handdator

Visa fullständig version : Hur förträfflig anser du dig själv vara?

Minimjölk
2011-10-27, 11:36
Dags för en Torsdagspoll känner jag.

I denna tråden får du granska dig själv i sömmarna och fundera över hur förträfflig alternativt förkastligt dålig du anser dig själv vara.

Inom vilket område då tänker du? Det låter jag dig själv avgöra men försöka väga in så många aspekter som möjligt i ditt liv där du väger in, intelligens, människosyn, betydelse, fysik, karriär, framgång, vänner mm mm mm.

Pollen kommer ge 10 alternativ. Anser du att du tillhör de översta 10% väljer du det översta intervallet.

Försöka svara sanningsenligt ang hur du ser på dig själv. liknande pollar kommer spridas som en löpeld över diverse internetforum worldwide och detta kommer ge en bild över hur svenskar med träningsintresse ser på sig själva jämfört med andra.

Silveta
2011-10-27, 11:44
Jag är bättre än de flesta men aningen sämre än Thunder, mammas nya kille.

Mental
2011-10-27, 11:45
Jag går ut stenhårt och placerar mig på de bästa 10% i världen. Vi är ju 7 miljarder nu, så 10% är ju 700 000 000pers. Jag känner att jag kvalar in där då jag har haft turen att ha västerländsk utbildning, sjukvård och trygghet som min grund.

thunder
2011-10-27, 11:46
Jag är Thunder, mammas nya kille.

von huff
2011-10-27, 11:48
stor snopp,pengar å muskler så man hör väl till eliten

Silveta
2011-10-27, 11:53

Jag bugar och bockar. Sen jag hörde dig hantera den där maskintvätten så är du min idol och hjälte.

Yes
2011-10-27, 11:56
Jag är Yes.

Piranha
2011-10-27, 12:10
Sånna här pollar bör vara öppna ... bah !

Mental
2011-10-27, 12:12
Men öppna den då mr admin!

Piranha
2011-10-27, 12:14
Går tyvärr inte i efterhand.

Mental
2011-10-27, 12:19
Går tyvärr inte i efterhand.

Men visst kan du gå in via "who voted" även i slutna omröstningar via adminpanelen? Du kan ju klistra in svaret i tråden :D

Piranha
2011-10-27, 12:23
Men visst kan du gå in via "who voted" även i slutna omröstningar via adminpanelen? Du kan ju klistra in svaret i tråden :D

glömma det va :)

Oxe
2011-10-27, 12:31
Fet, liten penis och dåligt med pengar, men i min lilla värld tillhör jag ändå dom bästa

LillSkalman
2011-10-27, 12:35
0-9%

intelligens: hög,
människosyn: horribel,
betydelse: absolut noll,
fysik: duger i krig,
karriär: absolut noll,
framgång: existerar inte,
vänner: har inga.

Mental
2011-10-27, 12:45
glömma det va :)

Tråkmåns

Piranha
2011-10-27, 12:49
Tråkmåns

Den dagen du blir admin så varsågod ...

Arne Persson
2011-10-27, 12:55

Alltså en motherfucker...:)

Fartman
2011-10-27, 12:55
Jag går ut stenhårt och placerar mig på de bästa 10% i världen. Vi är ju 7 miljarder nu, så 10% är ju 700 000 000pers. Jag känner att jag kvalar in där då jag har haft turen att ha västerländsk utbildning, sjukvård och trygghet som min grund.

Ja 10% är ett stort spann så man behöver inte känna sig allt för självgod när man slänger in sin röst :D

Mental
2011-10-27, 12:59
Den dagen du blir admin så varsågod ...

Vad tror du mina chanser är? *flex* Jag tippade ju mig i topp 10% på hur förträfflig jag är så det borde ju vara rätt goda! ;)

Piranha
2011-10-27, 13:02
Vad tror du mina chanser är? *flex* Jag tippade ju mig i topp 10% på hur förträfflig jag är så det borde ju vara rätt goda! ;)

Dom sjönk nog dessvärre lite efter viljan att outa andras anonyma polls på brädan.

Jag tippar in på 0,2 promille.

:D

C.E.J.
2011-10-27, 13:03

Ha! Smart. Enligt samma resonemang väljer jag väl topp 20% då :)

Mental
2011-10-27, 13:04
Dom sjönk nog dessvärre lite efter viljan att outa andras anonyma polls på brädan.

Jag tippar in på 0,2 promille.

:D

Till mitt försvar så gjorde jag aldrig det under min tid som administratör på sweclockers, och nu som moderator slipper jag den frestelsen ;) Men du ger mig större odds än jag själv skulle göra, min lämplighet som admin här är närmare noll än sådär, jag har inte tålamodet som krävs :D

Jag saknar gamla KBI* tiden i forumsvängen. Det var så mycket enklare där runt 2001-2002

*kick ban ignore.

Piranha
2011-10-27, 13:12
Till mitt försvar så gjorde jag aldrig det under min tid som administratör på sweclockers, och nu som moderator slipper jag den frestelsen ;) Men du ger mig större odds än jag själv skulle göra, min lämplighet som admin här är närmare noll än sådär, jag har inte tålamodet som krävs :D

Jag saknar gamla KBI* tiden i forumsvängen. Det var så mycket enklare där runt 2001-2002

*kick ban ignore.

Japps, som moderator har man ett visst ansvar och föregå med gott exempel.

Men som admin gör man ganska mycket ungefär som man vill , ha ha ha ha.

Skämt åsido.

Mental
2011-10-27, 13:21
Hehe, så vad röstade du på då Piranha?

filmjölk
2011-10-27, 13:25
I andras ögon är jag inte särskilt förträfflig, men i mina egna ögon är jag rätt nöjd.

Piranha
2011-10-27, 13:26
Hehe, så vad röstade du på då Piranha?

Det vet du... bottenskrapet här..

Pernam
2011-10-27, 13:30
Under medel, dvs rätt kass men inte sämst. Kanske.

Stefan J
2011-10-27, 13:34
Jag anser mig tillhöra de 1,42857143 × 10^-8 procent mest förträffliga människorna!

Cilia
2011-10-27, 13:35
Finns det någon bättre?

Jag är helt enkelt utanför skalan.

Olegh
2011-10-27, 15:17
Hederlig, hygglig och snart välutbildad. 60-69% förträfflighet.

hultman
2011-10-27, 15:26
Ingår tveklöst i den mest förträffliga promillen...

Mental
2011-10-27, 15:27
Hederlig, hygglig och snart välutbildad. 60-69% förträfflighet.

Så mellan 30-40% av jordens befolkning är mer förträfflig än dig? Så typ 2.2-2.5 miljarder mänskor är mer förträffliga?

Piranha
2011-10-27, 15:32
Finns det någon bättre?

Jag är helt enkelt utanför skalan.

backar dig på den *kissass*

Olegh
2011-10-27, 16:17
Så mellan 30-40% av jordens befolkning är mer förträfflig än dig? Så typ 2.2-2.5 miljarder mänskor är mer förträffliga?

Kanske, kanske inte. Om jag vill framhålla mina starka sidor som de viktigaste är jag förmodligen lite mera förträfflig.

shut teh face
2011-10-27, 16:19
Med tanke på allt drägg som finns i världen så tror jag de flesta i Norden hamnar rätt bra. Men jag sätter mig nånstans på 50-70%, mest för att vara ärlig.

Men sen är jag egentligen bäst på alla sätt och vis i världen, min syn på saker och ting är korrekt etc. :P

Gurkyngel
2011-10-27, 16:42
Jag är bättre än de flesta men aningen sämre än Thunder, mammas nya kille.

+1 hahaha

Jag själv anser mig vara lite mittimellan, alldeles lagom. Räcker till men har mina brister. Svensk dvs :)

Spartansk
2011-10-27, 17:14
19-10 %. Jag är visserligen bättre än de flesta på några grejer, men eftersom jag är sämre än de flesta på andra, viktigare grejer, har jag ingen nytta/glädje av de bra grejerna.

regus
2011-10-27, 17:15
Kolozzeum: Stället med högst frekvens förträffliga människor och for-ever-alones. Samtidigt.

Olegh
2011-10-27, 18:33
Kolozzeum: Stället med högst frekvens förträffliga människor och for-ever-alones. Samtidigt.

Glöm inte att alla är mer än genomsnittligt smarta.

Crocker
2011-10-27, 18:54
hederlig, hygglig och snart välutbildad. 60-69% förträfflighet.
+1

Trance
2011-10-27, 19:12
34%

stevebc
2011-10-27, 19:18
Just nu känner jag mig rätt dålig eftersom nästan alla är mer erfarna och kunniga än jag. Men det motiverar mig bara till att bli bättre.

Eddie Vedder
2011-10-27, 19:20

Och forumet som slår världsrekord i dålig självinsikt. :)

EDIT: Tog 40-49%. Jag ser mig själv som allmänt sämre än genomsnittet men ändå inte så där jätteavvikande.

MasterChief
2011-10-27, 19:30

Är inte du en ganska fattig dietist?

Mental
2011-10-27, 19:36
Är inte du en ganska fattig dietist?

Min inkomst placerar mig nog ändå i topp 10% i världen.

Edit: Japp, topp 9% tillochmed.

hultman
2011-10-27, 19:37
Haha. Ingen tror på någon som inte tror på sig själv...

MasterChief
2011-10-27, 19:45
Min inkomst placerar mig nog ändå i topp 10% i världen.

Edit: Japp, topp 9% tillochmed.

Japp, såg det på http://www.globalrichlist.com/index.php . Grattis och välkommen till topp 10%-klubben. Det är lite ensamt ibland på toppen.

Olegh
2011-10-27, 19:57

Tro. Vad sägs om att försöka hålla sig till sanningen?

Och att inte se sig själv som någon halvgud är inte samma sak som att döma ut hela ens person. Det handlar om att inse och vara medveten om ens svagheter och samtidigt kunna värdera sina med(mot)människors goda egenskaper.

Eddie Vedder
2011-10-27, 20:28

Jag tycker ändå det har gått ganska bra för mig hittills både vad gäller akademiska kontakter och kontakter med folk jag respekterar inom träningsbranschen. Och jag är ändå bara 24 år.

Jag gör vad jag blir ombedd att göra, jag gör det alltid så bra jag kan och alltid i tid. Och jag snackar inte vitt och brett om avtal som kanske inte är 100 procent spikade eller påstår att olika överenskommelser är mycket mer än vad de i själva verket är. Jag tror faktiskt att det gett mer än om jag skulle skryta massa om saker med tveksam sanningshalt och bara snacka en massa om saker jag inte riktigt har koll på. Men jag kan ju ha fel.

Angel
2011-10-27, 20:31
Känner mig inte speciellt förträfflig alls faktiskt.

Arne Persson
2011-10-27, 20:36
Gör om pollen, inkludera vem som röstat. Nu har den helt tappat charmen pga av anonymiteten.:)

hultman
2011-10-27, 20:58
Tro. Vad sägs om att försöka hålla sig till sanningen?

Och att inte se sig själv som någon halvgud är inte samma sak som att döma ut hela ens person. Det handlar om att inse och vara medveten om ens svagheter och samtidigt kunna värdera sina med(mot)människors goda egenskaper.
Jag tycker ändå det har gått ganska bra för mig hittills både vad gäller akademiska kontakter och kontakter med folk jag respekterar inom träningsbranschen. Och jag är ändå bara 24 år.

Jag gör vad jag blir ombedd att göra, jag gör det alltid så bra jag kan och alltid i tid. Och jag snackar inte vitt och brett om avtal som kanske inte är 100 procent spikade eller påstår att olika överenskommelser är mycket mer än vad de i själva verket är. Jag tror faktiskt att det gett mer än om jag skulle skryta massa om saker med tveksam sanningshalt och bara snacka en massa om saker jag inte riktigt har koll på. Men jag kan ju ha fel.

Det brukar skina igenom när folk vill utstråla timiditet. Förstår heller inte vad common sense har att göra med ens självbild. Vad jag än ger för uttryck på internet så är jag väl medveten om hur man för sig i verkligheten, särskilt när jag faktiskt behöver göra ett gott intryck. Alla kan vara lågmälda och hålla sig från skryt...

von huff
2011-10-27, 21:01
Håller med hultman.I skolan fanns det de som var smarta men höll låg profil.De fick bra betyg.Sen fanns det de som inte var lika smarta men hade mycket bra självförtroende och tro på sig själv de fick nästan lika bra betyg men idag har de bättre jobb än de som var lte försiktigare av sig.Vet ej om man kan jämföra det med hultman men osäkerhet, ger aldrig ett bra intryck

hultman
2011-10-27, 21:03
Håller med hultman.I skolan fanns det de som var smarta men höll låg profil.De fick bra betyg.Sen fanns det de som inte var lika smarta men hade mycket bra självförtroende och tro på sig själv de fick nästan lika bra betyg men idag har de bättre jobb än de som var lte försiktigare av sig.Vet ej om man kan jämföra det med hultman men osäkerhet, ger aldrig ett bra intryck

Precis. Kan man inte ta för sig så kommer man ingenstans. Hur många näringslivstoppar har hamnat på sin position medelst dåligt självförtroende? Ingen...

Jag är inte direkt någon förespråkare av floskler och löjliga uttryck men "fake it til' you make it" är en rätt hyfsad devis för de flesta.

dream_theater_
2011-10-27, 21:11
43 % anser att dom tillhör jordklotets elit? Jag svär på att 90 % av dom 43 % särskriver så hårt att en dyslektiker får magsår, och därav blir direktplacerade till bottenskrapet. Sry. Gissa vart jag satte mig själv? :naughty:

Mental
2011-10-27, 21:18
43 % anser att dom tillhör jordklotets elit? Jag svär på att 90 % av dom 43 % särskriver så hårt att en dyslektiker får magsår, och därav blir direktplacerade till bottenskrapet. Sry. Gissa vart jag satte mig själv? :naughty:

Alltså, bara en sån sak som att på en medellön i sverige så ligger du i topp 10% i global inkomst.

Vi har rinnande rent vatten, tak över huvudet, mat i överflöd. 12 år gratis skolgång, gratis universitetsutbildning. Vi har så stora möjligheter att utvecklas och ligger så långt före så många andra på denna planeten.

Mental
2011-10-27, 21:20

Och ändå sätter du dig som 40-49% globalt. Trots allt du åstakomit och alla dina förträffliga drag i övrigt. Det är alltså cirka 3 500 000 000 personer där ute som är mer förträffliga än dig?

En ärans man
2011-10-27, 21:23
Och ändå sätter du dig som 40-49% globalt. Trots allt du åstakomit och alla dina förträffliga drag i övrigt. Det är alltså cirka 3 500 000 000 personer där ute som är mer förträffliga än dig? Han kanske inte drar likhetstecken mellan normallön i Sverige och utnyttjande av välfärdssystem, och förträfflighet ...

Eddie Vedder
2011-10-28, 09:42
Och ändå sätter du dig som 40-49% globalt. Trots allt du åstakomit och alla dina förträffliga drag i övrigt. Det är alltså cirka 3 500 000 000 personer där ute som är mer förträffliga än dig?

Läs var En Ärans Man skrev. Jag värderar fler saker än min ekonomi (som iofs inte är mycket att hurra för) och andra mindre viktiga framsteg. Det finns massor som jag aldrig tror att jag kommer göra/uppleva som jag värderar högre.

hultman: Ja du kan ha rätt förstås. Rikare skulle jag definitivt vara om jag vore mer oärlig. Jag och Jacob skulle nog kunna hora in en hel del cash från olika hälsokost- och kosttillskottsföretag, försäljare av suspekta tränings- och kostkoncept etc. Men det är vi inte intresserade av. Och jag känner hellre att personer jag respekterar även respekterar mig än att vara ansedd som en pajas fast ändå kunna dra in mer pengar. Men inom den akademiska världen (där jag helst av allt vill in) tror jag att en fuskande snackare är rökt. Det lyser igenom.

Minimjölk
2011-10-28, 10:11
Jag värderar Eddie högre än du själv gör men just det faktumet att du konstant undervärderar dig själv här gör mig faktiskt lite besviken på dig. ANtingen har du en något skev självbild eller är du ute och fiskar efter något.

Jag sade tidigt att var och en i denna tråden själva fick väga in vad de ville men min grundtanke var att man skulle fokusera på hur bra man var, inte hur bra man har det pga det geografiska läget. Många i denna tråden verkar räkna bort all befolkning i alla länder under Sveriges välfärd som någon form av minde förträffliga men så är ju knappast fallet (enligt mig).
Nu är det nog så med tanke på Sverige som land att rent generellt har vi en god utbildningsnivå och fin etik och moral i kombination med hög jämställdhet etc.
Nog tror jag att snittet i Sverige ligger över jordens medel men det finns en hel del drönare här som drar ner snittet.

Om man anser sig tillhöra de översta 10% så anser man sig med andra ord tillhöra bland de 10 mest förträffliga i ett sällskap på 100 personer tagna från jordens alla hörn.

Jag satte mig själv narcistisk som jag är i översta kategorin men om jag tittar på mitt liv och vad jag uppnått så här långt så tycker jag det är med all rätt. Det är ju inte ok att skriva så här i Sverige men jag är såpass nöjd med mig själv att om jag varit någon annan hade jag varit avundsjuk på mig själv. ;) Detta tycker jag är ett mått på att jag nått till en nivå där jag uppskattar mig själv och de vägar jag gått. Det är ju inte säkert att andra är avundsjuka på mig men om jag varit där jag var för tex 10 år sedan och sett en person som har det som jag, då hade jag varit avis.

Eddie Vedder
2011-10-28, 10:19
Jag värderar Eddie högre än du själv gör men just det faktumet att du konstant undervärderar dig själv här gör mig faktiskt lite besviken på dig.

Ja så är det nog. Inte mig själv kanske men däremot det jag gör. Även om jag blir bättre på det. Har en förmåga att se mina egna saker som petitesser ("det klarar vilken idiot som helst") och förstora upp andras ("det där skulle jag ALDRIG klara").

Men utöver det så anser jag mig vara average ja. Samma sak i trådar om intelligens. Men visst, förträfflighet är ju också en fråga om hur hårt man arbetat för något så i det här fallet kanske jag borde placerat mig högre. För även om jag inte köper det där med att jag skulle vara smartare än genomsnittet eller ha mer talang än genomsnittet så kanske jag sliter mer än genomsnittet. :)

hultman
2011-10-28, 10:20
hultman: Ja du kan ha rätt förstås. Rikare skulle jag definitivt vara om jag vore mer oärlig. Jag och Jacob skulle nog kunna hora in en hel del cash från olika hälsokost- och kosttillskottsföretag, försäljare av suspekta tränings- och kostkoncept etc. Men det är vi inte intresserade av. Och jag känner hellre att personer jag respekterar även respekterar mig än att vara ansedd som en pajas fast ändå kunna dra in mer pengar. Men inom den akademiska världen (där jag helst av allt vill in) tror jag att en fuskande snackare är rökt. Det lyser igenom.

Men det är ju en tydlig taktik från din sida. Du drar likhetstecken mellan egocentrerade epitet och risk att misslyckas i din karriär. Man väger själv in vilka egenskaper som är förträffliga, och du verkar uppenbarligen inrangera ärlighet och timiditet som sådana. Så jag förstår inte riktigt varför du sedan skriver ned de resultat som föregås av en uttalad agenda.

Eddie Vedder
2011-10-28, 10:35
Men det är ju en tydlig taktik från din sida. Du drar likhetstecken mellan egocentrerade epitet och risk att misslyckas i din karriär. Man väger själv in vilka egenskaper som är förträffliga, och du verkar uppenbarligen inrangera ärlighet och timiditet som sådana. Så jag förstår inte riktigt varför du sedan skriver ned de resultat som föregås av en uttalad agenda.

Ja i så fall missuppfattade jag antagligen. För visst finns det många saker jag anser vara bra egenskaper som jag också lever upp till. Att försöka göra sitt bästa, vara hyfsat ärlig och ödmjuk exempelvis. Men att inte för den delen dölja det man gjort.

agazza
2011-10-28, 10:39
Topp 0,93%

Ja det känns som att det stämmer med mitt psyke

-TAPATALK PHONE-

regus
2011-10-28, 13:45
Glöm inte att alla är mer än genomsnittligt smarta.

True that!
Och alla är dopade, förut på kolozzeum.

mattilainen
2011-10-28, 13:53
intelligens: hög
människosyn: mycket bra men kan generalisera ganska rejält ibland.
betydelse: hög
fysik: Tillräckligt starkt, bra kondition och relativt snygg fysik.
karriär: Hoppas på en bra karriär.
framgång: Det har jag i mål
vänner: Ett tiotal väldigt bra vänner, många "vänner".

jag känner att jag är högst upp! Älskar att vara jag!

Minimjölk
2011-10-28, 14:15
intelligens: hög
människosyn: mycket bra men kan generalisera ganska rejält ibland.
betydelse: hög
fysik: Tillräckligt starkt, bra kondition och relativt snygg fysik.
karriär: Hoppas på en bra karriär.
framgång: Det har jag i mål
vänner: Ett tiotal väldigt bra vänner, många "vänner".

jag känner att jag är högst upp! Älskar att vara jag!

Tänk om fler kändes så. jag blir glad av att läsa det. :)

Tricklew
2011-10-28, 19:30
Tråden tappar all mening om man jämnför med hela världens befolkning. Utan att vara hög på mig själv så tänker jag hävda att jag anser mig själv bättre än majoriteten av den extremt rasistiska Kinesiska befolkning, jag anser mig även bättre än majoriteten av indier med deras oattraktiva människosyn. Pakistan är också ett land fullt med människor sämre än mig. Om det inte är socialt accepterat att klanka ner på andra kulturer så hävdar jag istället att jag är bättre än de flesta tyskarna var under 40-talet, samt att jag är bättre än de flesta kulturer (och människorna där i) som under årtiderna har uppmanat till slavhandel.

Sedan så, vad gäller min egna förträfflighet, intelligens med mera, jag känner mig så snuskigt intelligent, originell och spännande. Men som dessa trådar visar (detta är inte något specifikt för kolozzeum) så känner de flesta människor sig så. Om jag verkligen försöker vara objektiv så inser jag att min person inte är något speciellt. Jag är bättre än de flesta människor på saker jag vill vara bra på, saker jag är ointresserad av suger jag på, såsom de flesta gör.