Visa fullständig version : Angåend mitt schema
Tricklev
2004-01-02, 17:40
Mitt schema brukade se ut så här
Clean and press:2x8
Knäböj:2x12
barbell pullover:2x12
Bench press:2x6
Good morning:2x8
barbell curl:2x8
men nu så ser den ut såhär:
Good morning:3x8x8
skivstångsrodd:3x8
hantel shrugs:3x8
Min focus ligger igentligen på vilan tränar detta med 2 dagars mellanrum så på 9 dagar får jag 3 vilo perioder men nu när jag utökat min rygg är itne då chansen stor att den blir övertränad,
och isf hur mycke ska jag sänka den?
ska den sänkas tillbaks till det jag hadde förut eller bara köra 2 set på varje rygg övning iställe för 3?
Originally posted by Tricklev
Mitt schema brukade se ut så här
men nu så ser den ut såhär:
Good morning:3x8x8
skivstångsrodd:3x8
hantel shrugs:3x8
Min focus ligger igentligen på vilan tränar detta med 2 dagars mellanrum så på 9 dagar får jag 3 vilo perioder men nu när jag utökat min rygg är itne då chansen stor att den blir övertränad,
och isf hur mycke ska jag sänka den?
ska den sänkas tillbaks till det jag hadde förut eller bara köra 2 set på varje rygg övning iställe för 3?
Jag tycker ditt schema ser riktigt bra ut, och du har hyfsat med vila men långtifrån tillräckligt.
Jag tror inte du skulle lida av att plocka bort 2 set på "shrugs"en och 1 på "Skivstångsrodd" och "good mornings".
Ryggdelen skulle kunna se ut såhär:
skivstångsrodd:2x8
Marklyft:2x8
hantel shrugs:1x8
Du kanske också borde fundera på att utöka vilan till 3-12 hela dagar mellan varje pass.
Det bästa vore ev att dela upp kroppen på 2 pass, och köra:
Pass 1
Vila 4-8 dagar
Pass 2
Vila 4-8 dagar
*Repetera cykel*
Om du tränar hårt, äter och vilar tillräckligt, så skall du komma tillbaka starkare nästa pass. Såvida inte du har uppfyllt din maxpotential eller misslyckats med att stimulera tillväxt.
Tricklev
2004-01-03, 16:29
tackar får jag kanske göra.
kör inte marklyft eftersom jag aldrig lyckas få in tekniken o finns ingen på mitt gym som kan visa tekniken riktigt o tycker inte det är ävrt o bli av med ryggen(skada den dvs:P ) så därför får jag nog tyvär fortsätta utan den.
dom stora muskel grupperna behöver vila i 72 timmar har jag för mig o tar jag 2 dagars villa imelan så blir d ju 72(ungefär 71 ibland o så men ändå) o d borde väll räcka?
men då o då blir det 1 eller 2 dagar mer vila beroende på hur man känner sig i kroppen.
tränar ju också mage och underarmar så det brukar bli så här
Pass: 1 ( det uppskrivna)
pass: 2 underarmar och mage
dag: 3 vila
dag:4 köra igång med pass 1 igen
Karl_alfred
2004-01-03, 17:24
Hur lätt tror folk egentligen att det är att bli övertränad? Tycker det pratas ganska mycket om det i olika trådar. Själv kör jag på med 4 dagar i veckan och ca 21 set per pass och är inte det minsta övertränad. Finns folk som säkert kör mer än de dubbla som inte är övertränade. Däremot att köra ett liknande scema som du har flera gånger i veckan lär nog leda till överträning. Personligen tycker jag det skulle vara mycket klokare av dig att dela upp kroppens muskelgrupper på 3-4 pass i veckan. T ex.
må: bröst, biceps
ti: Triceps, mage
On: vila
Torsdag: rygg, axlar
Fredag: lår, vader
lö: vila
sö: vila
Med ett liknande schema gör jag i allafall ökningar varje pass på varje muskel. Lär ju oxo vara roligare att köra igenom varje muskel ordentligt.
Tricklev
2004-01-03, 17:58
tack för rådet carl men detta funkar väldigt bra för mig o tänker inte byta (dumt o byta ingredienser när det funkar)
och tror nog ändå att jag håller det kvar som det är utan att della upp det så jag kan få in underarm och mage på pass 2 och 3 dagen måste jag ändå ha lite vila känner jag.
men tebax till original fråga tycker ni att jag ska sänka rygg eftersom det kanske är lite väl mycke på den.
kanske räcker det med
good morning 2set
hantelshrugs 2set
skivstångsrodd 2set
eller va tycker ni? ;P
Personligen tycker jag att hantelrodd är bättre än skivstångsrodd, sen kasta in latsdrag eller chins...
Förresten var tränar du? menar pga av att det inte finns en enda som kan marklyft
Tricklev
2004-01-03, 19:38
ett litet piss gym i kärra(enliten håla vid utkanten av gbg)
Originally posted by Tricklev
kanske räcker det med
good morning 2set
hantelshrugs 2set
skivstångsrodd 2set
eller va tycker ni? ;P
Jag tycker det räcker så, finns inget behov för ett tredje set.
Tricklev
2004-01-03, 19:58
okey tackar för svaret o itne massa frågor som itne hjälper ^^
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.