handdator

Visa fullständig version : Småknas med deffen (vågen)

hehelol
2011-10-31, 18:27
Okej så ska börja med att skriva ner lite nödvändig information om min viktnedgång:

Vecka "1": 77.3kg
Vecka "2": 80.1kg
Vecka "3": 77.2kg
Vecka "4": 79.3kg

Innan jag vägde mig och den visade 77.3, hade jag gått ner ungefär 1kg i veckan konstant, nu går jag upp 2.5kg på en vecka, sedan nästa vecka går jag ner ungefär 2.5kg, så i princip ligger jag still, men däremot känns det som jag går ner i vikt (klarar fler dips, pull ups, övningar som man kör med sin kroppsvikt).

Så min fråga lyder: Är det vågen som knasar? Eller är det något väldigt fel med min deff? Jag äter samma mängd kalorier som jag gjorde när jag hade konstant viktnedgång (1800kcal).

P.S: Tränar lika mycket som jag gjorde när jag hade konstant viktnedgång!

Tack på förhand!

lorre
2011-10-31, 18:34
Prova med en annan våg då?

hehelol
2011-10-31, 18:38
Jo det kan jag göra, men det var inte frågan :)

Kan nämligen inte få tag på en annan våg förräns om en 1-2 vecka(or)

Sniggel
2011-10-31, 19:19
Ser ju lite knas ut faktiskt. 1 hel månad utan tydlig viktnedgång om du gått ner 1 kg i veckan fram tills innan "knasperioden".
Hur många veckor har du gått ner 1 kg i veckan?
Har du kännt att du tappat ork den senaste månaden eller något? (att du orkar mer dips och chins talar emot)

Kan ju faktiskt vara vågen som är lite paj om det du säger stämmer.
Fast det hade ju helt klart varit intressant och veta hur länge du har varit på diet totalt sett.

hehelol
2011-10-31, 23:47
Har deffat i 9 veckor, tappade 5kg på 5 veckor, sen en vecka stod jag som ett ":O" på vågen när jag hade gått ner 2,9kg. Veckan efter det hade jag gått upp 2.6kg, och så höll det på, det förvirrar mig totalt.

Nej jag har inte tappat ork, det sägs att man ska tappa muskler när man deffar men jag ökar i vikter på gymmet, kan ju inte gå under 1800 kcals när jag tränar 5-6 gånger i veckan.

Tar endast EAA.