Visa fullständig version : Göra egen gainer, dextropur+whey
Tänkte köra egen gainer efter passet, man kan väl blanda vassle och dextropur i samma shaker och låta pulvret ligga i samma shaker under passet och sedan blanda med vatten fylla och skaka?:smash: Tänkte ta ca 25g protein och kanske 40g kolhydrater?
Det går jättebra! :)
Härligt att höra! Jag har då aldrig smakat dextropur innan, hur smakar det vet du? Någon annan som vet? Förändrar det smaken på proteinet?
Härligt att höra! Jag har då aldrig smakat dextropur innan, hur smakar det vet du? Någon annan som vet? Förändrar det smaken på proteinet?
Dextropur är en snabb kolhydrat, och som andra snabba kolhydrater så smakar det sött om det inte är smaksatt. :) Så du kan räkna med att det kommer smaka mycket sötare än med bara protein.
Erik_Hellström
2011-10-27, 20:44
Alternativt kan du blanda med maltodextrin vilket är så gott som smaklös. (ifall du nu inte vill ha någon smakförändring...)
Sheogorath
2011-10-27, 20:49
Ska man göra gainer är det väl maltodextrin som gäller, ja. Ska man dricka det separat går det fint med Dextropur. Den söta smaken skiljer sig från socker men är helt OK. Blir förstås hiskeligt sött att blanda det med smaksatt vasslepulver, dock.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.