Visa fullständig version : Varför är det bara män som har snäcka i örat?
Ignatius72
2011-10-27, 17:19
Jag kan inte komma ihåg att jag sett någon av kvinnligt kön gå med ett trådlöst headset i örat. Däremot ser jag väldigt ofta män (25-45) med dylik tingest. Inte sällan så verkar de vara av typen som inte ens får samtal så ofta.
Hur ska man tolka detta?
Öronsnäcka är sjukt fult och löjligt. Därför kvinnor inte använder skiten.
Kvinnor är rädda för att den skall interagera med den långa frissan(dvs sans lebbon)?
Fatalist
2011-10-27, 17:26
Att springa runt med öronsnäcka konstant fast man aldrig ses prata i den är nästan lika ocoolt som att ha mobilen i en bälteshållare.
Upptaget
2011-10-27, 17:26
Öronsnäcka är sjukt fult och löjligt. Därför kvinnor inte använder skiten.
Tyckte också så innan jag började jobba (hantverkare), nu är det gudomligt, kunna fortsätta göra det du höll på med även fast du pratar i telefon!
lols, trodde du menade den som agenter brukar ha.
Jockefoten
2011-10-27, 17:36
Man ser ut som en hemlig agent!
Brukar väll vara lastbilschaffisar och vissa hantverkare som använder denna tingest, dvs. manligt dominerade yrkesgrupper. Har sett en kvinna med BT-headset och hon var, just det, lastbilschaffis.
Är säkert mycket praktiskt [punkt]
Albatross
2011-10-27, 18:26
I alla former av yrken där man behöver använda bägge händerna är det rätt smidigt. Ganska intressant hur man kan se på någon att de är av typen som inte får samtal så ofta.
Jag jobbar inom IT och har trådlöst headset. Men visst är det fult!
Gurkyngel
2011-10-27, 19:36
dom tycket det är manligt med prylbögeri?
Jockefoten
2011-10-27, 19:45
dom tycket det är manligt med prylbögeri?
Att köra bil samtidigt som man distraheras av att tex hålla i en telefon är en hög säkerhetsrisk som ökar chansen för en trafikolycka avsevärt. Inte helt oförklarligt varför flertalet länder har handsfree som krav vid bilkörning.
Arf Pingvin
2011-10-27, 20:28
Snäcka i örat är skitlöjligt.
Tacka vet jag Peltor http://catalogue.3m.eu/pcimages/4873/product.jpg
delta_mats
2011-10-27, 20:53
Jag kan inte komma ihåg att jag sett någon av kvinnligt kön gå med ett trådlöst headset i örat. Däremot ser jag väldigt ofta män (25-45) med dylik tingest. Inte sällan så verkar de vara av typen som inte ens får samtal så ofta.
Hur ska man tolka detta?
Det är däför att när de väl får samtal så är det så jobbigt att hålla i luren, därför att de är otränade.
von huff
2011-10-27, 21:02
Kvinnor har så mycket vax i öron att den inte ryms in ahahah
På en omgång melodifestivalen var det väl en kvinnlig deltagare som hade problem med öronsnäckan på grund av defekt formade örongångar? *host*
Har man handsfree så kan man ju inte visa upp sin snygga mobil.
Gurkyngel
2011-10-31, 17:18
Att köra bil samtidigt som man distraheras av att tex hålla i en telefon är en hög säkerhetsrisk som ökar chansen för en trafikolycka avsevärt. Inte helt oförklarligt varför flertalet länder har handsfree som krav vid bilkörning.
Du har en poäng absolut! Meen varför kan man inte använda vanlig handsfree? Varför bluetoothsnäcka (som jag tror att TS syftar på)? Jag tycker det är fruktansvärt prylbögigt!!
rajjan_dammit
2011-10-31, 17:37
Har man handsfree så kan man ju inte visa upp sin snygga mobil.
Jodå, bara håll upp mobilen framför dig och prata i handsfree:n, WINNING!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.