handdator

Visa fullständig version : Deff - Ev. i Maj/April

Simpy
2011-10-15, 14:20
Tjena, jag är en kille född -95 som har styrketräning i ett år och några få månader. Jag har snart uppnått de resultat jag velat få, innan jag nu i ~Maj/April ger mig in på min första deff.

Nuvarande Kroppsvikt, längd och mål:
vikt: 83kg~.
längd: 1.80~.
Mål: Rippad, förlora så lite muskler som möjligt och helt enkelt må bättre.
Antal -kg/vecka: 0.5/1kg

Jag vet att det är svårt att kombinera skola och deff. Och samt att jag kanske bör vara en aning äldre innan man beger sig in på en deff. Men oavsett vad sin säger, vilka åsikter ni har om det hela, så kommer jag stå fast vid att jag ska genomföra detta.

Tränar 5dagar i veckan, med varje kroppsdel på ett enskilt pass.

Under deffen skall jag få med ett löppass de dagar då jag ej styrketränar.

Kosttillskott: WNT whey protein

Varför skapade jag en ny tråd? jo, för att jag behöver hjälp med hur jag skall gå till väga för att uppnå bästa resultat på bästa sätt. Jag förstår själv att inte behöver dra av -500 energiunderskott då jag skall deffa under en längre period (dvs. tills jag är nöjd). Hur bör jag lägga upp deffschemat? Antar att jag har det de flesta familjerna har i kylskåpet.

Kesella, Protein, what ever, det jag inte har ser jag till att jag får tillgång utav.

Vilja är något jag har mycket av.

Westan
2011-10-15, 16:29
Äter du det mamma och pappa lagar? Om inte så laga dina egna kycklingfiléer med grönsaker till.
Om de gör det så ät deras mat, men min personliga åsikt då är att ta mer proteinkällor och mindre carbkällor. För att få lägre kaloriintag och högre proteinintag.
Svårt att få en optideff om man inte gör sin egen mat.

tefached
2011-11-12, 11:00
Som westan säger svårt att deffa på mat andra gör men försök hålla dig till opti mat så ofta du kan. T.ex. frukost ägg vitor och havregryn kanske steka upp kyckling och ris för helgerna ta mycket kvarg/keso till maten hemma om de tillreder något "dåligt"

vicarious
2011-11-12, 11:06
Som westan säger svårt att deffa på mat andra gör men försök hålla dig till opti mat så ofta du kan. T.ex. frukost ägg vitor och havregryn kanske steka upp kyckling och ris för helgerna ta mycket kvarg/keso till maten hemma om de tillreder något "dåligt"

Vad är det för fel på äggulan?

Librish
2011-11-12, 12:26
Vad är det för fel på äggulan?

Vad är det för fel på äggvita?

Eddie Vedder
2011-11-12, 12:41
Vad är det för fel på äggvita?

Hur läser du nu? Han sa väl inget om äggvita?

Librish
2011-11-12, 13:43
Hur läser du nu? Han sa väl inget om äggvita?

Och tefached sa ingenting om äggula.

Fishtank
2011-11-12, 15:11

frukost
Ägg vitor skrev tehfaced

Lär dig läsa

Eddie Vedder
2011-11-12, 16:08

Nej men han nämnde specifikt att göra maten med äggvita. Då menar man bortplockad äggula och det vet du också även om du kanske tycker det är kul att vara tvärtemot.

Simpy
2011-11-12, 18:39
Jag har tänkt mig att kombinera min deff med (2) proteindrinkar/dag. Jag lägger ena drinken efter träning så frågan lyder: under vilken måltid bör den andra drickas för att göra som mest nytta? Går trots allt i skola och maten kanske inte alltid är den bästa för deff, så vid lunchen kanske är lämpligt?

Eddie Vedder
2011-11-12, 19:31
Går trots allt i skola och maten kanske inte alltid är den bästa för deff, så vid lunchen kanske är lämpligt?

Du verkar klok. :) Skolmaten är ju inte alltid proteinfattig men att ha som princip att ta en drink då den mest proteinfattiga måltiden serveras är ju smart.

Librish
2011-11-12, 20:45
Nej men han nämnde specifikt att göra maten med äggvita. Då menar man bortplockad äggula och det vet du också även om du kanske tycker det är kul att vara tvärtemot.

Ja, men genom att ställa frågan på det sätt som han gör så tillskriver man någon en åsikt som denne inte uttryckt.