Visa fullständig version : Boktips inför PT-utbildning?
Barbastark
2011-10-27, 17:23
Hejhej!
Tänkte läsa till PT och Kostrådgivare. Dock vill inte skolan ge mig kurslitteraturen innan kursstart så undrar om folk här som utbildat sig till PT och kostrådgivare kan ge mig boktips så jag kan förbereda mig innan.
MVH B
Eddie Vedder
2011-10-27, 17:31
Du har redan Kolo och vår bok så du lär ha allt. En sån "utbildning" håller ju så sjukt låg nivå så mer lär knappast behövas före dess.
http://traningslara.se/forma-kroppen-och-maximera-din-prestation/
Skriven av bland annat ingen mindre än Eddie här på kolo :)
Han hann före..*gah!*
beckman88
2011-10-27, 17:32
Hejhej!
Tänkte läsa till PT och Kostrådgivare. Dock vill inte skolan ge mig kurslitteraturen innan kursstart så undrar om folk här som utbildat sig till PT och kostrådgivare kan ge mig boktips så jag kan förbereda mig innan.
MVH B
Får man fråga vad det är för utbildning?
Barbastark
2011-10-27, 17:35
Du har redan Kolo och vår bok så du lär ha allt. En sån "utbildning" håller ju så sjukt låg nivå så mer lär knappast behövas före dess.
A är mest för certifikat jag gör det.
A jag gillar eran bok mycket. Men kan ju ändå vara bra med lite olika källor. Vet ju inte vad dem kommer fokusera på på proven.
Eddie Vedder
2011-10-27, 17:38
A är mest för certifikat jag gör det.
A jag gillar eran bok mycket. Men kan ju ändå vara bra med lite olika källor. Vet ju inte vad dem kommer fokusera på på proven.
Inte för att jag kan tänka mig att det certifikatet är värt mer än pappret det står på. Men jag menar kunskapsmässigt just nu kommer ju inte mer behövas för en sådan icke-utbildning. Men när du får kurslitteraturen måste du ju ha den för att kunna svara utifrån den på proven som du säger.
young_george
2011-10-27, 17:55
Näringslära för högskolan är en bra bok för att lära sig grunderna till kost.
Barbastark
2011-10-27, 17:57
Näringslära för högskolan är en bra bok för att lära sig grunderna till kost.
Från 2006. Inte för gammal? Känns som att det hänt så mycket det senaste.
young_george
2011-10-27, 18:07
Från 2006. Inte för gammal? Känns som att det hänt så mycket det senaste.
Att mattrender kommer och går är inte synonymt med att det har hänt mycket inom den grundläggande näringsläran.
En bok för träningsfysiologi, Willmore & Costill har skrivit/gjort en som är bra.
En anatomibok av det lättare slaget dvs du måste inte köra Greys etc utan en som är avsedd för allmän anatomi på högskolan funkar bra.
Autostretching
En grundbok i företagsekonomi
En grundbok i reklam.
Näringslära för högskolan
Böcker inom det område som du vill jobba inom.
bustz0rz
2011-10-27, 19:13
En bok för träningsfysiologi, Willmore & Costill har skrivit/gjort en som är bra.
En anatomibok av det lättare slaget dvs du måste inte köra Greys etc utan en som är avsedd för allmän anatomi på högskolan funkar bra.
Autostretching
En grundbok i företagsekonomi
En grundbok i reklam.
Näringslära för högskolan
Böcker inom det område som du vill jobba inom.
Tips en bra sådan bok?
Mersault
2011-10-27, 19:30
Ang frågan ovan: Borde räcka med Anatomisk bildordbok av Dauber och Feneis. (har iofs sina brister men är väldigt enkel att använda som en uppslagsbok när man pluggar anatomi)
Arne Persson
2011-10-27, 20:07
Varför inte en SKKF Steg 1 utbildning?:) Där får du en hel del anatomi mm mm som du har nytta av. Håller på att planera att hålla en sådan inom kort.
bustz0rz
2011-10-27, 20:24
Ang frågan ovan: Borde räcka med Anatomisk bildordbok av Dauber och Feneis. (har iofs sina brister men är väldigt enkel att använda som en uppslagsbok när man pluggar anatomi)
Den ska jag kolla upp, tack för tipset! Kan ju även påpeka att det bara kommer vara någon form av hobbyplugg såna fall. Jag går ingen utbildning eller så, utan vill bara få en bred(eller först och främst grundlig) kunskap inom anatomi.
Varför inte en SKKF Steg 1 utbildning?:) Där får du en hel del anatomi mm mm som du har nytta av. Håller på att planera att hålla en sådan inom kort.
Vart hålls utbildningen denna gång? :)
Arne Persson
2011-10-27, 20:37
Den ska jag kolla upp, tack för tipset! Kan ju även påpeka att det bara kommer vara någon form av hobbyplugg såna fall. Jag går ingen utbildning eller så, utan vill bara få en bred(eller först och främst grundlig) kunskap inom anatomi.
Vart hålls utbildningen denna gång? :)
Loeddekoepinge...;)
Dennis93
2011-10-27, 21:09
Vad kostar det? Skulle gärna gå på nått sånt här känner att jag vill lära mig mer på djupet inom träningen (anatomi, kost osv.) Fan det låter ju skitnice :D
Ahha det var ändå där borta hehe :Virro Känns nästan som man vill ha nån polare med då, lite trist att köra så långt själv :(
I see what you did there...
Gå en kurs för att gå en kurs.. lol
Barbastark
2011-10-29, 10:02
Att mattrender kommer och går är inte synonymt med att det har hänt mycket inom den grundläggande näringsläran.
Värt att köpa den från 1999 för en 100-ing, eller satsa på 2006an för 520kr?
Eddie Vedder
2011-10-29, 10:29
värt att köpa den från 1999 för en 100-ing, eller satsa på 2006an för 520kr?
2006
Värt att köpa den från 1999 för en 100-ing, eller satsa på 2006an för 520kr?
Låna den på biblioteket.
Barbastark
2011-10-31, 19:43
Låna den på biblioteket.
Vill gärna kunna kladda i ;)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.