som ett projektarbete i 9:e klass.

Eller sjukgymnast.

Ja sjukgymnast absolut. Men jag pratade om något som är specifikt på träning för friska. Självklart tycker jag att sjukgymnast, dietist, kostvetare eller läkare är bättre val och att man sedan får plugga på egen hand och skaffa kontakter i träningsvärlden vid sidan om utbildningen. Den långa och tråkiga vägen. :)

rooz
2011-11-01, 16:38
Har din fru tränat själv tidigare? Man blir inte en PT för att man går en kurs, kanske på pappret men kunder lär hon inte få.

Silveta
2011-11-01, 20:16
Har din fru tränat själv tidigare? Man blir inte en PT för att man går en kurs, kanske på pappret men kunder lär hon inte få.

Hon tränar för fullt givetvis, försöker få henne att gå med här men hon är blyg och lite dryg :)

Skickat med mikrovågor för färgens skull

Lychgate
2011-11-01, 20:23
Hur ska hon "sälja" sig till kunderna? Har hon någon specialitet?

Silveta
2011-11-01, 21:28
Hur ska hon "sälja" sig till kunderna? Har hon någon specialitet?

hon är frisör och kan med andra ord babbla öronen av i princip vem som helst :P

Men jag vet allvarligt talat inte hur mycket hon tänkt på saken, det enda jag vet är att hon brinner för träning och att hålla sig i form samt måste byta yrke oavsett då det är det enda hon kan göra för att händerna ska bli bättre enligt hennes läkare.

Sparven från Minsk
2011-11-01, 21:58
Vore jag du skulle jag gå PT-school i Sthlm och ta deras blå kort (tror jag det är) för internationell licens. PT-S. är nog de som är mest seriösa och kompetenta i Sverige idag.
(Enligt mig då)

mn8eii
2011-11-01, 22:19
Hon tränar för fullt givetvis, försöker få henne att gå med här men hon är blyg och lite dryg :)

Då passar hon ju som fisken i vattnet här ;)

Silveta
2011-11-02, 05:46
Då passar hon ju som fisken i vattnet här ;)

Det är precis vad jag försöker få henne att förstå :(

Mental
2011-11-02, 10:57
Ja sjukgymnast absolut. Men jag pratade om något som är specifikt på träning för friska. Självklart tycker jag att sjukgymnast, dietist, kostvetare eller läkare är bättre val och att man sedan får plugga på egen hand och skaffa kontakter i träningsvärlden vid sidan om utbildningen. Den långa och tråkiga vägen. :)

Läkare för att jobba som PT? Det är kanske att ta i en smula. Men det är klart, man lär vara mer kunnig innom fysiolgin än vad gemene PThelgkursare är. :D

grondahl
2011-11-02, 12:39
Om man läser läkarutbildningen för att bli PT så får man förhoppningsvis bättre tankar på vägen.

Hur mycket behöver man egentligen kunna för att jobba som PT?
Deras kundkrets består ju inte direkt av elitidrottare.

Exdiaq
2011-11-02, 19:14
Om man läser läkarutbildningen för att bli PT så får man förhoppningsvis bättre tankar på vägen.

Hur mycket behöver man egentligen kunna för att jobba som PT?
Deras kundkrets består ju inte direkt av elitidrottare.

"PT" är väldigt bred benämning imho. Känner "PT's" som jag inte anser förtjänar det skamfilade rykte benämningen medför. Sedan finns det dem som verkligen förtjänar det.

OnT: Vad sägs om Eleiko Strength Coach (http://www.eleikosport.se/education/Course.asp?PageNumber=2&CourseCategory_Id=17&Course_Id=60)-utbildningen istället? För säkerligen mer bang for the buck än random PT-"skola".

Eddie Vedder
2011-11-02, 22:29
Läkare för att jobba som PT? Det är kanske att ta i en smula. Men det är klart, man lär vara mer kunnig innom fysiolgin än vad gemene PThelgkursare är. :D

Men det var väl själva fan va ni missförstår! :D Först skrev jag en utbildning som faktiskt gör en till PT inom högskolan. Då svarade Scratch89 att även sjukgymnast är bra och då la jag till att riktiga utbildningar inom hälso- och sjukvård naturligtvis är bäst men jag tog inte upp dem just för att de inte specifikt är träningsinriktade. :)

Men so grondahl säger så är det bra att vara utbildad på riktigt och kanske ha något annat att falla tillbaka på. Och framför allt lär man som sagt komma på bättre tankar med tiden.

Tricklew
2011-11-02, 22:30
Jag funderar på att söka jobb på Mcdonalds, vilken 5årig utbildning kan du rekommendera Eddie? :)

Eddie Vedder
2011-11-02, 23:02
Jag funderar på att söka jobb på Mcdonalds, vilken 5årig utbildning kan du rekommendera Eddie? :)

Där kan man ju jobba utan utbildning.