Visa fullständig version : Ni som har vart till England..
.. Stämmer det att britter har fula tänder? Vart jag än ser Britter känns det som att det är mer än en stereotyp. Jag läste nyligen att de inte har flour i sitt dricksvatten, men det förklarar inte varför de är så sneda etc.
Hur ligger det till egentligen? :smash:
Fishtank
2011-10-15, 14:15
Var där förra sommaren och problemet är faktiskt inte så utbrett som man får för sig men självklart såg man några.
Var dock mest i mer upper class London områden så svårt att uttala sig om hela landet
Kanske var ett större "problem" förr? Man kan ju inte förneka att det finns skräckexempel i alla länder inklusive Sverige.
Paul Potts, ni vet han operasångaren från deras idol eller vad det var:
http://smurfsusen.blogg.se/images/2010/paul-potts_95953655.jpg
Det är den bilden jag ofta får när jag tänker på Britters tänder. Men det kanske är jag som är fördomsfull?
Status Quo
2011-10-15, 14:22
Varför intresset?
Scratch89
2011-10-15, 14:24
I underklassen, ja. Vet inte om det är så mycket sämre än här dock.
Något jag kom att tänka på medans jag satt och slösurfade bara :) Jag är inte den som "pekar och talar bakom ryggen", så jag ville helt enkelt veta hur det egentligen ligger till.
bustz0rz
2011-10-15, 14:27
Kanske är deras tedrickande ;P Nej, men det var ingenting jag tänkte på när jag var där i våras i alla fall. Hade jag läst den här tråden innan hade jag kanske försökt titta efter..
Det kanske inte är så farligt trots allt då :) Jag har aldrig varit i England och döma av det man ser på TV är väl inte så schysst kanske.
Läste en artikel en gång om att det var en totalt felaktig uppfattning. Jag märkte inte heller så mycket då jag bodde där, men jag tänker inte så mycket på folks tänder i och för sig.
Lol, den här myten härstammar väl typ från amerikanska självständighetskriget.
Dom verkar ha problem med tandvården där, typ att dom tvingas köra privata tandläkare och inte har råd. Deras tandvård är dyrast i Europa
Men nu till något mycket intressantare.
http://cdn-www.i-am-bored.com/media/53114_swedishbritishclubs3.jpg
kettlebellGuden
2011-10-15, 15:53
Dom verkar ha problem med tandvården där, typ att dom tvingas köra privata tandläkare och inte har råd. Deras tandvård är dyrast i Europa
De planerar även att ta bort fri allmän sjukvård. :thumbup:
Jag ser inte kopplingen där. För det första är inte tandläkarvård magi.
Sköter du dina tänder och tandkött så ska det väl mycket till att du får hål.
Sen förklarar det inte att vissa ser ut som en friggebod fylld med oslipade skridskor i käften.
Sheogorath
2011-10-15, 17:29
När vi svenskar och norrmän gjorde räder på de engelska öarna under vikingatiden tog vi med oss allt gott genetiskt material hem hit för att njuta och avla med. Därför ser engelsmännen idag ut som stryk medan vi och våra kvinnor är vackrast i världen. True story!
Läste du det i Aftonrunan eller?
Sheogorath
2011-10-15, 17:41
Läste du det i Aftonrunan eller?
Som du hör på namnet är den av gamla anor. Aftonrunan - ständigt bäst på vikingatiden.
StarkaUlf
2011-10-15, 17:41
Sen förklarar det inte att vissa ser ut som en friggebod fylld med oslipade skridskor i käften.
Men det är ju trots allt inte hål i tänderna som gör att dom är sneda osv..
Dom fattigare i england har inte råd att skaffa sig den tandvård som behövs för att få tänderna raka etc då det är så dyrt där. (t.ex tandställning, som så många av oss säkert har haft, eller behovet av att dra ut en tand/några tänder). Resultatet blir ju att tänderna fortsätter att bli sneda och dom andra tänderna påverkas av det också.
Har själv behövt dra ut 4 tänder, haft tandställning och behövt operera ut en visdomstand. Men resultatet har ju blivit att jag har väldigt bra tänder nu. Utan den vården så hade nog mina tänder spretat ut åt alla håll och kanter.
VoDaresVins
2011-10-15, 17:43
När vi svenskar och norrmän gjorde räder på de engelska öarna under vikingatiden tog vi med oss allt gott genetiskt material hem hit för att njuta och avla med. Därför ser engelsmännen idag ut som stryk medan vi och våra kvinnor är vackrast i världen. True story!
När jag är på resa brukar ja tycka det känns som "gräset är grönare på andra sidan", men när jag var till England reagerade jag riktigt på hur dåligt med brudar det fanns där. Trodde det bara berodde på att de har så taskigt väder där jämt. ;)
Sheogorath
2011-10-15, 17:44
När jag är på resa brukar ja tycka det känns som "gräset är grönare på andra sidan", men när jag var till England reagerade jag riktigt på hur dåligt med brudar det fanns där. Trodde det bara berodde på att de har så taskigt väder där jämt. ;)
Det är ju det jag säger! Vi har gallrat ut det bästa. Kvar blev snedtandigt patrask och kanske en och annan genetisk mutant som dykt upp på senare år och som inte ser ut som stryk.
När jag var i England 1989
(Var dock i London, kanske skulle ha åkt till Newcastle Upon Tyne för en djupingående tand-analys på Pig n Whistle, Snafu vet vad jag talar om) så var det enda jag märkte att det var jäkligt jäkligt trångt samt att det var en sjuhelsikes stor mängd indier runt Oxford och Carnaby Street.
Nästan överallt var det indiska butiker! Turbiner, Turbaner överallt Turbaner!
En annan sak jag minns väl är det dåliga köket.
När jag känner mig riiiktigt hungrig går tankarna först och främst till saker som hummer, viltmästarskav, pizza etc och inte den brittiska cuisinen som fish n chips, kidneypie alt bangers n mash.
Fysatan vad värdelöst käk där, visst, det gick ner när man var aphungrig, men ingenting man suktade efter alt var sugen på.
Alla dessa brittiska muterade kackerlackor i husen var också någonting man ej glömmer.
Vissa dialekter är ju sjukt jobbiga också. Vissa låter som att de defacto har varit hos tandläkaren och har kvar bedövningen.
Det är väl tandläkarna man skaffar tandställning hos, som fixar sneda tänder? :confused:
Det är väl tandläkarna man skaffar tandställning hos, som fixar sneda tänder? :confused:
Du har så rätt så. Gjorde ett litet tankefel :)
shut teh face
2011-10-16, 09:45
Nej men britter ser jävligt dåliga ut generellt. Väldigt låg standard i överlag och många exempel på "lol" såg man.
Inte för det har med England och göra...men i Bosnien hade det flesta riktigt taskiga tänder. Och då menar jag tjejjer i min ålder (runt 25) som var pimpade till max med kläder, hår, smink och allt..och sen när det öppnade munnen så var gaddarna snea, bruna och helt galna. Aldrig har mina vita hästtänder varit så snygga.
von huff
2011-10-16, 10:38
Jag är förvånad om hur dålig atänder många i åldern 35+ har.Blir tänderna såna trots att man tvättar och använder tandtråd?
shut teh face
2011-10-16, 10:40
Det beror mest på inavel
Denna säger en hel del :D
Klassiker
http://www.youtube.com/watch?v=X8rrFP2RMmo
Som flera påpekat; det är inte bara tänderna hos engelsmännen/engelskorna som är undermåliga. De ser ut som skit rakt igenom. Asso, verkligen som SKIT. Förskräckligt fula människor i GB. Om du ser en snygg person i England så är det en invandrare/turist till 99,99% säkerhet. Kanske mer.
Åk inte dit om ytliga attribut är viktigt för dig. Du kanske borde undvika stället om några andra attribut är viktiga också. De äter för mycket skräpmat, har för dåliga gener, poppar för mycket piller, har förmycket huligansympati, har för konstiga värderingar och bor alldeles för trångt. Undvik!
Ett riktigt pisställe.
Bra musik dock.
Sheogorath
2011-10-16, 11:07
Som flera påpekat; det är inte bara tänderna hos engelsmännen/engelskorna som är undermåliga. De ser ut som skit rakt igenom. Asso, verkligen som SKIT. Förskräckligt fula människor i GB. Om du ser en snygg person i England så är det en invandrare/turist till 99,99% säkerhet. Kanske mer.
Åk inte dit om ytliga attribut är viktigt för dig. Du kanske borde undvika stället om några andra attribut är viktiga också. De äter för mycket skräpmat, har för dåliga gener, poppar för mycket piller, har förmycket huligansympati, har för konstiga värderingar och bor alldeles för trångt. Undvik!
Ett riktigt pisställe.
Bra musik dock.
:laugh:
Bra musik dock.
Ptja, punkens förlovade ö.. Om man nu gillar det. Vilket jag inte gör :p Inte i någon större utsträckning iaf. Men det finns ju värre, tex pop,hiphop,trance,dance,club,dubstep osv. Judas Priest är dock nice *cupid*
Ptja, punkens förlovade ö.. Om man nu gillar det. Vilket jag inte gör :p Inte i någon större utsträckning iaf. Men det finns ju värre, tex pop,hiphop,trance,dance,club,dubstep osv. Judas Priest är dock nice *cupid*
Och iron maiden, queen, the beatles, black sabbath, saxon, Led Zeppelin, deep purple...
Man måste vara lite ful för att spela bra rock :)
Jag diggar England. Dock är det sant att de flesta ser fördjävliga ut, och klädstilen lika så.
Däremot kan det finnas vackra donnor där också, och då är det betytligt bättre, då man ser bättre ut än 95% av människorna.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.