handdator

Visa fullständig version : funkar det här?

mrt4
2004-01-03, 18:24
Några intressanta frågor som det vore trevligt att få besvarade

1:
Ser det här bra ut?

frukost: lättmjölk&kelloggs allbran

mellis: äggvitor (kokta, kastar gulan åt h-e)

lunch: Något på resturang, aktar mig för feta såser och sådant. mycket grönt såklart.

mellis 1 h innan träning: en dos diet pro (17,5g protein, 12g kolhydrater(47 gi) fett <0,7g) totalt 129 kcal.

efter träning: 1 flaska fittness protein (50g protein 66g kolhydrater)

middag. typ pasta eller ris med kyckling tex.

kvälls mål diet pro (se ovan) och eventuellt en banan om jag känner mig hungrig.

2 Ska jag äta likadant träningsfria dagar också? Då förbrukar jag ju i regel inte lika mycket?

3 Hur mycket förbrukar jag egentligen? Är 183cm lång 89kg 20 år. Jobbar som fastighetsskötare så det blir rätt mycket spring :(
Är väl svårt att säga naturligtvis men ungefär?
Det är därför jag inte skrivit tex hur mycket allbran och lättmjölk jag tar till frukost. Det anpassar jag efter vad jag ska ha i mig.

4 motion. Behöver jag det överhuvudtaget??????
isåfall: träningscyckel i relativt lugn takt 20 minuter efter träningen. totalt 80 minuter i veckan. Behövs mer, och isåfall när? Glöm morgonpromenader. Knallar jag iväg sådags på dygnet så hittar jag inte hem igen :rolleyes:

5: vill tappa ett par kilo fett men inga muskler, hjälp mig för guds skull!!!!!!!

Övrigt: Är fullt medveten om att jag måste ligga på - för att tappa fett, men frågan är om det här är ett vettigt upplägg?
Tack på förhand\R

King Grub
2004-01-03, 18:31
1:
Ser det här bra ut?

frukost: lättmjölk&kelloggs allbran

Mer protein. Du behöver någon riktig proteinkälla efter så många timmar utan.

mellis: äggvitor (kokta, kastar gulan åt h-e)

Varför kasta all gulor? Mer protein i gulan än i vitan. Dessutom behöver du kolhydrater och fett. Går det för lång tid utan kolhydrater sjunker blodsockret och muskelnedbrytande glukagon utsöndras.