handdator

Visa fullständig version : Vad kan jag räkna med när jag börjar äta igen?

TrainInsane
2011-10-29, 23:25
Hallå där, jag har en lite funderingar...

När man börjar fylla på efter en deff visst kan man räkna med nåt kilo upp och fylligare muskler med lite större omkrets utan att egentligen tappa formen? Man ser helt enkelt bättre ut 2 veckor med lite mer mat efter en deff? Även fast kanske vågen står 2-3kg mer?

Senaste tiden har jag legat rätt lågt på kolisar för att vara mig, 80-120g ibland lite mer. Deffen har varit i några månader och rätt långsam.

Jag är snart klar med min första deff så jag har själv ingen aning. Men är det inte lite så som jag beskriver? Tycker jag bara känner mig större av en påfyllnadsdag.

Proxy
2011-10-29, 23:49
Du får ju lagrat in glykogen i musklerna, så inte är det konstigt att du ser större ut! :) 2-3kg i vätska är inga problem att lagra in på bara en dag eller ett par.

TrainInsane
2011-10-31, 22:22
Du får ju lagrat in glykogen i musklerna, så inte är det konstigt att du ser större ut! :) 2-3kg i vätska är inga problem att lagra in på bara en dag eller ett par.

Ja det är sant. Men börjar jag ligga på ett kontrollerat överskott och långsamt upp så kan jag nog räkna med 3-4kg i vikt och muskler som sväller upp mer och i princip ha samma form?

Har ju kört rätt lite kolisar nu ett bra tag och legat på underskott några månader så antar att jag är rätt tömd på glykogen.

Proxy
2011-10-31, 22:30
3-4kg glykogen kommer du inte att lagra in. 3-4kg vätska totalt låter däremot rimligt.

TrainInsane
2011-10-31, 22:48
3-4kg glykogen kommer du inte att lagra in. 3-4kg vätska totalt låter däremot rimligt.

Okej men då kan jag nästan räkna med samma form och lite tyngre ändå. När jag kört påfyllnadsdagar ibland under deffen så har jag känt mig absolut bäst dagen efter, fyllig och ådrig!

Får se vad som händer när jag ska börja bygga igen, blir nog balans första veckan och sedan litet överskott senare.

TrainInsane
2011-10-31, 22:54
En till fråga, varför är fettet längst ner kring magen/rygg så fruktansvärt envist? Är riktigt hård över bröst, armar, ben men kring magen verkar inte vilja släppa i första taget.

Har absolut inte mycket kvar, man ser 6 packet tydligt i bra ljus men vill komma in riktigt hårt innan jag bygger igen.