Visa fullständig version : PWO för MIG.
Jag skulle vilja ha en PWO som ger mig bra återhämtning mellan set när jag tränar. Då jag INTE tävlar kan jag i stort sett välja och vraka bland märken som tillverkar just PWO. Det får inte vara för mycket stim så hjärtfrekvensen blir så störande att man inte känner att man hinner återhämta sig. Jag har under årens lopp kommit på att sammansättningen är mycket viktig och inte kan ersättas med vad man tror är huvudingredienserna, har redan testat. Jag är ute efter något mellan gamla Jack3d och Cryoshock då dessa inte som jag ser det finns att tillgå i Sverige. Två och ett halft år sedan gjorde jag och två andra beställning på 18 burkar Jack3d som givetvis är förbrukade. Jag brukar alltid ha uppehåll och sen testar jag i några dagar med 500mg coffein för att se om var skillnaden ligger i.
Nu vill jag alltså ha bra för mig alternativ på PWO som ger mig det jag söker så kom gärna med förslag.
Tack på förhand.
vicarious
2011-10-31, 12:10
Jag förstår inte kopplingen PWO och återhämtning mellan set när du tränar? Hur hänger de ihop? Bra återhämtning mellan set borde väl räcka med tillräckligt lång vila?
vicarious: Dom för mig bästa PWO:n har faktiskt kraftigt reducerat återhämtningen mellan seten, speciellt när jag kört dropset eller superset. En för mig "dålig" pwo gör att jag känner mig ansträngd i hjärtat och på så sett förlänger tiden mellan seten, dessa har också effekten av att göra mig mer andfådd. Vill ha PWO som kraftigt ger energi men inte sitter i för länge, kort halveringstid men ingen eller mycket liten crash.
sweaberg
2011-11-01, 17:05
Kan mycket beta-alanin vara något tro? Förhindrar väl mjölksyra?
vicarious: Dom för mig bästa PWO:n har faktiskt kraftigt reducerat återhämtningen mellan seten, speciellt när jag kört dropset eller superset. En för mig "dålig" pwo gör att jag känner mig ansträngd i hjärtat och på så sett förlänger tiden mellan seten, dessa har också effekten av att göra mig mer andfådd. Vill ha PWO som kraftigt ger energi men inte sitter i för länge, kort halveringstid men ingen eller mycket liten crash.
Poppa några 200mg koffein pillar, ta några gram extra av beta alanin så
är det bara köra! :D
Tycker det är svårt nuförtiden att hitta topp-PWO då man inte vill hq någon som man snabbt blir tolerant mot och på så sett måste öka doseringarna kraftigt. Har kört med 10-15g beta alanin och 500mg koffein men det är inte ens i närheten av effekten av t ex Cryoshock. Kört med Rage Nitro o dom aktiva substanserna i Jack3d men det saknas något och ger inte samma resultat. Som sagt var så har jag prövat det mesta men vill som sagt va ha som jag skrev i första inlägget ha något mellan gamla versionen av Jack3d och Cryoshock. Visst går det att mixa t ex Nitro med Overdrive och Red Stack men det blir både dyrt och ändå så felar det. Ska vara kortvarigt"stimm" som inte behöver överdoseras så att sömnen blir lidande sen absolut så att pump OCH det viktigaste, återhämtningen mellan set kraftigt reduceras, alltså ingen tokhög vilopuls som gör det motsatta.
Sparven från Minsk
2011-11-02, 11:37
Låter väldigt krångligt det där. Kanske mer effektivt att lägga all den tiden att träna istället för att mixa pwos
Tycker Jack3d fungerade bra! Skulle aldrig hålla på och mixa, känns mest jobbigt
Låter väldigt krångligt det där. Kanske mer effektivt att lägga all den tiden att träna istället för att mixa pwos
Tycker Jack3d fungerade bra! Skulle aldrig hålla på och mixa, känns mest jobbigt
+1
Kör på någon med kreatin och koffein med god smak, resten är bara frosting på våfflan.
Eller så tränar man för bättre återhämtning ;)
Är inne i en koffeinperiod men tycker att det kanske är dags att ge t ex cryoshock en chans då jag endast provat det någon gång då en kamrat haft det. 500mg koffein har varit lite uppiggande men inte alls påverkat återhämtningen såsom jag önskat att det ska göra. Får hoppas att det inte blir alltför snabb tillvänjning som den nya Jack3d ger mig (saknar den riktiga Jack3d) :( Jag skulle vilja ha en massa samples så man kunde sortera ut vilka som var värda att bekosta så kanske man kunde kombinera det som ger en bäst från två eller tre PWO:s
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.