Visa fullständig version : Fototävlingsdeltagare - Dudes Styrkelyftsjournal
Tänkte starta en ny träningsdag bok pga av min förra går det inte att skriva i och därför att jag ska börja köra styrklyft..
Tänkte lägga upp det hela på ett 3-1-3 schema, köra igenom styrkelyfts momenten 2ggr per vecka,,
På en månad skulle det se ut så här:
vecka 1-2: köra 5*5
vecka 3 : 3*3
vecka 4: singlar
för att sedan börja om på vecka 1 igen.
Ska lägga upp lite mått också. Har varit sjuk nu i 3-4veckor så jag var rätt svag när jag gick ner till gymmet idag.
Detta året börjad rätt kasst körde ett av de sämsta gympassen någonsin men det ska det bli ändring på..
Här kommer passet:
bänkpress
30#20kg
2*5#60kg
5#100kg
5#105kg
5#110kg
4#115kg detta settet blev till fail och jag hade ingen passare så jag fick hålla på att dryga för att få av vikten från bröstet.
knäböj
3*5#100kg
Ska börja köra igång efter schemat på måndag. Hoppas det går bra iallfall.
Grymt dude! Styrkelyft! Du kan nog bli något :hbang:
Självklart ska man följa detta!
Tar nog inte långtid förens du är tillbaka efter sjukdomen. Har du några planer på vilken första tävlingen skall bli?
Matte_Maiden
2004-01-03, 14:26
lycka till nu! rejäla vikter vill vi se! :hbang:
:kickass: :cheers:
Originally posted by Oskis
Självklart ska man följa detta!
Tar nog inte långtid förens du är tillbaka efter sjukdomen. Har du några planer på vilken första tävlingen skall bli?
Tävling lär det knappast bli,, kör det lite som ett projekt bara för att kolla hur det funkar,, det är med i mitt projekt arbete med, delade upp det i traditionel styrketräning + styrkelyft, så kör jag mätningar i slutet av månaden för att sedan föra in det i ett diagram.
Vill klara serien 600 får se om det går idag kändes det väldigt långt borta.
Originally posted by dude
4#115kg detta settet blev till fail och jag hade ingen passare så jag fick hålla på att dryga för att få av vikten från bröstet.
hehe gött fyfan för att ha 115 på magen :D
Grymma ökn. i bänkpress sedan medlemskapstarten.:)
ajg skulle vilja ta runt 160-170 till sommaren får se hur det går.. ;)
idag blev det första passet på min styrkelyfts period.
Marklyft var det som skulle köras och det gick hyfsat med tanke på att jag inte kört det på så länge.
Marklyft
20#20kg
10#60kg
5#100kg
5#120kg
5*5#140kg
jag tänkte bara för att inte mina lats ska förtvina så körde jag lite lätta latsdrag med.
latsdrag bakomnacken
3*10#70kg
det var det hela kommer nog att ha värsta träningsvärken imorgon.
pettan85
2004-01-05, 17:17
Kul, den här journalen ska jag börja följa ! Du är grymt stark ! 160-170 till sommar klarar du det så är det grymt bra ! Vad har du tagit som max nu ? Kör du detta som ditt projektarbete på gymnasiet eller vad menar du med projektarbete, berätta hur har du lagt upp det där arbetet?
Bra pass det där ju:thumbup: speciellt för att ha varit sjuk en längre tid. Tänker du bara köra mark,bänk o böj eller kompletera med andra övningar också eller ?
Kör hårt nu då :bpump:
Originally posted by pettan85
Kul, den här journalen ska jag börja följa ! Du är grymt stark ! 160-170 till sommar klarar du det så är det grymt bra ! Vad har du tagit som max nu ? Kör du detta som ditt projektarbete på gymnasiet eller vad menar du med projektarbete, berätta hur har du lagt upp det där arbetet?
Bra pass det där ju:thumbup: speciellt för att ha varit sjuk en längre tid. Tänker du bara köra mark,bänk o böj eller kompletera med andra övningar också eller ?
Kör hårt nu då :bpump:
Jag tänker köra mark,bänk,böj men kanske kompletera med latsdrag pga att jag har så dåligt utveckalde lats.
Projektarbete är det på gymnasiet, har lagt upp det så att jag körde ett antal månader traditionel styrketräning men körde en variant av abcd dieten,, fast 3veckor bulk 1 vecka deff. Det funkade bra till en början sen strulade lever värden och det kom lite skador osv. Men nu ska jag iallfall köra ett antal månader styrkelyft. Ska ta mått i slutet av månaden och mätning av singlar i slutet av månaden med. Sen ska jag även ha en teoretisk del med om musklers uppbyggnad olika slags muskelfibrer, kost, kosttillskott osv. *Sen kanske jag slänger upp arbetet på en hemsida får se hur det blir.. Singel i bänken vet jag inte vad jag tar nu när jag var som bästa kan jag skulle tagit 140-145 men sen blev jag ju sjuk. Får se hur det hela artar sig!
pettan85
2004-01-05, 18:03
Jag tänker köra mark,bänk,böj men kanske kompletera med latsdrag pga att jag har så dåligt utveckalde lats.
Projektarbete är det på gymnasiet, har lagt upp det så att jag körde ett antal månader traditionel styrketräning men körde en variant av abcd dieten,, fast 3veckor bulk 1 vecka deff. Det funkade bra till en början sen strulade lever värden och det kom lite skador osv. Men nu ska jag iallfall köra ett antal månader styrkelyft. Ska ta mått i slutet av månaden och mätning av singlar i slutet av månaden med. Sen ska jag även ha en teoretisk del med om musklers uppbyggnad olika slags muskelfibrer, kost, kosttillskott osv. *Sen kanske jag slänger upp arbetet på en hemsida får se hur det blir.. Singel i bänken vet jag inte vad jag tar nu när jag var som bästa kan jag skulle tagit 140-145 men sen blev jag ju sjuk. Får se hur det hela artar sig!
Ok, verkar ju bra det där ! Intressant projektarbete måste jag säga ! Synd att på vår skolan hade de alldrig godkänt något sådant, vi måste göra något som hör samman med vår inriktning iom att jag går samhälle ekonomi så var vi tvunga att köra något med ekonomi typ. Lite tråkigt ! menmen... när kommer hemsidan upp då ?
Lät mindre bra med det där med levervärdena vad var det som orsakade det ? Gryma vikter i bänken iaf 140-145 är ju mycket bra ! Vad har du gjort för resultat i de övriga momenten böj o mark ?
böj är väl min svaga sida,, kör några reps på 140kg men då är det iallfall fullt djup arslet till vaderna, mark 3a på 170 men det borde inte vara några problem att komma upp till de vikter på några veckor skulle jag tippa.
min arbete är under biologi går nv;).. levervärdena läkaren trodde det var överkonsumtion av protein eller nåt liknande låg jävligt högt, men jag vet inte riktigt vad det var. men det gick ner till att vara hyfsade iallfall efter 3veckor med mindre protein och kolhydrater.
pettan85
2004-01-05, 20:01
Ok, det är ju inte dåligt iaf med 140 kg ! Och marklyften är ju riktigt bra tror du att du tar 200 ?
Ahh, ok du går NV jo då har det ju lite att göra med din linje iaf ! Usch, det där med levern verkar inte bra ligger också väldigt högt på protein osv. kass om man skulle pajja levern pga det :(
återstår och se om jag tar 200 när jag kör singlar,, lite rädd att skada mig dock..
kände verkligen att jag var på g idag trodde passet skulle gå riktigt bra,kände lite träningsvärk i bröstet sen i lördags.
bänkpress
10#60kg(här kände jag att det var mera träningsvärk än jag trodde)
5#80kg
5#100
5*5#110kg
sista settet var riktigt segt.
men jag ska iallfall försöka på 112.5eller 115 nästa gång. Får ju vila bröstet 3dagar nu istället för två.
pettan85
2004-01-06, 16:43
Segt när man verkligen är taggad sen går det inte som man vill på ett eller annat sätt. Gick ju dock bra ändå tycker jag
Bara att kämpa på :bpump:
Hur kommer du lägga upp träningen den sista veckan med singlarna ? Köra ett gäng explosiva singlar eller köra 1RM så tungt det bara går och sen gör några singlar till med hjälp eller ?
det är lite drygt för de här vikterna låg ja på för ungefär 6månader sen.. men jag får hoppas det tar sig.
singlarna tror jag att jag ska köra så här:
första gången i veckan kör jag 3*1# på de olika momenten men ingen singel skall vara till fail under första gången kanaske 5kg under för att få lite känsla på singlar bara för att inte skada mig sen när jag går till fail senare, sen andra gången jag kör singlar, kör jag ett antal singlar upp till fail så jag vet vart mitt max ligger.
alltså:
dag 1: 3*1 (inget set till fail) ex mark
dag 2: 3*1 (inget set till fail) bänk
dag 3: 3*1 (inget set till fail) böj
dag 4 : vila
dag 5: singlar upp till mitt max mark
dag 6: singlar upp till mitt max bänk
dag 7: singlar upp till mitt max böj
blir rätt korta pass dock =)
Bra jobbat killen! Du kommer nog igång på allvar snart, du kan ju inte förvänta dig att ligga på topp direkt efter all vila. Men förlorad mark tar man snabbti igen!
pettan85
2004-01-07, 02:44
Låter ju kanon ! Dock lite tråkigt att det kommer bli väldigt korta pass som sagt men det kommer säkerligen ge resultat ! Ska bli riktigt spännande och se ! Och som sagt, du kommer snart vara uppe på de gamla vikterna igen.
ben
knäböj
12#20kg
10#60kg
5#100kg
5*5#120kg
i sista settet kom jag fel på andra repet så polarn fick hjälpa men de sista 3 gick bra, dock kändes det tungt. hade träningsvärk i korsrygg sen marken.
rygg
passet idag trodde jag inte skulle bli någon höjdare, var trött och hängig hade bara käkar pannkakor innan.. setet på 130kg kändes tungt. men sen la jag på 15kg och det gick bra höjde sista set för att se om jag orkade en 5a där med, den var tyngre med gick upp.
marklyft
20#20kg
10#60kg
5#110kg
3#130kg
4*5#145kg
5#150kg
latsdrag bakom nacken
3*10#80kg
var ett helt ok pass, får hem lite kosttillskott på måndag med 4kg whey 80,3kg protec, omega 3, och hmb.
Nice duden! Jag gjorde precis samma beställning förutom hmb för bara några veckor sedan! :D
ville inte ha hmb egentligen,, men fraktkostnande var ju på 100spänn mer om man var under 1500 så jag la till hmb för att komma över frakkostnaden. Så hmb kosta typ ingenting 40-50 spänn eller nåt bara.
pettan85
2004-01-09, 18:54
Sjusst pass :thumbup: Ser ju ut att gå riktgit bra det här ju !
jo får väl hoppas det 150-155 till nästa gång då. bänk imorgon utan passar, får se om jag klarar 115kg 5*5 kanske blir det bara 112.5.
pettan85
2004-01-09, 19:04
jo får väl hoppas det 150-155 till nästa gång då. bänk imorgon utan passar, får se om jag klarar 115kg 5*5 kanske blir det bara 112.5.
Sitter i precis samma situation på Söndag i bänkpressen antagligen ingen passare heller vet inte om jag ska gå upp på 5*5 på 115 eller 112,5 får se känner jag mig laddad så ska fan 115 upp !
yeah man u can do it!! tror det kan gå bättre en förra gången för jag hade mera träningsvärk då också. hur länge ska du köra 5*5?
pettan85
2004-01-09, 19:18
3-4 veckor ska jag köra dettta upplägget med 5*5 sen blir det ett 3-1-3 schema med fler set och reps i 4 veckor och sen om igen med 5*5
Kände av lite träningsvärk fortfarande men inte alls lika mkt som förra gången, ska bli skönt att få mina kosttillskott sen kosten har inte blivitså bra på sistonde, kör med mkt mjölk nu för tillfället(Det får ersätta proteindrink).
Bänkpress
20#20kg
10#60kg
5#100kg
1#110kg
4*5#115kg
4#115(klarade inte sista reppen, lite jobbigt för det var så nära att klara 5*5)
Hade bestämt mig att jag skulle öka till 120kg om jag klara 5*5 på 115 men nu blev det inte så, så det blir 117,5kg till nästa gång.
Men jag är endå rätt nöjd med passet det är ju typ 5kg ökning på 3dagar.
pEttEr^^
2004-01-10, 15:12
Hur gammal är du, Hur mycket väger du, Hur lång är du?
Frågestund 2k3 hoppas du inte misstycker.
18 bast ligger runt 92-94kg 180cm, har lagt ut lite bilder under medlemsbilder förut.
Har legt på tyngre vikter förut men har
precis varit sjuk så hoppas vara tillbaks i form om några veckor, I plugget får jag bara höra att jag blivit mindre:cryout:
pettan85
2004-01-10, 17:03
Det gick ju bra det där Dude ! Var ju riktigt nära, synd att du inte klarade den sista repen på 115 där... menmen det kommer snart är du tillbaks. Blir ju lite lidande när man har lite värk kvar också sen sista passet, bara att köra på !
Se om jag också kan klara 5*5 på 115 imorn hoppas det är så tråkigt att ligga o köra på vikter som var relativt lätta innan. Menmen allt ha väl sin tid.
Angående:
" 5*5 på 115 i Bänkpress"
Är det 5 set och varje set 5 rep?
Originally posted by porja
Angående:
" 5*5 på 115 i Bänkpress"
Är det 5 set och varje set 5 rep?
precis !
benpass
knäböj
20#20kg
5#60kg
3#100kg
1#120kg
5*5#125kg
Var tungt men jag klarade alla setten. Ska nog höja till 130 nästa gång fullt djup under alla setten rumpan längre ner än knäna.
Hur lång och tung är du, dude ?
18 bast ligger runt 92-94kg 180cm, har lagt ut lite bilder under medlemsbilder förut.
Har legt på tyngre vikter förut men har
precis varit sjuk så hoppas vara tillbaks i form om några veckor, I plugget får jag bara höra att jag blivit mindre:cryout: '¨
;)
dagens pass
marklyft
20#20kg
10#60kg
2#100kg
3#120kg
5*5#150kg
latsdrag bakom nacken
10#85
8#85
9.5#85(kom inte riktigt ner i sista reppen)
Var för trött efter marklyften, det blir inget höjande i latsdrag bakom nacken nästa gång ska klara 10or i alla setten. blir nog 155kg i mark dock
har höjt 5kg varje gång nu får hoppas att de håller i sig!.
Finfina ökningar i marken där Dude! Ser ut att gå bra det där :thumbup:
yeah måste ju komma först till 200 vet du, tävlingen är väl inte avgjord :cool:
pettan85
2004-01-13, 19:02
Gryma vikter i marken, fortsätt så :thumbup:
Jo det var ingen dålig 5*5 i mark mannen! Slit på.
kOST FÖR TILLFÄLLET
Kostupplägg
7.30 Mål 1(Frukost)
Allbran+fil
Whey 80+mjölk+havregryn+banan
Multivitamin
10.00 Mål 2 (Mellanmål)
40g protec + banan 2 omega 3 kapslar
12.00 Mål 3 (Skollunch)
Vad som bjuds
14.00-16.00 Mål 4
Kolhydrats källa: Past/ris/potatis/
Protein : kyckling/tonfisk/köttfärs/ägg/mjölk
Mål 5 (innan träning)
30g vassle + 0.5dl socker/dextropur
Mål 6 (efter träning)
50g vassle 1dl socker/dextropur
30 min efter träning
1l mjölk
Mål 7
Kommer försöka få en fullständig måltid bestående av något av de som följer:
(Mål 8
Detta mål kanske skippas beror på vilken tid jag tränar)
Mål 9 (Kvällsmål)
50-60g protec + 2omega 3 kapslar + 1 banan
bänkpress
20#20kg
5#60kg
3#100kg
3#110kg
här tänkte fan vad tungt det var,, detta kommer inte gå så bra...
1#115kg(kontrollerad singel, men ack detta var nästan på väg att misslyckas kändes det som, shit började tänka att jag är fett övertränad eller nåt. iallfall 117.5 skulle fan upp, går och hämtar 2.5kg för att lägga på stången då jag upptäcker att jag inte är så bra på matte. Jag hade lagt på 10kg för mkt 3an var på 120 singeln på 125..
3*5#120kg(tänkte att jag kunde ge det ett försökt)
4+1#120kg(ajaj en forced fatta att det skulle var kört.
3#115kg(slutat inga forced det skulle bara ge massa träningsvärk)
Jag har blivit vikt fixerad skulle kört på 117.5 idag,, uppvärmingen klantade jag med.
får se om det blir 117.5 nästa gång eller 120kg. men endå rätt glad att klara 3 femmor.
Hehe, ändå bra gjort :D
Men se till att räkna rätt nästa gång. Det kan ju lika gärna bli så att man springer hem med detsamma utan att kontrollräkna och grinar hela vägen hem.
jovars får se till att räkna lite bättre;), fast det berodde kanske inte riktigt på matten mera på synen trodde jag slängde på 5kg men det var 10kg
Tjo, ser att du tränar styrkelyft, tänkte bara fråga om du ska vara med på Ungdom/Junior-SM som går första veckan i Mars? Om du ska så ses vi nog där :)
tror ärligt talat att jag inte har en suck,, måste få nån som kan hjälpa mig med tekniken till 100% osv om jag ska börja tävla, får söka upp nån styrkelyfts klubb när jag flyttar från stan, detta är mer i förebyggande syfte så att jag har nåt att komma med om jag ska börja träna i en sl klubb.
pettan85
2004-01-14, 19:47
Ojdå inte bra att räkan fel, fast det är ju desto roligare att upptäcka att man klarade betydligt mer än man trodde. Var ju iaf bra med 3 5or på 120 :thumbup: Bra jobbat !
Det funkar alldrig när man kör forced, gjorde det sist också o det gick inte alls bra ska inte göra det misstaget fler gånger !
Okej! Finns det ingen klubb i närheten eller nån gammal styrkelyftare som har koll på ditt gym?
tränar på ett rätt litet gym runt 25pers och det finns nästan ingen som är riktigt seriös, typ 2-3 pers som tränar ben ens,;). Borde kanske finns nån runt i krokarna, får väl kolla runt lite.
Jo gör det, annars kan du sätta in en kontaktannons där du skriver: "Söker erfaren styrkelyftare för att visa styrkelyfts grenar" Sen kan du ju skriva att du gillar mysiga promenader o.s.v. :P
Martin: du är mentalt störd! haha.
Dude, ser brao ut faktiskt!
Originally posted by Mart|n
Jo gör det, annars kan du sätta in en kontaktannons där du skriver: "Söker erfaren styrkelyftare för att visa styrkelyfts grenar" Sen kan du ju skriva att du gillar mysiga promenader o.s.v. :P
shit vilken ide ! Ska jag lätt göra:D
Kul med vikterna, fast lite förvirrande.... Då får man väl ta sig i kragen på måndag... :) Ser ju stabilt ut i alla fall. Det har ju funnits en atletklubb i arboga, det kanske bara är brottare där dock.
japp det finns en men det är bara brottar där,, de vet nog inte så mkt om sl, men det finns en i köping, men orka åka dit flera gånger i vecka...
Ben
knäböj
15#20kg
5#60kg
5#100kg
1#120kg
4*5#130kg
5#135kg(sista reppen var farlig korsryggen var slut så det blev som en goodmorning men det kom upp iallfall!)
körde lite mage
3set cabelcrunches 10reps
var ett bra pass helt slut i benen. Känns bra ökar på ständigt.
Fina böjar! :thumbup:
Vad ligger du på i vikt och mått och sådant nu?
mått ska mäta om 2 veckor,, mått mätta för 2 veckor sedan precis efter sjukdom:
vikt var väl 92 för 2 veckor sedan men har ingen riktigt bra våg v ihar en på gymmet men då har man käkat underdagen osv.
Midja: 92
Bröst: 110
Biceps: 42
Lår: 64
Stronga böjjar, ta det lugnt bara det är inte värt en trasig rygg. Försök att fixa dubbla passare tills 3*3 annars kan det bli farligt.
Snyggt bro!
mm får se hur det blir med 3*3 sen ska iallfall köra 5*5 på 135 nästa gång. Hoppas maxningar går bra,
pettan85
2004-01-15, 22:51
Gryma vikter Dude :thumbup: Det verkar ju funak riktigt bra för dig ! När går du på 3*3 upplägget ?
Välförtjänt vilodag? Ska bli intressant med dina 3*3, får jag en hint om vad jag ska köra oxå :) du får plöja för mig...
rokka på!
Karl_alfred
2004-01-16, 21:07
Fasen vad coolt med styrkelyftsträning, stark var du oxå:thumbup:
Ska jag lätt börja med när man kommer på en platå.
japp idag fick det bli vila,, orkar inte käka lite mkt när jag har vilodag heller,, har typ druckit 3 proteindrinkar+frukost+lunch+pannkakor,, inte den bästa kosten precis
Rygg
Marklyft
12#20kg
5#60kg
1#100kg
1#120kg
1#140kg
5*5#155kg(första reppen är ju tung sen går det bara på tycker jag, ryggen kanske kröks lite under första reppen med får ha nån polare som kan kolla det sen)
latsdrag bakom nacken
3*10#85
denna gången klara jag det! värsta pumpen i lats sista set var tungt men jag gav mig fan på att klara det!.
bra pass
AdrenalineRush
2004-01-17, 19:12
Exakt så tycker jag det är också! Att det är det första repset som är det jobbiga, sen pumpar man på med de andra bara! :bpump:
Bra pass! :thumbup:
pettan85
2004-01-17, 19:17
Gött Duden ! Fan va det går bra för dig, verkar flyta på riktigt bra ju :thumbup:
yeah detta går fin fint ! detta var sista 5*5 mark nästa vecka blir det 3*3 sen singlar
bänkpress
20#20kg
5#60kg
5#100kg
1#115kg
5*5#120kg:hbang: (skönt att klara det, det var väldigt mkt vila i de 2 sista setten men vf det skulle upp)
var själv på gymmet med så det hade varit drygt om jag inte klarat det, var väldigt nära fail i sista settet men det gick bra.
bänkpress
20#20kg
5#60kg
5#100kg
1#115kg
5*5#120kg:hbang: (skönt att klara det, det var väldigt mkt vila i de 2 sista setten men vf det skulle upp)
var själv på gymmet med så det hade varit drygt om jag inte klarat det, var väldigt nära fail i sista settet men det gick bra.
SATAN! Det var bra jobbat! Nu måste man ju nästan prova på 120 imorgon. Jag som känner mig så sliten. Imponerande. Tar du 3*3 på 135? 140? oj oj oj. Du lär ju vara en bit förbi 150 nu eller.
:bow:
scudmissile
2004-01-18, 20:11
mäktig bänkpress dude :bow:
får se vad jag kan göra en 3*3 på ska nog gå in på 130 iallfall
AdrenalineRush
2004-01-18, 20:36
Grymt bröstpass dude! :bpump:
pettan85
2004-01-18, 21:05
Oj ja jävlar det går riktigt bra nu Dude :thumbup: Ska bli kul att se hur det går i 3*3
Var ska detta sluta, fortsätt så !
ben
knäböj
12#20kg
5#60kg
1#110kg
1#130kg
5*5#135kg
gick bra inte lika tungt som förra gången fast jag hade 5kg mer på stången, var riktigt djupa böj, några gånger slog jag till och med i powerrack(då måste man gå riktigt djupt).
fick lite känningar i knän och korsrygg me ndet är nog ingen fara,
imorgon är det vila sen är det 3or som gäller!
Ser ju bra ut det här. :hbang:
Btw så har du ju bara 3-4 mil till Eskilstuna om du vill träna med styrkelyftare ibland.
jo det skulle vara bra att åka till typ nån styrkelyftare så de kan kolla in tekniken ordentligt, tror främt det är marklyft jag har problem med. Får åka till e-tuna eller köping eller nåt kanske. Skulle ju vara kul att tävla nån gång med men det får nog dröja 1-2år kanske.
Ungdom 14-20 år
Viktklass: -100 kg
Tre högst rankade
1. 94,6 Hagström Markus Lerum AK 692,500
2. 97,1 Lindström Johnny Södra TK 655,000
3. 92,1 Sidung Styrbjörn Jönköping SK 652,500
På rankinglistan där du redan befinner dig ungefär (Räknade på 440-470 sammanlagt, en grov uppskattning.)
16. 90,1 Green Kim Göteborg SK 475,000
17. 94,2 Priester Jimmy Lidingö AK 475,000
18. 91,6 Nilsson Andreas Västra AK 442,500
19. 95,3 Hedberg Johan Sollefteå AK 440,000
20. 90,3 Pannanen Emil Hestra AK 417,500
Junior ranking
1. 92,3 Forsmark Jonas Ramdala IF 710,000
2. 94,6 Hagström Markus Lerum AK 692,500
3. 99,1 Gonelius Nicklas Tumba KK 690,000
30. 94,2 Priester Jimmy Lidingö AK 475,000
31. 91,6 Nilsson Andreas Västra AK 442,500
32. 95,3 Hedberg Johan Sollefteå AK 440,000
33. 90,3 Pannanen Emil Hestra AK 417,500
Så himla långt borta är det ju inte och så några tävlingar i år för rutinen och sen slår du till rejält nästa år. :D
Ta det i den takt du känner för, det är ju ingen mening med att stressa men vill du så kan du med stöd av en klubb komma ganska långt skulle jag tro.
uppåt 700 känns ju mil iväg men runt 450-550 borde man kunna komma in. Sen är de knälindor och bänktröja i dessa resultat?
Det ger ju lite det med tänkte jag.
Jag låg inte så långt efter då kanske skulle ge det ett försök sen, om jag kontakar en klubb då.
pettan85
2004-01-19, 19:35
Tycker lätt du ska prova en tävlingen behöver ju inte vara så seriöst, bara lite på skoj för att prova på ! Du har ju potentialen att bli riktigt bra !
rygg
marklyft
15#20kg
5#60kg
5#110kg
1#150kg
3#170kg
2*3#180kg
var tungt greppet var på gränsen till att inte klara det.. Men endå rätt bra vikt:hbang:
Latsdrag bakom nacken
3*10#90kg(+5)
:hbang:
pettan85
2004-01-21, 18:50
Fy fan dude, det här går ju nått fruktansvärt bra :thumbup: 3or på 180 i marken är imponerande!! Ska bli kul att se vad du kör singlar på sen.
Fortsätt så
Japp detta kändes riktigt bra de var tunga men endå kul att få upp dem får se om jag ökar till 185 eller kanske 190 nästa gång, imorgon blir det bänk, 130 tror jag 3orna blir på sen i böj kanske 145-150.
GRRRRRREEEAT!!!!!!
Kingen! Det var som F*N Snart 200 singel!!!
DarthHolm
2004-01-21, 22:05
dude, du har säkert skrivit det och jag har säkert missat det ;)
Hur gammal är du?
MVH
pettan85
2004-01-21, 22:37
Fan du är grym Dude :hbang: Helt sjukt vad stark du är !
bröst
jävla skit pass....
bänkpress
20#20kg
2*5#60kg
3#100kg
1#120kg
2*3#130kg(segt som fan)
sen skulle jag köra sista settet men, det dröjde typ ett jävla tag för några som var på gymmet dryga som fan hela tiden.. tappade fokus lite
2#130kg
jaja tråkigt får se om nästa pass går bättre.
Nitrometan
2004-01-22, 19:27
Det går bättre nästa gång ska du se. Man måste vara envis om man ska bli stark. Bara att jobba på. Några dåliga pass är ingen fara.
Det ser BRA ut det här!!!
Stark dude!!! :bpump:
Originally posted by Nitrometan
Det går bättre nästa gång ska du se. Man måste vara envis om man ska bli stark. Bara att jobba på. Några dåliga pass är ingen fara.
Det ser BRA ut det här!!!
Stark dude!!! :bpump:
tackar, kul att du läser här !!
om jag inte har fel så kör du bara Marklyft, bänkpress, och knäböj...
ska du tävla i de tre grenarna ...?
AdrenalineRush
2004-01-22, 20:45
Vadå skitpass?? :D Grymma vikter enligt mig! ;) :bpump:
Originally posted by porja
om jag inte har fel så kör du bata Marklyft, bänkpress, och knäböj...
ska tävla i de tre grenarna ...?
jo det är lite av ett projektarbete: styrkelyft.. men kanske kan man tävla i framtiden måste söka upp klubb dock. får se om jag pallar att åka till köping 1-2ggr i veckan
ben
knäböj
5#50kg
5#80kg
3#110kg
1#140kg
3*3#150kg!:hbang: :hbang:
sista settet kom jag lite fel i andra reppen så jag fick lite pass men inte mkt, sista klara jag själv..Kändes riktigt bra var inte säker på att jag skulle klara det.
2*5#80kg
front böj
5#100kg
körde lite mera böj idag...
var ett bra pass!
pettan85
2004-01-24, 01:09
Bra kämpat dude ! Gör ju riktigt grymma pass :thumbup:
scudmissile
2004-01-24, 01:57
Känns det bra eller dåligt att du kortat ned passen pga styrkelyft?
Grymt dude! Din best :hbang:
Originally posted by scudmissile
Känns det bra eller dåligt att du kortat ned passen pga styrkelyft?
Nej det känns rätt ok, har rätt mkt vila mellan setten så passet tar en stund endå..
rygg
marklyft
20#20kg
3#60kg
3#110kg
1#140kg
1#160kg
1#180kg
3#190kg
2#190kg(det var för tungt kände jag)
3#170kg
latsdrag bakom nacken
9#95kg
8#90kg
5#90kg
här gick det inte riktigt som väntat..
var ett ok pass,, kanske gick lite sämre pga att jag festa i lördags.
AdrenalineRush
2004-01-26, 19:04
Vad andvänder du för "hjälpmedel"? :D
Som magbälte, drag remmar osv?
Grymma marklyft iaf! :bpump:
banansoppa
2004-01-26, 19:11
Bra jobbat dude! Ökar på bra!
Men ta det lite lugnt med ölen och horerna så går det nog bättre.:nono:
pettan85
2004-01-26, 19:16
3a på 190 ! Det måste du ju var nöjd med ! Grymt bra, ska bli kul att se vad du drar upp en singel på.
Originally posted by AdrenalineRush
Vad andvänder du för "hjälpmedel"? :D
Som magbälte, drag remmar osv?
Grymma marklyft iaf! :bpump:
hade inga remmar på första 3an men greppet var nära att inte klara lyftet.. sen på 2an hade jag remmar men jag hde klarat 2an utan remmar tror jag. Bälte har jag alltid..
banan jäkel ! Kul att du kommit till forumt du får ta och starta upp en träningsbok själv!
Fan 3a på 190 är kanon tror nog jag vet vem som tar hem marktävlingen:D
Du tar ju 200 kg nu din hora
fan vad massa horer som nämns nu på sistonde,,, :D jo borde väl ta 200 får se hur dfet går när jag maxar.
Riktigt bra!! Du måste ju vara kanon nöjd, fast du inte klarade din 3*3 serie eller? 5*5 på 150 & sen 3*3 på 190, det är ju ett rätt stort hopp, Hämför det med hur mycket du gick upp till på 3*3 i bänken. Från 120 5*5 till 130 3*3 menar jag.
Du tar det nog nästa gång, akta ryggen bara det var många singel uppvärmningar där. '
KINGEN :hbang:
ja bänken gick ju inte så bra,,, men böjen från 5*5 från 135 till 3*3 150 är ju 15kg i bänken 10kg (och då klara jag det inte ens alla setten, fan hatar bänk nu,,,,) mark 155-180 först var det ju iofs, 25kg ökning. Får se om jag lyckas höja i ben till 155, men bänken måste jag klara 130 nästa gång,
bröst
bänkpress
2*5#60kg
3#100kg
1#120kg
3*3#130kg
gick bra denna gång, inte alls lika tungt och hade mindre vila.
cabelcrunches
3*10#50kg
BRA JOBBAT! Skönt att det kom då, så det känns som on det kommer att vara lugnt att gå upp till nästa gång? 132,5? 135?
Du är stark du!:hbang:
Är de så att du bara kör knäböj/marklyft/bänkpress?
hur gör du med bicepsträningen t ex?
Originally posted by swiftin
Du är stark du!:hbang:
Är de så att du bara kör knäböj/marklyft/bänkpress?
hur gör du med bicepsträningen t ex?
skiter i biceps skippar den helt,,
Kommer inte bli några 3or mer nu, nu är det singlar som gäller.
Fantastiskt bra resultat du uppvisar hela tiden Dude! Ska bli kul att se hur det går med singlarna nu också :thumbup:
pettan85
2004-01-28, 01:07
Härligt att den satt Dude :thumbup: Ska bli kul att se hur det går nu med singlarna tror du att du kommer upp i en serie mot 500 ?
jovars runt 500 borde jag ta,, runt 200-210 i mark sen runt 160-170 i böj 140-150 i bänk det är vad jag chansar på iallfall.
pettan85
2004-01-28, 13:19
Ja precis ! Det är sjukt bra, vi får se var du landar men en bit över 500 borde inte vara omöjligt :kickass:
ben.
kändes som om jag skulle somna när jag gick till gymmet ingen träningsgnista alls, börjar känna mig sliten...
knäböj
värmde på 20,60,100,130,150
3#155kg väldigt tungt...
bomade ett set här kom ner för djupt stången slog i mot powerack och det blev obalans.
3#155kg tveksamt om djupet var godkänt det var grundare än vad jag brukar köra på,
3#155kg gick bättre här bättre djup men fick lite lite hjälp på sista reppen
scudmissile
2004-01-28, 19:31
Här är det inge discobygge inte, tokböjjar på 155 förfan!!!
Hur gör du för att bli motiverad när du tränar ben?
pettan85
2004-01-28, 19:39
Gick ju bra det där trots att du inte var motiverad. Inte konstigt att du börjar känna dig sliten har ju varit en tuff träningsperiod nu den senaste tiden. Hur länge har du kvar på 3*3 nu då ?
vet inte riktigt hur jag gör mig motiverad,,, jag går bara ner och kör:D fast det är ju alltid kul för jag har typ ökat 5kg var 3dje dag det är rätt motiverande..
pettan detta var sista 3*3 imorgon är det vila sen blir det singlar
efter det ska jag nog ta några dagar vila, så jag inte blir övertränad
scudmissile
2004-01-28, 21:24
Hur många gånger i veckan kör du och hur ser upplägget ut?
Tänkte lägga upp det hela på ett 3-1-3 schema, köra igenom styrkelyfts momenten 2ggr per vecka,,
På en månad skulle det se ut så här:
vecka 1-2: köra 5*5
vecka 3 : 3*3
vecka 4: singlar
för att sedan börja om på vecka 1 igen.
Alltså ungefär 5,5gång per vecka blir det.
scudmissile
2004-01-28, 21:59
Jävligt mustigt schema. Kommer det inte bli så att du fortfarande har träningsverk från förra passet när du kör nästa pass med samma muskelgrupp om du kör så ofta?
var så i början,, men nu har jag vant mig så det funkar rätt bra,, kör ju inte så mkt på varje pass,, 3-5set är det ju bara.
Härligt, i princip upp 5kg till denna vecka! you are the man
Grymmt trots att det inte var klockerent om jag fatar rätt.
Vad motiverar dig Scud? Slita av sig till linne på krogen? :) Motivationen kommer väl av ökningar & att pressa sig själv, ser inte varför det skulle vara svårare med ben. Tycker snarare att det är lättare då det är en skön övning, man kan lixom ta i på allvar. Men alla är vi väl olika. Det är ju sällan man drar till krogen i kallingar det finns ju vass att stå i på beachen :)
Jag tror att du kan få upp mer än 500 men det är ju lite av en magisk gräns som man gärna skulle vilja passera!
mmm men jag börjar känna mig sliten,, trött osv ska bli skönt med vila efter singlarna, köpte 2st knäskydd idag med såna där blå saker :D, de satt åt som fan, men det ska bli kul att testa dem på maxning i böj, kändes rätt stabilt med dem på.
pettan85
2004-01-29, 15:04
Ja ge järnet nu sista veckan Dude, vi vill se en serie på en bra bit över 500 :hbang:
Så har du gjort dig väl förtjänt av en vila sen :thumbup:
bröst
dagens pass skulle jag egentligen kört imorgon,men för att kunna ha pass under bänken körde jag det idag, bröstet har alltså bara fått vila 2dagar.. inte helt optimalt kanske men bättre än att fastna under bänken med massa kilon ;).. tänkte innan passet om jag kom över 140kg skulle jag vara nöjd!
bänkpress
20#20kg
2*5#60kg
1#100kg
1#120kg
1#130kg
1#135kg
1#140kg Japp klara det
1#145kg :hbang: över förväntan!
skulle ha stannat här men jag kunde inte hålla mig från att testa ett set till
bomade på 150kg
men det var ett bra pass endå, nästa gång kommer bröstet få vila 4dagar så då ska allt 150kg upp!!!
DarthHolm
2004-01-30, 17:19
Saftigt i sanning :D
145 kg :hbang: :thumbup:
Bra jobbat! Kingen, 150 kommer när som helst. Jag bommade ju oxå 150, hoppas du tar det. Men nästa gång det är om 4 veckor eller?
ös på!
pettan85
2004-01-30, 23:56
Starkt gjort dude ! 150 tar du nästa gång :thumbup:
nja nästa gång är om 4dagar så då borde jag ta det,,
Fy då fan! Respekt Dude :hbang:
fan man blir ju bara avundsjuk när man tittar in här! du är helt jävla brutalstark fan :bow:
mark
20#20kg
5#60kg
3#100kg
1#150kg
1#180kg
1#195kg
bommade på 200....
Tänkte att jag fan inte kunde ge upp jag måste ju vinna tävlingen ;) så jag pressade mig i sista settet
1#200kg:hbang: :hbang:
Var dock tungt som fan, vet inte om det skulle vara giltigt på tävling för jag kunde inte hålla stången länge fick upp den sen var greppet slut typ..
Fan säger jag bara du börjar bli läskigt stark stort GRATTIS:hbang: :hbang: :cheers:
pettan85
2004-01-31, 17:39
Fy fan ! Grattis får man väl säga, det där måste ha kännts jävligt skönt är ju lite av en magisk gräns :hbang:
mmm det kändes skönt,, men vet inte om jag kommer kunna öka tills nästa gång kändes väldigt tungt. men 200 och 145 i bänk är ju inte så illa pinkat
Mkt starkt jobbat:thumbup:
AdrenalineRush
2004-01-31, 18:23
dude, hur gör du för att öka såhär!!?? :eek: :hbang:
200 dbols/day.:thumbup:
funkar jätte bra känner mig lite konstig i levern för tillfället
:D ne men det är väl bara att köra på och höja vikten hela tiden
:bow: :bow:Helt fantastiskt You are the man
Ben
Hade lite träningsvärk från gårdagens maxning mark, så jag trodde inte det skulle gå så bra,
Sen när jag kom till gymmet märkte jag att jag glömt sockret till mina proteindrinkar. Men så här gick det
Knäböj
10#20kg
5#60kg
3#100kg
1#140kg(kändes bra rätt lätt)
1#160kg(denna kändes också väldigt bra, kontrollerad)
1#170kg(tungt som fan, men endå 5kg över förväntan:hbang:)
0#175kg(faaan det gick inte)
Tänkte att jag skulle ge det ett försökt till, peppad mig och körde
1#175kg:hbang: yeah, 10kg över vad jag trodde jag skulle ta.Var själv på gymmet så jag kunde få ut ett glädje skrik:D
Svävade lite på moln efter det,kändes väldigt bra.25kg kvar till den magiska 200kg gränsen. Om jag klara en djup böj på 200kg kanske jag kan vinna lite respekt hos Allan :D så då kanske jag placerar mig bättre i fototävligen.
Mkt bra pass
asså fan sjukt vad du lyfter:hbang:
:eek: :eek: :eek: :eek: :laugh:
DarthHolm
2004-02-01, 18:39
1#175kg:hbang:
Jag bugar och gratulerar :thumbup:
Satan vad bra!! Men kör du maxningar i benböj själv på gymmet??:confused: :nono: Det låter lite riskabelt. Men ni verkar ju iof sig ha ett bra power rack (till skillnad från mitt gym)
Det är bara att gratulera!
Det är ingen fara, om man inte orkar är det ju bara att lägga stången på powerracket..
Har iallfall fått ihop serien: 200+175+145 =520 nu får se om jag lyckas öka den lite mer till nästa singel vända kanske 530-535 kanske.
Det duger bra med 175. Du är trots allt 25 år yngre än jag...Bra jobbat!
allan
pettan85
2004-02-01, 19:29
Grymt bra jobbat Dude ! ÄR helt klart imponerad :bow:
AdrenalineRush
2004-02-01, 19:42
Fyfan va du e stark... Funderat på strongman?? :D
Eeek, känner flåset i nacken, ligger på 555kg själv. Vad väger du nu?
Skitbra jobbat i vilket fall!
väger mellan 96-98 beror lite på.. då har jag nån att jaga då ! 555 nästa :D
scudmissile
2004-02-01, 20:00
Gratulerar till böjjen!
jag gillar din journal, jag blir motiverad av den..
och avundsjuk.. :em:
Ser skitbra ut! Tycker faktiskt du ska leta upp nån SLklubb snarast möjligt! Kan gå bra för dig om du fortsätter med SL! :hbang:
rygg
kände att jag var rätt trött i ryggen,efter böjen..så det blev inget höjdar pass.
marklyft
10#60kg
10#65kg
3#110kg
1#140kg
1#170kg
1#190kg
1#200kg
bommade på 205, orkade inte testa engång till
körde lite goodmorning
10#60kg
10#80kg
sen fick det vara nog.
bröst
värmde på
20,60,100,120,130
1#140kg
1#150kg:hbang: Pb!!
bommade på 155 men jag var så jävla nära att ta det,, kom till hälften úndefär men det gick sakta sakta upp sen blev det bara stopp.. polarna trodde också att jag skulle ta det.
bomm på 152,5 helt slut körd det damp bara ner på bröstet..
Var endå ett bra pass fan 150kg kändes fint att ta!
Helt fantastiskt bra! Jag är sjukt imponerad asså :bow:
pettan85
2004-02-04, 19:04
Ojojoj ! 150 i bänk det är otroligt bra ! Du är ju riktigt på gång nu Dude :hbang:
Grymmt killen, du springer ifrån mig nu. Jag får jaga bäst jag kan både i bänk & mark! Du är äver 2 magiska gränder nu 200 i mark & 150 i bänk. Bra jobbat. Blir det nån deff då eller är det för kul att lyfta tunga vikter?
ska börja deffa i april tror jag,, efter jag kört klart projektet,, så på kolo tävligen kommer jag se ut som en säl! men kanske en stark säl:D
AdrenalineRush
2004-02-04, 20:48
Helvete dude, 150 i bänk o 18 bast! :bpump: :hbang:
Vad är din hemlighet!? Vill veta!! :D
fan efter att läst tråden om killen som var 19 bast och tog 260kg känns det inte lika imponerande.
AdrenalineRush
2004-02-04, 21:04
Haha... Men många här inne tycker det är imponerande, då jag osså såklart! :D
Sen lever den killen på anabola osså... :angel:
Skitbra bänk! Men kör du med stopp i botten?
nej det är tyvärr inte det,,, så jag måste säkert slänga av några kilon,, vet inte hur mkt som behövs 5-10? men jag är väldigt dålig på att svanka så ajg kommer typ inte upp nånting.
Hmm... Jadu det är svårt att säga hur man får slänga av... Men det är grymt mycket svårare att köra med stopp... Du får testa dig fram! Alltså man studsar ju nästan upp vikten i början så det hjälper dig några kilo... Tycker du borde börja med stopp ASAP!
japp får köra det nu,, till nästa period!,
Originally posted by Mart|n
Hmm... Jadu det är svårt att säga hur man får slänga av... Men det är grymt mycket svårare att köra med stopp... Du får testa dig fram! Alltså man studsar ju nästan upp vikten i början så det hjälper dig några kilo... Tycker du borde börja med stopp ASAP!
vad menar du med studsar upp vikten? alltså om man inte stopp blir det studs? ska stoppet vara runt 1s? hur mkt svankar du under bänken?
Alltså kanske inte riktigt studsar med stången går ju ner i bröstet och sen trycker du som satan upp stången igen, Så den studsar litegrann ju. Försöker svanka så mycket det går. Ungefär lika mycket som man böjer en tegelsten ;)
Det hela är ju lite av ett hobby projekt,, så nu har jag redan gjort en mätning utan stop så jag tror jag kommer fortsätta ta mätning utan stop,, men jag kör 2 singlar så jag kan ju köra den ena med stop och den andra utan. Det är ett lite projekt arbete jag har i skolan detta, ska köra det i 4månader.
men när jag räknar serien sen får jag räkna med den jag har stop i.
aah okej! Men kolla dina PM
ben
kände mig rätt trött idag,, sen hade rätt mkt träningsvärk i ryggen.
värmde på 20,60,100,150
1#165kg(kändes tung)
bomm på 180, jag orkade ite köra mera singalr
5#140 sen fick det vara klart
nu har jag kört klart första perioden,
2veckor 5*5
1vecka 3*3
1vecka singlar
resultaten blev
bänkpress 150kg(dock utanstopp)
marklyft 200kg
knäböj 175kg
var ett rätt hyfsat resultat, ska nog vila 3-5dagar nu känner mig lite halv sliten.
ingångs vikter i 5*5serien blir nog
bänkpress 122.5kg
marklyft 160kg
knäböj 140kg
nu blir det vila för mig:eating: :eating: :sleep:
dude: Fått några kommentarer om resultaten av din handledare eller håller du siffrorna hemliga?
tja
Har inte skickat in dem än,, men hon fattar inte mkt om träning om man säger så, jag måste få igång det skriftliga arbetet mera, ska skriva om skador, muskler, osv min polare ska skriva om AAS och lite andra grejer... Vi ska ner och ta bilder på övningar med..
Hon vet nog inte ens vad bänkpress,knäböj,eller mark.
Mått :
Midja: 92
Bröst: 110
Biceps: 42
Lår: 64
5veckor senare
Mått :
Midja 94
Bröst 111(ej flex)
Biceps 42,5(flex)
Lår 66,5 (25cm ovanför knät)(flex)
det ger inte så mkt volym ökningar.. måtten är tagna 2dagar efter träning samt på morgonen.
AdrenalineRush
2004-02-07, 13:21
När kan vi förvänta oss lite färska spännbilder dude?? :D :bpump:
ni kan nog få se en säl vid kolo fototävling,
AdrenalineRush
2004-02-07, 14:45
Haha okej! :D En biffig säl då hoppas ja? ;)
ähh det vetefan en säl iallfall,, :D
har vila i 3dagar, ska köra igång idag,, marklyft idag 5*5 på 160 är det tänkt
marklyft
värmde på 20,60,100,130,150(utan bälte samt med annat grepp än vanliga fall)
5*5#160kg
latsdrag bakom nacken
2*10#95kg
detta passet var sjukt jobbigt,, blev typ anfådd måste ha världens sämsta kondis för tillfället. måste kanske börja köra nån sorts ac cardio.
sen har jag kommit fram till att jag ska lägga om schemat lite:
dag 1 marklyft
dag 2 bänkpress
dag 3 knäböj
dag 4: vila
dag 5:vila
dag 6: bänkpress
dag 7:knäböj
Ska bara köra marklyft 1gång i veckan, för det tar så väldigt mkt på kroppen,(råd från Martin)samt att jag kände det själv..Så nu blir det mera vila med som jag tror är bra.
Hejsan dude.. imponerande vikter i marken! använder du dig av remmar? vilket grepp använder du?
använder inte remmar, kör "styrkelyftsgrepp" alltså ena handflatan vänd mot dig samt den andra från dig,, men det har blivit så att jag inte skiftat grepp och jag har hört att man kan bli sned i ryggen av det så jag har börjat köra uppvärmnigen med det greppet som jag är ovan med.
scudmissile
2004-02-09, 20:26
Satan vilken skäggbiff du är, snart åker 250 upp i marken!
AdrenalineRush
2004-02-09, 20:46
grymma vikter som vanligt dude! :thumbup:
Det är bara att lassa in lite cardio! Bra vikter i marken mannen. kämpa på.
Kul att du lyssnar på mina råd! :love:
bröst
bänkpress
värmde på :
20,60,100,120(alla set var utan bälta samt med stop)
Arbetsset:
5*5#125kg(set : 1,2(var lätt flög upp), 3(lite tyngre),4,5(här blev det kämpigt men gick upp)) blir höjning till 127,5-130 tills nästa gång.
lite cabelcrunches
3set 50kg
Detta var verkligen ett bra pass!!! :
Kung Dude! Du är så sjukt bra
Edit: Man bälte i bänkpress? Är det värt? Ger det något?
AdrenalineRush
2004-02-10, 19:22
Jag vill osså ligga o pumpa på de vikterna! :bpump: :D
Originally posted by Castro
Kung Dude! Du är så sjukt bra
Edit: Man bälte i bänkpress? Är det värt? Ger det något?
vet inte om det blir bättre,, det är bara att jag typ jämt körde med detm så det känns som det hjälper, fast jag ska försöka sluta med det.. ska försöka köra mindre med bälte överhuvudtaget. I mark och böj med.
Ska du sluta mer bälte i mark & böj? Varför då, det låter ju livsfarligt, eller? Vad är poängen med det?
Jag tycker det blir mycket stabilare i bänken med bälte, det känns som om skaderisken är mycket mindre.
pga att korsryggen inte får tränas då,, ska försöka att bara köra med bälte under max lyft men jag får se hur det går,, (även ett tips från min coach martin:D.
Haha, när blev jag din coach? :confused: Men det gör inget :love:
Du blev min coach igår :kickass:
idag var det böj
värmde på 20,60,100,130(alla set utan bälte)
5*5#140kg(lätt)
blir höjning 5kg nästa vecka
körde lite mage med
Grymmt! Det går frammåt. Bara att gratulera. Men 5*5 seten kördes med bälte eller?
jo det var bälte där, var 5kg höjning sen förra 5*5, detta var lätt med. får bli 145-150 kanske till nästa!
vilat i 2dagar nu. Har fått nåt drygt, typ tandköttet är inflammerat runt visdomstanden så har hals mandeln på den sidan svullnat upp lite.
jaja idag var det bänk som gällde hade dock lite träningsväk sen förra passet
bänkpress
20#20kg
5#60kg
5#100kg
1#120kg
5*5#130kg:hbang: alla setten var tunga dock och i sista 2 använde jag armbågsskydd.. men jag tycker det var väldigt bra endå, nästa pass 132.5-135kg
Har riktigt mkt flyt i träningen känns det som ! imorgon är det böj!
sen lite mage.
När skall det här ta slut!? Du ökar ju helt galet bra :hbang:
blev faktiskt förvånad att jag klarade det,, för det kändes tungt från första settet
woooow buffa bufa , in i kaklet /Tommy Söderberg
När plåtar du musklerna...
pettan85
2004-02-14, 15:57
Härligt Dude ! Ja du verkar ha ett grymt flyt, det är kul att det går bra för dig :thumbup:
vet inte men volymmässigt har jag inte ökat så bra, är mest i styrka. men jag slänger väl ut kort till tävlingen sen. dock odeffad
AdrenalineRush
2004-02-14, 16:10
Grymma bänkpressar dude! :hbang:
Du är rätt otrolig. Jag ger upp nu ett tag, du får dra, är rädd för att dra på mig skador. Om din 5*5 ligger på 80% så är singeln just nu 162,5! Det hinner nog bli 165-170 innan du ka prova singlar. Totally F***ing amazing.
:bow:
var riktigt trött imorse,, kände som jag knappt orkade gå till gymmet!
ben
knäböj
10#20kg
5#60kg
5#100kg
1#130kg
1#140kg
5*5#145kg(+5kg)
var riktigt tungt denna gång
men endå 5kg ökning
Bra kämpat ändå Dube Dobi Dude
Starkt! Du börjar bli alldeles för bortskämd med ökningarna. Vad siktar du på i singeln? 185?
Stark som en oxe!:hbang:
får vad singenl blir på... men jag skulle vilja ha den högra än 185 men det återstår att se! jag klara en 5*5 på 135 förra gången men jag har 2 gånger till på mig att höja så det kanske hinner bli 5*5 #155 får se! jag har nästan högt 5kg i basövningarna i typ 5 veckor eller vad det blir kanske mer!
men skit..
Håller på att bli förkyld, skippar träning nu det har inte riktigt slagit ut helt proppar i mig vitlöks kapslar espertitox och hoppas det går över. vill försöka blir frisk inom 2-3 dagar så jag inte tappar så mkt men man vet ju aldrig ibland slår det till och så liggar man där i 2 veckor!
AdrenalineRush
2004-02-17, 17:34
Du har mitt medlidande dude.. Jag vet hur de känns att inte kunna göra det man lever för! :bpump:
Hoppas du repar dig snabbt! :cheers:
Jobbigt, om det hjälper nåt så är det samma skit här. Trist, då vilar man ju inte direkt upp sig under viloveckan :insane:
fna jag som hade feta flytet i träning så jävla surt nu kommer jag tappa massa kilon... drygt!
tillbax nu efter att ha vilat en vecka.. varit sjuk!
var verkligen trött idag, jobbar lite nu på sportlover går upp kl 6.15 har inte riktigt ställt in mig så jag var helt veck..
för att ens kunna gå till gymmet sov jag 1timma innan tog 3alvedon 300mg koffein(kanske inte så bra men jag ville verkligen träna)
marlyft¨
5#20kg
5#60kg
5#100kg
5#130kg
5#140kg
5#150kg
5#160kg
5#170kg(bälte)
kändes som jag skulle somna mellan setten
latsdrag bakom nacken
var inte riktigt laddad för 10reppar idag så det blev lite 5or här med
5#95kg
5#105kg
5#110kg
var väl ett hyfsat pass endå med tanka på omständigheterna..
AdrenalineRush
2004-02-24, 20:46
Starkt pass som vanligt dude! ;) :bpump:
för att ens kunna gå till gymmet sov jag 1timma innan tog 3alvedon 300mg koffein(kanske inte så bra men jag ville verkligen träna)
Det där låter ju sådär :nono: Låt kroppen få den vila den behöver innan du kör igång. Men jag förstår att du är taggad.
jaja gå och lägg dig i tid nu istället ;)
det där jobbet tar fan musten ur en, har inte riktigt kommit in i grejen att gå upp kl 6.15,,men nu ska jag fan slagga..
pettan85
2004-02-24, 22:03
Bra pass trots omständigheterna!
Är nog en god idé att sova ordrentligt, sov gott :sleep:
bröst
kände att jag inte skulle kört så tunga latsdrag som jag körde igår,, hade träningsvärk från frontdelta och där bröstmuskeln fäster,, så det var inte de bästa förutsättningarna
bänkpress
5#20kg
5#60kg
3#100kg
2#120kg
4*5#130kg
4#130kg
tja detta var den första tillbaka gången jag har haft understyrkelyfts perioden. Men det fanns lite andledningar:
*sjuk en vecka
*träningsvärk
*igen passare under de 2 sista setten så jag fick lyfta av själv!
*sen hade jag inte riktigt träningsgnistan idag heller!!
men jag skaslänga på 135 till nästa pass så får det bära eller brista!
AdrenalineRush
2004-02-25, 20:42
Men det var ett bra bröllepass ändån! ;)
Fan, det var ju bra ändå eller? är du inte nöjd? Hur kan du ha träningsvärk efter att ha varit sjuk en vecka? Har du haft väldigt långtråkigt hemma eller ;) Eller menar du efter marken?
Du är omöjlig att hålla tillbaks. Bra jobat.
fick det av latsdragen,,, fattar inte där bröstmuskelnfäster i axeln och lite nedan för.. Men ska fan försöka på 135nästa gång! efter denna vecka blir det 3or.
Har riktigt mkt träningsvärk i korsryggen idag,, så det var rätt jobbigt. sen hade jag verkligen en sjuk träningsvärk i bröstet kunde knappt dra ut armarna när jag skulle köra böj,, så det blev lite tigerbalsam för att mjuka upp bröstmusklerna.
knäböj
5#20kg
5#50kg
2#100kg
2#130kg
1#140kg
2*5#150kg
3#150kg
bommade här kom fel när jag gick ner
vilade ett tag för att sedan ge järnet!
2*5#150kg
passet var riktigt tungt det var ju inte en hel 5*5 serie men jag ska nog kanske höja till 155 till nästa pass endå för det var bara ett fel när jag gick ner under 3dje settet. Det som var jobbigt var träniningsvärken i korsryggen det blev lite så att jag böjde mig framåt och korsryggen fick ta mkt stryk.
pettan85
2004-02-26, 20:59
Känner igen det där när man har sån där sjuk träningsvärk, det är inte kul! Blev ju ett bra pass trots allt! Stark att komma tillbaks efter att det gått dåligt i 3e setet, bra kämpat Dude :kickass:
Helt sanslöst vad man blir imponerad av dig alltså! :hbang:
Får jag era gener om jag ingår i tre-enighetsbroderskapet med er? :D
tja castro du är ju deffad det är iallfall långt ifrån vad jag är :D Ska du inte testa lite sl sen efter deff då?
Du ska inte lägga in nå cardio kingen? Kanske är dags ;)
blir i april. ska fortsätta med sl vill inte lossa nån styrka nu. Men jag är fan lite för tjock nu.
Äh, du är bulkad. Men det Kan nog vara ide att köra in lite cardio i april. Ta det lugnt ibörjan bara så du inte skadar dig
bänkpress
20#20kg
5#60kg
5#100kg
2#120kg
kände att jag hade träningsvärk idag med,,
5#135kg (tungt)
4#135(aj aj fail i andra sett nu var det kört)
2*5#130kg
4#130kg
tja det var ett hyfsat pass endå, har börjat bli alldeles för viktkåt. kört till fail 2 pass irad nu.
var ute och festa i lördags det kanske spela in vad vet jag.Detta var sista 5*5 nästa gång blir det 3*3.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.