Logga in

Visa fullständig version : Vi som spelar Dungeon Defenders eller tänker börja med det!

Benny01
2011-10-20, 06:27
Nå??

Det var ju sjukt roligt! Riktigt innehållsrikt. Rekommenderar det starkt :D

Finns till andriods/iphones, xbox, ps3 och PC!

Det är "typ" ett ganska lättsamt MMORPG spel som bygger på Tower defense :D

Finns eller kommer snart också en pvp arena så man får en chans att duella lite granna.

Levla, samla items och uppgradera dem. Trada och köp & sälj marknad med mer. Det är riiiiiiktigt roligt hitills!

Snart blir det crossplatform också, då kan du sitta hemma vid pc'n och spela TD med nån som sitter på bussen med sin iphone :D

http://dungeondefenders.com/

beckman88
2011-10-20, 07:00
Ser förbannat skoj ut!

Nils.R
2011-10-20, 07:09
En hundring känns lite dyrt för ett sånt simpelt spel bara.

Rahf
2011-10-20, 10:24
En hundring känns lite dyrt för ett sånt simpelt spel bara.

Skojar du? Hundra spänn för ett i princip fullt utvecklat spel som man kan ha roligt med i många timmar anser jag vara värt det. Låter som att du drabbats av app-spel-syndrom. Betala över 20 spänn blir helt plötsligt mycket.

Nils.R
2011-10-20, 10:27
Får erkänna att jag bara kollade på det lite snabbt så kanske var jag lite förhastad :)
Får spana in det närmre när jag kommer hem, TD's var ju sjukt kul i wc3.

Snobbe
2011-10-20, 10:30
Det ser bra ut, polare spelade igår och ja tittade på. Blir nog ett köp.

Rahf
2011-10-20, 10:33
Får erkänna att jag bara kollade på det lite snabbt så kanske var jag lite förhastad :)
Får spana in det närmre när jag kommer hem, TD's var ju sjukt kul i wc3.

4-player co-op, aktiv tower defense med lite gullig design och loot. Jag skulle vilja vara så självsäker att jag bedömer det värt 100 spänn :D

Tricce
2011-10-20, 11:02
Wow ser ju riktigt bra ut!

Tricklew
2011-10-20, 11:58
Japp, då kommer jag inte få något vettigt gjord de närmsta veckorna.

Kan inte besluta mig på vilken klass dock, kanske monk.

Benny01
2011-10-20, 18:33
Knighten är sjukt OP bara så ni vet om ni vill lvla snabbt och smidigt.

Sen finns det fullt stöd för trading vilket kommer äga längre fram. Dessutom delar man all sin mana (valutan) med alla sina gubbar.

Man kan dessutom uppgradera items och så vidare!

Finns slutbossar i vissa TD's där det faktiskt kräver PVE taktik :D

De e sjukt bra!!!

Tricklew
2011-10-20, 18:35
Övervägde en monk, men det är mer ett rpg val än ett praktiskt val, då jag hatar att vara för förlitad på ett vetttigt lag.

Är mage (apprentice?) ett vettigt val om man lätt tappar tålamod på pugs? Hunter annars kanske?

stevebc
2011-10-20, 18:36
Tar nog examen nästa år istället.

Benny01
2011-10-20, 18:47
Övervägde en monk, men det är mer ett rpg val än ett praktiskt val, då jag hatar att vara för förlitad på ett vetttigt lag.

Är mage (apprentice?) ett vettigt val om man lätt tappar tålamod på pugs? Hunter annars kanske?

Monken e ball men healingen är inte så värst nödvändig då alla kan heala sig själv ganska lätt och smidigt. Det är mer lite auras och sådär. Dom e balla å bra monnks.

Hunters är rätt underpowered nu och verkligen inte roliga å spela. Du lvlar på exp och expen baseras på kills som - inte - delas med dina teammates!

Köp det genom steam förresten då får ni lite extra saker just nu. TF2 pets m.m.

Mage är riktigt bra också men där hade jag lagt mest skillpoints på tower upgrades och inte något på magens egna skills tex dmg osv.

Spelet är sinnessjukt bra, har spelat hela dagen alltså. Det är extrem mega överbelastning just nu för att alla snackar om detta, dom fick byta ut servrarna efter första kvällen efter release!

Saken är ju den att dem har ju verkligen inte missat något alls. Det är verkligen ett fullt ut mmorpg spel som baseras på TD runs. Det kan nog inte bli bättre (eller jo grafiken osv såklarft)

Nils.R
2011-10-20, 18:49
Har man hela spelet när man har köpt det eller är det ett sånt där man kan betala för ytterligare fördelar?

Benny01
2011-10-20, 18:54
Har man hela spelet när man har köpt det eller är det ett sånt där man kan betala för ytterligare fördelar?

hela spelet, finns inget att köpa efter det och ingen månadskostnad.

Det enda som lär dyka upp är DLC packs, alltså fler banor osv.

Annars kommer dom ju aldrig överleva, ALLA snackar om detta nu. Världens smäll som tillverkarna aldrig räknat med.

Nils.R
2011-10-20, 18:55
hela spelet, finns inget att köpa efter det och ingen månadskostnad.

Det enda som lär dyka upp är DLC packs, alltså fler banor osv.

Annars kommer dom ju aldrig överleva, ALLA snackar om detta nu. Världens smäll som tillverkarna aldrig räknat med.

Brau, avskyr spel som är pay2win

Får se om man köper detta i helgen då kanske :D

jimmyboy
2011-10-20, 19:35
Nu är jag lite slö och orkar inte leta. Men är det uppbygd på account? Mao. kan jag spela på samma karaktärer i min iPhone som jag gör på datorn? Det vore ju onekligen lite behändigt :) speciellt iom cross-platform.

Benny01
2011-10-20, 20:17
Nu är jag lite slö och orkar inte leta. Men är det uppbygd på account? Mao. kan jag spela på samma karaktärer i min iPhone som jag gör på datorn? Det vore ju onekligen lite behändigt :) speciellt iom cross-platform.

Det är uppbyggt på konto ja, så de borde gå fint.

jimmyboy
2011-10-20, 20:38
Det är uppbyggt på konto ja, så de borde gå fint.

Awesome, älskar RPGs och Tower Defence-spel, kan inte bli bättre :D ska helt klart införskaffa mig!

Tricce
2011-10-20, 22:36
Offline mode är gratis eller vad är det jag tankat ner? :D

Benny01
2011-10-21, 05:46
Offline mode är gratis eller vad är det jag tankat ner? :D

Finns något demo med vet jag :P

--

Ledig idag!

Nu är det dags för att försöka komma nånvart :D

Lvl 22 squire hitills!!

Nils.R
2011-10-22, 17:11
köpt det nu och håller på att ladda ner det

Benny01
2011-10-22, 17:33
Min squire är lvl 44 nu eller nått. Än så länge håller det tveklöst!

Går att lvla i lagom fart med. Inte för segt eller för snabbt heller.

Hoppas dom kommer att utveckla det kontinuerligt med nya maps eller fler modes för att annars tar det nog ganska snabbt slut när man nått lvl 70 med hyffsat gear alltså. Samt att man vet vad/vart man ska bygga osv.

Nils.R
2011-10-22, 17:41
Vad är alla dom där gröna och blåa kristallerna som ramlar omkring?
Dom blåa fyller på mana?

Hur skriver man till andra spelare ingame?

Sjukt jobbigt att det crashar så lätt när man tabbar ut :S

Edit: gah, 3ggr har det crashat nu när jag har tabbat ut

Edit2: det är ranked ni kör förresten va?

Benny01
2011-10-23, 13:42
Vad är alla dom där gröna och blåa kristallerna som ramlar omkring?
Dom blåa fyller på mana?

Hur skriver man till andra spelare ingame?

Sjukt jobbigt att det crashar så lätt när man tabbar ut :S

Edit: gah, 3ggr har det crashat nu när jag har tabbat ut

Edit2: det är ranked ni kör förresten va?

Manan har du för att använda heroe skills samt bygga reparera och uppgradera torn. Sen är det dessutom valutan i spelet och hamnar således i din bank efter varje map e klar. Lootar du alla drops och säljer dom så får du en ganska trevlig summa cash efter varje game..

Mitt krashar ibland, dock inte när ja tabbar ut. Spelet har lite buggar än så länge men dom jobbar stenhårt nu när dom märkt att det blivit en hit ;)

Kör ranked givetvis och alla kristaller som droppar är mana ja, och dom flyger mot dig automatiskt om du inte har fylld mana pool....

Nils.R
2011-10-23, 13:44
Manan har du för att använda heroe skills samt bygga reparera och uppgradera torn. Sen är det dessutom valutan i spelet och hamnar således i din bank efter varje map e klar. Lootar du alla drops och säljer dom så får du en ganska trevlig summa cash efter varje game..

Mitt krashar ibland, dock inte när ja tabbar ut. Spelet har lite buggar än så länge men dom jobbar stenhårt nu när dom märkt att det blivit en hit ;)

Kör ranked givetvis och alla kristaller som droppar är mana ja, och dom flyger mot dig automatiskt om du inte har fylld mana pool....

Märkte det när jag spelade sen, trodde först kristallerna var pengar, tänk dig Zelda typ :P

Tog ett tag att lista ut att det var Tab för att chatta, vem fan har det på nåt annat än Enter liksom?

Bortsett från att det crashar så ofta så verkar det vara ett nice spel.

Parachutes
2011-10-23, 14:10
Kul och lagom strategiskt och passar perfekt om man är några polare som brukar lira tillsammans :) Helt klart värt vad det kostade! Lite mycket grind kanske om man ska bli bäst men så är ju alla spel ;)

Benny01
2011-10-23, 14:25
Kul och lagom strategiskt och passar perfekt om man är några polare som brukar lira tillsammans :) Helt klart värt vad det kostade! Lite mycket grind kanske om man ska bli bäst men så är ju alla spel ;)

Inte så hemskt faktiskt, har spelat kanske 20 timmar sen de släpptes (vilket ändå är en hel del förvisso) men är lvl 50 nu.. 70 är ju max och jag levlar cirka 1-3 gånger per game beroende på svårighetsgrad och antal spelare!

Parachutes
2011-10-23, 14:28
Mja okej det är inte så farligt.. kanske bara känns så extra mycket för att jag har dåligt med tid just nu :)

Benny01
2011-10-24, 13:33
Hur gåre för er? Spelar ni nånting eller? Själv är man lvl 56 hitills

Nils.R
2011-10-24, 14:26
Level 13 squire

Nils.R
2011-10-26, 11:43
Stör mig ordentligt på att man kan sälja andras torn...

Hur många på kolo är det som lirar detta nu då?

Tricklew
2011-11-10, 15:39
Så nu har man köpt och försöker att lira, fixade det genom steam, synd bara att skiten inte går att starta. "Play now".. och ingenting händer. Endast jag som har detta problem?

Nils.R
2011-11-10, 17:42
Så nu har man köpt och försöker att lira, fixade det genom steam, synd bara att skiten inte går att starta. "Play now".. och ingenting händer. Endast jag som har detta problem?

Ta "check integrety" genom steam, då kollar den efter fel i installationen och fixar det, har fått göra det själv 2ggr.

Tricklew
2011-11-10, 20:02
Ta "check integrety" genom steam, då kollar den efter fel i installationen och fixar det, har fått göra det själv 2ggr.

Efter lite googlande så hittade jag det, tack iaf.
Riktigt kul spel, kör med polarn i ett closed game, squire och apprentice. Detta ska vi fan nöta nu.

Gesendet unter Verwendung meines iPhone.