Visa fullständig version : Intressanta nyjeter från SSF
the_PL_man
2011-10-21, 07:00
http://iof3.idrottonline.se/SvenskaStyrkelyftforbundet/Nyheter/Egnanyheter/Nationellstrukturering/
mvh
the_PL_man
Nitrometan
2011-10-21, 07:10
Intressant var ordet. Det här kan bli mycket bra för svensk SL. :hbang:
Låter onekligen mycket lovande.
Är kategori C "alla andra lyftare"?
Cinderella
2011-10-21, 08:26
Framtida elit lyftare är kategori C, så det gäller ju att man har en kapacitet att kunna slåss om medaljer i framtiden. Förbundet tillsammans med elit tränarna på föreningar runt om i landet skall ju föda fram dessa lyftare.
Är kategori C "alla andra lyftare"?
Nej det är det inte. Min tolkning är att det är sådana lyftare som är på uppgång dvs de måste ha presterat något och de ska ses som ämnen som kan ta klivet upp i kategori B och kategori A.
Cinderella
2011-10-21, 08:39
Nej det är det inte. Min tolkning är att det är sådana lyftare som är på uppgång dvs de måste ha presterat något och de ska ses som ämnen som kan ta klivet upp i kategori B och kategori A.
Det är delvis sant det du säger. Men man måste inte ha vunnit några mästerskap eller liknande, utan bara vara en lyftare med kapacitet att bli en topplyftare när dom sedan kommer upp i senior ålder. Har personligen suttit med sportchefen och pratat om denna nya satsning. Vilket jag tror kommer bli ett extremt lyft för svensk lyftning.
Det är delvis sant det du säger. Men man måste inte ha vunnit några mästerskap eller liknande, utan bara vara en lyftare med kapacitet att bli en topplyftare när dom sedan kommer upp i senior ålder. Har personligen suttit med sportchefen och pratat om denna nya satsning. Vilket jag tror kommer bli ett extremt lyft för svensk lyftning.
Det är alltså bara juniorer i kategori C?
the_PL_man
2011-10-21, 08:50
"kategori C är morgondagens elitlyftare, pojkar och flickor, män och kvinnor ute i landets distrikt och föreningar."
OK, då var det Cinderella som skrev fel.
Håller med om att det verkar lovande! Att ha dedikerade tränare låter toppen.
Anton Fräs
2011-10-21, 09:38
Jösses vad bra detta kan bli.
Detta är absolut ett steg i rätt riktning :)
Hela idén är mycket gedigen och en seriositet, som till viss del saknats, kommer att införas. Struktur, uppföljning och gemensamma läger kommer att vara oerhört nyttigt.
I say :thumbup:
Då vår idrott är av den naturen att det finns utvecklingspotential i många år fler än upp till fyllda 23 år så är det viktigt att kunna ge även lovande yngre seniorer extra stöd. Känns riktigt riktigt bra :)
Då vår idrott är av den naturen att det finns utvecklingspotential i många år fler än upp till fyllda 23 år så är det viktigt att kunna ge även lovande yngre seniorer extra stöd. Känns riktigt riktigt bra :)
Inom vår idrott kan man dessutom vara lovande senior vid 35. Jag hoppas att man inte ser till ålder utan till potential i detta.
Generellt tror jag att det kan bli hur bra som helst. Just att satsa på tränare ser jag som superviktigt och positivt för idrotten.
Explosiven
2011-10-21, 10:51
Låter ju genomtänkt och bra.
Ps. Nån mer än jag som sitter och väntar på Ståhlbergs inlägg här... ? Kommer säkert vara 3 gånger så långt som ursprungsartikeln. *popcorn*
Det låter som en väldigt bra idé. Gemensamma läger är antagligen inte bara något för stunden utan något jag tror sporten tjänar på att hålla även i fortsättningen.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.