Visa fullständig version : Kosttillskott - dopingtest
Larsson92
2011-10-24, 19:47
Tjenare,
Har en snabb fråga; finns det risk att man fastnar i dopingtest om man använder kosttillskott?
Använder just nu: - 1.M.R Från Bpi
- Tested test
Mvh
krubkungen
2011-10-24, 20:38
Tjenare,
Har en snabb fråga; finns det risk att man fastnar i dopingtest om man använder kosttillskott?
Använder just nu: - 1.M.R Från Bpi
- Tested test
Mvh
Ja, om du tävlar. 1.M.R innehåller DMAA
Larsson92
2011-10-24, 20:57
Om jag inte tävlar utan bara tränar och de testar på gym?
krubkungen
2011-10-24, 21:11
Om jag inte tävlar utan bara tränar och de testar på gym?
Ska inte vara några problem. Så vitt jag vet tror jag inte DMAA ger utslag på Amfetamin och dem testar nog inte för centralstimulerande vid gymmet.
om gymmet följer WADA osv så kan du bli avstängd men inget mer händer, dom kan inte polisanmäla dig eftersom det inte är olagligt prep
om gymmet följer WADA osv så kan du bli avstängd men inget mer händer, dom kan inte polisanmäla dig eftersom det inte är olagligt prep
Det vore ju fel! Det är nämligen inte doping vid träning.
Vad är det för dopingtester? RF, polisen samt en del privata aktörer gör dopingtester och det varierar antagligen en del vad som ingår. Vad som RF-testar för och vad som renderar en avstängning är enkelt att hitta då det finns en lista på RF.se men i övrigt har jag ingen aning.
Sen är det ju också en fråga om policy på gymmet om det ger en avstängning.
mangemani
2011-10-25, 18:03
beror helt på gymmet ditt.
finns ju en del gym där policyn inte tillåter tillskott som är doping klassade i över huvud taget.
om man tar DMAA tex, det är förbjudet i tävlings sammanhang och sägs ska vara ok om man inte tävlar, men har gymmet ditt en policy som säger att inga doping klassade medel alls ska förekomma på gymmet, lagliga eller ej, så kan du mycket väl bli bannad från gymmet eller åtminstånde få 1 varning.
Inge Enveten
2011-10-25, 18:34
Beror på om du har den nya eller gamla versionen. Den nya innehåller inte geranium.
Som några redan skrivit beror det på själva gymmet eller rättare sagt om det är Friskis och svettis och i t ex Örebro då är det samma som du tar hela apoteket men är det ett vanligt RF-anslutet gym händer inget så länge du inte är deltagande i tävling den dagen. RF använder sig av WADAs lista och regler vilket gör att det inte påverkar icke tävlande om man påvisar substans som är godkänd vid träning men inte vid tävling. Sen finns det som sagt var lokala kraftigt avikande ideér från tillhörande kedja där man inte tillåter kosttillskott överhuvudtaget men det är som tur var bara i extramt undantag som det är så.
Offtopic är att jag skulle vilja testa dessa mycket märkliga personer då jag absolut påstår att dom har narkotikaklassad substans i kroppen (GHB) och myostatinhämmande (doping) substanser (kreatin) och sen hänga ut dom, för det ena är kroppseget och det andra finns i vanlig kost men det behöver man inte säga så får dom liksom smaka på sin egen medicin där man (jag) gjort egna tolkningar.
Det vore ju fel! Det är nämligen inte doping vid träning.
Ifall gymmen har som policy att inte tillåta någon form av prepp som räknas som doping laglig eller olaglig så har dom ändå rätt att stänga av dig ifall dom vill
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.